Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko erikseen hengellisiä ja muita asioita. Mielestäni kaikilla asioilla on ensin henkinen puolensa ja siten aineellinen tai muu teko joka näkyy toiminnassa ja seurauksista. Se henkinen puoli on ensin sen yksityisen ajattelijan mielessä ja tekee siellä sen minkä arvon ajattelija asialle antaa. Joskus ajatus muuttuu tekemiseksi ja seuraukseksi. Ei ajatus lakkaa olemasta ennen kuin ajattelija on sovinnossa ajatuksensa kanssa. Hetkittäin monet ajatukset tietenkin unohtuvat.
Kaunaisia ajatuksia pohtiva jakaa kaunaisuutta nykysanonnan mukaan "kehon kielellä" ainakin usein aivan verbaalisestikin, rakastava taas rakkautta.
Joten ajatuksensa muodon mukaan jokainen kokee elämänsä sen mukaan mitä ja miten kussakin tilanteessa "kylvää" omaan mieleensä mielikuvia ympäristöstään ja ihmisistään.
Se ei ole oikein eikä väärin. Niin vain on. Se on laki joka ei muutu äänestyspäätöksin.
Päästään loppupäätelmään. Annan ajatukseni sinusta anteeksi itselleni. Tiedän sinussa olevan Jumalan ajatuksen kuten jokaisessa on. Kiitollisena tästä jaan anteeksiantavalla mielellä itselleni ja sinulle hyvinvointia ja iloa joten saan vastalahjaksi sinulta hyvinvointia ja iloa.
01.05.2015 16:11
Nyt ei ilo ole kerroksissa On pelkkä ilo
01.05.2015 15:49
Samaistun ideaasi.
Minun ei tarvitse yrittää ymmärtää mitä sinä tarkalleen ottaen olet tai tarkoitat. Se olisi erillisyyden rajojen hakemista. (egoa - itsekkyyttä)
Onnellisena tukeudun ajatukseen että sinäkin ymmärrät - me ymmärrämme ja se riittää olemiseen.
Pakko on lisätä tähän vanhakantainen opetus kun olen jo jonkinverran iäkäs. Lapsuudessani oli "pakko" käydä kinkereillä. Siellä opetettiin jeesuksen sanoneen "missä teitä on kaksi tai useampi kokoontuneena minun nimessäni siellä olen minä".
Lainaus nimimerkiltä uusi.asia.fysiikkaan 29.4.2015 10:35
"Mutta: samaan hengenvetoon lisään, että kun aine havaitaan samadhin kautta, niin silloin havaittu on havaitsija. Ei ole enää _ulkopuolista_ havaitsijaa olemassakaan. Tässä havainnossa, joka on olemista, energiatila ei muutu. Sillä aine ei koe tulleensa havaituksi."
eikö juuri tuo lainaamani pätkä kerro kuinka ensin on oltava kaksi (samanmielistä) jotka katsovat tai näkevät kumpikin yhden eli Itsen.
01.05.2015 10:40
Luettuani uudelleen riemastuin vielä enemmän.
Kun teen havainnon että minut on havaittu, minua tarkkaillaan, mielentilani muuttuu väistämättä.(kokeile ja mene puistoon samalle penkille jonkun tuntemattoman kanssa)
Kun havaitsen kaiken saman mitä itsekin olen eli kun koen, samaistun itseeni, en pyri enkä esitä mitään mikään ei tarvitse muuttua. Kuitenkin jaettu ilo on moninkertainen ilo, jollakin esoteerisella tasolla tapahtuu ykseyden,- laajentumisen,- jakamisen ilo.
samadhi on yksi käsite. Miten olisi Lähdekenttä eli ykseyden kokemus Lähteeseen jota myös jumaluudeksi sanoisin. Yksi keino oivaltaa Itse
30.04.2015 20:16
Sopii hyvin mielestäni Ihmeiden Oppikurssin lausumaan että ajatus luo aina jollain tasolla.
Aiemmin ole ohittanut kyseisen idean käsittämättömänä. Kiitos opetuksesta. Haluan antaa tällaisen merkityksen tällä hetkellä
29.04.2015 14:29
Asialla on se merkitys jonka sille annan.
