Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Koulut: On käyty Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

97

Kommenttia

5292

1. Vakuuttavaa. USA:lainen teinipoikahan se osaa atomivoimalat suunnitella. Uskotaan!

Joku USA:lainen teinipoika muuten vuoden päivät sitten päätti tehdä ydinpommin. Osti ison kasan palovaroittimia, raaputti niistä radioaktiivisen materiaalin talteen. Ei tullut pommia, vaan tuli parantumattomat vammat iholle kun säteilevä aine levisi käsiin, naamalle ja muualle. Alfasäteilyn vaikutuksista voitte etsiä Googlella lisätietoja.
    Samaa viisautta tällä toisellakin teinillä.
  2. Töissä olin silloin. Kaunis aurinkoinen päivä.
    Suuri Päällikkö kävi katsomassa säteilymittaria. Ei siinä mitään outoa. Kun parin tunnin päästä kävi uudestaan, aloimme tenttaamaan. Etelä-Ruotsissa oli kova säteily, ei meillä vielä. Sitten illalla vasta tuli meille... Tiesi kertoa isotooppijakautuman perusteella, että aivan äskettäin on tapahtunut jotakin.
    Minä arvasin missä maassa, ja sain Punaista Aatetta tunnustavan työkaverini suuttumaan...

Satoi vettä ja naapuri rakensi koirankoppia. Piti varoittaa naapuria radioaktiivisesta sateesta, mutta kun itse olisin saanut samaa saastetta, niin en varoittanut...

Kaverit lainasivat yhtiön säteilymittareita kotiin ja saivat syöksytorvien alta hurjia lukemia.

Kirjasin piirturista säteilymittarin lukemia. Piirsin käyrää, puoliintumisesta laskin milloin oli tullut lisää säteilysaastetta. Maksimissaan oli säteily vähän yli 150 -kertaista normaaliin verraten. Helsingin Sanomien julkaiseman käyrän mukaan vain 50 -kertaista... Dokumentit on tallessa.

Lehdissä oli kaavioita ja karttoja, miten säteily levisi Keski-Euroopassa, mutta ne hävisivät pian eikä niitä enää löydy mistään. Harmi, etten ottanut talteen niitä. Keski-Ruotsin porot teurastettiin.

Myöhemmin vaivasi kuukausia kestävä nenäverenvuoto. Piti jo mennä poltattamaan verisuonia nenästä, mutta sitten loppui. Nyt Fukushiman jälkeen kansainvälisiltä palstoilta netistä selvisi, että säteilysaasteesta se johtui. Samoin kuin joskus 1950-1960 -lukujen vaihteen jatkuvat nenäverenvuodot minulla ja muilla. Ensimmäinen merkki säteilysairauksista.

Naapurin tyttö Kaisa L oli kouluttautunut sairaanhoitajaksi. Kertoi äidilleen, että heillä on hyvin tiedossa, että kolmella seudulla Suomessa on leukemiaepidemia Tsernobylin laskeuman takia. Itse työskenteli yhdellä noista kolmesta alueesta. Sai sitten itsekin leukemian. Revonlahden hautausmaalla on hänen nimellään varustettu kivi ollut jo kauan.

Tsernobylin onnettomuuden syy on selvillä. Siitä levinneestä cesiumista on vielä yli puolet jäljellä. Samoin strontiumista. Cesium kertyy lähinnä lihaksiin ja on kemiallistakin myrkkyä lähinnä sydämelle. Strontium kertyy pääasiassa luustoon ja tuhoaa mm luuydintä mistä seuraa leukemiaa ja kuolema.
    Muut isotoopit näitten kahden lisäksi.

Miljoona ylimääräistä kuolemaa Tsernobylin onnettomuuden takia muistaakseni jonnekin vuosituhannen vaihteeseen mennessä venäläisen akateemikon mukaan, ja kuolemat jatkuu. Virallisen valheen mukaan vain muutamia kymmeniä kuoli ja luonto voi hienosti laitoksen ympäristössä. Vaikka ei kuulu linnun laulua eikä hyönteiset vaivaa. Etelä-Suomessakin oli pitkä sääsketön kausi, parikymmentä vuotta...

Näin se meni.
  3. Tuhoutuuhan ne suunnatun miniydinpommin iskussa. Ei se pilvenpiirtäjän betoni muuten pulveriksi muutu eikä teräsrakenteet pysy viikkoa sulana. Se kun tuo kerosiinipalo erittäin hyvissä olosuhteissa saattaa kehittää jopa 800 asteen kuumuuden ja teräs sulaa siinä 1500 asteen tienoilla.
    Niin että ei ihme, että mustat laatikot hävisivät toisin kuin yhdeksi terroristiksi syytetyn passi, joka löytyi lähen vahingoittumattomana raunioista...
    Kahden tornin hävitys hoidettiin tyylikkäästi kolmannesta, mutta toimijat eivät tienneet, että sillekin oli varattu sama kohtalo...