Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
2lesken
profiilit
2lesken
2lesken
Vapaa kuvaus
2Lesken
Aloituksia
467
Kommenttia
6303
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
eppu
Tämä+ketjun+aihe+koskee+vitamiinipillereiden+turhaa+syömistä.+Kun+tarvitaan+kipuun+lääkettä,+on+kait+se+otettava.+Sillähän+on+tarkoitus+oloa+helpottaa.+Vitamiinipillerit+ovat+huuhaata,+joita+ihmiset+jostain+käsittämättömästä+syystä+syövät+kourakaupalla.
13.02.2018 17:13
siile
En+käytä+kipulääkkeitä.+Ovat+valmiina+kaapissa,+jos+iskee+hammassärky+tai+joku+yllärikipu.+Aloin+miehen+kuoleman+jälkeen+jossain+vaiheessa+herätä.+Se+tapahtui+oikeastaan+niin,+kun+tuli+soitto,+että+sairaalassa+olisi+paikka+valmiina,+rintojen+pienennysleikkaukseen.+Olin+sen+jo+perunut+kaksi+kertaa+ja+unohtanut.+Menin+siihen+leikkaukseen+ja+se+taas+pakotti+minut+nousemaan+ylös,+hoitamaan+kehoani+ja+lenkille.+Tässä+saumassa+tuli+yllättävä+ovikellonsoitto+ja+mies+ja+koira+tulivat+hakemaan+minua+lenkille.++Nyt+lenkitän+tätä+samaa+hurmuripelastajakoiraa.+Kuntouduin+ja+menin+kahvikaisaksi+ja+myyjäksi+markkinoille+ja+tanssitalolle.+Pääsin+näin+elämään+mukaan.++Mutta+otsikko+ja+tämä+aihe+koskee+kyllä+turhien+vitamiinipillereitten+syöntiä.
13.02.2018 17:07
Tell
Meidän+suvussa+on+ollut+tapana++isän+puolelta+kuolla+saappaat+jalassa.+Isäni+isä+kuoli+keinutuolissa+istuessaan,+isäni+kuoli+omassa+sängyssään.+Hän+oli+vielä+samana+päivänä+ollut+kahdella+ulkolenkillä.+Niin+hän+teki+joka+päivä.+Aina+sanoi,+että+jos+on+huonolla+tuulella+lähtiessä+ulos,+ikinä+sitä+ei+ole+palatessa.+Koskaan+isäni+ei+kärsinyt+päänsärystä.+Hän+ei+suostunut+syömään+mitään+pillereitä.+Sanoi,+että+kaksi+sotaa+opetti+sen,+että+elämää+hän+ei+halua++jatkaa+keinotekoisesti+päivääkään.+Eikä+hän+halua+joutua+mihinkään+vaipparalliin.+Äitini+oli+kyläilemässä+iltasella+ja+lähtiessään+kylään,+isäni+istui+lottoa+tekemässä+keittiön+pöydän+vieressä.+Kun+äiti+tuli+kotiin,+isäni+oli+yövaatteissa+omassa+sängyssään++ja+nukkunut+pois.
13.02.2018 07:41
Pyly
Murresanat++on+vaikeata+tulkita.+Ilmankos+lääkärit+käyttävät+latinaa,+että+kaikki+ymmärtävät.+Niin,+näinkö+nämä+sanat++tarkoittavat:+minen=+minä+en
jottii+=++jotkut
vaha+käppyrä+=+ikäloppu+ukko
13.02.2018 07:19
siile
Viimeksi+kun+kävin+arvauskeskuksessa,+tohtorisetä+kysyi+että+mikä+minua+vaivaa.+Sanoin,+että+itseasiassa+ei+mikään,+mutta+kun+minut+painostettiin+tulemaan+tarkastukseen.+Kuka+painosti,+kysyi+tohtori+ja+katsoi+tietoni+koneelta.+Painostaja+oli+hän+itse.+Ei+mitannut+verenpaineita,+ei+määrännyt+labroja,+ei+ekgtä.+Pyysin+sitten+varmuuden+vuoksi++burana+600,+++jos+tulisi+kipuja+ja+nukahtamispillerireseptin,+jos+valvon+liikaa.+Se+oli+siinä.+Sen+koomin+ei+ole+kukaan+kutsunut+yhtään+mihinkään.+Kannasta+saan+uusittua+lääkket,+jos+tarve+vaatii.