Tietoisuus, oleminen, eli sanat ovat symboleja joiden merkityksen jokainen itse itselleen antaa. Edellä olevista ajatuksista voi jokainen päätellä. Mahdollisuudet eivät varmaan lopu koskaan, jatkakaamme.
Kun vastaan johonkin, tiedän että vastaus ei välttämättä kohtaa edellisen puhujan sanojen merkitystä siten kuin hän ajatteli.
Se on elämää,
29.04.2015 09:34
Odotan -- Ateisti VAADIN VASTAUKSEN
Tuskinpa tulee vastausta, paasaatte vaan tai korkeintaan kun menee sormi suuhun, niin klassikkovastaus: tutkimattomia ovat herran tiet. Just joo, aivan!
28.04.2015 18:23
Peni sivu kommentti jokainen on vanhempiensa lapsi. Eikä kukaan väitä että joskus muinaisuudessa siinä "ketjussa" on katkos. Siis jokaisessa on mukana luojan "sormen jäljet"
Teot ovat niin jumalallisia tai jumalattomia kuin tekijä tai näkijä mielessään päättää tai kokee. Eikö sellainen päätösvoima ole likimain yhtä suuri kuin Jumalan voima. Jokainen pystyy niin halutessaan syyllistämään tai kumartamaan omaa jumalankuvaansa joten sillä tavoin ajateltuna ajattelijalla on Jumalan voima---!!! ainakin omien ajatustensa suhteen-- eikö?
Edelleen mitä kellään on muuta kuin ajatustensa voima sen suhteen mitä ympäristöstään ja elämästään päättelee ja kokee.
23.04.2015 15:55
Ole se mikä olet. Ole oma itsesi. Onko mahdollista katsoa mikä sinun mieltäsi riepoo. Voitko kysyä mitä se tuska ja pinnistely sinulle antaa. Eikö siitä voi luopua kun näkee sen hyödyttömyyden.
Keskity siihen mikä tuntuu hyvältä, työ, harrastukset, perhe, Se on rakkautta itseäsi kohtaan.
Ei rakkaus mitään kummoista ole se on tavallista yksinkertaista elämää. Ota kissa hoida ja katso sitä, näet kuinka ollaan silloin kun rakastetaan itseä. Ensiapuna katso kissavideoita täältä sontaluukusta.
21.04.2015 20:25
"Ja sitten siitä lisääntymisestä. Lisääntyminen ei ole vain seksiakti tai hedelmöittyminen. Lisääntyminen tarkoittaa minusta myös sitä, että lapsista tulee huolehtia hyvin ja hoitaa heitä huolellisesti, jotta he vuorostaan voivat lisääntyä. Jotkut voivat kyllä hyvin siittää, hedelmöittyä ja synnyttää lapsia, mutta eivät pysty huolehtimaan lapsistaan siihen asti kunnes lapset ovat aikuisia. Tämä kasvatus ja huolehtiminen voi siirtyä biologisilta vanhemmilta (jos se ei siis heiltä onnistu) sellaisille henkilöille, jotka siihen kykenevät."
Siinä on hyvä selitys. "jos he siinä onnistuvat" eli on joku kaikentietävä joka katsoo onko onnistuttu.
Milloin joku olisi onnistunut. Eipä ole joten jälleen keksitä perisynti sairaus sukupuolikäytös joka ei ole se oikean tietäjän mielestä riittävän raamatullinen. Kirjoitetaan vaikka uusia tulkintoja raamatusta tai sairaudesta mutta milloinkaan ei saa olla kiitolinen olenhan jokainen kuitenkin perisyntinen mato kurja matkahenkilö maan.
