Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesusteippi+on+ehdoton,+sillä+saa+tarvittaessa+pikalyhennettyä+housut+tai+väliaikaisesti+korjattua+auton.+Mutta+herää+kysymys,+oletko+kokeillut+Jesaria+iholle?+Kineesioteippinä+en+sitä+ole+kokeillut,+mutta+muussa+tarkoituksessa+joskus+tehnyt+pienen+luovan+kokeilun.+Ja+ihan+tuon+empiirisen+kokeilun+perusteella+en+lähtisi+Jesarilla+polvia+teippaamaan,+varsinkaan+jos+ap+on+karvainen+mies.+😆
13.08.2022 20:40
Olin+1.5v+exex+suhteen+jälkeen+täysin+luolassani+nuolemassa+haavoja.+Lapset+(silloin+vajaa+1v+ja+3v)+olivat+minulla+täysi-aikaisesti+paitsi+2h/vko+(minus+peruutukset),+koska+toinen+ei+vaan+pystynyt+enempään.+Itselleni+siinä+vaiheessa+elämä+oli+tuntui+helpolta+ja+keveältä,+koska+se+oli+tuhat+kertaa+helpompaa+kuin+vakavasti+ja+mieleltään+sairastuneen+rinnalla.+Ex+hieman+parani+ja+meni+venäläisen+kanssa+naimisiin,+Kun+lapset+oli+ekaa+(ja+vikaa+kertaa)+isällään+kesälomalla+5pv,+päätin+että+pakko+kokeilla+missä+kohtaa+menen+tunteiden+käsittelyn+kanssa+ja+tietoisesti+annoin+miehen+iskeä+itseni.+Olosuhteiden+pakosta,+2v+ja+4v+äitinä,+oli+ollut+pakko+hoitaa+arki+ja+lapsien+varhainen+vuorovaikutus+ja+jättää+omien+tunteiden+pohtiminen+tilanteisiin,+jolloin+lapset+oli+mummilla.+Ja+taas+tiesin,+että+vasta+tosi+tilanne+iskee+mahdolliset+käsittelemättä+olevat+tunteet+pintaan+ja+minulla+olisi+tarvittaessa+aikaa+kerätä+itseni+ennen+kuin+lapset+palaa,+Mitään+ei+kuitenkaan+ilmennyt+ja+syksyllä+päätin+lähteä+katsomaan+mitä+ulkomaailmasta+löytyy.+Siitä+puoli+vuotta+jo+seurustelin.
Olen+kyllä+käsitellyt+ja+käsitellyt+ja+käsitellyt+kumpaakin+ex+suhdetta+kyllästymiseen+asti.+Viimeisin+oli+jo+prosessoitu+loppuun+kun+ero+viimeisen+oli+selvä.+Exex+suhteen+lopusta+on+jo+12v+ja+eroa+edelsi+9kk+pariterapiaa.+Tiesin+ystäviä+seuraamalla,+että+haastavan+eron+jälkeen+ihminen+on+altis+huonoille+suhteille,+ja+varoin+kaikkea+muuta+paitsi+sitä+mihin+viimeinen+suhde+loppui.+Vaikka+en+silloin+osannut+valita+oikein,+olisin+voinut+valita+vieläkin+huonommin+esim.+narsistin+päihdeongelmaisen,+varatun,+väkivaltaisen+tai+toisen+bipolaariset,+Vaikka+valinta+ei+ollut+kaikin+puolin+minulle+täydellinen,+silti+suhteessa+oli+myös+hyviä+asioita+varsinkin+alussa+ja+myös+lopussa.+En+siis+kadu+elettyä+elämää.+
Yksikään+suhteeni+ei+ole+loppunut+samaan+asiaan,+eli+en+toista+samaa+virhettä.
13.08.2022 20:17
Niin+olisi+pitänyt+pistää+palsta-tuntien.+😆+En+tunne+täältä+ketään+irl.+Etkö++sinä+itse+ole+kertonut+saaneesi+avolta+luvan+olla+silloin+tällöin+holtiton?++
Minä+taas+olen+kertonut+olleeni+2.5v+tai+siis+jo+2v+9kk+selibaatissa+ja+kieltäytyneeni+25+vuotta+nuoremman+miehen+lähentelystä,+kahdesta+baariehdottelusta+(suora+ja+epäsuora)+ja+yhdestä+voitelusta,+vaikka+en+ole+aktiivinen+parinhakija,+vielä+(tietoinen+valinta).+Siis+minusta+ei+kovin+holtitonta+saa+ihan+helposti.+
Tosin+myönnän,+että+irl+kun+tuntuu+oikealta+voin+olla+holtiton.+Mutta+se+on+niin+erikoistilanne,+ettei+se+ihan+noin+vaan+aktivoidu.
