Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Stork7
profiilit
Stork7
Stork7
Vapaa kuvaus
Aloituksia
43
Kommenttia
312
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinullahan+oli+hauska+vastaus,+sai+hekotella+kunnolla.+Eli+Storkin+ajatus+oli+lähinnä+se,+että+miten+pitkälle+terroriteot+yms.+pahuus+pitää+mennä+maailmassa,+ennenkuin+sunnuntailaki+tulee+voimaan.+Ja+mikä+on+se+viimeinen+niitti,+jonka+jälkeen+tämä+laki+tullaan+asettamaan.++Kyllähän+sillä+pakollisella+pyhäpäivällä+täytyy+jokin+hyvä+vaikutin+olla?+Etsin+Ellenin+teksteistä+"sunnuntailaki"+aiheisia+tekstejä+ja+tässä+yksi+jykevä+teksti+(todistusaarteita+2,+s.317,318)
"On+monia,+jotka+eivät+milloinkaan+ole+käsittäneet+Raamatun+sapatin+vaatimuksia+eikä+sunnuntaiasetuksen+vääriä+perustuksia.+Kaikki+toimenpiteet+uskonnollisen+lainsäädännön+hyväksi+ovat+itse+asiassa+myönnytyksiä+paavikunnalle,+joka+pitkien+aikakausien+kuluessa+itsepintaisesti+on+sotinut+omantunnon+vapautta+vastaan.+Sunnuntain+pitäminen+ns.+kristillisenä+asetuksena+saa+kiittää+olemassaolostaan+laittomuuden+salaisuutta,+ja+sen+pakottaminen+tulee+olemaan+kunniallinen+tunnustus+niille+periaatteille,+jotka+muodostavat+paavikunnan+kulmakiven.+Kun+kansamme+(USA)+siinä+määrin+hylkää+hallituksensa+periaatteet,+että+se+säätää+sunnuntailain,+tulee+protestanttisuus+tällä+teollaan+lyömään+kättä+paavikunnan+kanssa.+Se+tulee+merkitsemään+sen+tyranniuden+elvyttämistä,+joka+jo+kauan+on+valppaasti+odottanut+tilaisuutta+ryhtyäkseen+jälleen+harjoittamaan+hirmuvaltaa".
28.07.2016 11:33
Stork+ei+ole+ainakaan+vielä+ehtinyt+advareitten+kanssa+tästä+uutisesta+jutella.+Nythän+tulee+Isis+iskuja+harva+se+päivä,+kohderyhmä+vain+muuttuu.+Itsekin+aamuisin+katson+netistä,+että+onko+taas+uusi+Isis+isku+tullut+johonkin+päin+eurooppaa+tai+muualla+maailmassa.++Mutta+ihan+uskonnottomatkin+ihmiset,+ainakin+osa+heistä,+ei+pidä+nyt+hirveän+järkevänä+matkustella+edes+euroopan+alueella,+kun+seuraavaa+Isisksen+iskukohdetta,+ja+nyt+viikon+sisällä+kaikki+hölmöydet+eivät+edes+liity+kyseiseen+ryhmään,+ei+voida+ennakoida.+Eli+turvattomuus+on+lisääntynyt+myös+ei-uskovien+keskuudessa,+vaikka+täälläkin+osa+palstan+aktiiveista+on+toista+mieltä.+Itselläni+oli+eilen+ensimmäinen+ajatus,+kun+tuon+uutisen+luin,+että+mitenkähän+pitkään+paavikirkko+sietää,+että+äitikirkkoon+kohdistuu+iskuja,+ennenkuin+rupeaa+toimimaan?+Toinen+mielenkiinnon+kohde,+niin+minulla+kuin+ainakin+joillakin+advareilla+on,+että+kuka+valitaan+Yhdysvaltain+seuraavaksi+presidentiksi+loppuvuonna?+Onko+sellainen+persoona,+jonka+aikana+sunnuntailaki+tulisi+voimaan?+Venäjän+"isovelilaista"+on+ollut+jutunjuurta+lähinnä+kirkon+facebook-ryhmässä.+Brexitistä+nyt+on+ollut+ehkä+pienehköä+keskustelua+kesän+aikana,+seurakuntalaistenkin+kesken,+liittyen+Danielin+2+luvun+kuvapatsas+ennustukseen:
Dan.2+31"Sinä+katselit,+kuningas,+ja+edessäsi+oli+suuri+kuvapatsas.+Patsas+oli+korkea,+ja+sen+loisto+oli+suunnaton.+Se+oli+sinun+edessäsi,+ja+sen+muoto+oli+kauhistava.+32+Se+patsas+oli+tällainen:+pää+puhdasta+kultaa,+rinta+ja+käsivarret+hopeaa,+vatsa+ja+reidet+pronssia,+33+sääret+rautaa,+jalat+osaksi+rautaa,+osaksi+savea.+34+Sitä+katsellessasi+lähti+käden+koskematta+vierimään+kivi.+Se+osui+patsaan+jalkoihin,+jotka+olivat+rautaa+ja+savea,+ja+murskasi+ne.+35+Niin+murtuivat+yhtä+lailla+rauta,+savi,+pronssi,+hopea+ja+kulta,+ja+niistä+tuli+kuin+ruumenia+kesäisellä+puimatantereella,+ja+tuuli+kantoi+ne+pois,+eikä+niitä+löytynyt+mistään.+Ja+kivestä,+joka+oli+osunut+patsaaseen,+tuli+suuri+vuori,+ja+se+täytti+koko+maailman.+36+Tämä+oli+uni,+ja+nyt+kerromme+kuninkaalle+sen+selityksen.