13.02.2018 07:13
Psyko
Ei+se+kuolemakaan+varma+ole,+jos+vaan+muistaa+hengittää.
13.02.2018 07:04
Niin
Ikäihmiset+luulevat,+varsinkin+kun+muisti+alkaa+pätkiä,+etteivät+tarvitse+mitään+apuvälineitä.+Omaiseni+jouduttiin+puoliväkisin+ottamaan+rollista+kiinni,+kun+kotona+jo+kaatui.+Heidän+mielestään+rolli+on+ruma+ja+vanhan+ihmisen+merkki.+He+ovat+omasta+mielestään+ikinuoria.+Laitan+omaan+arvoonsa+yhdeksänkymppisen+rollista+luopumisen.
13.02.2018 07:00
arvo
Itselläni+on+kengän+kantapäähän+tarroilla+laitettavat+liukuesteet.+Viisipiikkiset+ja+helppo+laittaa.+Koira+menee+lujaa+ja+minä+perässä,+mutta+olen+tähän+asti+pysynyt+pystyssä+liukkaillakin.
13.02.2018 06:53
ystik
Totta+tosiaan.+Itsekin+häkellyin+lun+muistin+kaikki+sanat.+Äitini+ei+ole+koskaan+kuullut+minun+laulavan+missään,+kun+asuin+vuosikaudet+eri+kaupungissa+kuin+hän.
12.02.2018 20:58
Aika-
Naiset+olivat+tehneet+kaikille+asukkaille+sydämen+muotoiset+ystävänpäiväkortit.+Vuodepotilaille+tuotiin+kortti+vuoteeseen+ja+samalla+he+lauloivat+Ystävän+laulua.+Ystävänpäivähän+on+14.02.
12.02.2018 18:26
Tell
Edesmennyt+mieheni+sairasti+verenpainetautia,+siihen+monet+lääkket,+diabetestä,+jatkuvaa+mittausta+kotona.+Insuliiniä+pistoksina.+Marevanin+kanssa+oli+mittaamista+ja+ruokavaliota.+Hän+kävi+lääkäriltä+toiselle.+Olin+paljon+mukana.++Välillä+sairaalaan+korkeiden+arvojen+ja+kamalien+jalkakipujen+takia.++Uusia+lääkkeitä+lisää.+Tätä+hulapaloota+kesti+vuosikausia.+Kunnes+tuli+aivoverenvuoto,+aiheuttaja+osaksi+Marevan.+Vielä+siihen+sairaalabakteeri+ja+jalan+katkaisu.+Kun+miehen+kanssa+olin+ja+elin,+ajattelin,+että+tohon+helvetin+rumbaan+en+lähde.+Otat+yhden+pillerin+niin+kohta+onkin+dosetti+täynnä+jokalähtöön+tabuja.+Näin+aion+edelleen+jatkaa.+Tuli+mitä+tuli.
11.02.2018 22:45
Tell
Nyt+minulla+on+oikeesti+tähtäimessä+viikon+Helsinki-reissu.+Hotelli+ja+matka+on+varattu.+Jospa+putoan+sitten++sillä+reissulla,+kun+en+suostu+syömään+kemikaalipillereitä,+vain+tuoreita+kasviksia+ja+hedelmiä.+Enhän+minä+luulekaan+olevani+täysin+terve,+mutta+jos+menen+lääkäriin,+sieltä+saa+sellaiset+rätingit,+labralähetteet+ja+lääkemääräykset,+että+varmaan+sairastuu+jo+pelkästä+ajatuksesta.++Ehkäpä+me+jokainen+ennemmin+tai+myöhemmin+joudutaan/+päästään+palvelutaloon+hoidettaviksi.+Itse+en+katso+sitä+kyllä+mitenkään+positiivisena.+Haluan+kulkea+vapaana+ja+lenkittää+hurmurikoiraa.++Tiedä+vaikka+stadista+iskisin+jonkin+vanhoista+tutuista.+Tai+sitten+ihan+nuorempaa+syrjää.+Taitaisi+olla+parasta+tehojumppaa+ja+todellinen+vitamiinipommi.