Pääasia on kaverin syyllistäminen juuri kuten Aatami opetti Jumalaa Eevahan minut vietteli ja Eeva käärmehän minut vietteli. Sen totuuden ääressä hiljentykäämme. Intersukupuoli on syyllinen minähän vai totean syyllisyyden hyvä Jumalani
21.04.2015 10:47
Paljon olisi ymmärretty jos Jumalan Poika ajateltaisiin ihmiskuntana. Jumala loi Adamin joka aikoinaan käsitettiin sanaksi ihminen, jolloin jokainen on tuo adam
jokainen tekee koko elämänsä ajan kysymystä menenkö piiloon rakkauden opetusta vai annanko anteeksi itselleni että yritin piiloutua kuten adam - ihminen- kuvattiin paratiisissa tehneeksi.
jokainen kohdaltaan vastaa uudelleen ja uudelleen kunnes oppii oikean vastauksen
Jeesus oli ihminen joka oli jo oppinut, hyväksynyt anteeksiannon, sovituksen, itselleen.
Maailmaa ei tarvitse täyttää ihmisyksilöillä tarkoitus on että Jeesuksen opetuksen idea täyttäisi maailman, rakkaudesta, anteeksiannosta ja sovituksesta tavoittaisi jokaisen. Ei Jumala kehoja kaipaa Hän toivoo että hänen rakkautensa ymmärrettäisiin.
muuten maailman täyttäminen ihmisyksilöillä lopulta opettaa että kaveri on otettava huomioon joten silläkin on vai se yksi päämäärä rakastan lähimäistäsi NIINKUIN itseäsi
20.04.2015 13:35
Vain minä voin tietää vastaanko pelolla vai rakkaudella.
Lukiessasi tämän sinä tunnet sinun tunteesi et minun.
Kun minä rakastan minun maailmani "pelastuu"
Rakkaudella samat Sinulle.
Kun näen pelkoa voin tehdä päätöksen; siinä ystävä pyytää rakkautta, rakkauteni häneen antaa hänelle rauhan ja ilon.
Rakkaus joka etsii syytä tai motiivia ei ole rakkautta. Rakkaudella on syy ja motiivi olemassaolossaan.
20.04.2015 13:17
Lainaus "Sanotaan, että Jumalalla on kaikki valta niin maan päällä kuin taivaissa. Jos rukoilet aidosti,vilpittömästi apuun uskoen, rukouksiin vastataan.
MIKSI jumala sallii kaiken tämän pahuuden maailmassa? Antaa äidin tappaa 3 lastaan siellä Rautavaaralla, sallii pedofilian, murhat ja rsiskaukset.Miksi jos sillä kerran on valta kaikkeen?"
Ateisti hyvä sallitko ajatella mitä kysyt
Voisitko nähdä että esimerkkitapauksessasi juuri äidin todellinen rukous muuttui hänen vapaasta tahdostaan hirvittäväksi teoksi. Ajatellaan että teollaan hän osoitti sen mikä hänen mielestään oli sillä hetkellä paras mahdollinen ratkaisu. Jos näin ei olisi Jumala olisi puuttunut äidin mielessä olevaan parhaaseen mahdolliseen ratkaisuun.
Millä oikeudella siis Jumala sallii sinun (tai ko. äidin tai minun) elämänkatsomuksesi vaikka joidenkin mielestä sellainen ajattelumalli ei johda kaikissa tapauksissa ikuiseen hyvään -- jonkun toisen mielestä.
kenen vapaa tahto on se oikea lopullinen hyvä
Onko robotti oikea vastaus ja kuka ohjelmoisi sen? ja miltä tuntuisi elämä robottina
Mielestäni toistaiseksi paras selitys on että jokaisella on mahdollisuus vapaus oppia ja löytää oikea vastaus. En ollenkaan väitä että se opetus on selkeimmillään Raamatussa.
20.04.2015 10:05
Jumala on Rakkaus. Ei rakkautta voi käskeä eikä mitata sen voi vain kokea. Ei Rakkautta voi mitata, silloinhan sen täytyisi olla osa jostakin, mutta kun Rakkauden ulkopuolella ei ole mitään. Ainoastaan Rakkaus ON
Rakkaus joka etsii syytä tai motiivia ei ole rakkautta, parhaimmillaan se on rakkauden etsimistä
16.04.2015 19:59
Eikö mittaus aina kerro mittarista vähintään yhtä paljon kuin tuloksen tulkinta tulkitsijasta.
Miten omaa silmäänsä voi katsoa, tietenkin peilin avulla mutta se on peilikuva, vasen on oikealla ja oikea vasemmalla.
