Vapaa kuvaus

2Lesken

Aloituksia

467

Kommenttia

6303

1. siileEn+käytä+kipulääkkeitä.+Ovat+valmiina+kaapissa,+jos+iskee+hammassärky+tai+joku+yllärikipu.+Aloin+miehen+kuoleman+jälkeen+jossain+vaiheessa+herätä.+Se+tapahtui+oikeastaan+niin,+kun+tuli+soitto,+että+sairaalassa+olisi+paikka+valmiina,+rintojen+pienennysleikkaukseen.+Olin+sen+jo+perunut+kaksi+kertaa+ja+unohtanut.+Menin+siihen+leikkaukseen+ja+se+taas+pakotti+minut+nousemaan+ylös,+hoitamaan+kehoani+ja+lenkille.+Tässä+saumassa+tuli+yllättävä+ovikellonsoitto+ja+mies+ja+koira+tulivat+hakemaan+minua+lenkille.++Nyt+lenkitän+tätä+samaa+hurmuripelastajakoiraa.+Kuntouduin+ja+menin+kahvikaisaksi+ja+myyjäksi+markkinoille+ja+tanssitalolle.+Pääsin+näin+elämään+mukaan.++Mutta+otsikko+ja+tämä+aihe+koskee+kyllä+turhien+vitamiinipillereitten+syöntiä.
  2. SunnuntaiVarmasti+monessa+suvussa+onkin+näin.+Minä+hommasin+äidilleni+jo+kotiin+sairaanhoitajan,+lääkkeitä+jakamaan,+verenpaineita+mittaamaan+ym.ym.+Myös+turvaranneke+hommattiin.+Aina+joku+sukulaisista+kävi+päivittäin+hänen+luonaan.+Mutta+mitä+tekee+äiti.+Lähtee+yksin+mökille.+Ottaa+neljänviikon+lääkkeet+mukaan+ja+hakee+kaupasta+evästä.+Sanoo,+että+hän+ei+tarvitse+yhtään+apua.+Ikää+85+vuotta.+Että+näin.+Minulla+on+kokemusta+äärettömän+itsepäisistä+vanhuksista,+jotka+tekevät+asiat+täysin+omalla+tavallaan.+Oli+järkeä+tai+ei.++Palvelukodeissa+on+hyvä+perushoito.+Itse+käyn+viemässä+hedelmiä,talouspaperia,+partariä,+vaahtoja,+sukkia,+paitoja.++Hoitajavajaus+on+aina+läsnä,+joten+vien+hammaslääkäriin,+labraan.+Virkistysajona+kesällä+vien+perikunnan+mökille+päiväkaffeille.+Kyllä+siinä+hommaa+riittää+kun+äiti+ja+veli+ovat+eri+palvelutaloissa+ja+suhataan+invataxin+kanssa+edestakaisin.+Tietty+voihan+sinne+palvelukotiin+porukat+jättää+perushoitoon,+niinkun+moni+tekee.+Eipä+siellä+moni+ole+ollut+ulkona+aikoihin+eivätkä+hedelmiä+ole+nähneet.+Ei+ole+vissiin+sukulaisia.