37+"Sinulle,+kuningas,+kuninkaiden+kuningas,+on+taivaan+Jumala+antanut+valtakunnan,+vallan,+voiman+ja+kunnian.+38+Hän+on+myös+antanut+kaikkialla+valtaasi+ihmiset,+maan+eläimet+ja+taivaan+linnut+ja+tehnyt+sinut+niiden+herraksi.+Sinä+olet+kultainen+pää.+39+Mutta+sinun+jälkeesi+nousee+toinen+valtakunta,+vähäisempi+kuin+sinun,+ja+sitten+kolmas+valtakunta,+pronssinen,+joka+on+hallitseva+koko+maailmaa.+40+Vielä+on+tuleva+neljäs+valtakunta,+luja+kuin+rauta,+ja+niin+kuin+rauta+murskaa+ja+särkee+kaiken+ja+niin+kuin+rauta+rikkoo,+niin+se+on+murskaava+ja+rikkova+kaikki+muut.
41+"Se,+että+näit+jalkojen+ja+varpaiden+olevan+osaksi+ruukkusavea+ja+osaksi+rautaa,+tarkoittaa,+että+tämä+valtakunta+on+oleva+jakautunut+mutta+siinä+on+raudan+lujuutta,+niin+kuin+näit+rautaa+olevan+ruukkusaven+seassa.+42+Se,+että+varpaat+olivat+osaksi+rautaa+ja+osaksi+savea,+tarkoittaa,+että+valtakunta+on+oleva+osittain+luja+ja+osittain+hauras.+43+Ja+että+näit+rautaa+ruukkusaven+seassa,+se+tarkoittaa,+että+valtakunnat+liittyvät+toisiinsa+aviositein+mutta+eivät+yhdisty,+niin+kuin+ei+rautakaan+yhdisty+saveen.
44+"Noiden+kuninkaiden+aikana+on+taivaan+Jumala+pystyttävä+valtakunnan,+joka+ei+ikinä+tuhoudu,+eikä+sitä+valtakuntaa+anneta+toiselle+kansalle.+Se+murskaa+lopullisesti+kaikki+nuo+valtakunnat,+ja+se+pysyy+ikuisesti,+45+niin+kuin+sinä+näit,+että+vuoresta+lähti+vierimään+kivi+käden+koskematta+ja+murskasi+raudan,+pronssin,+saven,+hopean+ja+kullan.+Suuri+Jumala+on+ilmoittanut+kuninkaalle,+mitä+pian+on+tapahtuva,+ja+uni+on+tosi,+ja+sen+selitys+on+oikea."
Autuas+se+joka+ymmärtää,+että+elämme+lopunajassa.
27.07.2016 15:42
Täällähän+on+vanhoja+aloituksia+kaivettu+esiin.+Jeesus+on+ollut+kohta+22+vuotta+elämässäni+mukana+Herranani+ja+Vapahtajani.+Hänen+ansiostaan+olen+saanut+kokea+uudestisyntymisen+ihmeen,+saanut+syntini+anteeksi,+ja+yliluonnollisen+vapauden+erilaisista+riippuvuuksista+uskoontullessa,+kuten+Sana+lupaa:+Joh.8:+36:"+Jos+siis+Poika+tekee+teidät+vapaiksi,+niin+te+tulette+todellisesti+vapaiksi."+Ja+saanut+Pyhän+Hengen+elämääni+johtamaan+kaidalla+elämän+tiellä+kulkemista,+koska+omissa+voimissa+ei+elämän+tiellä+edistytä+senttiäkään.