13.08.2022 19:09
Viimeinen+suhde+(~7v)+kaatui+läheisyyden,++kosketuksen,+seksin+ja+läsnäolon+puutteeseen.+Olimme+aivan+liian+erilaisia+ihmisiä,+ja+mies+sekä+käyttäytyi+ja+sanoitti+itseään+aivan+eri+tavalla+kuin+mihin+elämä+yhteen+muuttamiseen+jälkeen+muuttui.+Kun+lapsi+sai+alkuunsa,+mielipiteet+tekivät+kuperkeikkaa+ja+alkoivat+persuuntua+(tyyliin+kaikki+pitää+ampua+rajalle).+Varmaan+laski+etten+enää+lähde…+ja+voi+olla+mitä+on.+Arvomaailmat+riiteli,+vaikka+vältin+kyseisiä+aiheita+kotona+(en+halunnut+lasten+oppivan+samaa).+
Vikan+~reilu+2v+ainoa+fyysinen+kontakti,+oli+yksi+taputus+olkapäähän+kun+tuin+henkisesti+vaikeassa+tilanteessa,+Kun+ilmoitin,+että+lähden,+toinen+ihmetteli+että+tässähän+on+menennyt+ihan+hyviin+viime+aikoina….+🙄+Sitä+ennen+olin+~2v+ajan+ollut+se,+joka+tekee+kaikki+aloitteet+läheisyyteen+ja+seksiin.+Ja+sain+>95%+torjunnan.+Mies+totaalikieltäytyi+puhumasta+aiheesta+edes+tyylissä-+mitä+minä+voisin+tehdä+omalta+puoleltani+asialle.+Joskus+oli+sentäs+kuuntelevinaan+kun+puhuin+yksin,+muttei+luultavasti+kuunnellut.+Ex+omien+sanojen+mukaan+mitään+ongelmaa+ei+ollut,+ei+edes+seksin+suhteen.+Tuon+2v+jälkeen+sanoin,+että+vastuu+sekä+seksistä+ja+läheisyydestä+siirtyy+nyt+hänelle,+en+halua+missään+tapauksessa+painostaa,+kun+ei+halua,+enkä+enää+motkota+asiasta,+ja+nyt+hän+voi+tehdä+aloitteen+kun+halua+on.+Siihen+se+loppui.+😳+Itse+tiesin+jo+siinä+kohtaa,+että+toisella+ei+vain+ole+halua+läheisyyteen,+läsnäoloon+eikä+seksiin,+mutta+annoin+mahdollisuuden+siksi+aikaa,+että+lapsi+kasvaa+ja+kestää+vuoroasumisen.+Jäin+siis+rakkaudesta+lapseen,+isommille+lapsille+aikaisempi+ero+olisi+ollut+hyväksi.+He+saivat+välillä+kohtuutonta+ironiaa+osakseen.+Jos+erokeskustelua+ja+yhtä+seksikeskustelua+ja+lapsille+puhumisesta+ei+lasketa,+riitelimme+hyvin+vähän.+Välit+nyttenkin+on+hyvät+ja+toverilliset.+Ex+on+ääri-introvertti,+aistiherkkä+ja+asperger-piirteiden.+Luultavasti+ei+jaksa+normaalia+perhe-elämää+(vaikka+oli+tunteja+autotallissa+arkisin+ja+viikonloppuna)++ja+siksi+ei+jaksanut+osallistua+suhteeseen.+Nyt+50-50+systeemillä+jaksaa+hoitaa+isyyden+eikä+aikanaan+minun+kuullen+enää+persuile+tai+puhu+rumasti+kenellekään.+
Oma+virheeni+oli+sitä+aiemman+traumaattisen+suhteen+jälkeen+se,+etten+edes+tiennyt+mitä+on+normaali+suhde.+Ja+eleetön+ja+tasainen+suhde+siinä+kohtaa+tuntui+hyvältä+idealta,+vaikka+itse+tarvitsen+nimeen+omaan+henkistä+ja+fyysistä+läheisyyttä+ja+tunteita+suhteessa.+Ex+ei+kertaakaan+sanonut+sanoja+tykkään+ja+rakastan+koko+7v+aikana.+Eikä+edes+kuherruskuukautena+seksiä+ollut+kuin+2-3krt/vko,+vähemmän+kuin+muissa+pitkissä+suhteissa+lopussa.+Kuvittelin+sinisilmäisesti+sen+olevan+vain+ikää+(eka+melkein+40v+siihen+mennessä).+
Toivottavasti+osaan+valita+paremmin+jatkossa.
