Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
a.yahya
profiilit
a.yahya
a.yahya
Vapaa kuvaus
Aloituksia
13
Kommenttia
1692
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kai sitä joutuu suohon, jos toinen osapuoli ei suostu keskusteluun.
26.12.2011 04:56
Olkaa hyvä vaan. Mukavaa, että voin edes jollakin tapaa olla hyödyksi :)
26.12.2011 04:54
No niin, käytettiinhän se harhakorttikin!
26.12.2011 04:52
Haluat ymmärtää niin.
Kostamisessa ei ole mitään järkeä, joten en voi sellaista hyväksyä.
26.12.2011 04:47
Tarkoitin, että on myös ystäviä, joiden kanssa olen yhteydessä lähinnä netin välityksellä maantieteellisen sijainnin vuoksi.
Miksen voisi olla toisen ystävä?
26.12.2011 04:42
Kyllä tuomitsen.
26.12.2011 04:38
Miten kukaan voi etukäteen tietää miten alkoholi vaikuttaa käytökseen?
Muslimit kyllä uskovat, kuten tiedekin on osoittanut, että alkoholilla on myös positiivisia vaikutuksia. Niiden rinnalla negatiiviset ovat kuitenkin suuri ongelma, kun tarkastellaan suurta joukkoa yhden itsensä hillitsemiseen kykenevän järkevän ihmisen sijasta.
Säälittävää, jos tarvitsee alkoholia hauskuuteen.
26.12.2011 04:37
Vaikka se, että muslimin on tarkoitus kulkea kultaista keskitietä.
Niinhän sitä voisi luulla, että muslimit ovat vain jälkeenjääneitä.
Onko kyseessä yksityiselämä, jos hässitään julkisilla paikoilla? Eikö sellainen vahingoita lapsia?
En tunne heidän tapauksiaan eikä lainauksella ole suoranaista yhteyttä kysymykseesi.
26.12.2011 04:33
Luulin, että olisit ymmärtänyt, että koska vanhempani eivät olleet muslimeja, minua ei kasvatettu muslimiksi ja siksi olen palannut islamiin.
26.12.2011 04:24
Oletko tosissasi, wikistä?
26.12.2011 04:21
Eivät.
26.12.2011 04:19
.........., voiko sinun olla niin vaikeaa ymmärtää maalaisjärkeä?
26.12.2011 04:15
Rukouksissa seurataan tiettyä "kaavaa", yhteisrukouksissa rukouksenjohtajan johdolla.
Esimerkkinä:
http://www.youtube.com/watch?v=-vMQAYPdcT0
Ylimääräisissä rukouksissa saa pyytää ja sanoa mitä haluaa.
Sitä paitsi Jumala on se yksi ja sama.
26.12.2011 04:14
Kieltäytyy uskomasta "islamin" olevan Jumalan ihmiskunnalle antama uskonto. Jos ei tunne oikeaa islamia, ei voi olla todellinen kieltäytyjä eikä siten "kieltäytymisestä" voida rangaista (mikäli islamin väkivaltaisuus olisi totta).
Mielestäni tragikoomista on se, että haluat väenväkisin olla saastainen.
Minua ei kenenkään ymmärtämättömyys itketä, jokainen kun on vapaa valitsemaan miten elää elämänsä.
Eikö ole heikkoutta alistua pahuudelle, vahingon aiheuttamisella ja moraalittomuudelle? Eikö sydän silloin ole musta?
26.12.2011 03:53
Jos et hyväksy islamia, saat olla rauhassa.
Kun kohtaamme ei-uskovaisia, toivotamme heille rauhaa ja pyydämme heille anteeksiantoa.
Taistelemme uskottomia vastaan, mikäli he ensin hyökkäävät, vain puolustautuaksemme.
Juutalaiset ja kristityt kuuluvat Kirjan kansoihin.
Koraanin mukaan itsemurhasta ja toisten murhaamisesta joutuu helvettiin.
Hadiith (Sunaan at-Tirmidhii 2562), joka mainitsee 72 neitsyttä, on vailla kertojaketjua. Kertojaketju vaaditaan hadiithin luotettavuuden varmistamiseksi ja takaamiseksi ja siten hadiithin hyväksymiseksi. Samaisessa hadiithissa ei mainita itsemurhaa sanallakaan eikä siihen viitata millään tavoin.