06.07.2016 21:42
Aamen!+Hieno+ylistyslaulu,+monesti+itsekin+kotona+tätä+lauletaan+lasten+kanssa.
https://www.youtube.com/watch?v=Pb0SnAAyS_0
06.07.2016 21:23
Tästä+lehdestä+löytyy+aiheeseen+liittyviä+artikkeleita.
http://www.nykyaika.fi/wp-content/uploads/2016/05/Na-1-11.pdf
Itse+olen+tuntenut+homo-kristittyjä,+jotka+elävät+selibaatissa.+En+ole+suhtautunut+heihin+sen+kummemmin+kuin+muihinkaan.+Tavatessani+heitä,+juttelen+samalla+tavalla,+kuin+heterokristityille.+En+ymmärrä,+miksi+ihmistä+pitäisi+väkisin+vääntää+heteroksi,+jos+hän+ei+sitä+ole.+Ja+jos+homo+on+maailmanlapsi,+niin+samalla+tavalla+hän+tarvitsee+Jeesusta+elämäänsä,+kuin+hetero,+joka+on+maailmassa.+En+tiedä+pitääkö+joka+hetki+ajatella+mihin+kirkkoon+kuulun,+ehkä+ennemminkin+kenen+seuraaja+olen.+Jeesukselle+olemme+suoraan+tilivelvollisia+elämästämme,+niin+Stork+kuin+muutkin.
01.07.2016 15:48
"+Mutta+jos+luet+Ilmestyskirjan+alusta+loppuun,+huomaat+ettei+seurakuntaa+näy+maan+päällä+missään+kohdassa+4.+luvun+jälkeen+Jeesuksen+tuloon+asti.+
Sen+sijaan+taivaassa+näkyy."
Tässä+Ilmestyskirjan+luku+4+(33/38+käännöksen+mukaan):
+1.+Sen+jälkeen+minä+näin,+ja+katso:+taivaassa+oli+ovi+avoinna,+ja+ensimmäinen+ääni,+jonka+minä+olin+kuullut+ikäänkuin+pasunan+puhuvan+minulle,+sanoi:+"Nouse+ylös+tänne,+niin+minä+näytän+sinulle,+mitä+tämän+jälkeen+on+tapahtuva".+
2.+Ja+kohta+minä+olin+hengessä.+Ja+katso,+taivaassa+oli+valtaistuin,+ja+valtaistuimella+oli+istuja.+
3.+Ja+istuja+oli+näöltänsä+jaspis-+ja+sardionkiven+kaltainen;+ja+valtaistuimen+ympärillä+oli+taivaankaari,+näöltänsä+smaragdin+kaltainen.+
4.+Ja+valtaistuimen+ympärillä+oli+kaksikymmentä+neljä+valtaistuinta,+ja+niillä+valtaistuimilla+istui+kaksikymmentä+neljä+vanhinta,+puettuina+valkeihin+vaatteisiin,+ja+heillä+oli+päässänsä+kultaiset+kruunut.+
5.+Ja+valtaistuimesta+lähti+salamoita+ja+ääniä+ja+ukkosen+jylinää;+ja+valtaistuimen+edessä+paloi+seitsemän+tulisoihtua,+jotka+ovat+ne+seitsemän+Jumalan+henkeä.+
6.+Ja+valtaistuimen+edessä+oli+ikäänkuin+lasinen+meri,+kristallin+näköinen;+ja+valtaistuimen+keskellä+ja+valtaistuimen+ympärillä+oli+neljä+olentoa,+edestä+ja+takaa+silmiä+täynnä.+
7.+Ja+ensimmäinen+olento+oli+leijonan+näköinen,+ja+toinen+olento+nuoren+härän+näköinen,+ja+kolmannella+olennolla+oli+ikäänkuin+ihmisen+kasvot,+ja+neljäs+olento+oli+lentävän+kotkan+näköinen.+
