Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Numball
profiilit
Numball
Numball
Vapaa kuvaus
Insinööri esiupseeri, ilmavoimat jo eläkkeellä.
Aloituksia
10
Kommenttia
345
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Varmaan+mukavampi+vahtia+thaimaassa,+täällä+on+ainakin+lämmin,+talvikin+meni+jo...+alkaa+olla+yö+lämpötilat+yli+20+muutamana+yönä+laski+16-18+asteeseen...
16.12.2019 08:53
En,++löydät+viisumit+Thaimaan+Suomessa+olevan+suurlähetystön+sivulta,+vakuutukset+löydät+googlaamalla+Thailand+health+insurance,+joten+jatketaan+siitä.
16.12.2019 06:39
No+otanpa+kantaa,+asiaan+kuin+kauniisti+pyydetään,+asia+on+vaan+nyt+niin+että+bangkokissa+on+muutamia+firmoja+jotka+hommaavat+duunareilleen+viisumit+ja+asunnot,+näistä+paljon+muualla+suomi24+palstalla,+käsitteenä+callcenter+toiminta,+toinen+yleinen+tapa+on+saada+kutsu+viranomaisten+hyväksymästä+oppilaitoksesta+selvittää+miten+pärjää+täällä+opiskeluaikana,+kun+tuloja+ei+ole,+yleensä+kyseessä+on+kaksi++vaihtoehtoa,+opettajaksi+pääset+jos+sinulla+on+"ammattikouluun"+alempikorkea+koulututkinto,+yliopistoissa+ylempi+korkeakoulututkinto,++jos+opetat+englantia+sinulla+pitää+olla+virallinen+kielitodistus,+joka+on+varsin+hankala,+minä+en+siitä+varmasti+pääse+läpi+vaikka+puhun+sujuvaa+englantia.
Tämä+toinen+vaihtoehto+on+hankalampi+opiskelija,+tosiaan+kutsukirje+koulusta,+pitää+olla+valtion+hyväksymä+oppilaitos,+edistymistäsi+seurataan+tarkkaan+jolloin+opiskelutulokset+toimitetaan+maahanmuutoviranomaisille,+aina+kun+viiisumi+uusitaan+eli+lukukausittain...+
Aikaisemmin+tuhannet+koulut+voivat+kirjoittaa+todistuksia,+mutta+tilannetta+muutettiin+kun+havaittiin+että+järjestelmää+käytetään+paljon+väärin...+ja+miksi+pitäisi+hakeutua+töihin+ja+työharjoitteluun+Thaimaahan+harvemmin+se+tarjoaa+paljon+mitään+parempaa....+mihinkään...+päinvastoin+nämä+koulut+jotka+voivat+kirjoittaa+todistuksen+edistymisestäsi,+on+erittäin+kalliita+yksityiskouluja,+joiden+lukukausi+maksu+on+50.000+paaterosta+400.000+paateroon...+
Kerro+sinä+miten+olet+työharjoittelun+ja+työsi+täällä+thaimaassa+hoitanut.
16.12.2019 06:02
Otanpa+vielä+kantaa+tuohon++"Vain+osalla+köyhyysrajan+alapuolella+elävistä+suomalaisista+on+sellaisia,+joilla+ei+rahan+puolesta+ole+mahdollisuus+elää+Thaimaassa"+,++köyhyysraja+on+noin+1000euroa+kk,+joka+ei+vielä+oikeuta+oa+viisumiin,++ja+vuoden+jatkoon+viisumin+umpeuduttua,+kokeile+poju+kokeile,+mutta+tosiaan+pattayanpalstan,+pattayanmatkailuun+massit+riittää,+joten+jatketaan+siitä.
16.12.2019 05:11
Enpä+nyt+muista+matkaa+enään+tarkkaan,+kerran+tein+yhden+matkan+pattayalta+khoa+yai+kansallispuistoon+vuokravanilla,+ja+kuskilla...+mentiin+saraburin+kautta+kun+vaimon+sisko+miehineen+ja+hänen+lapsensa+asuvat+siellä,+poimittiin+ne+kyytiin,+ja+oltiin+monta+tuntia+kansallispuistossa+jota+suosittelin+jokaiselle+joka+käy+thaimaassa,+mun+piti+samalla+resuilla+käydä+myös+immigrationissa+joku+juttu+en+muista+enää+mikä,+joku+paperi+hakemassa...+
Samalla+käytiin+syömässä+siinä+apinatemppelin+parkkipaikan+vieressä+on+pienehkö+ravintola,+nautimme+siinä+jonkin+riisikupin+ja+jatkoimme+matkaa+pattayalle+tai+hua+hiniin...
