Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
”Mulla+se+ehkä+kytkeytyi+siihen,+että+olen+pienestä+pitäen+saanut+kehuja+työteliäisyydestäni,+ahkeruudesta+ja+siitä+suorittamisesta+tuli+osa+identiteettiä.”+
Tunnustan+saman.+Kiltin+tytön+syndrooma.+Sain+kyllä+tuon+ahkeraksi+kasvattamisen+lisäksi+myös+ehdotonta+rakkautta+ilman+suorittamista,+mutta+olin+kuitenkin+korostetun+kiltti.+Minun+on+hyvin+vaikea+esim.+ottaa+vastaan+antamatta+takaisin.+
Tämä+ketju+on+pistänyt+miettimään+itseään.+Kiitos+siitä!
07.08.2022 21:47
Oman+rajanveto+on+ollut+itsellenikin+vaikeaa,+vaikka+olen+ollut+aina+määrätietoinen.+Olen+myös+kiltti+ja+näen+ihmisessä+yleensä+hyvän.+Se+voi+olla+myös+vahvan+heikkous.+
On+helppo+joustaa+ja+kantaa,+kun+tietää+että+on+vahva+ja+kestävä.+Sama+juttu+on+ollut+työssä+ja+parisuhteessa,+ja+nyt+osaan+jo+sanoa+ei,+ainakin+joskus.+Tosin+ei+se+aina+toimi.+🤣+Esimerkiksi+töissä+joskus+sanoin,+etten+halua+ottaa+yhtä++hommaa+(kun+kerran+kysyivät+otanko+😄).+Ja+pomoni+oli+saanut+ulkomailta+johtajalta+kovat+haukut,+koska+oli+antanut+mahdollisuuden+sanoa+ei.+No,+seuraavan+kerran+eivät+sitten+enää+kysyneet+ja+näin+nimeni+tiedostustilaisuudessa+uudessa+organisaatiokaaviossa….+😂+Tosin+ekassa+vaihtoehdossa+oli+matkustamista+ja++iltapalavereita+ja+ihmisten+ohjaamista+valtameren+taakse+ja+toinen+oli+vain+omassa+toimipisteessä+(ihan+ok).+Silti+aina+ei+edes+ei+riitä!+Sama+pätee+parisuhteeseen.+Kaikki+puolisot+eivät+ole+kykeneviä+kompromisseihin+eivätkä+pysty+empatiaan+tai+itsekkyys+on+tiukassa.+Jos+ei+ole+lapsia,+voi+pitää+huoli+omista+eduista+ja+ottaa+rajustikin+yhteen+ja+vain+lähteä+,+mutta+lapsien+kanssa+on+vain+siirrettävä+jotain+tarpeita+ja+pidettävä+elämä+tasaisena.+
Sillä+millaisen+ihmisen+kanssa+alkaa+tapailemaan+ja+suhteilemaan+on+todella+iso+merkitys.+Ei+ihminen+muutu+itsekkäästä+epäitsekkäästi+tai+joustamattomasta+joustavaksi+kuin+omissa+kuvitelmissaan+kun+kertoo+millainen+ihminen+on.+Eikä+myöskään+laimeisiin+tunteisiin+kannata+tyytyä,+vaan+parempi+odottaa+sitä+isoa+kolina+ennen+kuin+sitoutuu+muuhun+kuin+tapailuun+tai+FWB+(tosin+en+tiedä+miten+jälkimmäinen+käytännössä+toimii+suhdemuotona,+kun+en+ole+kokeillut,+mutta+ainakin+teoriassa).
07.08.2022 21:38
Jaa,+mielenkiintoista+ja+varsin+uskaliasta+laittaa+elämänsä+kirjaksi.+Varmaan+koskettava+ja+ajattelemaan+pistävä+tarina,+vaikka+en+ole+itse+joutunut+kasvamaan+alkoholistin+varjossa+.+Oma+lapsuuteni+on+turvallinen+ja+turvallisesti+kiintynyt.+Tuossa+linkkisi+haastattelussa+on+tuotu+esiin+monta+asiaa,+joita+olen+etsinyt+ja+löytänytkin+viimeisen+10+v+aikana.+
Koetko+olevasi+läheisriippuvainen?
