Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
ajatuksetovatilmaisia
Vapaa kuvaus
Aloituksia
371
Kommenttia
1262
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
24 Sosiaalityöntekijä oli sanonut puhelimessa vihaisesti "sinne pitää sitten pakata!". Tukihenkilö haukkui automme sisällön ja sanoi, "miten te voitte olla perhekuntoutuksessa, jos teillä ei ole tavaroita!?" Ihmettelimme sitä, että miten voimme pakata, jos emme tiedä tavaroita tarvitaan. Sanoin voivani hakea tarvittavia juttuja kotoa koska tahansa. Asunto oli kalustettu. Tukihenkilö huusi "ei tämä tässä ulkona riitelemällä parane!". Sanoin perhekuntoutuksen hoitajalle, että älä huuda meille. Sisällä Toivolla oli kakkahätä ja ihmettelimme, että hoidetaanko tämä potalla vai pöntöllä. Emme tienneet missä potta on. Tukihenkilöt huusivat minulle "nyt vie Toivon sinne kakkaamaan". Nauroi käsi kasvoilla ja sanoin Toivolle, "no tehdäänpäs tämä nyt näin" ja menimme vessaan. Tukihenkilöt ilmoittivat lastensuojelulle, että "isän kanssa ei voida tehdä mitään". Sosiaalityöntekijä kielsi minulta perhekuntoutuksen ja sain nähdä Toivoa tunnin päivässä. Ramppasin sinne aamiaisen kanssa joka aamu
25 Keväällä 2022 leikkasin rajoituspäätöksen aikana valvotussa tapaamisessa kerran kuukaudessa kanaa kotoa tuomillani saksilla. Toivo istui samassa pöydässä. Valvoja huusi "nyt laitat ne sakset piiloon". Sanoin valvovani saksien käyttöä syödessä, joten älä ole huolissasi. Leikkaan aina kanaa lounaalla saksilla kotona. Tukihenkilö ilmoitti sosiaalityöntekijälle.
26 Toin kotoa Stigan ja pyysin luvan työntää Toivoa siinä viereisellä kentällä. Sain luvan. Halusin toimia isänä ja jakaa kokemuksia lapseni kanssa ja pidän huostaanottoa perusteettomana ja rajoittavana. Siksi järjestän paljon tekemistä tapaamisille. Työnsin Toivoa kentällä liikkeelle ekaa kertaa hiukan rajusti ja huudahdin. Valvojat kuuntelivat matkan päässä. Otin videoklipin, jossa kerroin Toivolle, että "täti luulee minun olevan huono isä. Minun pitää todistaa tädille olevani hyvä isä. Siksi sinä et saa tulla kotiin". Toivo otti tilanteen keskusteluna ja jakoi videossa mielipiteen, että sijoituspaikan setä "ei ole kiva". Lähetin videon sosiaalityöntekijälle näyttääkseni, kuinka hyvin minulla ja Toivolla menee. Hän oli väittänyt huostaanottopäätöksessä asioita ja tahdoin todistaa ne vääriksi. Sosiaalityöntekijä teki rajoituspäätöksen, jossa hän väitti minulla olevan ikätason vastaista puhetta.
27 Yhdessä valvotussa tapaamisessa olimme normaalisti koko ajan. Tukihenkilöt sanovat aina "sinulla ja Toivolla meni tosin hyvin". Lopussa tein asian, jota tietoni mukaan sosiaalityöntekijä vääristää mielenterveysongelmaksi, vaikka se on todella mielipiteenilmaus. Tein sen lopussa siksi, että hyvä tapaaminen todistaisi sen, etten minä ole sairas. Otin kakun esiin ja sanoin Toivolle "tämä on kotoa lähdön juhla. Yleensä sinä lähdet kotoa 18-vuotiaana, mutta nyt kun olet lähtenyt näin aikaisin, niin tässä on kakku. Minä olen hyvä ja isä ja sinä olet hyvä poika. Täti luulee, etten minä ole hyvä isä". Valvojat sanoivat, että "nyt ei ehkä kannattaisi puhua lapselle noin". Toisessa valvotussa tapaamisessa valvoja sanoi minulle "varo ettei tule häiriökäyttäytymistä". Tämä on oikein, koska se sanoittaa isästä erottamisen ja edustaa isän ja Toivon välistä luottamusta, kannustusta ajatteluun ja ymmärrykseen pelon ja surun sijaan. Toivo on reagoinut siihen tarkoitetulla tavalla eli kertomalla siitä, miten joku ei ole kivaa. Se on sosiaalityöntekijän syytä. Vastasin valvojille, että "en tee enää mitä te käskette. Minä toimin oikein enkä tarvitse holhousta". Tästä hyvästä sosiaalityöntekijä poisti viikko-oikeuteni ja antoi kahden kuukauden rajoituspäätöksen
28 Hain sijaishuollon lopetusta ja tarjosin kirjallisesti isän ja äidin kykyää sopia yhdessä lapsen hoidosta. Huostaanottoa ennen me sovimme äidin kanssa hoidosta viereisissä taloissa. Meillä oli "isän pensasaita", jota kautta Toivo tuotiin. Näin Toivo pääsisi äidille ja isälle tarpeen mukaan päivän mittaan, eikä äidin hirmumuutokset haittaisi Toivon kasvua ja kehitystä. Tein oikein ja korjasin äidin aiheuttamia olosuhteita. Äiti kielsi minua käymästä töissä ja uhkasi jättää Toivon yksin. Tarjosin silti sopimusta Toivon hoidosta, mutta siihen piti sosiaalityöntekijän vastata. Sosiaalityöntekijä valehteli, että Toivon vaihdot ovat turvattomia, ja että minä en ole onnistunut missään.