Olen+myös+ajanut+omalla+autolla+saraburiin+monta+kertaa,+joskus+pattayan+kautta+joskus+suoraan+hua+hinistä,+yleensä+vaimon+veli+tulee+kyytiin+bangkokista+josta+eteenpäin+hän+ajaa...+ollaan+käyty+vuokraautolla+ja+omalla+bueng+kanissa+useita+kertoja,+riippuen+siitä+pitääkö+kuskailla+vaimon+sukulaisia+vaikkapa+kotiseudelle,+itse+pidättäydyn+ajamasta+pitkiä+matkaja,+vaimo+ajakoon+hän+on+huomattavasti+nuorempi,+osaa+jopa+ajaa,+ja+on+suomalainen+ajokortti,+vaikka+sen+saanti+hieman+hankalaa+suomessa+olikin.
13.12.2019 18:18
Laitatko+oikein+kellonajat+esille,+niin+kommentoin+niitä+tarpeen+mukaan,+siis+kellonaika+milloin+olen+mitäkin+kirjoittanut,+itse+en+viitsi+ei+maksa+vaivaa....+tiedän+kyllä+missä+olen+ollut+ja+milloin.
13.12.2019 17:53
Resupetteri+olen+itseasiassa+ollut+tuolla+apinatemppelillä+ainakin+kolme+kertaa,+katsos+poika+olen+asunut+myös+saraburissa,+ja+saraburin+immigration+on+lopburissa,+joskaan+ei+lähellä+tuota+apinatemppeliä...+
Kirjoitas++oikein+aikajana+ja+laita+se+tänne,+niin+saan+nauraa...+
Olen+ollut+myös+monen+monta+kertaa++Khao+Yaihin+kansallispuistossa,+se+on+yksi+thaimaan+upeimpia+paikkoja,+oletko+koskaan+reppana+käynnyt+siellä,+tai+yleensäkään+missään+muualla+kuin+tällä+palstalla+totuustarkkailemassa,+takuulla+jo+20+vuotta.
13.12.2019 17:17
Olen+itse+käynyt+vain+kerran+tänä+vuonna,+silloin+songran+aikana,+porukkaa+oli+kyllä+varsin+paljon,+olen+saanut+tuosta+pattayasta+tarpeekseni,+bangkokissa+on+kaikki+mitä+minä+tarvitsen,+ja+vielä+ylikin,+en+tiedä+vielä+varmasti+että+menenkö+songran+aikana+bangkokin+siamille+vai+pattayalla,+en+ole+koskaan+ollut+siamissa+tuolloin+voi+olla+kokemus,+Hua+hin+on+erinomainen+paikka+asua,+keskustassa+on+taas+ilmaongelmia,+täällä+meillä+ei+ole,+varsin+puhdas+ilma,+bangkokissa+on+mukava+käydä,+viime+reissulla+kuukausi+kaksi+sitten+kävin+mbk:ssa+aika+massiivinen+tavaratalo+jossa+paljon+elekroniikkaa,+ostin+sieltä+dellin+pöytäkoneen+ja+uudet+tabletit,+vanhat+vein+vaihdossa,+hinta+on+varsin+edullinen...
13.12.2019 16:49
Tuo+10%+on+aikapaljon+ongelmia+jo+kotimaassaan+elämänhallinta+ei+ole+kondiksessa,+siihen+päälle+vielä+alkoholismi,+ollaan+missä+tahansa+maassa+enemmän+kuin+vaikeuksissa,+lisättynä+vielä+heikko+kielitaito+ei+ongelmaa+ainakaan+vähennä,+oikein+mestareita+tässä+on+britit,+joita+olen+tavannut+muutamia.