8.+Ja+niillä+neljällä+olennolla+oli+kullakin+kuusi+siipeä,+ja+ne+olivat+yltympäri+ja+sisältä+silmiä+täynnä.+Ja+ne+sanoivat+lakkaamatta+yötä+päivää:+"Pyhä,+pyhä,+pyhä+on+Herra+Jumala,+Kaikkivaltias,+joka+oli+ja+joka+on+ja+joka+tuleva+on".+
9.+Ja+niin+usein+kuin+olennot+antavat+ylistyksen,+kunnian+ja+kiitoksen+hänelle,+joka+valtaistuimella+istuu,+joka+elää+aina+ja+iankaikkisesti,+
10.+lankeavat+ne+kaksikymmentä+neljä+vanhinta+hänen+eteensä,+joka+valtaistuimella+istuu,+ja+kumartaen+rukoilevat+häntä,+joka+elää+aina+ja+iankaikkisesti,+ja+heittävät+kruununsa+valtaistuimen+eteen+sanoen:+
11.+"Sinä,+meidän+Herramme+ja+meidän+Jumalamme,+olet+arvollinen+saamaan+ylistyksen+ja+kunnian+ja+voiman,+sillä+sinä+olet+luonut+kaikki,+ja+sinun+tahdostasi+ne+ovat+olemassa+ja+ovat+luodut".+
"nouse+ylös+tänne"+kehoituksen+sai+kylläkin+Johannes,+eikä+seurakunta,+ja+hänkin+näkytilassa+(hengessä).+Ilmestyskirja+käyttää+termiä+"pyhät"+vielä+luvun+4+jälkeenkin.+Ja+samaa+termiä+käytti+myös+Paavali+esim.+1+Kor.14:33,+jossa+mainitaan+pyhien+seurakunnat,+eli+Jumalan+pyhät+ovat+siellä+missä+seurakuntakin+on.+Ilm.13:7+peto+käy+taisteluun+pyhiä+vastaan,+pari+jaetta+myöhemmin+on+pyhien+usko+ja+advareille+tutussa+luvussa+14+mainitaan+pyhien+usko.+Jos+joku+haluaa+uskoa,+että+lukujen+13+ja+14+tapahtumat+tulevat+tapahtumaan+taivaassa,+ei+kai+kukaan+sitä+uskomusta+estä?+Olen+kyllä+kuullut+aiemminkin,+että+karismaatikkojen+Ilmestyskirjaan+kuuluu+4+lukua:+1-3+ja+luku+22,+muut+luvut+kuuluvat+kuulema+lihalliselle+Israelille+ja+niille+ei+olisi+muille+seurakunnille+mitään+merkitystä.
28.06.2016 16:37
Kiitos+exapille,+että+selvitit+dispensationalistien+Raamatuntulkintaa+salaisesta+tempaamisesta+ja+Israelin+asemasta+lopunaikana.+Itselläni+on+sukulaisia+ja+tuttavia+niin+hellareissa+kuin+vapiksessa+ja+nyt+pystyy+ymmärtämään+taas+paremmin+heidän+ajatuksenjuoksuaan+näissä+asioissa,+vaikka+itse+olen+aivan+eri+mieltä.+Outoa,+jos+karismaatikot+eivät+ole+vielä+sinua+imuroineet+joukkoihinsa?+Oppierot+eivät+ainakaan+ole+syynä.+Vihjasin+alussa,+että+kesäkuun+lehdessä+oli+kaksi+hyvää+artikkelia.+Ja+toivottavasti+tuo+toinen+(tai+molemmat)+tulisivat+nykyaika+onlineen.+Se+olisi+Steve+Wohlbergin+"Suuri+ahdinko+-+pääseekö+Jumalan+seurakunta+sitä+pakoon?+Poistaako+"salainen+tempaaminen"+Jumalan+omat+maailmasta+juuri+ennen+koetuksen+hetkeä?"