07.08.2022 19:43
Kyseisen+herran+jotain+kirjallisuutta+olen+lukenut,+mutta+en+sen+enempää+tiedä+heidän+elämäntarinoitaan.+Elämä+on+hauras,+vaikka+rakkaus+jää.+Ihmiset+on+aina+lainassa.+
P.S.+Julkisuudessa+olevilla+ei+aina+totuus+ole+se+mitä+MeNaiset+tai+Seiska+raportoi.+Lehdissä+saatetaan+julkaista+Tuhkimotarinaa+samana+aikaan+kuin+todellisuus+on+kaikkea+muuta.+Vaikka+pidän+TH+sen+verran+fiksuna+kirjojen+perusteella,+etteivät+sellaiseen+lähtisi,+mutta+silti+ihmisiä+hekin+ovat+ja+voivat+kertoa+vain+puolen+suhteestaan,+joka+ei+yllä+yksityiseen.+Kukaan+meistä+ei+tiedä,+millainen+julkimon+tai+vaikka+naapurin+elämä+on+yksityisten+seinien+sisällä.
07.08.2022 18:06
En+ole+koskaan+edes+maistanut+tupakkaa,+nollalla+sitten+mennään.+Kesällä,+keväällä+ja+aiempana+talvena+alkoholia+on+mennyt+0-2+annosta/kk,+jos+ei+yhtä+keikkaa+alkuvuonna,+yhtä+risteilyä,+yhtä+kesäjuhlaa+ja+yhtä+festaripäivää.+Noina+on+mennyt+enemmän+tai+vähemmän+alkoholia,+mutta+silti+ainoat+tapahtumat+vuoden+sisään.
07.08.2022 16:59
Empatiakyky+vaikeuttaa+tuota+yhtälöä,+pitää+olla+vahva,+jotta+kestää+ja+silti+pystyy+empatiaan.+Ilman+empatiaa+uusi+suhteen+alku+tuo+luultavasti+vain+huonomman+olon+molemmille.+
Tietysti+on+pieniä+ja+isoja+ongelmia,+ja+on+sellaisia+mitkä+molemmat+pystyy+hanskamaan+ilman,+että+oma+tai+toisen+vene+kaatuu.+Aika+paljon+siksi+tuo+riippuu+voimavaroista+ja+elämänkokemuksesta,+ja+kummankin+ihmisen+tavoista+reagoida+erilaisiin+asioihin+ja+tilanteisiin.
07.08.2022 15:12
Enkun+oon+keski-ikäinen+kolmen+lapsen+äiti+(pvk-peruskoulu).+
Koska+minussa+on+järkipuoli+ja+koska+myös+välillä+sanon+suoraan,+enkä+pelästy+suoraan+sanomista+vaan+arvostan+sitä+(kauniisti,+mutta+suoraan)++ja+vielä+kun+sanon+itse+kaipaavani+läheisyyttä+ja+seksiä+sekä+tienaavani+enemmän+tai+saman+kuin+mieskollegani,+minua+on+kyllä+usein+luultu+mieheksi.+Intohimoinen+ja+määrätietoinen+nainen+ei+vaan+nyt+mahdu+kaikkien+elämkatsomukseen.
07.08.2022 13:59
Jollakin+se+toimii!+Riippuu+tukeeko+kaksi+ihmistä+toisiaan+ja+saa+siitä+voimaa+vai+onko+se+tapailu/seurustelu/kumppani+pahan+olon+nyrkkeilysäkki+vai+sekoitus+noita+molempia.+
En+itse+koe+olevani+rikkinäinen.+En+ole+koskaan+ollut+rikkinäinen+kun+olen+ollut+suhteessa,+vaan+rikkinäisenä+sulkeudun+vahvasti+omaan+luolaani+nuolemaan+haavat.+Joskus,+tai+usein,+silti+uusi+suhde+voi+aukaista+myös+jo+rupeutuneita+haavoja.+Sitä+ei+voi+luultavasti+välttää.+Keski-ikäisissä+tuskin+on+enää+yhtään+ihmistä,+jolla+ei+olisi+vanhoja+suhteita+ja+menneitä+tunteita+kannettavana.+Jos+suhteeseen+vielä+haluaa,+on+tietty+keskeneräisyys+vain+hyväksyttävä+se+itsessä+että+mahdollisessa+uudessa+ihmisessä.+Ensimmäinen+vaihe+kuitenkin+pitää+olla+tehtynä,+jos+ei+halua+uudelle+ihmissuhteelle+kohtuutonta+taakkaa+kannettavaksi+tutustumisvaiheeseen.
07.08.2022 12:32
”+Rikkinäinen+ihminen+vaatii+rinnalleen+henkisesti+vahvan+kumppanin.”
