Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. En+heitä,+niillä+teen+töitä+ja+niiden+takia+olen+se+kuka+olen.+Omana+itsenäni+minun+on+kelvattava+niille,+jolle+se+on+oleellista.+Minusta+tuntuu,+että+minun+”vaikeuteni”+liittyy+siihen+etten+lähde+varatun+tai+henkisesti+varatun+öljyttäväksi+enkä+ota+miestä+vain+saadakseni+jonkun.+Vika+ei+ole+sinussa,+vaan+siinä+elämäntilanteessa,+jossa+elät.+Jos+hakisin+vain+tunteetonta+FWB+ja+jos+tietäisin+sinun+sanoneeni+täällä+hakevan+samaa,+voisin+harkita.+Mutta+kun+EN+vaan+HAE+etkä+sinäkään!++Sanot,+että+saippuoit+yhtä,+eikä+se+riitä?+Kolmiodraamat+ei+ole+asia+mitä+elämääni+haluan+tietoisesti+valita.+Se,+että+luotan+intuitiooni+on+tärkein+oppi+aiemmista+suhteita.+Sekä+järki+että+intuitio+heristää+sormea+draamasta,
  2. Mistä+päättelet+minun+sanovan+miehelle,+jota+vaikka+tapailisin,+että+hän+on+liian+tyhmä,+vaikka+muuten+ok?+Ajatus+on+omasi!+En+tietenkään+sano+kenellekään,+että+hän+on+hidas+tai+tyhmä.+Jos+asia+tulisi+esteeksi,+sanoisin+jotain+muuta.+Tosin+koska+olen+sapioseksuaali,+en+edes+ihastu+ihan+tyhmiin.+Tunteiden+puuttuminen+on+tietysti+validi+asia+sanoa+ei-kiitos,+jos+ei+ole+muuta++selkeää+syytä+(esim.+päihteet,+varattuna+olo).+Jos+muutosta+pelkää,+ei+parisuhteeseen+voi+alkaa.+Ei+elämää+voi+hallita+ja+kontrolloida!+Usein+intuitioni+on+varoittanut+ongelmista+ennen+kuin+ne+on+ollut+näkyvillä.+Aivot+ja+alitajunta+näkee+enemmän+kuin+silmät.+Jos+taas+mitään+näkyviä+uhkia+ei+ole,+miksi+eläisi+odottaen+että+kohta+maa+räjähtää.+Elämä+menisi+murehtiessa!+Silti+näen+järkeväksi+välttää+ennalta+mahdollisia+ongelmia,+jos+ne+on+tiedossa.+Jos+alan+olla+vaikka+miehen+kanssa,+jonka+tarve+seksiin+ja+läheisyyteen+on+saman+suuntainen+kuin+itsellä,+ja+sitten+10v+päästä+mies+saa+kivessyövän+ja+seksi+loppuu,+se+on+elämää+johon+ei+voinut+varautua.+En+tietenkään+sellaisessa+tilanteessa+lähde+(jolle+mies+ei+voi+mitään+kumpikaan).+Silti,+koska+mies+oli+alussa+kiinnostunut+läheisyydestä,+hän+luultavasti+haluaa+silti+olle+lähellä+ja+saada+ja+antaa+hyväilyjä.+Lähtökohtaisesti+mies,+jota+ei+kiinnosta+seksi+ja+läheisyys,+taas+lopettaa+molemmat+kun+alun+miellyttämisvaihe+on+ohi.Seksiaddikti+mies+tuskin+jaksaa+olla+yhden+kanssa+edes+alussa+ja+selitykset+on+sen+mukaista.+Luultavasti+kuitenkin+seksiaddikti+paljastuu+vasta+tapailussa/seurustelussa+ja+sekin+on+vain+elämää.+Joskus+myös+se+ettei+erojen+jälkeen+ole+hetkeäkään+ollut+selibaatissa,+voi+hälyttää+tai+se,+että+vaikka+pettää+vaimon+raskauden+aikana.+Usein+sarjapettäjä+on+bipolaarinen,+epävakaa+tai+hyvin+impulsiivinen+(mitkä+on+tunnistettavissa+jollain+tasolla,+jos+hoitotasapaino+on+huono).+Itse+alan+intiimiin+kanssakäymiseen+vasta+kun+se+omalta+puolesta+on+luontevaa+ja+haluan+sitä.+Enkä+ajattele+ostavani+sillä+sitoutumista+tai+kiinnosta.+Siis,+jos+suhteen+alussa+joutuu+perääntymään,+en+näe+mitenkään+kauheana+ajatusta,+että+suhde+johti+seksiin,+vaikkei+kestänyt+lopunelämää.P.s.+Tässä+ketjussa+olen+moittinut+muutamia+sisälukutaidosta+en+tyhmyydestä+(on+2+eri+asiaa),+ja+sekin+johtuu+siitä,+että+minun+suuhuni+laitetaan+kärjistysti+sanoja,+jota+en+ole+sanonut+missään+kohtaa.+Kirjoittaja+vastaa+omasta+tulkinnastaan,+jos+sillä+ei+ole+mitään+pohjaa.
