Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. ”Mulla+se+ehkä+kytkeytyi+siihen,+että+olen+pienestä+pitäen+saanut+kehuja+työteliäisyydestäni,+ahkeruudesta+ja+siitä+suorittamisesta+tuli+osa+identiteettiä.”+Tunnustan+saman.+Kiltin+tytön+syndrooma.+Sain+kyllä+tuon+ahkeraksi+kasvattamisen+lisäksi+myös+ehdotonta+rakkautta+ilman+suorittamista,+mutta+olin+kuitenkin+korostetun+kiltti.+Minun+on+hyvin+vaikea+esim.+ottaa+vastaan+antamatta+takaisin.+Tämä+ketju+on+pistänyt+miettimään+itseään.+Kiitos+siitä!
  2. Oman+rajanveto+on+ollut+itsellenikin+vaikeaa,+vaikka+olen+ollut+aina+määrätietoinen.+Olen+myös+kiltti+ja+näen+ihmisessä+yleensä+hyvän.+Se+voi+olla+myös+vahvan+heikkous.+On+helppo+joustaa+ja+kantaa,+kun+tietää+että+on+vahva+ja+kestävä.+Sama+juttu+on+ollut+työssä+ja+parisuhteessa,+ja+nyt+osaan+jo+sanoa+ei,+ainakin+joskus.+Tosin+ei+se+aina+toimi.+🤣+Esimerkiksi+töissä+joskus+sanoin,+etten+halua+ottaa+yhtä++hommaa+(kun+kerran+kysyivät+otanko+😄).+Ja+pomoni+oli+saanut+ulkomailta+johtajalta+kovat+haukut,+koska+oli+antanut+mahdollisuuden+sanoa+ei.+No,+seuraavan+kerran+eivät+sitten+enää+kysyneet+ja+näin+nimeni+tiedostustilaisuudessa+uudessa+organisaatiokaaviossa….+😂+Tosin+ekassa+vaihtoehdossa+oli+matkustamista+ja++iltapalavereita+ja+ihmisten+ohjaamista+valtameren+taakse+ja+toinen+oli+vain+omassa+toimipisteessä+(ihan+ok).+Silti+aina+ei+edes+ei+riitä!+Sama+pätee+parisuhteeseen.+Kaikki+puolisot+eivät+ole+kykeneviä+kompromisseihin+eivätkä+pysty+empatiaan+tai+itsekkyys+on+tiukassa.+Jos+ei+ole+lapsia,+voi+pitää+huoli+omista+eduista+ja+ottaa+rajustikin+yhteen+ja+vain+lähteä+,+mutta+lapsien+kanssa+on+vain+siirrettävä+jotain+tarpeita+ja+pidettävä+elämä+tasaisena.+Sillä+millaisen+ihmisen+kanssa+alkaa+tapailemaan+ja+suhteilemaan+on+todella+iso+merkitys.+Ei+ihminen+muutu+itsekkäästä+epäitsekkäästi+tai+joustamattomasta+joustavaksi+kuin+omissa+kuvitelmissaan+kun+kertoo+millainen+ihminen+on.+Eikä+myöskään+laimeisiin+tunteisiin+kannata+tyytyä,+vaan+parempi+odottaa+sitä+isoa+kolina+ennen+kuin+sitoutuu+muuhun+kuin+tapailuun+tai+FWB+(tosin+en+tiedä+miten+jälkimmäinen+käytännössä+toimii+suhdemuotona,+kun+en+ole+kokeillut,+mutta+ainakin+teoriassa).
  3. Minulla+on+kaksi+teiniä+kotona+mikä+vähän+rajoittaa+EXTEMPORE+hierontoja+etenkin+illalla.+Olen+kuitenkin+ihan+ensimmäiseksi+vastuuntuntoinen+äiti.+Anteeksi+suorapuheisuuteni,+mutta+sinä+taas+taidat+olla+liikaa+kiinni+eksässäsi+ja+hän+mahdollisesti+vielä+sinussa,+jotta+oikeasti+taitaisit+olla+valmis+hieromaan+öljyllä+ketään…+Intuitioni+näkee+raastavia+riitoja+teidän+välille,+ja+sydänsuruja+yhdelle+sun+toiselle,+jos+se+hieronta+pääsisi+ihon+alle.+Sitä+toki+ei+koskaan+tiedä+etukäteen+miten+kosketus+vaikuttaa,+mutta+riski+syvempään+vaikutukseen+on+aina+olemassa,+jos+öljyllä+hierottavaksi+lähtee.+Kun+kuviosi+on+mikä+on,+on+se+minulle+liikaa.+Anteeksi.+Niin+ja+tietysti+en+nyt+yhdenkään+miehen+kanssa+suoraan+öljypurkista+valuvan+vanan+alle+mene.+Tarvitsen+ensin+turvallisen+olon,+ja+syntyy+ihan+normaalista+irl+tutustumisesta+ilman+öljyjä.+😆+Sinänsä+kosketusta+vailla+juuri+eniten+olen,+mutta+se+myös+tekee+minut+haavoittavaksi+tarvitsevuudeni+takia.+Itseä+on+pakko+suojella,+en+jaksa+enkä+halua+ottaa+mitään+draamaa+elämääni.