03.12.2019 05:17
Kovasti+sinulla+on+negatiivinen+käsitys+meistä+jotka+asumme+thaimaassa,+tai+ainakin+valtiovallan+meihin+suhtautumisesta,+yli+90%+meikäläisestä+ai+aiheuta+thaimaassa+mitään+ongelmia+suomalaista++vielä+enemmän,+olemme+yleensä+lainkuuliaista+kansaa.
Kyllähän+nuo+alkoholiongelmat+on+täällä+yleisiä+jopa+liiankin+mutta+niin+ne+on+muuallakin,+en+oikein+ymmärrä+miksi+täällä+pitää+dokata+koko+ajan,+sitä+voi+tehdä+halvammalla+muualla.
Kulttuuri+on+on+ongelma,+monelle+mutta+ei+minulle,+pidän+kaulassa+kultaista+leijonaa,+no+en+vaan+kultaista+buddha+talismaania+jonka+sai+yhdeltä+thailta+lahjaksi,+tai+oikeammin+vaimo+sai+kun+nainen+ei+voi+antaa+lahjoja+suoraan+miehelle,+vaan+se+pitää+mennä+saman+sukupuolen+kautta.
Eräs+suomalainen+kysyi+minulta+viikko+pari+sitten+kun+sinulla+on+tuollainen+riipus,+oletko+buddhalainen+menin+hieman+hämilleni+kun+en+ollut+koskaa+asiaa+ajatellut....+vastasin+jotain+että+en+tiedä,+mutta+mietin+asiaa...+sitten+vastasin+että+kuitenkin+buddhalainen+kuin+kristitty.
Edelleenkin+mietin+asiaa...+en+ole+varma...+
Lukunsa+sitten+on+tuo+10%+jotka+aiheuttaa+ongelmia,+osa+jopa+vakavia...+mutta+harvoin+aiheuttaja+on+hua+hinissä+ja+suomalainen,+russakat,+kinkit+ja+fransmannit+aiheuttavat+ainakin+thaimaan+valtiolle+päänsärkyä,+kun+jättävä+sairaalamaksut+valtion+piikkiin...+mene+ja+tiedä+sitten+tarkemmin.
03.12.2019 04:22
On+mukavaa+huomata+palstalla+että+muitakin+kriittisesti+thaimaahaan+suhtautuvia+löytyy+muitakin,+tietysti+matkailu+ja+vienti+on+kriisissä,+ollut+jo+pitkään,+hauskaa+sinänsä+että+tämän+10+vuoden+aikana+mitä+olen+täällä+asustellut+hintataso+on+pysynyt+varsin+vakaana,+varsinkin+ulkomaisten+palvelujen+ja+tavaroiden+osalta,+vaikka+kurssi+on+parantunut+liki+40%+prosenttia,+se+ei+näy+mitenkään+ulkomaalaisten+tuotteiden+hinnoissa...+Kysyn+vaan+onko+hintojen+korotuspainetta+pyritty+hillitsemään+manipuloimalla+kurssia+mahdollista+hintojen+korotustarvetta,+siis+sama+ulkomainen+tuote+maksaa+nyt+saman+kuin+10+vuotta+sitten...
Luulempa+että+turismilla+ei+ole+eliitin+kannalta+mitään+merkitystä,+eivät+ole+pahemmin+siinä+busineksessä+mukana,+eikä+siitä+montaa+prosenttia+tule+kansantalouteen,+toki+vahvan+paateron+aikana+vienti+kärsii+kun+palkat+pitää+kuitenkin+maksaa+paateroina,+ja+kaupat+tehdään+taaloina,+pidemmän+päälle+ollaan+totaalikusessa,+mutta+jos+myydään+sisämarkkinoille+ongelmaa+ei+tietenkään+ole,+paitsi+jos+raaka-aineet+joudutaan+hankkimaan+ulkoa,+mutta+myöskään+paikalliset+tuoteet+eivät+ole+nousseet+eivätkä+laskeneet+10+vuoteen.+
Hauskaa+on+se+että+uutisissa+kerrotiin+että+venäjältä+ja+kiinasta+tulevat+turistit+jättävät+noin+puolet+50%+sairaalamaksuja+hoitamatta,+ja+juuri+heillä+on+viisumivapaus+tänne,+lisäksi+kolmantena+on+ranska+joka+ei+oikein+sovi+kuvioon,+mutta+enpä+ole+montaa+fransmannia+matkoillani+törmännyt.
