Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olet aivan ydinkysymyksen äärellä kun huomaat puutteita kaverissasi.
Itse ymmärrän niin että se puute on minun mielessäni oleva puute, tai mielikuva jonka heijastan kaverin puutteeksi.
Jokaisessa on pyhyys. Jokainen kohtaaminen on pyhä. Puutteet ovat minun (egomieleni) mieleni tuotoksia.
Kurssin mukaan juuri tuon korjaustarpeen huomaaminen on ensimmäinen PyhänHengen äänen tuoma viesti korjaustarpeesta. Ensin se kertoo että jotain on vialla ja egomieleni osoittaa kaverin virheeseen. Egomieli puhuu aina ensin. Hetken rauhoituttuasi huomaat että ei se välttämättä ole yksin kaverin virhe. Silloin tiedät kuulleesi PH.n "äänen"
Siitä vähitellen pääset jyvälle anteeksiannosta joka kurssin mukaan on aina anteeksiantoa itselle. Annat anteeksi OMAT ajatuksesi hänestä. ---itsellesi!!!
Lisäosa - Rukouksen laulu - on hyvä pitää iltalukemisena myös.
15.10.2014 10:33
Kurssin mukaan ego keksii ja pitää yllä syylisyyttä ja arvostelua. Kun näen aihetta arvosteluun tiedän olevani egoni ohjauksessa.
14.10.2014 19:51
"Näin ollen minussa täytyy olla paljon tiedostamattomuutta ja turhaa kärsimystä, jos tulkitsen ihmisten tarjoamaa peilikuvaani oikein."
Ei ole oikein eikä väärin. Olet vain erehtynyt. Tuo tarkoittaa minulle että en ole syyllinen enkä syyllistä. Voisitko ajatella että monet myös arvostavat, ihailevat jopa rakastavat sinua. Voi myös kysyä kuka sinun mielessäsi on se joka näkee turhaa kärsimystä. Eikö silloin lähtökohtaisesti oleta tietävänsä miten jokaisen pitäisi toimia, siitä taas seuraa että pitäisi tietää mikä on oikea lopputulos. Viimeistään tässä paljastuu tuskan syy. Tietenkin kokee tuskaa jokainen joka olettaa tietävänsä lopullisen totuuden ja kantaa siitä vastuun tunnetta.
Miten voi kukaan tietää miksi asioita tapahtuu?
Voisi selittää paljonkin mutta Rakasta itseäsi kuten läheistäsi on myös IOK.n perusperiaate ihmissuhteisiin.
Olenko nyt ristiriitainen itsekseni kun ensin selitän kuinka näyttää syntyvän virheitä ja sitten totean ettei mitään virhettä ole. En suinkaan vaan näen oman luomani maailman kuvan. Kuten jokainen.
19.09.2014 12:31
Ei pidä väkisin yrittää nähdä jossain tekstissä jotain erityistä varsinkin jos jo etukäteen tietää ettei sitä siellä ole.
Itselleni oli muinainen "Juoksuhaudan tie" sellainen kirja jota en vieläkään ymmärrä. Silloin kun se ilmestyi siitä tehtiin ennekuulumaton sensaatiomainen erikoispalkittu kaikella muotoa teos joka jokaisen ajattelevan yksilön pitää lukea. No olen lukenut ja katsonut siitä tehdyn televisioesityksen enkä tosiaan käsitä miten äärimmäisen kohottavaa tai sivistävää on siinä lopussa... Ehkä se sivistys on juuri siinä.
Vain ego mittaa, - vain ego tuomitsee,
Siksipä annan itselleni anteeksi etten ymmärrä- ,- juoksuhaudantietä. Miksi tuomitsisin koska vain itsensä voi tuomita. Miten minä tuomitsen, siten minut tuomitaan. Kunnes hyväksyn että Rakkaus ei tuomitse
17.09.2014 10:32
Selvisikö nyt yhtään mikä on vapaa valinta?
Valinta on päällä koko elämäni ajan joka hetki, siis se valinta "näenkö" itseni ja kaverini syyllisenä vai syyttömänä.
Olen syytön kuten kaverinikin mielen tasolla. Lopputulos on varma, eli lopullinen tuomio on tuomio rakkauteen. Mieleni tasolla on kysymys milloin hyväksyn sen, siinä on näennäinen vapauteni. Siinä on se hetki milloin herään.