Tämä+on+meidän+vahvojen+naisten+Akileen+kantapää!+Itsellä+on+useampi+hyvin+vahva+ja+määrätietoinen+nainen+ystävänä,+jolle+on+osunut+päihteisiin+tai+vakavasti+mt+sairastunut+mies.+Nainen+saattaa+olla+johtavassa+asemassa,+ja+pitää+miestä+ja+lapsia+pinnalla.+Ja+kun+nainen+jonain+päivänä+päättää,+että+se+riittää+ja+hän+ei+enää+jaksa,+mies+tekee+syväsukelluksen+kurjuuteen+ja+hänen+ongelmansa+moninkertaistuu.+
Kuitenkin+rikkinäisyyttä+on+erilaista,+on+syvempää+minuudesta+kumpuavaa++ja+sitten+on+ohimenevää+rikkinäisyyyttä,+joka+johtuu+vaikeasta+elämästä+ja+käsittelemättömistä+asioista.+Sen+perusteella+mitä+Disse+on+itsestään+sanonut,+itse+arvioisin+hänet+tuohon+jälkimmäiseen+sektoriin.+Disselle+sanoisin,+että+aiempi+elämäsi+on+kuin+puunrunko,+jota+kasvat+ja+olet+tullut+harakohtaan.+Sinun+pitää+valita+mitä+oksaa+myöten+haluat+kasvaa,+päätös+on+vain+yksin+sinun,+vaikka+vaikutat+tietysti+valinnallasi+myös+lastesi+ja+mahdollisten+lasten+lasten+elämään.+Suurin+vaikutus+on+kuitenkin+sinulle+itsellesi!+Mieti+mitä+näet+eri+haarojen+päässä,+mihin+ne+johtaa,+ja+minne+halut+ITSE+mennä.+Kun+tiedät+suunnan,+mieti+mitä+apua+tarvitset+sinne+päästäksesi+ja+mistä+avun+saat.
07.08.2022 11:39
Parisuhteessa+toipuvan+kanssa+on+aina+haaste,+että+toisesta+tulee+sairaanhoitaja+ja+samalla+helposti+äiti/isä+sairaalle.+Ja+se+taas+vaikeuttaa+dynamiikkaa+olla+ensisijaisesti+nainen+ja+mies,+puolisot+toisilleen.
Tuo+voi+johtaa+tilanteeseen,+lähden+baarin+kun+riitelemme+tai+kun+et+rakasta+tarpeeksi+tms.+ja+taas+lähtemisellä+ei+oikeasti+ole+mitään+tekemistä+sen+puoliskon+kanssa…+Tietysti+itse+toipuvana+pystyt+ottamaan+vastuun+omasta+toipumisestasi.+Alkoholilla+on+voi+peittää+tunteita,+jotka+alta+meinaa+pursuta.+Ei+ne+kuitenkaan+häviä+ja+kun+sen+kovan+työn+tekee,+on+loppujen+lopuksi+parempi+olla.+
Jos+haluat+oikeasti+estää+itseäsi+juomasta,+pyydä+antabus-kapseli+käteen.+Jos+olet+suurimman+osan+ajasta+selvin+päin,+en+tiedä+miten+helppoa+lääkitys+on+saada,+mutta+ainakin+se+pakottaisi+sinut+opettelemaan+muita+keinoja+vanhojen+asioiden+purkamiseen.+Itse+en+paini+päihteiden+kanssa,+mutta+vanhaa+parisuhdekuormaa+on+joutunut+purkamaan.+Suosittelen+siksi+sinulle+kirjaa+Bruce+Fisher:+Jälleenrakennus.+Pitäisi+löytyä+kirjastosta.+Omista+kokemuksista+ammeten,+voisit+hyötyä+tuosta+kirjasta+tai+ainakin+se+voisi+avata+omia+näkökulmaasi+ja+sillä+tavalla+auttaa+sinua+tekemään+itse+sen+saman+työn.++Kannustushalaus,+kaverina!
07.08.2022 11:24
Hyvä+juttu!+Se+oma+motivaatio+onkin+kaikkein+tärkein,+jotta+pääset+alkuun+ja+jaksat+loppuun+asti!
