Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Jeesusteippi+on+ehdoton,+sillä+saa+tarvittaessa+pikalyhennettyä+housut+tai+väliaikaisesti+korjattua+auton.+Mutta+herää+kysymys,+oletko+kokeillut+Jesaria+iholle?+Kineesioteippinä+en+sitä+ole+kokeillut,+mutta+muussa+tarkoituksessa+joskus+tehnyt+pienen+luovan+kokeilun.+Ja+ihan+tuon+empiirisen+kokeilun+perusteella+en+lähtisi+Jesarilla+polvia+teippaamaan,+varsinkaan+jos+ap+on+karvainen+mies.+😆
  2. Olin+1.5v+exex+suhteen+jälkeen+täysin+luolassani+nuolemassa+haavoja.+Lapset+(silloin+vajaa+1v+ja+3v)+olivat+minulla+täysi-aikaisesti+paitsi+2h/vko+(minus+peruutukset),+koska+toinen+ei+vaan+pystynyt+enempään.+Itselleni+siinä+vaiheessa+elämä+oli+tuntui+helpolta+ja+keveältä,+koska+se+oli+tuhat+kertaa+helpompaa+kuin+vakavasti+ja+mieleltään+sairastuneen+rinnalla.+Ex+hieman+parani+ja+meni+venäläisen+kanssa+naimisiin,+Kun+lapset+oli+ekaa+(ja+vikaa+kertaa)+isällään+kesälomalla+5pv,+päätin+että+pakko+kokeilla+missä+kohtaa+menen+tunteiden+käsittelyn+kanssa+ja+tietoisesti+annoin+miehen+iskeä+itseni.+Olosuhteiden+pakosta,+2v+ja+4v+äitinä,+oli+ollut+pakko+hoitaa+arki+ja+lapsien+varhainen+vuorovaikutus+ja+jättää+omien+tunteiden+pohtiminen+tilanteisiin,+jolloin+lapset+oli+mummilla.+Ja+taas+tiesin,+että+vasta+tosi+tilanne+iskee+mahdolliset+käsittelemättä+olevat+tunteet+pintaan+ja+minulla+olisi+tarvittaessa+aikaa+kerätä+itseni+ennen+kuin+lapset+palaa,+Mitään+ei+kuitenkaan+ilmennyt+ja+syksyllä+päätin+lähteä+katsomaan+mitä+ulkomaailmasta+löytyy.+Siitä+puoli+vuotta+jo+seurustelin.Olen+kyllä+käsitellyt+ja+käsitellyt+ja+käsitellyt+kumpaakin+ex+suhdetta+kyllästymiseen+asti.+Viimeisin+oli+jo+prosessoitu+loppuun+kun+ero+viimeisen+oli+selvä.+Exex+suhteen+lopusta+on+jo+12v+ja+eroa+edelsi+9kk+pariterapiaa.+Tiesin+ystäviä+seuraamalla,+että+haastavan+eron+jälkeen+ihminen+on+altis+huonoille+suhteille,+ja+varoin+kaikkea+muuta+paitsi+sitä+mihin+viimeinen+suhde+loppui.+Vaikka+en+silloin+osannut+valita+oikein,+olisin+voinut+valita+vieläkin+huonommin+esim.+narsistin+päihdeongelmaisen,+varatun,+väkivaltaisen+tai+toisen+bipolaariset,+Vaikka+valinta+ei+ollut+kaikin+puolin+minulle+täydellinen,+silti+suhteessa+oli+myös+hyviä+asioita+varsinkin+alussa+ja+myös+lopussa.+En+siis+kadu+elettyä+elämää.+Yksikään+suhteeni+ei+ole+loppunut+samaan+asiaan,+eli+en+toista+samaa+virhettä.