Mitä+olen+täällä+jutellut+maassa+asuvien+kanssa,+ei+tietenkään+kukaan+pidä+siitä+että+heidän+asemaansa+heikennetään,+osa+toisiaan+harkitsee+muuttamista+takaisin+suomeen+ja+osa+muualle+aasiaan,+minä+katson+tämän+loppuun+täällä,+on+sitten+tilanne+mikä+tahansa...
MInulla+on+hyvä+eläke,+riittävästi+varallisuutta,+vaikka+ei+olisi+minkäänlaisia+vakuutuksia,+jos+jotain+sattuu,+eikä+minulla+ole+ollut+koskaan+mitään+ongelmia+minkään+viranomaisen+kanssa.
01.12.2019 05:45
Reppana+tuolta+voit+ostaa+halvalla+matkavakuutuksen+suomeen,+https://swisscare.com/
27.11.2019 12:09
SInä+ole+todella+omalaatuinen,+tunnut+saavan+jotain+nautintoa+tuosta+paskanjauhamaisesta,+minulla+on+vakuutus+siis+sairauskulu+ja+tapaturma+bupalta,+ja+matkavakuutus+sveitsistä+koska+bupan+vakuutus+kattaa+kulut+vain+thaimaassa,+nekin+rajoitetusti,+tuo+kahdenkuukauden+matkavakuutus+maksoi+60+euroa...+
Voi+olla+että+sinusta+kelakortinhaltija+on+jumalasta+seuraava,+minulla+se+on+mutta+sillä+ei+tee+mitään+koska+se+ei+vaan+toimi,+kun+olen+ollut+suomesta+pois+yhtäjaksoisesti+yli+viisi+vuotta+paitsi+tuo+matka...+
Jos+jotain+tiedät+thaimaan+asioista+voisit+korjata+jos+olen+kirjoittanut+jotain+väärin,+voit+korjata+virheeni,+mutta+etpä+sinä+maasta+mitään+tiedä+mitä+ei+netistä+löydy.
Toivottavasti+en+ikinä+tapaa+sinua,+mutta+ei+huolta+liki+10.000+km+on+sopiva+hajurako+sinuun+ja+kaltaisiisi...+reppana.
27.11.2019 12:05
Ja+niin+on+minä+nimenomaan+kävi+suomessa+muutama+kuukausi+sitten,+minulta+leikattiin+umppari+kolmea+viikkoa+ennen+lentoa,+joten+kävin+päivää+ennen+lentoa+bangkokissa+lopputarkastuksessa+ja+mikäli+kirurgisia+toimenpiteitä+on+tehty+kuukautta+ennen+lentoa+pitää+olla+lentolupa+lääkäriltä...+Sain+sen+helposti+vaikka+leikkaushaava+ei+ollut+vielä+kunnolla+kiinni.
Lisäksi+halusin+vielä+käydä+mehiläisessä+tarkastamassa+onko+leikkaus+tehty+kuten+pitää,+tätä+ei+tietenkään+thaimaalainen+vakuutus+maksanut,+joten+maksoin+sen+itse,+se+maksoi+240+euroa+lisäksi+sain+vielä+lääkkeitä+varmuuden+vuoksi+100+euroa,++tästä+aiheutui+siis+340+euron+kulut+jotka+itse+maksoin,+eikä+kelakortti+kelvannut+joten+kävin+kelassa+asiaa+selvittämässä,+ja+pyysin+vakuutusyhtiötä+joka+kela+on+korjaamaan+tekemäänsä+päätöstä,+eivät+korjanneet+joten+valitus+lähti+vakuutusoikeuteen...+summa+ei+ole+suuren+suuri+mutta+kyse+on+periaatteesta...+
Minulla+oli+toki+sveitsistä+ostettu+matkavakuutus+joka+olisi+korvannut+jos+olisin+sairastunut+matkalla...+näin+se+vain+menee...
