Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Stork7
profiilit
Stork7
Stork7
Vapaa kuvaus
Aloituksia
43
Kommenttia
312
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oletkos sinä kerettiläinen vai joku muu?
Tässä on Raamatuntekstit viikon 1 päivästä sunnuntaista:
Matt.28:1: Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa.
Mark.16:2: Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, auringon noustessa.
Jae 9: Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
Luuk.24:1: Mutta viikon ensimmäisenä päivänä ani varhain he tulivat haudalle, tuoden mukanaan valmistamansa hyvänhajuiset yrtit.
Joh.20:1: Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
Jae 19: Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: ”Rauha teille!”
Opetuslapset olivat lukittujen ovien takana juutalaisten pelosta, ei jumalanpalveluksessa.
Ap.t.20:7: Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
"Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka".
The New English Bible kääntää ajankohdan: lauantai-iltana.
Historioitsija Augustus Neander:"kenties apostolin lähestyvä lähtö kokosi pienen seurakunnan veljelliselle jäähyväisaterialle, joka yhteydessä apostoli piti viimeisen puheensa, vaikka kyseessä ei ollutkaan erityinen sunnuntain jumalanpalvelus".(The History of the Christian Religion and Church s.337
1 Kor.16:2: Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräystä tehtäisi vasta minun tultuani.
Paavali kehoittaa laittamaan sunnuntaisin kotonaan rahaa talteen, kyseessä ei ollut mikään kirkossa kerättävä kolehti.
Raamattu ei anna mitään tukea sunnuntain pyhittämiselle, vaikka monet kirkot sitä niin kovasti toivoisivat.
04.04.2015 17:21
Heippa!
Ei kukaan ole kieltänyt ylösnousemusta, edelleenkään, vaikka vähän väliä tällä palstalla niin väitetään. Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen muistoksi on asetettu upotuskaste ja ehtoollinen uudessa liitossa. Kyllähän tänä sapattina adventtikirkoissa Raamatuntekstit, saarna, laulut ja lastenluokan opetus, jossa itse olin lasteni kanssa, käsittelivät pääsiäisen tapahtumia, eli kaikki asiat kyllä käytiin lävitse ja ylösnousemushan se on tietysti pääasia.
Room 6: 3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7. sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
8. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
9. tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
10. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
11. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
1 Kor. 11: 23 Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, 24 kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni." 25 Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."
26 Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee.
"Ilmankos adventismia ei pidetä kristinuskona, vaan siitä erottuneena lahkona."
Sillä ei ole mitään merkitystä mitä ihmiset, olivatpa he sitten uskossa olevia tai ateisteja adventisteista ajattelevat. Sillä on merkitystä, mitä Jumala ajattelee.
04.04.2015 17:15
Jari varmaankin osaa parhaiten selittää tutkivan tuomion / taivaallisen oikeudenkäynnin, nyt kun ei Kaita tai Timoa pahemmin näy enää tällä palstalla ja varmaan nämä samat Raamatunkohdat on jo tulleet esille, mitä opinkohdissa tai niiden lisäosassa on esillä:
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-palvelus
Yksi hyvä aihetta käsittelevä kirja on myös Clifford Goldsteinin "Tuomion ilosanoma" kirja.
31.03.2015 15:01
Aamen, kerrankin järkevä aloitus tällä palstalla!
31.03.2015 07:59
"JOS Helvetti on ikuinen piina, onko rangaistus liian kova ja/tai Jumala mielestäsi epäoikeudenmukainen ?"
Kyllä, rangaistus olisi liian kova, koska saamme palkkamme tekojemme mukaan ja Jumala olisi silloin paholaista pahempi sadisti. Ja sana "aion" tai VT:n puolella se sana taitaa olla "oolam" pitäisi tarkoittaa eri ajanjaksoja lyhyestä ajasta ikuisuuteen. Eräässä kaupungissa oli ennen eri kirkkokuntien pastoreiden aamiainen silloin tällöin ja adventistipastori keskusteli helvetistä helluntaisrk pastorin kanssa. Kun advaripappi sai tulkintansa kerrottua, hellaripappi sanoi: " Jos helvetti ei ole ikuinen, niin miten IHMISET SAADAAN ENÄÄN HERÄTYKSEEN"?Siis huh, huh, mikä ajatus. Kuinka kukaan tulee aitoon herätykseen, vaikuttimena rakkaus, jos pelotellaan ikuisella helvetillä???????