Sanaa "kaafir" ei käytetä länsimaalaisista tai valkoihoisista. Itse olen länsimaalainen ja valkoihoinen, samalla olen muslimi. Minua arvostetaan. Kaikkia ihmisiä arvostetaan ihonväristä riippumatta, koska "koko ihmiskunta on Aatami ja Eeva".
Hyvät ihmiset, älkää itse alistako itseänne olemaan jotain vastenmielistä!
26.12.2011 03:41
Minkälaisena islam on tarpeeksi henkilökohtainen uskonto?
Jos sen halutaan olevan jokaisen oma asia - sallien kuitenkin tietyt mm. ulkonäköön vaikuttavat seikat -, miksi islamista halutaan jatkuvasti keskustella ikävään sävyyn?
Keihin viittaat Suomen islamisteina?
Uskonto on sama ulkonäköseikoista huolimatta, sillä tärkein on uskontunnustuksen sisältö ja uskon kuusi pilaria.
Lähi-idässä kulttuuriset perinteet ovat huomattavasti voimakkaampia kuin islam.
26.12.2011 03:22
Moi!
Ei olekaan pakko. Saa pyrkiä hyvään myös muiden uskontojen tai muiden vastaavien inspiroivien ajatusten kautta.
Teoriassa islam ei ole eikä tule muuttamaan muotoaan. Joidenkin muslimien teot ovat tahranneet islamin maineen ja muokanneet ihmisten käsityksiä. En usko sellaiseen islamiin, joka määrää väkivaltaa ja alistamista, mutta eräänlainen rauhan maailmanvalloitus on käynnissä, sillä ihmisiä kääntyy jatkuvasti islamiin omasta vapaasta tahdostaan. Tosiaankin maassa maan tavalla, ei maassa islamin tavalla :)
Ei ole helppoa olla erilainen, mutta onko se syy luopua korkeista arvoistaan?
26.12.2011 03:15
76:25-26:
wadhkuri isma rabbika bukratan waseela = ja mainitse Herrasi nimi aamuin illoin
wa minal layli fasjud lahu = ja kumarra Häntä osa yöstä = auringonlaskun (maghrib) ja yön (isha) rukoukset = 10 min
wasabbihhu laylan taweela = ja ylistä Häntä pitkä yö = tafsiirin (selitysteos) mukaan esim. 1/3 = talvella muutama tunti, jäljelle jää 2/3 eli riittävästi unta ja sitä paitsi muisteleminen tuo voimaa
26.12.2011 03:07
En minä ole sanomaan kuka joutuu helvettiin ja kuka ei. Sitä paitsi "koko ihmiskunta on Aatami ja Eeva".
26.12.2011 02:49
Vaikka sahiih Muslim ja Bukhaari ovat arvostetuimpia hadiith-lähteitä, ne eivät yllä Koraanin tasolle. Velvollisuutta tiedon totuudenmukaisuudesta painotetaan erittäin paljon - vaikka ulkopuolisen mielestä tieto voi olla "tietoa". Hadiith-tiede on hyvin tarkkaa ja hadiitheja ei voi tulkita noin vain ilman taustatietoa kertojaketjuista. Myös sahiih-teoksista löytyy luokitukseltaan heikkoja hadiitheja, jotka pystytään karsimaan epäjohdonmukaisuuden perusteella.
Mitä tulee Koraaniin:
1) avioliitto on kiellettyä vielä fyysisesti ja älyllisesti kehittyvän, ts. lapsen, kanssa ja
2) avioliittoon vaaditaan molempien osapuolten vapaasta tahdostaan antama suostumus.
Aisha (ra) oli profeetta Muhammadin (saws) vaimoista nuorin ja ainoa naimaton ennen kyseistä avioliittoa. Hänen kerrotaan olleen kateellinen ja "hehkuttaneensa" sitä, että hän on nuori ja kaunis, ja tästä on joidenkin mielestä mahdollisesti saatu ajatus muunnella totuutta pedofilian suuntaan. Lapsen täytyy olla todella aivopesty, jotta hän on vanhojen naisten rinnalla kateellinen aviomiehestään. Ja miksi vain yksi väitetty lapsivaimo? Miksi Muhammadia (saws) syytettiin hulluudesta, taikuruudesta, runojen sepittämisestä, mutta ei pedofiliasta? Jos pedofilia kuului arabien yleisesti hyväksyttyihin tapoihin, miksi muiden suhteita ei ole kritisoitu?
26.12.2011 02:16
79 / 85