11.02.2018 21:31
Olen+laittanut+tuon+onnitteluketjun+alulle.+Kun+sinne+alkoi+ilmestyä+loukkaavaa,+sairasta,+älytöntä+tekstiä,+pyysin+ylläpitoa+ne+poistamaan.+Niitä+poistettiin,+mutta+sinnikäs+ääliö+kirjoittaa+uudestaan+tekstejään.+Pyysin+ylläpitoa+poistamaan+koko+ketjun,+mutta+sitä+ne+eivät+ole+tehneet.+Täällä+on+joku+Sauli-Jenni+vihaaja,+joka+kirjoittaa+älyttömyyksiä.++Kaipa+se+sairas+saa+siitä+jonkinlaisia+kiksejä.
11.02.2018 14:40
mielikki
Minä+punnersin++omaishoitajana+ollessani+pitkän+mieheni+suihkutuoliin+ja+siitä+vessapytylle+ja+suihkuun.+Miehellä+oli+onneksi+käsivoimia+vähän+jäljellä+joten+yhteistuumiin+siirryttiin+sängystä+tuoliin.+En+kyllä+lyhentynyt+yhtään+tässä+operaatiossa.+Itseasiassa+minulle+kasvoi+voimaa+käsiin.+Miehelle+puristin+joka+aamu+appelsiinimehun.+Ja+kuorin+hedelmiä+päivän+mittaan.+Ja+ruoassa+katsoin+että+olisi+terveellistä+beetikolle.+Kun+vein+hänet+välimittaukseen+lääkärille,+kaikki+arvot+olivat+hyvät.+Ja+kasvot+ruskeat,+kun+vein+häntä+ulos+pyörätuolilla+moneen+paikkaan.+Eikä+mies+syönyt+koskaan+vitamiinipillereitä+eikä+käynyt+salilla.+Kirvesmiehen+hommat+kävivät+raskaasta+treenistä.
11.02.2018 02:30
boks
En+käytä+vitamiinilisiä+koskaan,+enkä+ole+koskaan+käyttänyt.+Mutta+joka+päivä+juon+tuoretta+appelsiinimehua,+leivän+päälle+pistän+vihreätä.+Koiran+kanssa+ulkona+saa+liikuntaa+ja+myöhemmin+auringosta+D-vitamiiniä.+En+tupakoi,+enkä+ryyppää.+Tuntuisi+kummalliselta+mennä+kuormittamaan+arvauskeskusta+labroilla+ja+lääkäreillä,+kun+en+tunne+itsessäni++toistaiseksi+mitään+suurta+vikaa.+Mitenkä+yhteiskunta+seuloo+63-vuotiaan+yksinäisen+leskirouvan+hapertumasta+ja+hölmöilemistä+täältä+maalta.+Asun+vanhustentalossa,+joten+tuskin+kukaan+olettaakaan+porukoiden+olevan+priimakunnossa.+En+ymmärrä+ollenkaan+tuota+syndroomaa+ja+hoivatuksi+tulemista.+Miten+minä+lapseton,+miehetön+leski,++kuvittelisin,+että+joku+hoivaisi+minua.+Käsittämätäntö+tuubaa+kirjoittajalta.
11.02.2018 02:14
Arvo
Kotona+oli+melkein+kasvatuslaitoksen+meininki.+Siltikin+jäin+lyhyeksi.+Lääkäriltä+kaveri+pyysi+pirtureseptiä+unettomuuteen++Lääkäri+totesi,+että+meinaatko+tuon+pirtun+siihen+uneen+auttavan.+En,+totesi+pyytäjä,+mutta+on+mukavampi+pirtupullon+kanssa+valvoa.