  3. En+tiedä+rehellisesti+mitkä++”markkinat”+on,+koska+en+ole+kokeillut.+Inhoan+tuota+sanaa,+koska+ihmiset+ei+ole+myynnissä+olevia+esineitä,+mutta+siteraan+sinua.+Sen+tiedän,+että+miehiä+lyhyen+”rakkauden”+perässä+ainakin+on+tarjolla,+😆+vaikken+ole+edes+hakenut+tai+kokeillut,+se+on+käynyt+selväksi.+Minulla+on+sisäiset+vahvuuteni+mikä+takia+saan+paljon+hymyjä,+flirttiä+ja+seuraan+hakeutuvia+miehiä+oikeassa+elämässä.+Toki+se+ei+kerro+syvemmästä+kiinnostuksesta,+vaan+siitä+että+pitävät+minua+luultavasti+hyvänä+tyyppinä+ja+arvostavat+muuten+(useampi+on+sanonut+samaa+ihan+ääneen+irl,+vaikkei+se+meidän+kulttuurissa+kovin+tavallista+ole).+Miehet+on+tosin+minua+nuorempia.Edellisen+kerran+kun+olin+sinkku,+täällä+oli+kova+painostus+ettei+yh+kelpaa+kenellekään.+Kun+lähdin+1.5v+jälkeen+luolastani+ulkoilmaan,+oli+miesten+reaktio+päinvastainen,+Yhdellekään+lapset+ei+ollut+este+tai+edes+haitta.+Ehkä+tosin+johtuu,+että+olen+kiinnostunut+vain+fiksuista+miehistä….+Yksi+mies+sanoitti+asiaa,+kun+kerroin+että+minulla+on+2+lasta+(silloin+1v+ja+3v);+”+jos+olisit+lapseton+et+kiinnostaisi,+koska+luultavasti+joko+haluaisit+lapsen+biologinen+kello+huutaen+punaisena+(ihan+sama+kuka+on+isä)+tai+sitten+olisi+iso+todennäköisyys,+että+saman+ikäinen+on+lapseton+luonteen+haasteiden,+mielenterveyden+tai+elämänhallinnan+haasteiden+takia.”+Oikea+elämä+ei+ole+noin+mustavalkoinen,+mutta+ei+tuo+mies+täysin+väärässäkään+ollut.+Ikäkin+on+este+keskimäärin+vain+nuoremmille+ja+heillekin+vain+osalle.+Se+pitääkö+joku+minulle+sopimaton+minua+sopimattomana+itselleen+ei+oikeastaan+liikuta.+Jo+se+ettei+molemmin+puolisia+tunteita+syty+tekee+sopimattomaksi.+En+tarvitse+kuin+yhden,+haaremi+on+poissuljettu+vaihtoehto.+😁+Elävässä+elämässä+olen+nähnyt+vierestä+ettei+ainakaan+naiselle+pariutuminen+keski-iässä+ole+mahdotonta.+Sen+oikean+ja+ongelmattoman+ihmisen+löytäminen+vaan+vie+enemmän+aikaa.+Vaikka+päihde-+tai+mt-ongelmien+pahentuminen+korostuu+iän+myötä,+ja+enemmistö+toimivaan+ja+onnelliseen+parisuhteen+kykenevistä+on+jo+varattuja.+Silti,+sieltä+joukosta+voi+löytää+hyvän+ehdokkaan,+kun+jaksaa+aloittaa+seulomisen.+Uskoisin,+että+tälläkin+palstalla+on+omiin+arvoihin+osuvia+ihmisiä.+Ei+se+siis+mahdotonta+voi+olla+sopivaan+törmätä.+Tietysti+tunteen+kolahdus+ja+molemmin+puolinen+kelpaavuus,+vaatii+irl+kohtaamista.