Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mihin sinun pohdinnoissasi sijoittuu ns. intuitio
kirjoitat: ja kun tulee se aika jolloin ihmisen on vapauduttava egosta sielusta ja nousta ...
Eikö tässä toimijana -valitsijana ole joku muu kuin ego
15.03.2015 11:32
videossa veripelastusoppi
Kun yksi tapetaan kaikki pelastuvat. Minusta tuossa ei ole mitään Jumalallista, paitsi tietenkin siinä ojennetaan minulle mahdollisuutta antaa anteeksi ajatukseni hänestä. Puhuja on siihen opetettu. Mitä muuta voi keltään odottaa kuin sitä mitä on opetettu. Voiko keltään odottaa suurempaa palvelusta kuin hänen tarjoustaan anteeksiantoon?
15.03.2015 11:15
Raamattu on ihmisten kirjoittama
14.03.2015 15:41
Aikojen alussa varmaan myös syyllistin itseni tuntiessani itseni paremmaksi tai huonommaksi. Sitten oivalsin että siitä juuri tule lisää syyllisyyttä jne. joten nykyisin aina kun suinkin muistan ja huomaan muutan tietoisessa mielessäni ajatustani niin että tuo syyllisyys on vain näennäistä. Jokaisella meistä on täydellinen ydin olipa kristitty tai muslimi jehova tai mormoni ja mitä kaikkia meitä nyt onkaan.
Tämä erillisyys on vain minun itsekkyyteni oppimaa erityisyyttä joka on minulle välttämätöntä. Kankea vertaus - miten opetat kalalle mitä vesi on. Siis erillisyydestä käsin vasta voin oivaltaa mitä on ykseys.
Tarpeita on vain yksi taas kankea vertaus - kuvittele miltä tuntuu jos kaveri puristaa tyynyn kasvoillesi. Eli lopullinen elämä on jokaiselle ykseys, jokaisen kaipuu totuuteen johtaa totuuteen joka on vain yksi. Totuus ei voi olla jokaiselle erilainen.
Elämälle kiitos siitä että jokaiselle tulee eteen juuri hänen mielensä erityisyyden kuvitelmat, ihmetykset ja halut. Jolloin tulee mahdollisuus oivalta ja valita rakkaus.
10.03.2015 15:57
Ydin...me Elämme 'tätä' elämää ja koemme olevamme 'ainut' laatuisia yksilöitä.....tässä lienee ongelma tietoisuudessamme?
Erittäin syvällinen päätelmäsi. Kiitos siitä
Ratkaisu ei ole kuitenkaan tietoisuutemme vähättely vaan tämän erityisyyden ymmärtäminen jokaisen "yksinoikeudeksi" Jokainen on äärimmäisen erinomainen niin pitkälle että lopulta jokainen on sama. Minä (jokainen) olen sinä ja sinä (jokainen)olet minä.
Totuus ei voi olla moninainen, erityinen vaan totuus on ainoastaan yksi.
10.03.2015 10:47
Hyvä panteisti ajattelitko että tiede ei saisi selittää....
minäkin heitän linkin:
http://store.livingmiraclescenter.org/collections/suomenkielisia-kirjoja-ihmeiden-oppikurssi/products/tarkoitus-on-ainoa-valinta
Kuitenkin teille jotka eivät halua kaikenmaailman linkkejä valkata paljastan ratkaisun
”Kaiken maailmassa olevan voi testata seuraavalla yksinkertaisella tavalla: ’mikä tarkoitus sillä on?’ Vastaus tekee siitä sen, mitä se merkitsee sinulle.” D H
Valitseman pääsee jokainen, niin tiedeuskovainen kuin panteisti. Jopa niin ettei ole mahdollista kokea olemassaoloa ilman valintaa. Kaiken minkä näet näet vain siksi koska itse valitset
04.03.2015 10:55
En koe erillisyyttä viestisi sisällön ajatuksesta :) Oppiminen lienee sekin kahdenlaista tässä erillisyyden harhassa. On luottaminen vanhoihin muistikuviin ja sitten on intuitio. Vanhoista muistikuvista kannattaa muistaa ne mitkä tuottavat iloa. Intuitio on niin hyvä tai huono, merkitys tulee siitä mihin sitä käyttää. Lisäänkö erillisyyttä vai ykseyttä?
Oivallus -minä on- antaa odottaa itseään kun tuntuu vielä olevan niin paljon sanottavaa.
03.03.2015 09:56
Korjaan
Brina muistuttaa tuosta Minä olen käsitteestä. Opin juuri aivan äsken että - ollen - viittaa egoon
tarkoitin
.Brina muistuttaa tuosta Minä olen käsitteestä. Opin juuri aivan äsken että -minä olen - viittaa egoon.
02.03.2015 23:13
Brina muistuttaa tuosta Minä olen käsitteestä. Opin juuri aivan äsken että - ollen - viittaa egoon.