06.08.2022 23:37
Jos+viittaat+samoin+sanallasi+(en+tiedä+mihin+viittaat?),+etten+ole+irronnut+aiemmasta,+se+ei+ole+totta.+Olen+jopa+rakastunut+voimalla+viimeisen+4v+aikana+(vaikka+se+ei+johtanutkaan+mihinkään).+Sitä+el+tapahdu+ennen+kuin+on+valmis.+Mutta+nekin+tunteet+on+käsitelty,+luulisin.+
Minua+pidättelee+enemmän+tietoisuus+siitä+miten+mahdollinen+draama+vaikuttaisi+minun+kauttani+lapsiini.+
Kumpikaan+meistä,+eikä+kukaan+muukaan+palstalla+tiedä+kolahtaako+ihminen+myös+oikeassa+elämässä.+Olen+varma,+että+sinä+ja+muutama+muukin+kolahtaisi+ainakin+ihmisenä+irl,+mutta+se+tunteeko+nainen+ja+mies+toisiinsa+vetoa+”silleen”+näkee+vain+tapaamalla+ja+tutustumalla.+Vaikka+herätän+kirjoittajana+näköjään+jonkinlaisia+tuntemuksia,+ei+sama+välttämättä+toimisi+irl.+Ymmärrän+kyllä+sapioseksuaalina,++että+ihmisen+sisin+ja+ajatukset+vaikuttaa+myös+vahvasti+irl+vaikutelmaan.
06.08.2022 23:02
Valitettavasti+et+ole+vielä+irronnut+aiemmasta+suhteesta.+Se+vaan+näkyy+ja+kuuluu+tälläkin+palstalla.+Jos+hänet+haluat+takaisin,+toimi+sen+mukaan!+Et+sinä+halua+minua,+tuntematonta+ihmistä,+siihen+kuvioon+sotkea+ja+se+vaan+tekisi+sinun+oman+olosi+hankalammaksi.+
Suhteet+on+vaan+pakko+katsoa+loppuun,+jos+haluaa+aloittaa+uutta.+Itse+kitkutin+3v+suhteessa,+vaikka+tiesin,+ettei+se+enää+muutu.+Nyt+ainakin+tiedän,+etten+halua+takaisin+eikä+aineksia+ole+muuta+kuin+yhteiseen+vanhemmuuteen,+joka+muuten+toimii+yllättävän+hyvin.+Joskus+tarina+taas+päättyy+onnellisemmin+ja+pari+palaa+yhteen.
Taidat+sinäkin+olla+samaa+vailla+kuin+mitä+itsekin+olen.+Vajaa+haistaa+vajaan,+ja+tietää+että+kumpikin+voisi+tarjota+illusion+siitä,+että+hetkeksi+vajaus+väistyy.+Koska+olen+äiti+ja+minun+pitää+pitää+huolta+etten+väsy,+en+voi+lähteä+edes+kokeilemaan+sellaista+missä+on+riski+tunteiden+syttymiseen,+jos+tilanne+ei+ole+lähtökohtaisesti+kestävällä+pohjalla.+Intiimillä+kohtaamisella+on+tapana+tuoda+tunteita+mukanaan.+Ei+aina,+mutta+riskinsä+siinä+on.
Joudun+sulkemaan+oma+tilanteeni+takia+pois+varatut+(myös+henkisesti),+päihdeongelmaiset,+vakavasti+mt-ongelmaiset+ja+elämänhallinnan+ongelmaiset.+En+vaan+jaksaisi+hoitaa+äitiyttä+kunnolla,+jos+hankin+draama+tai+yhden+aikuisen+lapsen+lisää+hoidettavakseni.+
Sinänsä+haistat+hyvin+mitä+tarvitsen+tai+missä+kohtaa+olen+herkillä,+ja+se+ei+ole+yhtään+huono+ominaisuus+miehessä.
06.08.2022 21:38
Sinähän+se+ammut+kovilla+viatonta+kurppaa.+🙃
06.08.2022 20:57
Minulla+on+kaksi+teiniä+kotona+mikä+vähän+rajoittaa+EXTEMPORE+hierontoja+etenkin+illalla.+Olen+kuitenkin+ihan+ensimmäiseksi+vastuuntuntoinen+äiti.+
Anteeksi+suorapuheisuuteni,+mutta+sinä+taas+taidat+olla+liikaa+kiinni+eksässäsi+ja+hän+mahdollisesti+vielä+sinussa,+jotta+oikeasti+taitaisit+olla+valmis+hieromaan+öljyllä+ketään…+Intuitioni+näkee+raastavia+riitoja+teidän+välille,+ja+sydänsuruja+yhdelle+sun+toiselle,+jos+se+hieronta+pääsisi+ihon+alle.+Sitä+toki+ei+koskaan+tiedä+etukäteen+miten+kosketus+vaikuttaa,+mutta+riski+syvempään+vaikutukseen+on+aina+olemassa,+jos+öljyllä+hierottavaksi+lähtee.+Kun+kuviosi+on+mikä+on,+on+se+minulle+liikaa.+Anteeksi.+
Niin+ja+tietysti+en+nyt+yhdenkään+miehen+kanssa+suoraan+öljypurkista+valuvan+vanan+alle+mene.+Tarvitsen+ensin+turvallisen+olon,+ja+syntyy+ihan+normaalista+irl+tutustumisesta+ilman+öljyjä.+😆+
Sinänsä+kosketusta+vailla+juuri+eniten+olen,+mutta+se+myös+tekee+minut+haavoittavaksi+tarvitsevuudeni+takia.+Itseä+on+pakko+suojella,+en+jaksa+enkä+halua+ottaa+mitään+draamaa+elämääni.