13.08.2022 18:58
Siis+vika+on+vain+minun+mielikuvituksessani.+🙃
13.08.2022 17:59
Sinut+tuntien+odotin+hieman+erilaista+vikaa+kappaletta.+😂+Mutta+tosiaan+oikeassa+olet,+puutavara+kuivuu+yllättävän+paljon.
13.08.2022 17:58
Luulisi+kineesioteippauksesta+löytyvän+YouTube+videoita?++Omat+teippaustaidot+ei+ole+mainitsemisen+arvoiset,+mutta+joskus+olen+YouTube-videoista+etsinyt+apua+ja+toimi+joten+kuten.+
Ehdotan,+että+käyt+ammattilaisella+ja+sitten+reippaat+jatkossa+samalla+lailla+itse.+Veikkaan,+että+hyvä+teippaaja+ymmärtää+lihaksien+ja+nivelten+anatomiaa,+ja+sillä+saattaa+olla+vaikutusta+lopputulokseen,
13.08.2022 16:52
Nimen+omaan+samaa+mieltä,+että+vain+irl+voi+valita+aidosti+(mitä+olen+täällä+kyllä+usien+tuonut+ilmi).+Täällä+voi+kiinnostua,+joka+harvinaisessa+tapauksessa+voi+johtaa+irl+kohtaamiseen+(tavallaan+match),++joka+taas+voi+vielä+harvemmin+johtaa+molemminpuoliseen+oikeaan+match’iin.+Myönnän+etten+ollut+kovin+täsmällinen+lausunnossani.+😂
En+näe+tätä+palstaa+tapailuun+johtavaa+palstana+ollenkaan,+eli+laske+match’ejä.+Täällä+kirjoittelu+on+vähän+sama+kuin+että+tapaisi+töissä,+harrastuksessa+tms.+kiinnostavan+ihmisen,+jolle+tekisi+tai+saisi+aloitteen,+ja+joka+johtaisi+pidemmälle.+Töihin+ei+mene+treffit+mielessä,+vaikka+työkaverin+ei+ole+tavatonta+päätyä+suhteeseen.
13.08.2022 16:47
Anteeksi,+aihe+oli+niin+sama+ja+kun+vastaat+minulle+(minkä+takia+sekoilin).+Nyt+ymmärrän+vastauksesi.
13.08.2022 13:09
Jos+olisin+suhteessa+en+kaipaisi+yhteisen+tekemisen+mitään+ihmeellistä.+Saan+älyllisen+haasteen,+dynaamiset+muutoksien+ja+jännittävät+käänteiden+tarpeen+täytettyä+töissä.+😁+
Myös+se+mistä+toinen+tykkää,+vaikuttaa+yhteiseen+tekemiseen.+Jos+molemmille+mieleisiä+asioita+löytyy,+niihin+kannatta+keskittyä+ja+jos+lapsia+saa+osaan+mukaan,+se+olisi+vielä+parempi.+Kävisin+mielellään+kävelyllä,+lenkillä+(jos+vauhti+sama),+puntilla,+uimassa,+hiihtämässä,+marjassa,+sienessä,+luistelemassa,+tekisin+puutarhatöitä+yhdessä+pihalla+tai+ottaisin+palstan+(jos+toista+kiinnostaa)+tai+rakentaisin+katosta+tai+muuta+viihtyvyyttä+lisäävää.+
Vapaa-ajassa+saa+olla+myös+sohvaa+ja+vaikka+Leffan+katsomista+yhdessä+ja+tietysti+intiimiä+kanssakäymistä,+vaikka+en+nyt+harrastukseksi+sitä+laske.+😁
Ehkä+isoin+toive+oli+kohtuullinen+matkustus+yhdessä+maailman+ja+elämäntilanteen+tilanteen+mukaan:+vaellus+Lappiin,+Norjan+vuonot,+Islannin+kuumat+lähteet,+Keski-Euroopan,+Italian+tai+Espanjan++pikkukylät+ja+kaupungit+lento+++juna+yhdistelmällä+molempien+lapsia+mukana+tai+kaksin.+Kaikkea+kohteita+ei+tarvitse+toteuttaa,+mutta+joku+sellainen+mikä+molempia+kiinnostaa,
13.08.2022 11:22
👍👍👍
13.08.2022 10:56
Nyt+en+ymmärrä+yhtään.+En+kyllä+häädä+ihmisiä,+sen+sijaan+joskus+olen+sanonut+’en+halua+tai+ei+kiinnosta’-vastaajille,+ettei+tarvitse+osallistua,+JOS+ei+kerran+halua.+Turha+tyhjänpäiväinen.+valittaminen,+kun+on+kerran+valinnan+vapaus+osallistua,+on+tyhmää+käytöstä.+
Ketju+on+kyllä+kaikille+kirjoittajalle+siviilisäädystä+huolimatta,+joita+aihe+puhuttaa!+Siitä+olen+varma,+koska+olen+ap.