29 Hain sijaishuollon lopetusta uudelleen. Lopetimme yhteydenpidon äidin kanssa aiemmin. Äiti vastasi sosiaalityöntekijälle, ettei ole ollut missään tekemisissä kanssani. Silti me voisimme palata samaan tilanteeseen, jossa olimme ennen huostaanottoa, koska uskon äidin suostuvan vuoroihin nyt, kun uhkana on huostaanotto. Sosiaalityöntekijä kirjoitti, että emme kykene sopimaan äidin kanssa lapsenhoidosta.
30 En vastannut kuulemiseen ja löin sossulle luurin korvaan. Sosiaalityöntekijä teki valheilla perustellut jaksamispäätöksen
15.02.2024 13:20
14 Kun eksä sanoo, ettei ole minuun missään yhteydessä, sossu valehtelee, etteivät vanhemmat pysty sopimaan hoidosta. Kun lapseni hyvävointisena autossa kolme tuntia yhteensä kolme kertaa, että päiväkoti on kiinni, äiti ei suostu hoitamaan ja Toivolla olisi olisi vanhempi lähellä, otan ulos autosta 40 minuuttia tunnissa, leikimme ulkona ja annan syötävää ja pelejä autossa, käyn hakemassa tilauksen viidessä minuutissa, niin sossu valehtelee, että "on huoli siitä, että isä ottaa lapsen autoon, sinne voi tulla joku, olla kuuma tai salama voi iskeä autoon". En suostunut lopettamaan autossa pitoa (20 minuuttia kerrallaan, koska Toivo voi siellä hyvin. Siksi auto on kuuma tai ei ole turvallinen.
15 Kun sanon, ettei lapsi voinut huonosti, sosiaalityöntekijät suuttuvat.
16 Kun pidän lasta sylissä päiväkodin eteisessä, jotta hän rohkaistuisi jäämään ilman isää, koska hän on surullinen ekalla viikolla sinne jäämisestä, hän lopulta rohkaistuu, sanoo heippa isä ja sulkee itse oven. Päiväkodin henkilökunta seisoo vihaisesti vieressä ja tekee lastensuojeluilmoituksen. Sovin päiväkodin kanssa, että jos ulkona on toinen perhe, lähdemme heti. Sosiaalityöntekijä kirjoittaa huostaanottopäätökseen, että "isä ei osaa opettaa yhteiskunnassa toimimisen mallia"
17 Kysyn päiväkodilta, että voinko vilkuttaa ulkoa ikkunan takaa Toivolle, jotta hän piristyisi yksin jäädessään, päiväkoti käskee vilkuttamaan aidan toiselta puolelta. Kun vilkutan aidan toiselta puolelta, päiväkoti tekee lastensuojeluilmoituksen. Sosiaalityöntekijä kirjoittaa huostaanottopäätökseen, että "isä on jäänyt päivittäin seisoskelemaan aidan taakse", ja isän käytös hämmästyttää ja kummastuttaa päiväkodin henkilökuntaa ja vanhempia.