Opeta kalalle mitä on vesi, nostat kalan kuiville, miten nostat itsesi irti elämästä tai tunteesta nähdäksesi mitä elämä on. No jos olet tunteeton oletko elossa, tai oletko olemassa?
Miten voi tunnetta toistaa jotta tieteellinen toistettavuuden vaatimus täyttyisi, toista ensirakkautesi tieteelisesti pätevästi aina yhtä ensikertaisesti jotta todistus olisi "pätevä"?.
On ainoastaan ihmisten kesken sovittu että celsiusasteikon nolla on veden jäätymispiste. esimerkin vuoksi vain. Ja monet muut sopimukset.
Joten samanlainen sopimus on että Ihminen on jumalan kaltainen.
Veden jäätymispisteestä voitaisiin aivan hyvin sanoa jotain muuta yhtä pätevää ilman tieteellistä riitaa. Samoin Jumaluudesta voidaan sanoa mitä ikinä. (tai jättää sanomatta) Eikö se "mitä ikinä" kerro juuri sanojan jumaluudesta, edellyttäen että haluat niin sanoa?
16.04.2015 19:49
Jumala on MIELESSÄSI. Tämä on Jumalan vastaus minulle enkä mitenkään voi edellyttää että kukaan muu ymmärtäisi saati tietäisi mitä tämä lause minulle ja minussa herättää ja vaikuttaa.
Omatunto on hyvä käsite mutta siitäkin monet sanovat että se on se mitä minulle on opetettu, jolla tarkoitetaan mm. että silloin se ei ole Jumalan ääni minulle vaan niiden opettajien uskomusten mukainen opetus.
Jumalan ääni on se rakkauden ja hyväksynnän kokemus tässä hetkessä itseäni ja jokaista sinua kohtaan: Namaste on tervehdys jossa mielestäni hyvin kuvataan ett tervehdin Jumaluutta sinussa
12.04.2015 10:32
Aloittaja: "Tuskinpa tulee vastausta, paasaatte vaan tai korkeintaan kun menee sormi suuhun, niin klassikkovastaus: tutkimattomia ovat herran tiet. Just joo, aivan!"
Juuri niin koska kukaan ei pysty sinun johtopäätöksiäsi edeltä määräämään sinulla on lupa vedota "vastaus ei kelpaa" asenteeseen. Selvennänkö; tutkimattomia ovat Ateistin tiet
aikalainen osuu jo lähelle: "Vain sen asian ymmärtäminen ja oivaltaminen, että miten ja miksi tämä perimä on menneisyydessä syntynyt ja miksi seuraa perimänä, eli perisyntinä
Kun ymmärrämme tämän seurausten ketjun niin vapaudumme, tuosta perimästä, siten, että uutta perimää ei enää kerry, vanha on kuitenkin kärsittävä loppuun"
MEläjä pääsee perille Miksi pitää löytää syyllinen?
Syyllisyyden etsiminen LUO syyllisen Jos syytämme perimää olemme syyllisiä. Hyväksymällä sen mikä ON loppuu syyllisyyden etsimien ja sillä hetkellä loppuu syyllisyys. Jo 50- luvulla psykologiassa todettiin että mielisairaus löytyy jokaisesta kun jonkin aikaa etsitään. Jos lopetetaan nopeusrajoitusten etsiminen LOPPUU niiden näkeminen. En kuitenkaan sano että tämä on hyvä esimerkki mutta jos se yhtään valaisee? Jos sallitaan vapaa huumekauppa rikollinen huumeiden myynti loppuu??? eikö.
Kun jatkan selitystä itselleni että olen perisynnin tulos ja uhri vailla omaa ajattelua valehtelen eniten itselleni.
ole se mikä olen ja minussa on se joka on
Luopumalla minusta näen sen joka on
11.04.2015 11:32
Tosiaankin missä tai mistä on peräisin ihmisen mieli. Juu aivoista tietenkin! on vain hyvin vaikeita aivovaurioita silti yksilö on järjisään.
04.04.2015 19:30
Olemme hyviä näkemään kaikki me
04.04.2015 17:02
Kaikki kuitenkin näkee mistä on kyse.
04.04.2015 17:01
113 / 121