Vapaa kuvaus

Rauhallinen, hidas perushämäläinen. Ei kiirettä mihinkään muualle kuin syömään. Lempikirjat: Monte-Criston kreivi Koulutus: Ammattikorkeakoulu Ammatti: Kauppa/palveluala Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi Messenger: eslest@suomi24.fi

Aloituksia

33

Kommenttia

401

1. Kiitos kannatuksesta - olen kyllä vaistonnut että tarvetta olisi.

Yksi typerys joka itse sitä ymmärtämättä terrorisoi kaikkia ja estää yhteisen hyvän mukaiset pyrkimykset saa minut pysymään päätöksessäni.

Kiitos (melkein) kaikille muille.
  2. "Ainoa oikea ratkaisu on poistaa kaikki kristinuskoa herjaavat viestit"
    -Joidenkin mielestä kaikki sellaiset viestit joissa ei liitytä kristinuskon pietistiseen tulkintaan ovat kristinuskoa herjaavia. Ne eivät välttämättä sitä ole. Vai pitäisikö mielestäsi kaikki kriittiset mielipiteet poistaa?
    "ne ovat selvästi uskonnonvapauslain vastaisia"
    -no se nyt vähän riippuu. Pelkästään kriittinen mielipide ei ole.
    "Miksi sheriffikin roikkuu niiden kurkussa, jotka sivun keskustelun aihe huomioon ottaen aivan oikein kehoittavat herjaajia poistumaan välittömästi häiriköimästä? "
    -Sen takia koska joudun puolustamaan Eniron tulkintaa säännöistä sekä yleistä (perustuslain mukaista) tulkintaa sananvapaudesta. En siis yhdy siihen käsitykseen että pelkästään kriittisten mielipiteiden esittäminen olisi väärin. Jos joku esimerkiksi on sitä mieltä että Raamatun henkilöt tai osa niistä on satuolentoja, sellainen mielipide on luvallista esittää, siitäkin huolimatta että se saattaa loukata jotakuta lukijaa. (Huom. Väite on tässä puhtaasti esimerkkinä.)

Tällä palstalla sitkeästi esiintyvä "hgfytrt"-nimimerkki (ja muilla samankaltaisilla esiintyvä) saa toistaiseksi olla koska palstan vakikirjoittajat ovat osoittaneet haluavansa keskustella tämän kanssa.

Kellään muulla kuin minulla ei ole oikeutta häätää toisia keskustelijoita pois. Pidän tästä yksinoikeudestani ehdottomasti kiinni. Tämän kiellon rikkominen johtaa ylläpidolle esitettävään bannauspyyntöön.
  3. "Näen kyllä, että sinäkin pelkäät sanoa epäuskoisille totuutta." Ei, vaan erotan suoruuden ja törkeyden toisistaan. Oletko leeviläisiä? Miillähän törkeästi sanominen tuntui olevan itse tarkoitus.

"Aikuisen vastuullisen ihmisen holhoojaksi ryhtyminen julkisella nettipalstalla on lähimmäistä halveksiva teko." Niin, varmaan hyvin halveksittavaa mutta kuitenkin välttämätöntä. Joillain palstoilla joilla ei ole valvojaa, ravanheitto on niin järkyttävää että tavallinen ihminen ei siellä viihdy. Näitä holhoajiahan yhteiskunnassa tarvitaan muutenkin - poliiseja, vanginvartijoita, kameroita yms. Siellä missä ihmisten pidäkkeet häviävät kun sosiaalinen kontrolli puuttuu, loppuu usein myös ihmisnäinen käytös.

"Mutta ei se mitään, ollaan sheriffin kanssa vapaasti eri mieltä." Minun kanssani saa ihan vapaasti olla eri mieltä, ja olen myös sallinut lausuakin sen, vaikka sheriffillä olisikin oikeus poistaa toimintaansa arvostelevat kirjoitukset.

"Sivistys ja hienotunteisuus ovat hyvä peitetarina totuudesta vaikenemiselle." Varmaan ovat jossain tilanteessa. Silti toisten julkinen haukkuminen asioissa jotka objektiivisesti arvioiden ovat kiistanalaisia on ala-arvoista. Olet todella tehokkaasti karistanut kaiken sivistyksestä ja hienotunteisuudesta tulevan painolastin harteiltasi.

"Näin kirjoitusista lukiessa toisen tulkitseminen johtaa harhaan. " Kirjoituksissasi on se kiirträmätön hyvä puoli, että niitä tarvitsee hyvin vähän tulkita. Riittää kun lukee suoraan mitä sanot.

"Puheissa ja esiintymisessään hienolta vaikuttava ihminen voi olla todellisuudessa melkoinen peto ja toisten ihmisten riistäjä." Näinkin saattaa olla. Se ei anna sinulle oikeutta riehua täällä toisia lyöden ja haavoittaen ja halveksien. Tämä maailma on lestadiolaisuuden ulkopuolella hyvin moni-ilmeinen ja moniarvoinen ja tämä palsta on osa lestadiolaisen herätysliikkeen ULKOPUOLELLA olevaa maailmaa. Siellä voimasa olevien käyttäytymissääntöjen mukaan VARSINKIN mielipidekysymyksissä ei toista sovi sanoa saastaiseksi valehtelijaksi, jos ollenkaan.

Tämä on taas tällä erää asiasta viimeinen puheenvuoroni ja samalla viimeinen varoitus.

Sen mitä edellä sanoin voi tulkita palstan viralliseksi kannaksi.
  4. Sukupuolisen suuntautumisen laji ei sinänsä ole syy syrjiä ketään tai kieltää ketään kirjoittamasta palstalle.

Muistutan sinua aiemmasta huomautuksestani: älä komentele muita kirjoittajia.