Vapaa kuvaus

Insinööri esiupseeri, ilmavoimat jo eläkkeellä.

Aloituksia

10

Kommenttia

345

1. En,++löydät+viisumit+Thaimaan+Suomessa+olevan+suurlähetystön+sivulta,+vakuutukset+löydät+googlaamalla+Thailand+health+insurance,+joten+jatketaan+siitä.
  2. No+otanpa+kantaa,+asiaan+kuin+kauniisti+pyydetään,+asia+on+vaan+nyt+niin+että+bangkokissa+on+muutamia+firmoja+jotka+hommaavat+duunareilleen+viisumit+ja+asunnot,+näistä+paljon+muualla+suomi24+palstalla,+käsitteenä+callcenter+toiminta,+toinen+yleinen+tapa+on+saada+kutsu+viranomaisten+hyväksymästä+oppilaitoksesta+selvittää+miten+pärjää+täällä+opiskeluaikana,+kun+tuloja+ei+ole,+yleensä+kyseessä+on+kaksi++vaihtoehtoa,+opettajaksi+pääset+jos+sinulla+on+"ammattikouluun"+alempikorkea+koulututkinto,+yliopistoissa+ylempi+korkeakoulututkinto,++jos+opetat+englantia+sinulla+pitää+olla+virallinen+kielitodistus,+joka+on+varsin+hankala,+minä+en+siitä+varmasti+pääse+läpi+vaikka+puhun+sujuvaa+englantia.Tämä+toinen+vaihtoehto+on+hankalampi+opiskelija,+tosiaan+kutsukirje+koulusta,+pitää+olla+valtion+hyväksymä+oppilaitos,+edistymistäsi+seurataan+tarkkaan+jolloin+opiskelutulokset+toimitetaan+maahanmuutoviranomaisille,+aina+kun+viiisumi+uusitaan+eli+lukukausittain...+Aikaisemmin+tuhannet+koulut+voivat+kirjoittaa+todistuksia,+mutta+tilannetta+muutettiin+kun+havaittiin+että+järjestelmää+käytetään+paljon+väärin...+ja+miksi+pitäisi+hakeutua+töihin+ja+työharjoitteluun+Thaimaahan+harvemmin+se+tarjoaa+paljon+mitään+parempaa....+mihinkään...+päinvastoin+nämä+koulut+jotka+voivat+kirjoittaa+todistuksen+edistymisestäsi,+on+erittäin+kalliita+yksityiskouluja,+joiden+lukukausi+maksu+on+50.000+paaterosta+400.000+paateroon...+Kerro+sinä+miten+olet+työharjoittelun+ja+työsi+täällä+thaimaassa+hoitanut.
  3. On+mukavaa+huomata+palstalla+että+muitakin+kriittisesti+thaimaahaan+suhtautuvia+löytyy+muitakin,+tietysti+matkailu+ja+vienti+on+kriisissä,+ollut+jo+pitkään,+hauskaa+sinänsä+että+tämän+10+vuoden+aikana+mitä+olen+täällä+asustellut+hintataso+on+pysynyt+varsin+vakaana,+varsinkin+ulkomaisten+palvelujen+ja+tavaroiden+osalta,+vaikka+kurssi+on+parantunut+liki+40%+prosenttia,+se+ei+näy+mitenkään+ulkomaalaisten+tuotteiden+hinnoissa...+Kysyn+vaan+onko+hintojen+korotuspainetta+pyritty+hillitsemään+manipuloimalla+kurssia+mahdollista+hintojen+korotustarvetta,+siis+sama+ulkomainen+tuote+maksaa+nyt+saman+kuin+10+vuotta+sitten...Luulempa+että+turismilla+ei+ole+eliitin+kannalta+mitään+merkitystä,+eivät+ole+pahemmin+siinä+busineksessä+mukana,+eikä+siitä+montaa+prosenttia+tule+kansantalouteen,+toki+vahvan+paateron+aikana+vienti+kärsii+kun+palkat+pitää+kuitenkin+maksaa+paateroina,+ja+kaupat+tehdään+taaloina,+pidemmän+päälle+ollaan+totaalikusessa,+mutta+jos+myydään+sisämarkkinoille+ongelmaa+ei+tietenkään+ole,+paitsi+jos+raaka-aineet+joudutaan+hankkimaan+ulkoa,+mutta+myöskään+paikalliset+tuoteet+eivät+ole+nousseet+eivätkä+laskeneet+10+vuoteen.+Hauskaa+on+se+että+uutisissa+kerrotiin+että+venäjältä+ja+kiinasta+tulevat+turistit+jättävät+noin+puolet+50%+sairaalamaksuja+hoitamatta,+ja+juuri+heillä+on+viisumivapaus+tänne,+lisäksi+kolmantena+on+ranska+joka+ei+oikein+sovi+kuvioon,+mutta+enpä+ole+montaa+fransmannia+matkoillani+törmännyt.Mitä+olen+täällä+jutellut+maassa+asuvien+kanssa,+ei+tietenkään+kukaan+pidä+siitä+että+heidän+asemaansa+heikennetään,+osa+toisiaan+harkitsee+muuttamista+takaisin+suomeen+ja+osa+muualle+aasiaan,+minä+katson+tämän+loppuun+täällä,+on+sitten+tilanne+mikä+tahansa...MInulla+on+hyvä+eläke,+riittävästi+varallisuutta,+vaikka+ei+olisi+minkäänlaisia+vakuutuksia,+jos+jotain+sattuu,+eikä+minulla+ole+ollut+koskaan+mitään+ongelmia+minkään+viranomaisen+kanssa.