28.03.2015 21:01
Nettisivuilla tiedot on vuodelta 2013 (suomenkieliset) ja v. 2014 ruotsinkieliset seurakunnat ja niiden huoltajat:
http://www.adventist.fi/suomenkieliset
http://www.adventist.fi/ruotsinkieliset
28.03.2015 20:50
Noita harmittavia välikohtauksia aina sattuu.... 90-luvun lopulla oli ehtoollinen ja olimme juuri tulossa jalkojenpesulta, kun kirkkoon tulee mies, joka on vähän tuiskeessa. Silloin oli EU-ruuanjako viikolla ja hän olisi halunut nyt EU-ruokakassin, kun näki, että kirkossa on ihmisiä. Pastori sanoi, että ei nyt ja eräs sisar tarttui häntä kädestä ja talutti kirkosta ulos. Kun sisar tuli kirkkoon takaisin, minä livahdin ulos ja sanoin tälle miehelle, että meillä on ehtoollinen menossa, haluaisitko tulla. Ei halunnut, mutta hänellä kihosi kyyneleet silmiin, kun hänet huomioitiin. Eikä hän jäänyt odottelemaan tilaisuuden loppumista, että olisi tehty ruokakassi hänelle. Matteuksen luvussa 25 meille kerrotaan, että "minkä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle". Tuo sisar, joka talutti tämän miehen ulos, katui tekoaan ja harmitteli, että teki niin ja kerroin hänelle sitten, että kävin tämän miehen luona ulkona selvittämässä asiaa.
26.03.2015 14:09
Minulle on yksi helluntaisisar todistanut, että Pyhä Henki ilmoitti hänelle suoraan, että sapatti on voimassa uudessa liitossa ja olen aiemminkin maininnut, että "näillä kulmilla" on vähintään 5 helluntaisrk:n kuuluvaa perhettä, jotka viettävät sapattia, vaikka oma kirkko opettaa aivan päinvastaista. Apostolinen seurakunta -kirkko on myös hellaripohjainen, jotka viettävät sapattia ja uskovat Jeesuksen takaisintuloon. Se seurakunta on jo aika monessa maassa, saa nähdä tuleeko myös Suomeen?
http://www.logosapostolic.org/church_of_God.htm
26.03.2015 10:47
Hei Alex! Luetko vielä tuon opinkohdan, joka käsittelee ehtoollista. Siinä on laajemmin selitetty asiasta. Toki jokaisella saa olla tulkintansa ja mielipiteensä myös koskien ehtoollista. Leipä ja viinihän ne ovat kuitenkin pääasia ehtoollisella.
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-ehtoollinen
26.03.2015 10:39
c) Herran sinun Jumalasi sapatti on kaikkein Raamatullisin, kuten voimme Raamatusta lukea.
24.03.2015 14:36
Jos kyse on yhden ihmisen tai yhden perheen tulkinta / päätös, miksi siihen pitää vetää mukaan koko adventtikirkko? Tämä on adventismipalsta, ei yhden adventismisuvun herjauspalsta. Jehovan todistajien palsta on erikseen olemassa, jossa voi karttamissäännöstä keskustella.
21.03.2015 18:06
Tuossa lainaus opinkohdista aiheeseen liittyen:
Suhteesta kansansa kanssa Jumala kysyy: "Lähteekö kaksi yhdessä kulkemaan, jos eivät ole siitä sopineet?" (Aam. 3:3). Tämä kysymys sopii myös puhuttaessa niistä, jotka haluaisivat tulla yhdeksi lihaksi. Jumala varoitti israelilaisia solmimasta avioliittoja naapurikansoihin kuuluvien kanssa, "sillä he viettelisivät poikanne luopumaan Herrasta ja palvelemaan vieraita jumalia" (5. Moos. 7:4; vrt. Joos. 23:11-13). Kun israelilaiset laiminlöivät näiden neuvojen noudattamisen, he joutuivat kokemaan tuhoisia seurauksia (Tuom. 14-16; 1. Kun. 11:1-10; Esra 9; 10).
Paavali toisti tämän periaatteen laajempana: "älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä? Voivatko Kristus ja Beliar olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko? Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut" (2. Kor. 6:14-16; vrt. jakeet 17,18).
