Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
2lesken
profiilit
2lesken
2lesken
Vapaa kuvaus
2Lesken
Aloituksia
467
Kommenttia
6303
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Teräksen
Palvelutaloissa+on+todella+henkilökuntaa+ja+asukkaiden+eläkkeet+menevät+hoitomaksuihin.+Teoriassa+minunkaan+ei+tarvitsisi+kortta+ristiin+pistää+veljeni+tai+äitini+takia.+Mitä+sitä+turhaan+huonetta+laittaa+kodikkaaksi.+Niin+monen+mummon+ja+pappan+huone+on+sänkyä+ja+yöpöytää+lukuunottamatta+tyhjä.+Ei+kuvia+seinillä,+ei+verhoja+ikkunassa,+ei+mitään+omaa+muistoa+vanhasta.+Ei+telkkaria+ei+radiota.+Kukaan+ei+vie+ulos+kahvilaan.+Hoitajat+eivät+ehdi+ulkoilla.+Kyllähän+asukkaat+näinkin+pärjäävät.+Itse+ajattelen+että+kun+vielä+kykenen,+vien+omaisiani+jonnekin+ulos.+Me+ihmiset+olemme+niin+erilaisia.+Minut+on+opetettu+siihen,+että+sairaalassa+käydäön+katsomassa+ja+autetaan+jos+voidaan.+Tämä+on+ihan+kasvatus-ja+luonnekysymys.
04.03.2018 14:53
siile
Olen+kait+luonteeltani+liian+huolehtivainen+höösäri.+Pitäisi+olla+viileä+ja+lievästi+välinpitämätön.+Sisaruksillani++on+aikuiset+lapset.+Mitä+ihmettä+hammaslääkäri+voi+tehdä+palvelukodissa?+Hampaiden+poisottoja+ja+paikkauksia+tehdään+tässä+kunnassa+hammaslääkärikeskuksessa.+Sinne+tilataan+Kelan+taxi.+Ja+toivotaan+hartaasti,+että+taksi+on+tullen+mennen+tarpeeksi+iso.+Kela+päättää+taksin,+en+minä.Se+ei+ole+aina+sama.+Veljeni+palvelutalo+on+kaupungissa+mutta+matkaa+tulee+kolmisen+kilometriä+hammashoitolaan+yhteen+suuntaan.+Emme+missään+tapauksessa+tilaa+mitään+pitopalvelua+palvelukoteihin.+Ajatus+tuntuu+tosi+oudolta.+Tässä+synttäriasiassa+siskot+tulee++mukaan.
04.03.2018 14:42
Psykotera
Se+on+niin+totta+tuo+syvä+uupumus.++On+kuin+lyijy,+joka+painaa+koko+kehossa.++Olen+vanhuuseläkkeellä,+asun+vanhustentalossa+ja+tässä+se+on.+Fatalistina+uskon,+että+näinhän+se+on+määrätty.+Kumma+kyllä++olen+sunnuntaina+syntynyt+ja+senmukaan+pitäisi+olla+onnellisten+tähtien+alla+elämäkin.+Tässä+kohtaa+ennustus+on+mennyt++pahasti+pieleen.
04.03.2018 09:43
siile
Henkisen+väsymyksen++ja+miksei+fyysisenkin,+aiheuttaa+ja+aiheutti+äitini+halvaantuminen,+hänen+kotinsa+tyhjentäminen,+palvelukotiin+muutto+ja++valtavat+ristiriitaisuudet+sisaren+kanssa.+Veljeni+halvaantui+vajaa+vuosi+tästä+ja+sama+rumba.+Huoli,+mistä+löytyy+molemmille+hyvät+kodit,+miten+kaikki+arkikuviot+toimivat.+On+hoitohenkilöstä+joka+hoitaa+perushoidon.+Mutta+raha-asiat,+laskut,+vaatteet,+virkistyskäyttö+jne.+pitävät+kiinni.+Meidän+suvussa+on+tapana,+että+vieraillaan+usein,+kuljetetaan+mökille+ja+kahville,+vietetään+juhlapäivät.+Nythän+meillä+on+kaksi+palvelutaloa+ja+järjestettävää+molemmissa.+Veljeni+on+synt.+-48+ja+juhlimme+seitsemänkymppisiä.+Äitini+on+-28+synt.+ja+on+yhdeksänkymppiset+juhlat+tulossa.+En+ole+yksin+näiden+asioiden+kanssa,+mutta+lapsettomana+ja+yksinasuvana+minulle+helposti+kaatuu+enemmän+järjestettävää.+Vien+veljeäni+hammaslääkäreihin,+joka+on+stressaavaa+ison+invaliditaxin+löytämisessä+ja+moneen+eri+paikkaan+suhaamisessa.+Hisseihin+on+mahduttava+leveällä+pyörätuolilla,+Kun+asun+maalla,+on+bussien+aikataulujen+sovittaminen+palvelutalon+aikatauluihin+työlästä.+Ikä+on+tehnyt+tehtävänsä.