27.06.2016 21:25
Onkos+exapilla+tyyli+muuttunut,+kun+nyt+noin+kohteliaaksi+heittäytyy?+Ehkä+osittain+tämä+kirjoitus+oli+"jyrkän"+tuntuinen,+kun+se+oli+seurakuntalehdestä+eikä+lähetyslehdestä+otettu.+Eli+oli+lähinnä+adventisteille+tarkoitettu.+Tosin+nykyisin+on+nykyaika+onlinessa+artikkeleita+molemmista+lehdistä,+joten+jako+ei+taida+olla+enää+niin+jyrkkä.+(Siis+ennen+vanhaan+termit+olivat+viikkolehti+ja+kuukausinumero,+mutta+nythän+ne+taitavat+tulla+vuorokuukausin).++Nyt+on+siis+hyvä+mahdollisuus+kommentoida+tätä+artikkelia,+etenkin+kun+se+on+advareille+vieraampaa+tulkintaa+ja+oikaista+myös+mahdolliset+termivirheet.+Eli+kerran+erehdyin+käyttämään+tuota+"salainen+tempaaminen"+termiä,+jota+nähtävästi+muut+kirkkokunnat+eivät+käytä,+eräälle+karismaatikkokristitylle+ja+hänen+kommenttinsa+oli+lähinnä,+että+onpas+adventistit+keksineet+hyvän+herjausnimen+tälle+asialle.+Siis+asioista+pitäisi+aina+puhua+niin,+että+muutkin+ymmärtää.+Kirjoituksessasi+vilahti+myös+laki,+joka+karismaatikoille+ja+yleensäkin+"armotalouskausi"+uskoville+on+kuin+punainen+vaate+härälle,+erään+jo+edesmenneen+veljemme+sanonnan+mukaan.+Joten+tässä+eräs+taulukko,+en+enää+muista+mistä+kirjoittelin+sen+aikaan+ylös,+mutta+on+siis+advareitten+tekemä+ja+siinä+erottuu+seremonialaki+eli+Mooseksen+laki+ja+siveyslaki+eli+10+käskyä+keskenään.+Joten,+jos+vielä+jatkat+keskustelua+armotalouskausi+opetuksesta,+niin+sitten+voit+käydä+lakiasiat+samalla+lävitse,+niin+saataisiin+virallisesti+lukea,+miksi+enemmistö+haluaa+uskoa+niin+kuin+uskoo?
Mikä+laki+esikuvasi+Jeesuksen+uhria+ja+palvelusta+hyväksemme?+Seremonialaki+(Mooseksen+laki)+vai+10+käskyä?+
Seremonialain+kautta+silloiset+ihmiset+saattoivat+uskoa+anteeksiantoon+ja+sovitukseen+synneistään.+He+katsoivat+Kristukseen+uskossa+eteenpäin,+kun+taas+tämän+päivän+kristityt+katsovat+uskossa+taaksepäin+Golgatalle.+Mooseksen+lain+merkitys+päättyi+Jeesuksen+kuollessa+ristillä.+Siitä+osoituksena+temppelin+esirippu+repesi+keskeltä+kahtia+(Luuk.23:45,+46).
SIVEYSLAKI+10+KÄSKYÄ:
Herra+itse+puhui+kansalle+(2.+Moos.+20:1-22;+5+Moos.4:12,13;+5:6-22)
Jumala+itse+kirjoitti+kivitauluille+(2+Moos.24:12;+31:18;+32:16;+5+Moos.9:10;+10:1-4)
Säilytettiin+liitonarkissa+(+5+Moos.10:1-5).
Täydellinen+laki+(Ps19:8;+Jaak.1:25)
Vapauden+laki,+josta+on+iloa+(Jaak.2:11,12;+Ps+119:47,77;+Room.7:22)
Hengellinen+(Room.7:14)
Iankaikkinen+ja+muuttumaton+(Ps.111:7,8;+Luuk.16:17)
Osoittaa+synnin+(Room.3:20;+7:7)
Käytössä+tuomiolla+(Jaak.2:11,12)
Kristuksen+kuolemallaan+vahvistama+(Jes.42:21;+Matt.5:17,+18;+Room.3:31).
SEREMONIALAKI:
Mooses+opetti+kansalle+(2.Moos.24:3;+5+Moos.+5:31)
Mooses+kirjoitti+kirjaan+(2+Moos.+24:4;+5.+Moos.31:9)
Säilytettiin+liitonarkin+sivulla+(5+Moos.+31:24-26)
Varjolaki+(Hebr.10:1-4)
Muodostui+taakaksi+(Apt.15:1,5,10)
Lihallinen+(Hebr.7:16)
Väliaikainen+(Hebr.7:12,18)
Osoitti+esikuvalliset+syntiuhrit+(3+Moos.+4+ja+5+luku;+Hebr.10:1-4)
Sen+perusteella+ei+tuomita+(Kol.2:14-17)
Kristuksen+kuollessa+poistettu+käytännöstä+(Ef.2:15;+Matt.27:51;+Hebr.10:8-14)
27.06.2016 14:49
Meidät+saatetaan+tuomita+eri+tavoin+ja+sen+mukaan,+minkälaista+tietoa+meillä+on,+mutta+pelastus+annetaan+meille+yksin+armosta+Kristuksen+kautta+riippumatta+siitä,+millä+aikakaudella+me+elämme+ja+mitä+tiedämme.+Ei+siis+ole+olemassa+erilaisia+pelastuksen+dispensaatioita.+Vain+armo+johtaa+pelastukseen.