Raamattu opettaa selvästi, että uskovien tulisi solmia avioliitto vain toisten uskovien kanssa. Mutta periaate ulottuu laajemmallekin. Tosi ykseys edellyttää yhteisymmärrystä uskosta ja elämäntavoista. Erot uskonnollisessa kokemuksessa johtavat eroihin elämäntyylissä, ja tämä voi aiheuttaa syviä jännityksiä ja ristiriitoja avioliitossa. Voidakseen saavuttaa sen ykseyden, josta Raamattu puhuu, uskovien tulisi solmia avioliitto vain saman uskonyhteisön jäsenten kanssa.
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-avioliitto
Adventisteilla on niin monessa kohtaa Raamatuntulkinta lähes vastakkainen kuin muilla "suunnilla", joten "mutkia" tulisi helpommin matkaan, jos menisi toiseen kirkkoon kuuluvan kanssa avioon. Itse olen ollut naimisissa kohta 14 vuotta adventistin kanssa, eikä tullut mieleenkään, että aliarvioisin toisten "suuntien" edustajia, tällä ratkaisullamme. Haasteita olisi tullut, jos kahden lapsen kanssa joutuisin "kiistelemään" mennäänkö sapattina vai sunnuntaina kirkkoon, onko helvetti ikuinen, onko kuollut oikeasti kuollut vai ei, syödäänkö millaista ruokaa ym ym. Ei se elämä mitään ruusulla tanssimista muutenkaan ole.
11.03.2015 19:10
Mielenkiintoista, kun tällä palstalla pyöriessään tulee tutustuttua myös seurakuntakäsikirjaan..... Kyllähän sieltä kohta "avioliitto" toki löytyy ja ohjeistukset:
"Adventtikirkko suosittelee avioliiton solmimista sellaisten kesken, jotka keskeisissä uskonnollisissa kysymyksissä ajattelevat samalla tavalla. Siksi kirkollinen vihkiminen toimitetaan yleensä vain kun molemmat kihlakumppanit kuuluvat samaan uskontokuntaan. Poikkeuksesta tähän päättää pastori, jolta vihkimys pyydetään".
En tiedä, kuinka moni nykyisin menee naimisiin toisen adventistin kanssa, mutta siviilivihkiminen on ihan yhtä pätevä ja yleensähän sitä käytetään, jos advari on mennyt avioon esim. karismaattisen kristityn kanssa. Nykyisin monet advarimiehet ovat avioituneet ulkomaalaisen adventistinaisen kanssa. Aasian alue taitaa olla yksi, josta adventistivaimoja on Suomeen tullut. Ja toki on myös Afrikkalaisia vaimoja ja myös muistakin maista. Nyt eletään kuitenkin jo 2000-luvulla, joten myös seurusteluasiat "omien" kanssa voidaan hoitaa internetin välityksellä ilman maiden rajoja..... Ja kyllä ainakin omassa kaupungissa hellareissa ja vapaakirkossa puolisot ovat yleensä samasta seurakunnasta, joten miksi tällainen haloo asiasta, jos advarit vastavirtaan kulkijoina suosittelee ottamaan puolison samasta kirkkokunnasta???? Kuinka moni muihin vapaisiin suuntiin kuuluvista tai luterilaiset edes haluaisi adventistipuolison, vaikka joskus niin tapahtuukin?
11.03.2015 17:48
Ohoh! Olen kuulunut advareihin n. 18 vuotta ja jäseniä on eronnut myös jonkin verran sinä aikana. Koskaan ei pastori tai kukaan maallikko ole kehoittanut karttamaan entisiä jäseniä. Jos joku /jotkut jäsenet eivät halua / ole entisiin jäseniin yhteyksissä, niin se on heidän asiansa. Itse olen käynyt ex-advareilla kylässä, kun he ovat pyytäneet, samoin käyn seurakuntalaistenkin luona, jos he pyytävät. Samoin vanhalla asuinpaikkakunnallani muutkin seurakuntalaiset pitivät yhteyttä entisiin seurakuntalaisiin, ei tässä nyt jehovan todistajiksi vielä olla muututtu, että pitäisi karttaa........