Kuten aloitin, näen silmilläni vain muotojen ja tekojen tulokset ja teen niistä vääriä päätelmiä. Jokainen isis ja perivikki toimii omasta mielestään käsin ainoalla oikealla ja parhaalla mahdollisella tavalla. Eli pyytää rakkautta. Miten vastaan kunkin kohtaamani veljen rakkauden pyyntöön sitä hiljennyn miettimään
15.09.2014 20:13
Tiivistäen
Fyysisin silmin näkee fyysisiä ilmiöitä. Näillä silmillä ei näe mielen tasolla olevia asioita. Teen kuitenkin päätöksiä omin silmin nähtyjen havaintojen perusteella, joten erehdyn jatkuvasti. (Ihminen on ennenkaikkea muuta kuin se miltä hänen ulkokuorensa näyttää, tai mitä hän sanoillaan pystyy kuvailemaan)
Koska näin on pyydän anteeksi, olen pahoillani ja annan anteeksi ITSELLENI oman virheellisen ajatteluni. Olen siis erehtynyt. Kiitän lopputuloksesta koska luotan pyhänhengen apuun anteeksi antamisessa.
Kaverin toiminta on joko rakkauden osoitus tai rakkauden pyyntö.
viimeinen tuomio kirjoittaa: On tämä liian vaikeaa, aivan uskomattoman vaikeaa. Jopa mahdotonta.
Se on helppo käsittää rakkauden pyyntönä.
Aivan hyvin sen voi ymmärtää myös rakkauden osoituksena meitä lukijoita kohtaan. Siitä kuvastuu luottamusta meihin jotka vastaamme eli tavalla tai toisella otamme osaa hänen pohdiskeluunsa. Jälleen kiitos rakkauden osoituksesta.
Vielä siitä vapaasta valinnasta. Jokainen tekee valinnan. Jokainen tuntee mielessään onko nämä ajatukset itsekkyyttä vai rakkautta itseä ja muita kohtaan. Jopa niin että tuota valintaa on mahdoton välttää. Kurssi minulle opettaa olemaan valpas oman ajatteluni suhteen. Otanko luottamuksen ja rakkauden vai epäilyksen, syyllisyyden, pelon. Jokainen valitse koko ajan ja joka asian.
Ja koska erehdyn annan itselleni anteeksi ja hyväksyn lopputuloksen rauhassa. lopputulos on jo, kysymys on milloin hyväksyn sen?
15.09.2014 18:57
Olet asian ytimessä Viimeinen tuomio
Myös viimeinen tuomio on käsitelty kurssissa. Se on tuomio rakkauteen. Se on lopullinen syyttämättäjättämis päätös.
Lopeta yrittäminen ja anna itsellesi anteeksi tuo vaikeus jonka jokainen kurssilainen kohtaa jossakin vaiheessa useimmat jopa moneen kertaan. Pistä kirja hyllylle ja unohda koko juttu. Eränä päivänä saatat olla jälleen kiinnostunut
15.09.2014 18:32
aloittajalle
Nyt tulit liittyneeksi tänne. Terve tuloa!
IOk.n perus juttuja on: Veljesi on pelastajasi.
Veli tässä yhteydessä on jokainen ihminen jonka kohtaat jopa niin että kohtaaminen on parhaimmillaan sekunnin murto-osassa tapahtunut katseiden kohtaaminen ventovieraan ihmisen kanssa. Mitä sillä hetkellä tunnet ja ajattelet itsestäsi ja hänestä kertoo sinulle millainen itse olet.
Tietenkin veljiä ovat myös kaikki ne kenen kanssa asioit ja ystävystyt, sekä puoliso ja lapsesi jne...
14.09.2014 20:21
Havainto on omassa mielessä. NYT.
Kurssi kertoo olevansa mielen muutoksen kurssi. Omin sanoin ymmärrän ettei se vasta kysymykseen "Miten silloin olisi pitänyt toimia" Vaan minulle se opettaa miettimään miten nyt arvioin sitä aiemmin tapahtunutta tilannetta.
Siellä ei myöskään kielletä järjellistä toimintaa, esim. aseella päälle karkaavaa henkilöä kyllä saa ja pitää väistää aivan niin hyvin kun jaloista irtoaa.
Jos kuitenkin isku tulee perille opetetaan erottamaan teko ja henki - lö. Miten sen sanoisi muutoin kuin lapsen esimerkillä. Ei lasta pieksetä vaikka se ei vielä osaa potalle.
