Vapaa kuvaus

Rauhallinen, hidas perushämäläinen. Ei kiirettä mihinkään muualle kuin syömään. Lempikirjat: Monte-Criston kreivi Koulutus: Ammattikorkeakoulu Ammatti: Kauppa/palveluala Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi Messenger: eslest@suomi24.fi

Aloituksia

33

Kommenttia

401

1. Sanot mm.: "...siksi kaikilta saatanaa palvelevilta on estettävä pääsy uskovien palstoille sotkemaan keskusteluja uskosta, ja tässä tapauksessa lisäksi lestadiolaisuudesta."

Muistan vanhojen saarnajien alkaen B. Niemeläisestä ja K Luomasta lähtien opettaneen, että meille ei kenellekään ole annettu sitä puun alle jätettyä karsimakirvestä. Jos sovittelet minun harteilleni jonkinlaista teloittajan huppua, sanon että ei käy. Kuules, ruumenet erotetaan vasta lopussa, jos kaikki käy kuten lestadiolaisedt uumoilevat.

"Emmehän mekään uskovat mene häiritsemään ateistien palstoille!" Kutsut siis vastaväitteiden esittämistä ja keskustelunavauksia häiritsemiseksi. Lestadiolaisethan pyrkivät parannussaarnallaan itse aiheuttamaan mahdollisimman suurta häiriötä pulskaa synninunta nukkuvien rauhaan. Onko siis toisensuuntainen liikenne kiellettyä? Saisiko palstalla, jossa on tarkoitus KESKUSTELLA lestadiolaisuudesta, vain ylistää ja puolustaa sitä?

Sinulla on ihan hiukkasen kapea-alainen käsitys sanasta "keskustelu".
  2. Turhaa on vaivasi, Myth Buster. Lestadiolanen älyllinen epärehellisyys ei salli tällaisten ristiriitojen avointa käsittelyä. Kun oma oppi on aksiomaattisesti tosi, kaikki muu - raamattu mukaan lukien - väännetään väkisin tukemaan sitä. Kaikkein ehkä mielenkiintoisin väite mitä olen on se, että koska tämä on esikoisten seurakunta ja se on mainittu raamatussakin, tämänhän täytyy olla oikea. Voi pyhä yksin...