18 Kiipeän päiväkodin verkkoon näyttääkseni 2-vuotiaalle Toivolle, että täällä voi leikkiä ja siitä tulee iloisempi mieli, ja se auttaa yksin jäämisen suruun. Päiväkoti tekee lastensuojeluilmoituksen ja palaverin minulle, jossa johtaja näytti minulle kyltin, jossa näytettiin aikuisen, vanhemman ja lapsen roolit erillisinä asioina
19 Puhun muille lapsille päiväkodin pihalla näyttääkseni Toivolle, että siellä voi leikkiä kavereiden kanssa, eikä tarvitse olla surullinen yksin jäämisestä. Päiväkoti tekee lastensuojeluilmoituksen ja sosiaalityöntekijä kirjoittaa huostaanottopäätökseen, että isä on jutellut muille lapsille. Hän vihjaa, että leikin omaa leikkiäni ja luulen olevani lapsi.
20 Kun kerron netissä anonyymisti, miten sosiaalityöntekijä valehtelee, sossu valehtelee minun levittäneen perheen tietoja eli muuttaa aiheen hänestä minun virheekseni ja estää itsestä arvostelun.
21 Puhuin Toivolle psykoterapeutin aikana huolettomasti ja omistautuneesti sekä ikätasoisesti ja saan hänet luottamaan isäänsä, koska meillä ei ole sellaisia ongelmia kuin muilla lastensuojeluperheillä. Siksi en kykene erottamaan omia ajatuksia ja tunteita Toivon ajatuksista tunteista. Silti psykoterapeutti sanoi meille, että ”en näe mitään ongelmaa isän ja Toivon tai äidin ja Toivon välisessä suhteessa vaan isän ja äidin” ja avosossu valehteli päätöksessä.
22 Kieltäydyin avohuollosta, kun olin itse kutsunut avosossun käymään. Selitin huostan ”täti ei osaa, täti luulee, että isä ei ole hyvä isä”. Tein sitä myös ennen huostaanottoa ja ensimmäisen laittoman kiireellisen sijoituksen jälkeen, jotta Toivo ymmärtäisi eikä kokisi turvattomuutta. Taustalla oli se, että Toivo koki minut luotettavana ja itsensä arvostettuna. Sossu halusi, että Toivo kotiutuu. Lastensuojelun mielestä jos ei ole kunnon syytä kotoa pois viemiseen ja Toivo tietää sen, se estää sijaisperheeseen kotiutumisen. Siksi minulla on pahoja puheita ja mentalisaatiohäiriö.
23 Yritin selittää heidän väärinkäsityksensä, joka estää heitä käskemästä minua. Siksi hän kirjasi, etten ilmeisesti kykene itsereflektioon ja joku sanoi kuulemisessa, että Teemusta huokuu jotain ja kirjattiin, ettei keskusteluissa päästä huostaanoton perusteita pidemmälle ja että vuonna 1995 nuorisopsykiatrisen hoidon jälkeen minulla ei ole ollut hoitosuhdetta tässä välissä, ihan niin kuin oirehdintaa olisi nykyäänkin. Vuonna 1994 minulla ei ollut oireita vaan minulle tehtiin epäoikeudenmukainen vapaudenriisto 1.5 vuodeksi.
15.02.2024 13:19
Konkreettisesti:
1 Jos saan edes yhden keskusteluajan kahdessa kuukaudessa sijaishuollon alun jälkeen, niin he asettavat puolen tunnin rajoitteen, jolloin en saa keskustella hänen väitteistään, koska olen niin dominoiva.
2 Lisäksi olen kyvytön itsereflektioon.
3 Sosiaalityöntekijä valehtelee, että yritämme puhua omista asioistamme eikä hänen väitteistään.
4 Sosiaalityöntekijä valehtelee, että koska olen sellaisessa tapaamisessa, niin olen jo puhunut sosiaalityöntekijöiden kanssa heidän väitteistään. Siksi näistä ei varmaan enää voida puhua.
5 Sosiaalityöntekijä antaa rajoituspäätöksiä sillä perusteella, että hän on kuullut valvojalta jostain vanhemman ominaisuudesta, joka saattaa haitata lasta. Periaatteessa rajoituspäätöksen voi antaa silloin, kun vanhempi jatkaa jotain todellista haitallista käytöstä huomautuksista huolimatta.Käytännössä sosiaalityöntekijä valehtele, että jokin hyvä käytös on sairasta ja tekee rajoituspäätöksen kertomatta siitä kertaakaan aiemmin. Hän kuulostaa siltä, että se on tosiasia. Hän sanoo, että "tuon tapaamisen tapahtumat" ihan kuin tapahtumat olisi tapahtuneet.