11.03.2015 17:26
Hei! Ei ole adventtikirkon tulkinta minnekään muuttunut vuosien aikana Ilmestyskirjaan liittyen. Tuossa Timon blogisivuilta Ilmestyskirjan tulkintaan liittyvä teksti ja löytyy sieltä blogista muutakin aiheeseen liittyvää.
https://timoflink.wordpress.com/2010/12/03/ilmestyskirjan-tulkinnasta-ilm-11/
11.03.2015 11:33
Matteuksen 12 luvussa kerrotaan "puusta ja hedelmästä" ja se koskee kaikkia, kirkkokunnasta riippumatta. Meitä advareita on joka lähtöön, sille asialle nyt ei voi mitään.
33 "Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä, mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono. Hedelmästään puu tunnetaan. 34 Te käärmeen sikiöt, kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja! Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu. 35 Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, paha ihminen pahuutensa varastosta pahaa. 36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."
10.03.2015 14:58
Jos Tv7 joskus rupeaa sarjaa näyttämään, tai heidän mielestään neutraaleja jaksoja, niin sittenhän sen saa linkitetyksi tännekin. Luettava tekstiversio kyseisestä sarjasta olisi hyvä idea. Tuppaa asiat unohtumaan, kun on pelkän kuulon varassa, tosin kyllähän sarjassa on joitakin tekstejä myös näkyvillä....
10.03.2015 13:27
Tämän palstan taso on pahasti pakkasella.... Itse olen käynyt yhden Ilmestyskirjaseminaarin 90-luvulla. Viime vuonna vuosijuhlien aikaan taisi ilmestyä Timo Flinkin ja Klaus Kalliokosken tekemä Ilmestyskirja TV, matka Ilmestyskirjan pariin ohjelmasarja, jota on alettu adventtikirkoissa näyttämään, jotkut taisivat jo viime vuoden puolella aloittaa ja tälläkin hetkellä taitaa joissakin kaupungeissa sarja pyöriä. Hieno sarja, jossa asiat tuodaan maltillisesti ja hyvin perusteltuina esille. Kyllä suuri taistelukin löytyy eri versioina. Jos haluat kutsua kursseja tai ohjelmasarjaa käännyttämiseksi, niin mikäpäs siinä.
10.03.2015 11:10
Vai on täällä Vapiksestakin kirjoittelijoita.... Kyllä minäkin teikäläiset tunnen, diakoniatyötä teette paljon ja ViaDian toimintaa taitaa olla ainakin lähes joka paikkakunnalla. Ihan ok tyyppejä olette sinänsä, vaikken kaikista tulkinnoistanne olekaan samaa mieltä. Pyhä Henki johtaa koko totuuteen ja Häneltä kannattaa kysyä suoraan neuvoa myös raamatuntulkinnoissa, koska Hän ei ole mikään mykkä ja kuuro Henki. Mutta mitä opillisia rasitteita vapiksella voisi olla?
Kävin katsomassa sivuiltanne, mitä opetatte ja jotain tietoa sieltä löytyikin:
http://www.svk.fi/?sid=231
Luultavasti opetatte, että laki on naulittu ristille, eikä sitä tarvitse noudattaa. Paitsi että 9 käskyä on voimassa ja sunnuntaita täytyy pitää pyhänä. Teille ei riitä ylösnousemuksen muistoksi pelkästään ehtoollinen ja upotuskaste.
Olen myös "haistanut", että osa Vapaakirkollisista polttaa tupakkaa, alkoholin tai muiden päihteiden käytöstä en tiedä. Itse en onneksi ole tuomari, mutta omasta kokemuksesta tiedän, että kun JEESUS vapauttaa, niin Hän kyllä ottaa pois mielihalut Pyhän Hengen temppeliä tuhoaviin asioihin. Terveysasiat eivät taida muutenkaan olla kovin korkeassa kurssissa ja tiedän, että elämäntapasairaudet rehottavat myös teillä, matala-asteisesta tulehduksesta puhumattakaan.....
Jeesuksen takaisintuleminen jäi vähän epäselväksi, uskotteko "salaiseen tempaamiseen" vai mihin. Yleensä karismaatikot haluavat repäistä irti Danielin kirjan 9 luvun aikaprofetiasta viimeisen vuosiviikon ja heittää sen erilleen "lopunaikaan", vaikka se on yhtenäinen aikaprofetia.