  3. Viimeinen+suhde+(~7v)+kaatui+läheisyyden,++kosketuksen,+seksin+ja+läsnäolon+puutteeseen.+Olimme+aivan+liian+erilaisia+ihmisiä,+ja+mies+sekä+käyttäytyi+ja+sanoitti+itseään+aivan+eri+tavalla+kuin+mihin+elämä+yhteen+muuttamiseen+jälkeen+muuttui.+Kun+lapsi+sai+alkuunsa,+mielipiteet+tekivät+kuperkeikkaa+ja+alkoivat+persuuntua+(tyyliin+kaikki+pitää+ampua+rajalle).+Varmaan+laski+etten+enää+lähde…+ja+voi+olla+mitä+on.+Arvomaailmat+riiteli,+vaikka+vältin+kyseisiä+aiheita+kotona+(en+halunnut+lasten+oppivan+samaa).+Vikan+~reilu+2v+ainoa+fyysinen+kontakti,+oli+yksi+taputus+olkapäähän+kun+tuin+henkisesti+vaikeassa+tilanteessa,+Kun+ilmoitin,+että+lähden,+toinen+ihmetteli+että+tässähän+on+menennyt+ihan+hyviin+viime+aikoina….+🙄+Sitä+ennen+olin+~2v+ajan+ollut+se,+joka+tekee+kaikki+aloitteet+läheisyyteen+ja+seksiin.+Ja+sain+>95%+torjunnan.+Mies+totaalikieltäytyi+puhumasta+aiheesta+edes+tyylissä-+mitä+minä+voisin+tehdä+omalta+puoleltani+asialle.+Joskus+oli+sentäs+kuuntelevinaan+kun+puhuin+yksin,+muttei+luultavasti+kuunnellut.+Ex+omien+sanojen+mukaan+mitään+ongelmaa+ei+ollut,+ei+edes+seksin+suhteen.+Tuon+2v+jälkeen+sanoin,+että+vastuu+sekä+seksistä+ja+läheisyydestä+siirtyy+nyt+hänelle,+en+halua+missään+tapauksessa+painostaa,+kun+ei+halua,+enkä+enää+motkota+asiasta,+ja+nyt+hän+voi+tehdä+aloitteen+kun+halua+on.+Siihen+se+loppui.+😳+Itse+tiesin+jo+siinä+kohtaa,+että+toisella+ei+vain+ole+halua+läheisyyteen,+läsnäoloon+eikä+seksiin,+mutta+annoin+mahdollisuuden+siksi+aikaa,+että+lapsi+kasvaa+ja+kestää+vuoroasumisen.+Jäin+siis+rakkaudesta+lapseen,+isommille+lapsille+aikaisempi+ero+olisi+ollut+hyväksi.+He+saivat+välillä+kohtuutonta+ironiaa+osakseen.+Jos+erokeskustelua+ja+yhtä+seksikeskustelua+ja+lapsille+puhumisesta+ei+lasketa,+riitelimme+hyvin+vähän.+Välit+nyttenkin+on+hyvät+ja+toverilliset.+Ex+on+ääri-introvertti,+aistiherkkä+ja+asperger-piirteiden.+Luultavasti+ei+jaksa+normaalia+perhe-elämää+(vaikka+oli+tunteja+autotallissa+arkisin+ja+viikonloppuna)++ja+siksi+ei+jaksanut+osallistua+suhteeseen.+Nyt+50-50+systeemillä+jaksaa+hoitaa+isyyden+eikä+aikanaan+minun+kuullen+enää+persuile+tai+puhu+rumasti+kenellekään.+Oma+virheeni+oli+sitä+aiemman+traumaattisen+suhteen+jälkeen+se,+etten+edes+tiennyt+mitä+on+normaali+suhde.+Ja+eleetön+ja+tasainen+suhde+siinä+kohtaa+tuntui+hyvältä+idealta,+vaikka+itse+tarvitsen+nimeen+omaan+henkistä+ja+fyysistä+läheisyyttä+ja+tunteita+suhteessa.+Ex+ei+kertaakaan+sanonut+sanoja+tykkään+ja+rakastan+koko+7v+aikana.+Eikä+edes+kuherruskuukautena+seksiä+ollut+kuin+2-3krt/vko,+vähemmän+kuin+muissa+pitkissä+suhteissa+lopussa.+Kuvittelin+sinisilmäisesti+sen+olevan+vain+ikää+(eka+melkein+40v+siihen+mennessä).+Toivottavasti+osaan+valita+paremmin+jatkossa.