13.08.2022 10:55
Alkuperäinen+sananvalintasi+oli+aika+dramaattinen.+😆+
Kun+ihmiset+tapaa+(irl),+alkaa+tutustuminen.+Kumpikin+vasta+sillon+alkaa+saada+kuvaa+minkälainen+toinen+on,+herääkö+omat+ja+vastapuolen+tunteet.+Palstailu+tai+deittinettailu+voi+parhaimmillaankin+vain+luoda+alustavan+pohjan+kiinnostukselle:+saman+suuntaiset+arvot?+aaltopituus?+tosiaan+vastaavat+odotukset?+jne.+En+itse+näkisi+siinä,+ettei+kaikki+kohtaa+irl+tai+edes+noissa+pohjatietovaiheessa+mitenkään+dramaattisena+enkä+suurena+epäonnistumisena.+
Ei+puolisoksi+sovi+kuka+vaan,+ketä+kohtaan+tunteen+seksuaalista+kiinnostusta.+Olen+osittain+samaa+mieltä,+että+luonto+KOHTUULLISELLA+onnistumisprosentilla+määrittelee+kiinnostuksen+sillä+kokeeko+toisen+seksuaalisesti+viehättäväksi+ja+alkaako+tunteet+kehittyä.+Asia+on+paljon+paljon+moniuloitteisempi+kuitenkin+kuin+pelkkä+intohimo+ja+halu,+ja+luonnonvalinta.+Ja+vaikka+tuoreet+traumat+eletyn+elämän+taustalla+helposti,+ainakin+itsellä,+sulkee+intuition+tehoa.+Siis+siihenkin+täytyy+suhtautua+pienellä+varauksella!+
Sopivan+kumppanin+löytyminen,+jos+haluaa+lähtökohtaisesti+sellaisen,+jonka+kanssa+suhde+voisi+toimia+1-3v+pidemmälle,+vaatii+todennäköisesti+useamman+ihmisen+tapaamista.+Ellei+sitten+käy+lottovoitto!+
En+ole+roska+heille,+jollen+en+itse+sovi!+Eikä+joku,+joka+ei+minulle+sovi,+ole+milläänlailla+huono!+Emme+vain+sovi+tai+osu+toisillemme+tavalla+tai+toisella.+Silti+se+toinen+tai+minä+itse+voin+olla+jonkun+ihan+toisen+”lottovoitto”.+Lottovoitto+lainausmerkeissä,+koska+taitaa+olla+todennäköisempää+että+kivi+tippuu+taivaalta+päähän,+kuin+että+saisi+lottovoiton(?).