06.08.2022 20:54
Jaha,+niinkö.+🙄+Ei+sitä+alussa+voi+tietää,+onko+lopu+tulos+lyhyt+vai+pitkä,+vaikka+kuinka+toivoisi+kuuta+taivaalta.+Kyllä+se+on+jossain+kohtaa+varmaan+annettava+rakkaudelle+edes+mahdollisuus.
06.08.2022 20:00
Kyllähän+minä+pohjimmiltani+kestävää+rakkautta+ja+toimivaa+ja+niitä+realiteettejakin+riepovaa+parisuhdetta+toivon+elämältä,+vaikkei+se+kovin+realistinen+toive+olekaan.+🙄+Käytän+sanaa+toivon,+sanan+etsin+sijasta,+koska+en+vielä+ole+löytänyt+energiaa+etsiä.+
Kuitenkin,+kunnes+rakkauteen+törmään,+nautin+siitä+mitä+elämä+tuo+kohdalle+on+se+sitten+lyhyt+aikainen+tapailu+tai+yksi+ilta+tai+vaikka+vain+ihastuminen.
06.08.2022 18:59
En+odota+muilta+mitään.+Jos+joku+tarvitsee+villin+kauden+toipuakseen,+hän+sen+saa+puolestani+pitää,+vaikka+itse+tarvitsen+vetäytymisen+samaan.+Minulle+on+ihan+sana+onko+kumppanilla+1+vai+50+seksikumppania+ennen+minua+(kunhan+hän+on+testattu).+Enkä+osaa+edes+paheksua+FWB-suhteita+tai+yhdenillan+juttuja+tai+niiden+puutetta+historiassa.+Nykyhetki+ja+tulevaisuus+merkitsee.+
Koen+toipuneeni+niin+ex+ja+exex+suhteesta.+Se,+että+myönnän+itselleni+oleva+tarvitseva,+on+vahva+merkki.+En+vaan+silti+ole+vielä+vaiheessa,+että+olisin+itse+kovin+aktiivinen.+Ajattelin+aloittavani+kesällä,+mutta+tuntui+vain+siltä+ettei+sellaisen+aika+vielä+ole.+Tarvitsevuudessa+on+huono+puoli,+että+oikeassa+elämässä+ei+kestäisi+kosketusta+kovinkaan+paljon+ilman,+että+se+olisi+menoa.+Siis+jos+ei+ole+varma+haluaako+mitään,+on+parempi+pysyä+suosiolla+etäällä+miehistä+irl.+🙄
En+siis+ole+aloittanut+villiä+ja+holtitonta+seksielämää+enkä+myöskään+nettideittailua.+😂
06.08.2022 17:22
Itse+en+ole+yhdessäkään+erossa+halunnut+elää+rajalla,+en+ole+harrastanut+holtitonta+seksielämää,+en+juonut+enkä+edes+kokeillut+muita+päihteitä.+Uskon,+että+se+olisi+rikkonut+enemmän+ja+kun+olen+äiti,+on+tuossakin+asiassa+ollut+pakko+priorisoida+oma+henkinen+terveys+ja+minimoida+riskit.+
Itselle+eheytyminen+on+tarkoittanut+aina+pään+sisäistä+ja+ystävien+kanssa+pohdintaa,+vetäytymistä+kaikesta+missä+miesten+kanssa+voi+edes+keskustella.+Sulkeudun+omaan+luolaani+ja+tulen+ulos,+vasta+kun+kotiläksyt+on+tehty.+Olen+myös+ystävissä+nähnyt,+että+älytön+’p*nee+kaikkea+mikä+liikkuu’-vaihe+johtaa+helposti+aika+moisiin+virhearviointeihin.+Kun+pahimmat+haavat+on+paranneltu,+ei+ole+ihan+niin+altis+virhearvioinneille+ja+silti+kuitenkin+on.
06.08.2022 17:00
Tuo+kappale,+kertoo+hyvin+sen+miltä+tuntuu+(tai+voisi+tuntua),+kun+tarvitsee+ja+kun+päästää+irti+vahvuudesta.
06.08.2022 16:26
9 / 89