Henki joka minun käsitteistössäni on Jumala käyttää muotoa - minä on - jolloin egoa ei ole
siis:
Henki=Jumala
henki minussa on jumala minussa joka on ikuinen
mieli on hengen ilmeneminen, hengen työkalu. Henki sallii minulle, minun mielelleni, kaiken mahdollisen jotta oppisin mitä on saada kokemus kaikesta mahdollisesta.
ihminen on muodon saanut- syntynyt mielen työkalu.
Syyllistynyt mieli on sairastunut mieli, mieli joka ensisijaisesti etsii syylisyyttä ja näin ollen näkeekin lähes kaiken syyllisyyden kautta. Henki ei voi olla syyllinen joten sairastunut mieli luo sielun ja egon joihin voi projisoida syyllisyyden. Ensi alkuun syyllisyys on aina kaverin syyllisyyttä. Sielu on mielen muistikuva (karma) menneestä syyllisyydestä josta on mahdollisuus ihmisen elämän aikana vapautua anteeksianon avulla. Syyllisyyden toinen nimi on pelko.
Sielu ja keho häviää kun anteeksiannon kautta on hyväksytty hengen viattomuus=rakkaus.
Voin antaa anteeksi vain sen mistä minulla on oma kokemus, siksi kaverin vihamieliset kuin rakastavatkin teot on välttämättömiä jotta oppisin. Sallinette että tässä tarkoitan itseäni.
Vain itselleen voi antaa anteeksi. Jolloin yksilö antaa anteeksi omat ajatuksensa, omasta tai kaverinsa toiminnasta. Luopuu pelosta.
Joten yksin kukaan ei opi. Siis tekipä kaverini MITÄ TAHANSA minulla on mahdollisuus antaa anteeksi ajatukseni hänestä. (Luopua pelosta) Teko sinänsä selvitetään jokaisen maan ja kulttuurin vaatimusten mukaisesti. Teko ei ole se yksilö. Anteeksianto koskee AJATUKSIANI yksilöstä.
Myös hän on Henki eli Jumalan osa ja siltäosin terve ja täydellinen jolle hengelle minulla on annettavana rakkauteni.
Jos "tässä elämässä" anteeksianto jää kesken saan uuden kehon jolloin on jälleen mahdollisuus valita udelleen - syyllisyys/rakkaus ts. anteeksianto-projisointi
02.03.2015 23:10
Ihmeiden Oppikurssin avulla ei opeteta ketään mutta sen avulla ihminen voi oppia muuttamaan mieltään. On siis kysymys itseopiskelusta.
Yksi ja ainut mitä voi oppia on anteeksianto, kaikki muu tulee sitten mukana. Sinä joka mahdollisesti et ole yhtään tutustunut kurssiin voit olla aivan levollinen: Kurssin mukaisella anteeksiannolla ei ole mitään tekemistä tämän tavallisen--- kyllähän minä voin antaa mutta en unohda ikinä--- anteeksiannon kanssa
23.01.2015 18:20
Täydennysosa ihmeiden oppikurssiin
psykoterapia - tarkoitus, prosessi ja käytäntö : rukouksen laulu - rukous, anteeksianto, parantuminen
Yllä mainittu useista nettikirjakupoista saatavana kirjanen 16,50€ valaisee miten ja kenelle oppikurssin mukainen anteeksianto tapahtuu.
23.01.2015 17:59
Itekseni ajattelen mitä tulin sanoneeksi ja eteeni tuli vastauksena jatkokysymys.
Olemmeko juuri sitä tulleet kehoina eli ns. persoonallisina ihmisinä tänne kyselemään ja opettelemaan. Eli onko maailman tarkoitus opettaa näkemään se mikä on ja luopumaan siitä mitä minun (jokaisen) mielestä pitäisi olla.
Pitääkö siis Jumalan tai kristinuskon olla sitä mitä minä siltä ymmärrän vaatia vai onko minun jotenkin muuten ymmärrettävä omat odotukseni sen eli maailman suhteen.
Onko maailmassa kaikki muut asiat siten kuin ne minun mielestäni pitää olla vai onko tämä vain tiettyjen uskontojen ongelma.
Miksi Jumala ei ole sellainen kuin minä sen tahtoisin olevan. Sivu kommenttina vaikkapa ajatus ateismista onko siellä kaikki juuri niin kuin jokaisen ajattelu edellyttää.
Olen taipuvainen pieneen huumoriin vakavassa asiassa. Helvetintulessa varmaan valitsee yksimielisyys.
11.01.2015 15:58
Bafomet on opetellut jonkinlaisen käsityksen kristinuskosta (aivan kuten jokainen) ja nyt kyselee miksi hänen käsityksensä siitä ei toteudu tai sopeudu siihen miten hän haluaisi kokea jumalansa.
Onko se kristinuskon tai peräti Jumalan syy.
11.01.2015 11:29
Siirsin tekstini tuonne
Tietoisuus= 'jumaluus'? Sielu='materiaa'?
Vaikka samaa tarinaa tässäkin......