Ei hyökkääjällä ole (omassa mielessään) muuta mahdollisuutta kuin väkivalta. Tuskin kukaan tekee itsemurhaa huvikseen. Ei vain ole muuta näkökulmaa kuin itsetuho.
Varmastikin tunnen kipua jos minua kidutetaan. Onhan jo ilmaisuunkin ladattu - kidutus = kipu.
Kaikki on kuitenkin mielessä. Tuskin preivikit toteavat jälkeenpäin että tulinpa ampuneeksi vaan eiköhän väistämättä ensin ole suunnitelma -mielessä - ja sitten valmistautuminen - mielessä ja sitten toiminta - mielessä- toteuttaminen - m ...
Hän on siten itsensä opettanut kuten meistä jokainen on omassa mielessään ottanut opikseen kuka mitäkin ja kurssin mukaan ainut parannuskeino on anteeksianto
07.09.2014 22:04
**Gary Renard Suomessa 13.-16.9.2014
** UUDET AUKIOLOAJAT Era Nova avaa nykyään arkisin klo 12 (-18)! Mutta lauantaisin avataan jo klo 11 (-15)
**AVOIMET KESKUSTELU-ILTAPÄIVÄT klo 17-19 Era Novan SALISSA
** Era Nova täyttää jo 31 v. - syntääriä vietetään 25.8.14, teetarjoilu!
** IHMEIDEN OPPIKURSSIN 3.painos ilmestyy 16.9.!
04.09.2014 19:54
""Tieteellinen"" tuli vasta paljon myöhemmin kun oli poisopittu mielen ykseydestä ja piti puhumalla yrittää hämätä mitä mielessä liikkui.
(Vertailun vuoksi katso vaikka luontodokumettia susilauman saalistus. Ei siellä sudet puhele hirven jahdissa vaan jokainen yksilö toimiin mielekkäästi)
aloittajalta - Siis ensin ei ole edes tilaa ja sitten hokkus pokkus jne -
Ensin on oltava joku mieli joka havaitsee ja kokee tilan ja hokkus pokkus taikatemput jne...
arjuuna puhuu hyvin asiasta johon ei ole käsitteitä
ikuisuus - kaikkeus, on mielekäs mielen täyttämä. Ihmisyksilön mieli saattaa tavoittaa siitä jotakin luopuessaan uskomuksistaan
27.08.2014 11:10
aloittaja "Kun tiedätte, että tämä fyysinen elämämme on "unta", niin osaatteko silti nauttia tästä elämästä?"
Huomaatko että jos olet herännyt niin miten voit nauttia unesta? Uni pyyhkiytyy pois muistista ja vain ilo jää jäljelle. Onhan kysymyksessä mielen tila ei fyysinen muoto.
IOK on mielen muutoksen oppikurssi.
Keho voi silti syödä ja nukkua ja elää. Hän on todellisen Itsen käyttöväline, ei egon.
15.08.2014 17:17
mutta henkilökohtaisesti uskon omalla tahallisella päätökselläni niillä olevan jokin kosmisesti merkittävä syy.
Miten kosmiseen luonnonkatasrofiin kuoleminen on enemmän Jumalan syy kuin on kuolla kuihtumalla vaippoihin jossain hoitokodissa vuosien makaamisen jälkeen. Onko sekin Jumalan syy ja jotenkin parempi. Jumalako pakottaa minimoimaan vaippojen määrän ja maksimoimaan vaihtovälin.
Jumalan syytä on että kaikki on niin kuin on. Mutta tekeekö ihmismieli oikeat johtopäätöksen kokemuksistaan. Tiedän että jokainen on elämänsä aikana huomannut päätelleensä väärin hyvinkin monissa asioissa.
12.08.2014 20:45
Valistunut tiivistää hyvin... kuten usein aiemminkin..
Ennakkoasenteet ja uskomukset määrää sen miten ympäristöä hahmottelemme ja sanoilla tulkitaan se.... väärin???
08.08.2014 17:26
Tekstiosan sivulta 718 alkaen on luku 30 Uusi alku.
Ulkomuistista muistin väärin.
Lienee yleistä tuo pysähtyneisyyden harha koska on varta vasten kirjoitettu luku - Uusi alku.
08.08.2014 13:15
Eikö kaikessa harrastuksessa ja työssä tule jossain vaiheessa tunne että pitäisi enemmän paremmin ja nopeammin?