6 Kun olen tavannut lapseni ensimmäistä kertaa yhdeksään kuukauteen ja otan lapsen syliin, niin hän pitää päätä kaukana minusta, mutta tulee halaukseen ja syliin viiden minuutin sisällä, johtuu se pitkästä tauosta ja rauhoittuu. Sosiaalityöntekijä valehtelee sen todistavan, että ettei Toivo halua olla lähelläni yleensä ja minä olen pakottanut Toivoa. Hän jättää tahallaan pois vetäytymisen syyn ja sen, miten sen katosi pian saadakseen rajoituspäätöksen ja minut näyttämään huonolta.
7 Kun laskeudun lapseni tasolle ja ansaitsen hänen luottamuksensa, kiipeän päiväkodin verkkoon rohkaistakseni sinne jäävää Toivoa leikkimään, sosiaalityöntekijä kirjaa, että olen kyvytön erottamaan aikuisen ja lapsen roolia eli lapsellinen. Kun pyydän keskustelua väärinkäsityksien korjaamiseksi ja yhteisymmärryksen lisäämiseksi, he vihjaavat minun olevan jumissa huostaanotossa eikä keskusteluissa päästä huostaanoton perusteita pidemmälle. Niin he estävät valheidensa paljastamisen.
8 Kun pyydän sosiaalityöntekijää korjaamaan ongelmia, hän sanoo, ettei voi. Kun haen oikaisupyyntöä ja sosiaalityöntekijä soittaa ja sanoo "etkö sinä nyt voi tulla tänne juttelemaan", ihan kuin se olisi vain juttelua eikä holhoamista ja manipulaatiota, niin kieltäydyn. Siksi sosiaalityöntekijä sanoo, ettei minun kanssani pystytä keskustelemaan. Hän siis käyttää huostanoton jatkamisen perusteena sekä juttelemista että juttelematta jättämistä.
9 Kun kirjoitan hänen valheensa nettiin, hän sanoo, että minun kirjoitukseni netissä näyttäytyvät epävakaina. Hän siis saa minut näyttämään huonolta huostaanoton jatkamiseksi.
10 Kun kysyn 2-vuotisneuvolan lastenlääkäriltä, onko -2 SD tasaisena koko kasvun ajan normaalia, hän sanoo kyllä ja ehdottaa öljylisää ja syöttämään useammin. Teimme sen. Kysyin, että voinko silti antaa keksimääni urheilijan dieettiä. Lääkäri kuuli ruoat ja antoi luvan. 3-vuotisneuvolassa terveydenhoitaja toteaa -2 SD ja että olemme hoitaneet Toivoa itsenäisesti hyvin ja Toivo on hyvävointinen. Hän halusi puhua parisuhteesta, josta kieltäydyin, koska 2-vuotisneuvolassa meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus. En halua vastata, koska Toivolla ei ole ongelmia. Sanoin pitäväni dieetin ennallaan, koska lääkäri antoi siihen luvan. Hän ei kuullut ruokaaineita. Terveydenhoitaja teki lastensuojeluilmoituksen, jossa hän väitti Toivon olevan vähän alipainoinen. Sosiaalityöntekijä teki huostaanottopäätöksen, jossa hän väitti Toivon olevan alipainoinen, eikä isä suostu antamaan muuta ruokaa. En suostunut lopettamaan itse keksimääni dieettiä, koska lääkäri hyväksyi sen. Siksi Toivo on alipainoinen.
11 Kun äiti eroaa ja muuttaa kotoa niin muuta lapsen takia mukana. Sossu valehtelee, että olen kiinni avioliitossa.
12 Kun muutan lapsen takia naapuriin, sossu valehtelee, että asuinjärjestelyni ovat muuttuvia ja ennakoimattomia. Olin järjestänyt kodin äidin viereiseen taloon ja uskoin antavani siellä turvallisemman kodin Toivolle, koska äidille muutti kumppani ulkomailta. Äidin vierestä siksi, että korjasin äidin eron aiheuttamaa lapsen etäisyyttä äitiin ja isään. Siksi meillä molemmilla on sossun kirjauksen mukaan pitkään jatkuneita mielenterveyshuolia ja isän asuminen on vaihtelevaa ja ennakoimatonta ja vaihtotilanteet turvattomia ja olen kiinni avioliitossa.
13 Kun sovimme eksän kanssa hoidosta päivän mittaan, sosiaalityöntekijä valehtelee, että vaihtotilanteet ovat turvattomia.
15.02.2024 13:18
Sossu voi halutessaan teeskennellä, että me olemme tosi epävakaita. Kukaan ei tarkasta vointiamme ja eristyspäätös jatkuu. Jos menemme todistamaan voivamme hienosti, tarkastaja sanoo haluavansa seurata meitä. Silloin olemme jo kontrollissa, jonka puutteen vuoksi sossu teeskentelee. Hyvävointisuus ei johda rangaistusten purkuun.