13.08.2022 10:48
Näen+samoin,+ja+toivoin+kumppaniehdokkaalta+samaa.+Kun+kumpikin+voi+olla+aito+oma+itsensä,+yhteen+sopivuuden+ja+sen+reunaehdot+näkee+paremmin.+
Oma+exex+meni+aikanaan+jälkeeni+venäläisen+kanssa+naimisiin+(jo+eronnut+siitäkin).+Hieman+nauroin+sisäänpäin+kun+kertoi+missä+kaikkissa+kulttuuririennoissa+olivat+olleetja+puheista+päätellen+oli+myös+selvitellyt+taiteen+taustoja+etukäteen+miellyttääkseen+(9.5v+perusteella+tiesin+ettei+taide+kunnosta+yhtään,+kieltäytyi+johdonmukaisesti+kulttuurista).+Tai+lähetti+kuvia+firmansa+liisatusta+mersusta+ja+uudesta+okt+(jossa+ainoa+oma+raha+oli+minun+puoliskossa,+hänellä+omaisuus+oli++lainaa+takaustani+vasten).+Valinta+oli+hänen,+eikä+mielenkiintoni+riittänyt+aikuisen+kasvattamiseen.+
Yhdelle+ystävälleni+ex+mies+kertoi+alussa+perhelähtöisistä+arvoista,+miten+miehen+pitää+auttaa+kotona+ja+miten+haluaa+olla+epäitsekäs+ja+antaa+muille.+Totuus+oli+aiemmassa+elämässä+täysin+vastakohta!+Ja+myös+tuossa+suhteessa+alun+jälkeen.+Uskon+kyllä,+että+tuossa+suhteessa+mies+ei+tietoisesti+valehdellut,+mutta+halusi+vaan+olla+ihan+jotain+muuta+kuin+mitä+oli+ollut+ekan+~+50v,+eikä+ihminen+muutu+noin+vain.+
Itse+en+kyllä+näe+miksi+alussa+pitää+esittää+jotain?+Ei+se+johda+kuin+pettymykseen+1-3v+kohdalla,+kun+teatteria+ei+enää+jaksa+pitää.+Jos+on+pakko+saada+vain+joku,+kuka+tahansa+hetkeksi,+tuon+ymmärtää,+mutta+toimivan+ja+kestävän+suhteen+lähtökohdista+teatteri+ei+toimi.
13.08.2022 10:17
Miksi+Mensan+testin+pitäisi+hikoiluttaa?+Olen+vastaavan+testin+tehnyt+myös+työhönotossa+valvotusti,+eikä+se+minusta+ollut+mitenkään+hikoiluttavaa.+Pikemmin+ajattelin,+että+olen+mitä+olen,+teen+testit+itsenäni+ja+ottavat+jos+kelpaa.+Ja+tulos+oli+hyvin+linjassa+Mensan+nettitestien+kanssa+mut+olen+joskus+historiassa+kokeillut.+
+En+näe+miksi+älykkyystestissä+olisi+lähtökohtaisesti+paineita+tai+jännitystä,+ei+tulos+mihinkään+vaikuta!+Ei+tulos+vaikuttaisi+omaan+kuvaani+itsestäni+eikä+sillä+olisi+minulle+merkitystä+onko+tulos+yli+vai+ali+rajan.
12.08.2022 23:52
Hattivatit+ja+Mörkö+oli+lapsena+sopivasti+pelottavia+ja+joku+niissä+kiehtoi.+Nyyti+taas+sai+empatiani.+P
Sen+sijaan+samaistumispintaa+löydän+eniten+3+hahmosta:+Pikkumyy,+Nuuskamuikunen+ja+Muumimamma.
12.08.2022 23:42
Älykkyys+ahdistaa+sinua?+Satun+tietämään+nuo,+koska+kummankin+kanssa+on+tullut+juteltu+älystä.+Yhden+en+tiedä,+koska+emme+jutelleet,+enkä+usko+hänen+testiä+tehneen.+Testiin+usein+hakeutuu+heitä,+joita+asia+kiinnostaa+tai+jotka+odottavat+saavansa+hyvän+tuloksen.+
Miksi+ÄO+pitäisi+tietää?+Älyn+huomaa+yleensä+15+minuutissa+irl.
12.08.2022 23:02
Se+on+vaikeaa,+jos+tekstiä+ei+luetaan+vaan+muodostetaan+mielipide+omien+ennakkoluulojen+perusteella.
12.08.2022 22:52
Onpa+erilainen+näkemys+hyvästä+seksikumppanista+itselläni:
Paras+seksi+ei+liity+teknikkaan+tai+mittoihin+millään+tavalla+vaan+kykyyn+olla+läsnä,+kykyyn+kuunnella+toisen+eleitä+ja+kroppaa,+hellyyteen,+kosketukseen,++siihen+että+rakastaa+ja+saa+intiimin+vuorovaikutuksen+aikaan+ja+siihen+että+luottamus+on+niin+suuri+että+uskaltaa+olla+sellainen+kuin+on+ja+sanoa+mistä+tykkää.
12.08.2022 22:45
Mistä+tiedät,+että+tuo+toinen+(tai+useampikin)+kirjoittaja+on+sinkku?+
P.+S.+Olen+tuolla+omakohtaisesti+etten+käytä+listoja+kun+ihmisne+tapaan,+silloin+ne+jää+taka-alalle.+Löytyy+ketjusta.
12.08.2022 22:38
3 / 89