Kurssin tärkeä opetus on oman "mielen" kuunteleminen. Kun oppilas odottaa jotakin siihen odotukseen sisältyy joitain "adjektiiveja" eihän se muutoin olisi odotusta eikö niin.
Teksti osan sivulta 300 Uusi alku on mielestäni vastaus juuri tuohon tilanteeseen. Oppilas odottaa jotain "todellista" jolloin todellisuus peittyy tuon tietyn odotuksen alle.
Nää on minun omia kokemuksia.
Toistaiseksi olen koettanut pitää mielessä että jokainen kohtaaminen on Jumalan/itseni kohtaaminen. Kun moikkaan kaupan kassaa tai muuta tuttuani tai tuntematonta koetan pitää mielessäni että hänessä minulle puhuu minun totuuteni. Hänen puheessaan kuulen minun totuuteni, vaikka kuinka puhuttaisiin helteestä tai lähi-idän sodasta tai leväkukinnoista, suhtautumiseni oman mieleni tekemiin päätelmiin asiasta tai puhujasta on minun totuuteni tästä hetkestä minulle.
Tähän sovellan ajattelua - olenko jo tehnyt päätöksen - miten suhtaudun vai onko mieleni vapaa hiljaisuuteen ja millaisen ajatuksen siihen keskusteluun lisään jos mitään.
Luotan että Elämä kyllä tuo tarvittavat opetukset ajallaan.
05.08.2014 19:04
Jos on täydellinen Tieto niin silloin vallitsee täydellinen Rakkaus. Aistihavainnot sen sijaan ovat mitä milloinkin, mutta nekin voivat ilmentää Rakkautta. Paremminkin voin havainnot nähdä rakkauden osoituksena tai rakkauden pyyntönä.
Rakkauden pyynnöksi ajattelen kysymyksen "käänösvirhe IOK.ssa"
Rakkauden osoitus se kysymys on siltäosin että se inspiroi miettimään ....Rakastat lukijaa tehdessäsi vilpittömän kysymyksen.
Toistaiseksi kummassakin suomennoksessa on ollut lyöntivirheitä. Toisaalta kurssiin syventyneet lukijat ovat monin paikoin lausuneet mielipiteitä miten olisivat kirjoittaneet jos.... jne. Se taas on paras ositus että heissä on tekstin asiasisältö tehnyt työtään joten nykyisin he kirjoittaisivat jotakin lauseita toisella tavalla???
Ovat siis kurssilla eli suunnassa tai hakemassa suuntaansa ja hyvä niin, sehän juuri on tarkoitus..
30.07.2014 19:17
Ajattelen niin että on kaksi perimmäistä vaikutinta
1) Rakkaus
Rakkaus joka on täysin kaiken kattava
2) Pelko
Pelko joka esiintyy miljoonissa eri muodoissa, epäilys, viha, kateus, ahneus,....
Jos on täydellinen Tieto niin silloin vallitsee täydellinen Rakkaus. Aistihavainnot sen sijaan ovat mitä milloinkin, mutta nekin voivat ilmentää Rakkautta. Paremminkin voin havainnot nähdä rakkauden osoituksena tai rakkauden pyyntönä.
(Seuraava painos pitäisi valmistua piakkoin?)
29.07.2014 21:40
minä olen ihminen
20.7.2014 11:47
Ihminen on luonut jumalan.
Antaessaan itselleen erillisyyden kokemuksen "olen ihminen" yksilö samalla mahdollistaa valikoivan ulkoistamisen.
Sen mukaan monet asiat tapahtuu hänen "ihmisen" ulkopuolella, myös käsitys jumalasta. Kuitenkin kaikki tapahtuu mielessä ja sieltä sitten valikoiden, erilisyys syyllisyys, jne.
Kyökkipsykologiaa jatkoksi, syyllisyys (oma tai ystävän) on pahimpia ongelmia mitä yksilö voi keksiä oman erillisyytensä lisäksi.
Kristillisen raamatun kirjoittajat opettavat mikä syyllisyys on kunkin kirjoittajan mielestä yksilön oma virhe ja mikä on toisen yksilön virhe ja siitä seuraa loputon kiista kuka syyllistää oikein.
27.07.2014 09:52
Jokainen näkee vain sen minkä haluaa nähdä.
On varmaan ihmisiä jotka halusivat nähdä lentokoneen alas ampumisen onnistumisena.
On myös niitä jotka näkivät sen suurena epäonnistumisena.
Saman lain alaisena tässä mennään itse kukin.
18.07.2014 10:01
117 / 121