15.02.2024 10:28
Ulkoryhmäläisiä estetään tulemasta sisäryhmään. Eli niitä, jotka eivät enää ole yhteydessä kouluporukkaan tai lapsuuden kavereihin. Meitä on paljon. Voin kuvitella aikuisen porukan kolmikymppisiä, jotka kokoontuvat ravintolaan. Ilman sitä porukkaa et saa hyväksyntää väestöstä yleensä.
14.02.2024 12:11
Menin ja sanottiin, että tää on tyttöjen ilta. Yksinäisiä tyttöjä ei käy ulkona. Suomessa on ongelma, ei minussa. Tuo on vähän niin kuin Kokoomuksen lause "köyhyys on omaa syytä"
14.02.2024 12:08
Minulla taas kestää, ennen kuin opin luottamaan toiseen niin, että osaan käyttäytyä normaalisti. Luottamus tuottaa normaaliutta. Normaaliuden puute laukaisee rasistin.
14.02.2024 11:58
Ai virkamies saa valehdella siksi, että valittaja vahingoittaa itseään?
14.02.2024 11:55
Tämä on lastensuojelutyöntekijän valehtelun arvostelua eikä sukupuolten välisen eriarvoisuuden arvostelua
14.02.2024 11:53
Älä stigmatisoi äitejä ja isäpuolia. Juuri se ennakkoluulo oikeuttaa virkavallan
14.02.2024 11:52
Arvaus ei ole tiedon väärti. Äläkä vihjaa, että kysyjä on lapsellinen
14.02.2024 11:50
Ja se tavisporukka istuu piirissä ja pelkää näyttämästä persoonaansa ja luulee, että tämä on ihan hyvä juttu ja nuo ulkopuoliset raadot eivät haittaa
13.02.2024 22:16
Sit paitsi se koskee myös naisia. Naiset estetään hakemasta seuraa. Miehet estetään hakemasta seuraa. Suomalaiset ovat onnettomia ja yksin. Minulla on tähän ratkaisuja
13.02.2024 22:15
Ei katsos kun minä en ansaitse lähteä. Se häpeä yksin olosta on suomalainen vika, jota ei kukaan ansaitse. En ole vääränlainen siksi, että olen yksin. Älä ole niin ennakkoluuloinen, ettet voi tutustua yksin ulos tulevaan.
13.02.2024 22:12
Putin on kansallismielinen presidentti eikä porvari. Porvari on varattu taloudelliselle omistajalle
13.02.2024 22:10
Kommunistien pitäisi puhua systeemisestä eriarvoisuudesta eli luokkayhteiskunnasta. Sodan kieltäminen ei ratkaise asiaa ja edustaa uudenlaista luokkaa.
Meksikon raja-aita ei ole porvareita vastaan.
Ukrainan sota on teennäisten ja ylimielisten ihmisten asia. Toisia ihmisiä ei saa valloittaa, mutta Putinin ehdotuksia ei kuunneltu, koska EU halusi laajentua.
13.02.2024 22:09
Neuvostoliitto oli symbolista kapitalismia.
Työväenliike, joka ei tavoittele luokatonta yhteiskuntaa on tyhjän puolesta.
Persut edustavat nationalismia uusliberalistisen globaalin kapitalismin vastavoimana. Se on poliittisessa keskustassa.
Porvaristo siis oikeistolaistuu, turvallisuutta ja vapautta tasa-arvon kustannuksella ja syntipukkien hakemista. Fasismi nousee ja sen oikeutetut sodat.
13.02.2024 22:06
Kyllä, kyse on kylläkin kulttuurista, joka ei ole immuuni kapitalismille. Vasemmistojohtajien pitäisi olla sivistyneitä luokan kumoamiseksi.
Lännen kapitalismi ei toimi. Se on symbolisesti alistava. Kulutustuotteet ja "valitut" edustajat estävät ihmisiä toteuttamasta todellista luonnettaan.
Uusliberalismi on varsinainen käänne, se Marxin mainitsema romahdusta edeltävä ääripää kierteessä, joka aina palaa samaan kapitalismiin.
13.02.2024 22:03
Kyllä, mutta työväenluokka putosi kapitalismin ansaan.
13.02.2024 22:01
No, minua ei haittaa erottuna naisen etsiminen vaan se, ettei mitään paikkoja sille ole.
13.02.2024 21:57
9 / 64