04.03.2018 09:22
Vielä
Hyvä+ja+lämmittävä+vastaus.+Häpeä+on+todella+kaamea+tunne,+jos++taas+epäonnistuu.+"Viina+poistaa+häpiän"+on+monen+juopon+aforismi.+Onhan+tässä+jotenkuten+selvitty,+ainakin+parempaan+päin+on+elämä+mennyt.+Enää+en+pelkää+epäonnistumisia.
04.03.2018 09:03
Jäin+yksin+mieheni+kuoleman++jälkeen.+Kun+aloin+toipumaan,alkoi+jonkinmoinen+läheisyyden+kaipuu.+Sitä+sitten+yrittelin+paikata+jonkin+uroitten,+yli+kuuslkymppisten+kanssa.+Siitä+ei+tullut+mitään.+Miehet+olivat+tehtävänsä+tehneet+nuorempina.+Nyt+olivat+sairaudet+iskeneet.+Lämpöä+ja+halauksia+kyllä+löytyi,+mutta+ei+mitään+kunnon+rytinää++kanteleeseen.+Sitä+olisin+silloin+kaivannut.+Ei+mitään+silittelyjä+eikä+lällyttelyjä.+Ne+suhteet+loppui+jo+alkumetreillä.+Harkitsin+vielä+nuorempaa+jannua.+Ei+niitäkään+niin+vain++oteta.+Oli+mulla+pari+kierroksessa.+Mutta+nyt+on+liekki+sammunut.+Yksin+on+hyvä+olla.+Unhtaa+ne+ukkoloiset+ja+muistelee+värikästä+menneisyyttä.
01.03.2018 19:20
Aina-sel
Vai+olisiko+pitänyt+ilmoittaa+numerolehteen+vinkki,+niin+olisi+voinut+saada+vaikka+kympin.+Julkkis,+minkä+bongasin,+on+ikinuori+mies,+vaikka+ikää+on+jo.++Pukeutunut++ja+meikannut+vuosia+aina+samalla+tavalla.+En+kuulu+hänen+fanclubiinsa.+Isänsä+oli+radiossa+vuosikymmeniä.
01.03.2018 17:41
Staditar
Ilves+oli+nähty+liikkuvan+sörkassa+viime+yönä.+Liekö+ottanut+korkkarista+hatkat.+Tai+sitten+joku+näkee+gambinoissaan+harhoja.+Olen+asunut+yhden+kesän+skattalla,+joten+seutu+on+tuttua.+Olin+duunissa+Saastamoinen+Yhtymässä+Pohjoisrannassa.++Kauppatorilla+olen+kesällä+paljonkin+käynyt,+usein+ruokatunnilla.+Laukkua+minulla+ei+ollut+lähtiessä+ollenkaan+mukana.+Känny,+missä+ladattu+helsinkikortti,+visa,+plussakortti+ja+hotellikortti+povarissa.+Takaisin+tullessa+oli+muovikassi+kädessä.+Se+on+kieltämättä+vähän+kassialmamaista.+Mutta+tällä+iällä,+mitä+välii.+Kiitti+lomatoivotuksesta.
01.03.2018 17:12
hompsan
Kävin+tänään+Ruoholahdessa+metrolla.+Löysin+kukkarooni+sopivat+sittarin+ja+tokmannin.+Kaikki+palvelut+samassa+kompleksissa.+Istahdin+hetkeksi+penkille+kun+ostin+aurinkolasit+ja+yritin+saada+ne+hiton+härpäkkeet,+muovilangalla+sankaan+kiinnitetyt+pois.+Kuinka+ollakaan+viereeni+istahti+mies+muovikassiensa+kanssa.+Otti+kassistaan+sakset+ja+pisti+ne+penkille.+Mitä.+Kysyin+nöyrästi+niitä+lainaksi+ja+ukkopa+katkaisi+sujuvasti+muovipidikkeen.+Pistin+aurinkolasit+silmilleni+ja+toivotan+hyvät+päivän+jatkot.+Pieni+mutta+hassu+sattumus.+Menin+kylmissäni+ensimmäiseen+kulkuneuvoon+mikä+tuli+pysäkille.+Bussi+meni+erottajalle,++niinpä+palloilin+espalla+ja+aleksilla.+Vielä+piti+mennä+steissille+ostamaan+ja+postittamaan+Helsinkikortit+palvelukoteihin.+Kuppi+kuumaa+maistui+ihmisvilinässä.+Mikään.ei+voita+stadin+tunnelmaa.