11.02.2018 01:57
mielikk
Mistä+tavallinen+tallaaja+erottaa,+onko+verenpaine+ylhäällä+vai+alhaalla?++Vai+vaatiiko+se+kokoajan+tylsää+kotimittausta+ja+lääkärissä+hyppäämistä.++Siis+kotona+jaksat+roikkua+jossain+ovenkahvaan+kiinnitetyssä+narussa.+Tai+vetää+soutulaitteella+kuivalla+maalla.++Vai+roikutko+kattoon+kiinnitetyissä+renkaissa.+Ou+mai+gaad.+Pyöryttää+jo+pelkät+ajatukset+moisista+härveleistä.++Siis+oikeesti,+voiko+lyhentyä+jos+nostelee+raskasta+ihmistä?+Kuulostaa+epäilyttävältä.+Nuo+pillerikasat+tuntuvat++olevan+naisten+juttuja.+En+usko+niihin+hiukkaakaan.+Pelkkää+rahastusta+ja+huijausta.+Nehän+käy+sisäelinten+päälle.
10.02.2018 17:00
Sunnuntai
Varmasti+monessa+suvussa+onkin+näin.+Minä+hommasin+äidilleni+jo+kotiin+sairaanhoitajan,+lääkkeitä+jakamaan,+verenpaineita+mittaamaan+ym.ym.+Myös+turvaranneke+hommattiin.+Aina+joku+sukulaisista+kävi+päivittäin+hänen+luonaan.+Mutta+mitä+tekee+äiti.+Lähtee+yksin+mökille.+Ottaa+neljänviikon+lääkkeet+mukaan+ja+hakee+kaupasta+evästä.+Sanoo,+että+hän+ei+tarvitse+yhtään+apua.+Ikää+85+vuotta.+Että+näin.+Minulla+on+kokemusta+äärettömän+itsepäisistä+vanhuksista,+jotka+tekevät+asiat+täysin+omalla+tavallaan.+Oli+järkeä+tai+ei.++Palvelukodeissa+on+hyvä+perushoito.+Itse+käyn+viemässä+hedelmiä,talouspaperia,+partariä,+vaahtoja,+sukkia,+paitoja.++Hoitajavajaus+on+aina+läsnä,+joten+vien+hammaslääkäriin,+labraan.+Virkistysajona+kesällä+vien+perikunnan+mökille+päiväkaffeille.+Kyllä+siinä+hommaa+riittää+kun+äiti+ja+veli+ovat+eri+palvelutaloissa+ja+suhataan+invataxin+kanssa+edestakaisin.+Tietty+voihan+sinne+palvelukotiin+porukat+jättää+perushoitoon,+niinkun+moni+tekee.+Eipä+siellä+moni+ole+ollut+ulkona+aikoihin+eivätkä+hedelmiä+ole+nähneet.+Ei+ole+vissiin+sukulaisia.
10.02.2018 14:44
joka
Äitiäni+tosi+paljon.+Välillä+hän+tarvitsi+kotona+lähes+vuoteeseen+hoitoa.+Eikä+pelkkää+katsomista.+Siivousta,+kaupassa+käyntiä,+ruoan+laittoa,+lääkkeiten+jakamista+jne.++Veljeni+ajeli+autollaan+ja+oli+antiikkitavaroiden+kanssa+tekemisissä+ja+piti+kirppistä.+Hän+ei+tarvinnut+apua+ollenkaan.+Tavattiin+vähintäin+kerran/kk+kaffeilla,+kun+hän+toi+jotain+laskujaan+ja+korttinsa,+että+viitsitkö+maksaa.+Häntä++ei+tietokoneet+järin+kiinnostaneet.+Eli+käytännön+asioita+on+tullut+hoidettua+vuosikausia.
08.02.2018 14:39
pitää
Minulla+on+väärä+käsitys+noista+turistirysistä.+Luulin,+että+siellä+istutaan+ulkona+terassilla+nauttimassa+murkinaa+ja+juomalla+viiniä.+Ei+voi+tietää+kun+ei+ole+koskaan+käynyt+ja+kaverit+eivät++kerro+mitään.
08.02.2018 14:30
314 / 316