27.11.2019 11:40
Muuten+ihan+vaan+tiedoksi,+jos+ostat+suomesta+matkavakuutuksen+yli+kuuden+kuukauden+matkalle,+jos+niitä+enää+edes++myydään++ainakin+muutama+vuosi+sitten+ålandia+myi,+tuo+1.4.2019+lainmuutos+tuo+toisen+aika+vakavan+rajoituksen,+eli+kaikissa+vakuutuksissa+on+maininta+että+vakuutus+on+voimassa+vain+jos+sinulla+on+oikeus+kelan+sosiaaliturvaan,+tästä+tulee+helposti+eteen+tilanne+että+jos+sairastut+tuon+6kk+jälkeen+,+ja+vaikka+olet+ostanut+vakuutuksen+vuodeksi,++vakuutus+ei+korvaa...+kannattaa+siis+selvittää+vakuutukset+ajoissa+mitä+ne+kattavat+ja+kuinka+kauan...+matkanpituudesta+riippuen...+
Älkääkö+taas+alkako+vääntämään+vaan+tarkastakaa+vakuutusehtonne...
27.11.2019 11:30
Kannattaa+huomioida+että+kela+ei+pidä+listoillaan+jos+olet+suomesta+poissa+yli+kuusi+kuukautta+vuodessa,+eli+siitä+menee+takuu+ja+kansaneläke+saman+tien,+mutta+on+psyykkisesti+erittäin+hieno+asia+jättää+kela+ja+suomen+valtio+taakseen,+ja+kokeilla+miten+pärjää+maailmalla+ilman+yhteiskunnan+tukiverkkoa,+niinkuin+sanoin+jos+tiliotteella+näkyy+paljon+tulonsiirtoja+siis+kelan+maksuja,+tulopuolella,+kannattaa+vaan+pysyä+suomessa.,+mutta+myös+kuten+sanoin+THaimaa+on+huono+vaihtoehto+sinulla+pitää+olla+800.000+paateron+vuosieläke+käteen+tai+jää+viisumit+saamatta+ja+sitten+palataan+kotiin+kelan+hellään+hoivaan...
27.11.2019 05:24
Aasi+kerros+milloin+palstallla+on+ollut+matkailukertomuksia,+viimeiseen+viiteen+vuoteen....+tai+no+kertoihan+yksioleensa+suomibaarissa+1000+kertaa,+toinen+hölmö+laittoi+paremaksi+2000+kertaa,+samainen+kertoo+että+vaikuttaa+palstalla+puoli+suomea,+voi++sentään+reppanaa...
24.11.2019 00:52
No+sinne+ne+terveiset+kuopioon+meni+perille,+hyvää+päivän+jatkoa,+jos+omat+ei+riitä.
23.11.2019 13:24
Ainakin+oli+pattayapark+hotelli+jompparilla+mutta+tuskin+on+enää+tai+voi+ollakin.
23.11.2019 12:33
Kyllähän+jokainen+joka+kävelykadulla+on+aikaansa+viettänyt+enemmänkin,+tietää+että+alue+on+taysin+vallattu+kiinalaisten+ja+korealaisten+toimesta,+he+liikkuvat+ryhmissä+matkanjohtajalla+on+selfiekeppi+jonka+päässä+on+jonkin+värinen+kangas,+tätä+porukka+seuraa+kuin+hai+laivaa,+yhden+kepin+perässä+kulkee+30-100+aasialaista+eikä+ensimmäinenkään+näistä+ryhmistä+poikkea+yhteenkään+gogo+tai+tyttöbaariin,+ja+miksi+poikkeasikin,+kiinassa+on+paljon+omiakin+vosuja+samoin+koreassa,+ei+heidän+ei+tarvitse+lähteä+merta+edemmäs+kalaa,+kun+tarjontaakin+on+omasta+takaa+riittävästä,+lisäksi+halvempaan+hintaa,+lisäksi+jonkin+verran+thai+vosut+käyvät+keikalla+koreassa...+
Russakat+on+kolmas+suuri+ryhmä+heitä+on+kanssa+enenevässä+määrin+liikkeellä,+sitten+taitaa+tulla+britit+ja+arabit...+suomalaiset+ovat+sijalla+30+huonomalla+puolella,+hekin+juttuneet+suomibaareihin+josta+palstalla+on+ollut+useasti+puhetta,+yleensä+täysin+tolkuttomassa+kunnossa,+heippa+vaan+ja+mukavaa+päivän+jatkoa,+kuopioon.
23.11.2019 12:26
14 / 18