Dan. 9: 25:"Sinun tulee tietää ja ymmärtää: Siitä ajasta, jolloin se sana lähti liikkeelle, Jerusalemin entiselleen palauttamista ja rakentamista koskevan sanan lausumisesta, on voidellun hallitsijan tuloon seitsemän vuosiviikkoa. Ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa rakennetaan kaupunkia ennalleen, toreineen ja vallihautoineen. Mutta vaikeat ajat tulevat. 26 Ja kuudenkymmenenkahden vuosiviikon kuluttua raivataan voideltu tieltä, eikä kansalla ole enää toista. Uusi hallitsija lähettää väkensä ja saastuttaa kaupungin ja pyhäkön, mutta tulva tekee hänestä lopun.Ja tuho on säädetty, ja se kestää sodan loppuun asti.
27 Hän on tekevä liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi sitä viikkoa hän on lakkauttava teuras- ja ruokauhrin. Ja temppelin ylimmällä kohdalla on oleva turmion iljetys aina siihen saakka kun turmion tuoja vääjäämättä joutuu turmioon."
Lisäksi uskonette kuolemattomaan sieluun ja helvetilliseen helvettioppiin, enemmistön tavoin, tehden Jumalasta sadistin, vaikka "aion" tarkoittaa muutakin kuin loppumaton aikaa. Eli kyllä Jumala on rakkaus, kun ihminen on maan päällä, mutta odottaakaapas, kun kuolette, sitten saatte kärsiä helvetin tulessa miljoonia miljoonia ja vielä miljoonia vuosia, eikä loppua näy.
Lisäksi "palvotte" tai ihailette innokkaasti Vanhan liiton Jumalan kansaa, ettekä usko, että uudessa liitossa ei tarvitse maallisen Israelin perässä juosta! Eilen nimimerkki Raamattu kertoi siitä valaisevasti:
Raamattu
26.2.2015 20:32, joten ei siitä sen enempää.
Armolahjojen osalta ainakin hellarit, joiden kanssa teette paljon yhteistyötä, ylikorostaa kielillä puhumisen armolahjaa, vaikka Pyhä Henki jakaa lahjansa, niinkuin HÄN itse tahtoo. Ja ainakin joitakin vuosia sitten, hellarit eivät päässeet vanhemmistoon tai lukemaan papiksi, jos eivät puhuneet kielillä, eli jos heillä oli kutsumus pastorin tehtävään ja Pyhän Hengen antamat armolahjat siihen työhön, mutta he eivät puhuneet kielillä, heidän oli joko opeteltava jokin "ritirimpsu" ulkoa ja näyteltävä, että joo kyllä minä puhun kielillä, että pääsivät käyttämään niitä armolahjoja, joita Pyhä Henki oli heille antanut, koska Jumala vaatii tilille vain niiden armolahjojen käytöstä, joita Hän on antanut, ei niistä, joita ei ole antanut, tai sitten suosiolla erota karismaattisista piireistä ja mennä sellaiseen seurakuntaan, jossa pääsee käyttämään niitä armolahjoja, joita Henki on antanut. Mieheni kuului aikoinaan hellareihin ja erosi sieltä, koska ei ruvennut puhumaan kielillä, vaikka nuorten leirillä joutui polvet ruvella sitä rukoilemaan, monien muiden nuorien kanssa ja hokemaan "Kiitos Jeesusta", koska sillä tavalla kuulema rupeaa kielen kannat aukeamaan (nöyryyttäminen). Jos heillä vielä sellaista toimintaa on, eiköhän uskonnon uhreihin jo ruveta ottamaan yhteyttä vähän hanakammin? Mitenkä lie yksittäisten armolahjojen ylikorostaminen vapaaseurakunnissa?
Tässä nyt äkkiseltään muutamia "rasitteita" sinun kirkkosi osalta.
27.02.2015 09:19
Mielipiteitä on joka lähtöön, ja hyvä niin. Joka tapauksessa JEESUS oli adventtikirkon radiojumalanpalveluksessa keskiössä ja itse pidin erityisesti Suvi sisaren henkilökohtaisesta todistuksesta, miten Jeesus on muuttanut hänen elämänsä. "Isoissa kirkoissa" ei uskoontulokokemuksista liiemmin kerrota jumalanpalveluksissa. Toki Kerttulin saarna oli hyvä ja Ilona ryhmää oli myös piristävää kuunneltavaa.
22.02.2015 18:53
15 / 16