01.03.2018 17:01
Tell
Minä+olen+varustautunut+viisipiikkisiin+tarrakantaliukastusesteisiin.+Koiran+kanssa+olen+maalla+tottunut+niitä+käyttämään.+Toppahousuista+puheenollen,+pitäisikin+löytää+täältä+uudet.+Hakusessa+on+muutakin.+Kun+löydän+edullisen+kaupan.+Stocca+ei+ole+minun+juttuni+eikä+Ekbergin+hienostokahvila.
01.03.2018 09:15
hompsa
Pasila+on+pilattu.+Siitä+tehtiin+täysin+kivikylä.+Ei+yhtä+linnunlaulu+puuta+jätetty+minnekään.+Edesmennyt+mieheni+asui+Lillabölenissä+60-luvulla+ja+muisteli+aina+sitä+vanhaa+Pasilaa.+Hän+oli+yksi+porukasta+joka+rakensi+Pasilan+tv-tornia.+Tietty+hänelläkin+aika+kultasi+vuodet.
01.03.2018 09:09
siile
Oletko+käynyt+Suomenlinnassa,+Seurasaaressa,+Lauttasaaressa+tai+Helsingin+edustan+saaristossa?++Kun+menet+keskustasta+sivummalle,+löydät+upeita+keitaita.+Helsinki+on+kaunis+merenrantakaupunki.+Jos+olet+nähnyt+vain+assan+ja+jätkän,+niistä+ei+saa+mitään+kuvaa.
01.03.2018 09:03
mieli
Sehän+onkin,+kun+on+kaikenlaista+säätöä.+Pitää+pakata+ja+olla+aikataulutettu.+Olin+aamiaisella+ja+ulkomittari+näytti+17+pakkasastetta.+Mikä+oli+juodessa+kuumaa+kahvia+ja+syödä+ihania+karjalanpiirakoita+ja+lämpimiä+sämpylöitä.+Yksi+julkkiskin+oli+viereisessä+pöydässä.+Vilkaisin+vain+sivusilmällä+niinkuin+stadissa+on+tapanan.+Ei+mitään+maalaistollotuksia.
01.03.2018 08:58
Sala
Kiitti+tosipaljon+tiedosta.+Luin+juuri+ketjua+ja+latasin+saman+tien+vuorokaudeksi+matkaa.+Olin+nimittäin+jo+miettinyt,+mistä+löydän+ärrän.+Ei+muuta+kuin+metroon+tai+spåraan+ja+shoppailemaan.+Hyvä+ilmoitus.
01.03.2018 08:52
henr
Kävelin+yli+pitkänsillan+ja+porukkaa+käveli+jäällä.+Tosi+karsee+viima+kävi.+Oliskos+hunksi+lähtenyt+tuulettamaan+mattojaan+meren+jäälle+tai+pilkillä+istuskellut.+Kylmä+oli+kun+ryssän+baliikissa.
28.02.2018 17:48
hopea
Kiitos
28.02.2018 17:44
Tell
Pöljä.Minulla+ei+edes+ole+luottokorttia.+Ihan+normivisaa+vingutin+ja+kuittasin.+Täällä+hotlassa+sain+vielä+plussat+päälle+ja+kauniin+huoneen.+Näkymä+Ikkunasta+tuo+taas+mieleen+vaikka+mitä.
28.02.2018 17:39
Tell
+Oli+vähän+ylimääräistä.+Verottaja+pudotti+roimasti+verotustani+helmikuussa.+Olen+eläkeläiskortilla+puoleen+hintaan+hotellissa,61€/vrk+aamiainen+sauna.+Bussimatka+meno-paluu+9.70€.+Tällaiset+pikkurahat+nyt+löytyy+
mistä+tahansa+piiroonginlaatikosta.
28.02.2018 17:35
eivoiolla
Olen+itse+kirjoittanut,+että+olen+täysin+rahaton+kuukauden+lopussa.+Niinkuin+totta+onkin.+Huomenna+saan+leskeneläkkeen+ja+lähden+katselemaan+Helsinkiä.
28.02.2018 17:25
Tell
Minulla+taitaa+olla+salainen+ihailija.
27.02.2018 17:04
311 / 316