Vapaa kuvaus

Svenskafinlands "äänitorvi". Persujen pahin painajainen.

Aloituksia

189

Kommenttia

1900

1. Sen+får+du+bara+berätta,+att+var+finns+den+här+paratisen+dit+alla+finnarna+utan+språkkunnande+vill+flytta?+Usikaupunki+som+nu+rekryterar+folk+är+det+inte.Jag+tycker,+att+det+är+bra,+att+folk+som+behärskar+svenska+får+dom+arbetsplatser+där+det+behövs.Inte+vill+du+ta+en+läkäre+som+har+dålig+förmoga,+att+tag+hand+om+sitt+arbete.Varför+borde+man+acceptera+folk+som+inte+kan+svenska+till+arbete+där+det+krävs?En+annan+sak+är,+att+krävs+svenska+i+alla+arbetsplatser+där+det+står+ruotsin+kielestä+on+apua?Under+sommaren+ska+jag+vista+också+Vasa.+Försöker+att+tala+bara+finska+där.+Tror+ni,+att+jag+kan+köpa+vad+jag+behöver+på+torget+med+finska?+I+Kuopio+fick+man+inte+kalakukko+med+svenska.
  2. Stöd+till+en+ledarartikel+om+frivillig+skolsvenska+kostade+Jens+Berg+chefredaktörsposten+vid+Hufvudstadsbladet,+skriver+en+ny+finlandssvensk+tidskrift+för+grävande+journalistik,+Amos+arv.Vad+tror+du+egentligen,+att+kommuner+hade+fritt+val?+Samma+politiska+grupper+är+i+kommunerna+som+i+riksdagen.+Det+gäller+om+koaffärer+mellan+SFP+och+Sipilä.