  4. 👍👍👍
  5. Alkuperäinen+sananvalintasi+oli+aika+dramaattinen.+😆+Kun+ihmiset+tapaa+(irl),+alkaa+tutustuminen.+Kumpikin+vasta+sillon+alkaa+saada+kuvaa+minkälainen+toinen+on,+herääkö+omat+ja+vastapuolen+tunteet.+Palstailu+tai+deittinettailu+voi+parhaimmillaankin+vain+luoda+alustavan+pohjan+kiinnostukselle:+saman+suuntaiset+arvot?+aaltopituus?+tosiaan+vastaavat+odotukset?+jne.+En+itse+näkisi+siinä,+ettei+kaikki+kohtaa+irl+tai+edes+noissa+pohjatietovaiheessa+mitenkään+dramaattisena+enkä+suurena+epäonnistumisena.+Ei+puolisoksi+sovi+kuka+vaan,+ketä+kohtaan+tunteen+seksuaalista+kiinnostusta.+Olen+osittain+samaa+mieltä,+että+luonto+KOHTUULLISELLA+onnistumisprosentilla+määrittelee+kiinnostuksen+sillä+kokeeko+toisen+seksuaalisesti+viehättäväksi+ja+alkaako+tunteet+kehittyä.+Asia+on+paljon+paljon+moniuloitteisempi+kuitenkin+kuin+pelkkä+intohimo+ja+halu,+ja+luonnonvalinta.+Ja+vaikka+tuoreet+traumat+eletyn+elämän+taustalla+helposti,+ainakin+itsellä,+sulkee+intuition+tehoa.+Siis+siihenkin+täytyy+suhtautua+pienellä+varauksella!+Sopivan+kumppanin+löytyminen,+jos+haluaa+lähtökohtaisesti+sellaisen,+jonka+kanssa+suhde+voisi+toimia+1-3v+pidemmälle,+vaatii+todennäköisesti+useamman+ihmisen+tapaamista.+Ellei+sitten+käy+lottovoitto!+En+ole+roska+heille,+jollen+en+itse+sovi!+Eikä+joku,+joka+ei+minulle+sovi,+ole+milläänlailla+huono!+Emme+vain+sovi+tai+osu+toisillemme+tavalla+tai+toisella.+Silti+se+toinen+tai+minä+itse+voin+olla+jonkun+ihan+toisen+”lottovoitto”.+Lottovoitto+lainausmerkeissä,+koska+taitaa+olla+todennäköisempää+että+kivi+tippuu+taivaalta+päähän,+kuin+että+saisi+lottovoiton(?).
  6. Näen+samoin,+ja+toivoin+kumppaniehdokkaalta+samaa.+Kun+kumpikin+voi+olla+aito+oma+itsensä,+yhteen+sopivuuden+ja+sen+reunaehdot+näkee+paremmin.+Oma+exex+meni+aikanaan+jälkeeni+venäläisen+kanssa+naimisiin+(jo+eronnut+siitäkin).+Hieman+nauroin+sisäänpäin+kun+kertoi+missä+kaikkissa+kulttuuririennoissa+olivat+olleetja+puheista+päätellen+oli+myös+selvitellyt+taiteen+taustoja+etukäteen+miellyttääkseen+(9.5v+perusteella+tiesin+ettei+taide+kunnosta+yhtään,+kieltäytyi+johdonmukaisesti+kulttuurista).+Tai+lähetti+kuvia+firmansa+liisatusta+mersusta+ja+uudesta+okt+(jossa+ainoa+oma+raha+oli+minun+puoliskossa,+hänellä+omaisuus+oli++lainaa+takaustani+vasten).+Valinta+oli+hänen,+eikä+mielenkiintoni+riittänyt+aikuisen+kasvattamiseen.+Yhdelle+ystävälleni+ex+mies+kertoi+alussa+perhelähtöisistä+arvoista,+miten+miehen+pitää+auttaa+kotona+ja+miten+haluaa+olla+epäitsekäs+ja+antaa+muille.+Totuus+oli+aiemmassa+elämässä+täysin+vastakohta!+Ja+myös+tuossa+suhteessa+alun+jälkeen.+Uskon+kyllä,+että+tuossa+suhteessa+mies+ei+tietoisesti+valehdellut,+mutta+halusi+vaan+olla+ihan+jotain+muuta+kuin+mitä+oli+ollut+ekan+~+50v,+eikä+ihminen+muutu+noin+vain.+Itse+en+kyllä+näe+miksi+alussa+pitää+esittää+jotain?+Ei+se+johda+kuin+pettymykseen+1-3v+kohdalla,+kun+teatteria+ei+enää+jaksa+pitää.+Jos+on+pakko+saada+vain+joku,+kuka+tahansa+hetkeksi,+tuon+ymmärtää,+mutta+toimivan+ja+kestävän+suhteen+lähtökohdista+teatteri+ei+toimi.