01.01.2015 11:58
Me jotka osaamme kyseenalaistaa pelottelun kuten sinä M.Eläjä voisimme katsoa pelottelun ohi tai taakse. Voisimme havaita kuinka pelottelu on rakkauden pyyntö. Yksilö kehittelee oman kokemuksensa perusteella ilmaisutavan (tässä tapauksessa ennustuksen) joka varmuudella huomataan.
Ilmeisesti pelottelija itse uskoo vahvasti ilmisunsa sisältöön, eli hän ei suinkaan tietoisesti etsi myönteistä kannanottoa van oman elämäntuskansa vuoksi nostaa kokemuksiaan ja tuntemuksiaan esille. Vaikuttimena on jokaisella lopulta kaipaus myötätuntoon, huomioiduksi tulemiseen, aivan samoin kuin sinulla ja minulla. Rakauden pyyntöä perimmältään kaikki.
Lopputulemana on että minä (sinä)en koe ilmiöitä pelotteluna vaan rakkaudenpyyntönä. Yksilö siinä kuvailee omia (Tarkkis3) uskomuksiaan. Minun asiani on olla tuomitsematta jolloin vapautan itseni tuomarin roolista. Antamalla jokaiselle olla mitä on vapautan itseni. Sillä on oma sanansa - anteeksianto - itselle.
Mielestäni ei ole tarpeellista mitata miten todellisena itse kukin pitää omia uskomuksian. Toki mielenkiintoista on katsoa mihin kukin saattaa uskoa. Ja mitähän sekin tarkoitta kenenkin mielessä.
Jos tällä ajatelutavalla lukisin raamattua, mitää ongelmaa ei olisi. Jokainen kirjoittaja on tehnyt parhaansa kuvailemalla omia uskomuksiaan pontimena paras mahdollinen tapa tulla huomioduksi.
Aivan kuten Jumala palavassa pensaassa. Aikana jolloin edes tulitikkuja ei ollut vielä keksitty oli varmasti sykähdyttävä huomata itsestään syttyvän tulen joka lisäksi puhui. Ei lainkaa huono dramatisointi. Jäi varmasti kokijan mieleen pysyvästi. Siunausta runsaasti sillekin muistikuvalle. Sovitaan että se oli rakkauden osoitus. Todellakin ongelma on jos sen ongelmaksi koet. Siinä on elämän (raamatun) valinnan vapaus
01.01.2015 11:54
Ihmeiden oppikurssin harjoitus 104
"Etsin vain sitä mikä minulle totuudessa kuuluu, ja ilo ja rauha ovat perintöosani.
En halua muita lahjoja kuin Jumalan ilon ja rauhan."
Oman käsitykseni mukaan jokainen tekee joka hetki valinnan omien lähtökohtiensa avulla itselleen parhaan mahdollisen ratkaisun. Aivan kuten Tarkkis3 yllä osoittaa.
29.12.2014 10:47
Alleviivaan että mitään ei ole mielen ulkopuolella. Ei kirkkoa ei ihmiskuntaa ei Jumalaa. Sitä tarkoittaa lause Jumalan valtakunta on sisällä teissä
28.12.2014 11:59
Bafometin alkuperäisen kysymykseen
Jumala halusi minun kokea mitä on rakastaminen ja sen minä koen vain jakaessani rakkautta. Päästäkseni parhaiten siihen kokemukseen olen unissani opetellut rakkaudettomuuteen. Tämä tapahtui unessa kuten alkukertomuksessa kuvataan. Jumala vaivutti Aatamin raskaaseen uneen jolloin ihmiskunnan laajentaminen alkoi. kukaan ei ole kertonut laajemmasta heräämisestä.
Mielikuvitusta tietenkin koska kaikki mitä on on mielessä.
28.12.2014 11:57
Aivan niin. On olemassa puuttumattomuuden laki eli Rakkaus. Jokaisen on itse rakastettava, käskemällä ei voi rakastaa. Esimerkkinä kyllä voi olla, niin kuin oletkin. Jokainen elää omassa unessaan, mutta rakkaus eli mieli on yhteinen. Kukaan ei löydä yksin koska rakkautta oppii vain jakamalla rakkautta. Tai rakkauden kokee vain rakastaessaan.
kuuntele:
Tuure Kilpeläinen Hymyilevä Apollo
28.12.2014 11:42
Tämä palsta on mainio seurata miten kukin hallitsee mieltään.
Sitten joku kokee sen kristinuskon dilemmaksi
Ei kristinuskoa mikään vaivaa mutta on kristinuskosta vaivaantuneita mieliä. Ja jälleen raskaasti yleistäen jotkut alkavat toimia puolesta tai vastaan ja jotkut jatkavat täysin tietämättömän onnellisena....
tämä oli nyt tällä hetkellä minun yhteyteni minun mieleeni ja jälleen jokainen lukija ottaa sen omalla tavallaan. Itse otan sen Jumalani rakkaudenosoituksena itselleni. Kotona ollaan Kiitos.
28.12.2014 10:53
115 / 121