Käsite+salaisesta+tempaamisesta,+joka+liittyy+läheisesti+dispensationalismiin,+on+myös+väärä.+Jeesuksen+noustessa+taivaaseen+kaksi+enkeliä+lupasi+opetuslapsille,+että+Jeesus+tulisi+samalla+tavalla,+ei+salaisesti:"Tämä+Jeesus,+joka+otettiin+teidän+luotanne+taivaaseen,+tulee+kerran+takaisin,+samalla+tavoin+kuin+näitte+hänen+taivaaseen+menevän".+(Apt.1:11)+Johannes+kertoo+Ilmestyskirjassa,+että+kaikki+kansat+vaikeroivat+nähdessään+Jeesuksen+tulevan+(Ilm.1:7).+Paavali+vakuuttaa,+että+Jeesuksen+takaisintulo+on+kaikkialla+maailmassa+kuultava+tapahtuma+(1+Tess.4:16),+ja+Jeesus+itse+sanoo+tulemisensa+olevan+yhtä+näkyvä+kuin+salaman+leimahdus+idästä+länteen+asti+(Matt.24:27).+Kaikissa+mainituissa+jakeissa+kuvaillaan+toista+tulemista+todellisena,+näkyvänä+ja+kuuluvana+tapahtumana,+joka+merkitsee+maailmanhistorian+päättymistä,+kuolleiden+pyhien+ylösnousemusta+ja+elävien+uskovien+tempaamista+taivaaseen.+Tähän+tapahtumaan+ei+sanota+liittyvän+mitään+salamyhkäistä.+Kannattaa+panna+myös+merkille,+että+uskovat+viedään+taivaaseen+toisen+tulemisen+myötä+(kts.1+Tess.14:16,+17),+ei+sitä+ennen+kuten+salaiseen+tempaamiseen+uskovat+olettavat.
Ikävä+kyllä+monet,+jotka+myöntävät+salaisen+tempaamisen+virheellisyyden,+eivät+onnistu+tunnistamaan+virhettä+teorian+toisessa+osassa+eli+siinä,+että+Jumala+olisi+jakanut+pelastussuunnitelman+dispensaatioihin,+joissa+hän+pelastaa+ihmiset+eri+perustein.+Tässä+kohdin+lienee+tärkeää+huomauttaa,+että+salainen+tempaaminen+on+hyvin+keskeinen+osa+oppia,+jonka+mukaan+koko+Israel+pelastuu.+Tämä+johtuu+siitä,+että+dispensationalismin+mukaan+salainen+tempaaminen+poistaa+seurakunnan+maan+päältä,+ja+sen+jälkeen+Israel+ottaa+sen+paikan.+Jos+siis+salaisen+tempaamisen+teologia+on+virheellinen,+silloin+oppi,+joka+sanoo+koko+Israelin+pelastuvan+kansakuntana,+jotta+se+voisi+saarnata+maailmalle,+on+tarpeeton.+Seurakunta+tulee+olemaan+maan+päällä+ajan+loppuun+asti,+ja+sen+pyhä+tehtävä+on+julistaa+evankeliumia+maailmalle.
26.06.2016 17:31
Eikös+pääkaupunkiseudulla+ole+/+ollut+soppakeittiöitä?+Ihan+kuin+joskus+olisi+Nykyajassa+ollut+juttua+siitä?+Monilla+paikkakunnilla+ei+riitä+resurssit+leipäkirkkojen+pyörittämiseen,+mutta+onneksi+EU-ruoka-avun+jakamista+taitaa+olla+usealla+paikkakunnalla+adventtikirkoissa.+Onhan+sielläkin+lihasäilykkeitä+monesti+mukana,+mutta+toivottavasti+se+nyt+ei+ainakaan+olisi+esteenä+jakamiselle.+Adra+pitää+Iloinen+mieli+tapahtumia+varmaan+viikottain+eri+paikkakunnalla+ja+toivottavasti+myös+Etran+kasvisravintolat+järjestäisivät+myös+ruuanjakoa,+sehän+olisi+puhdasta+kasvis+/+vegaaniruokaa.+Heikompiosaisiahan+meidän+on+velvollisuus+auttaa+Jeesuksen+seuraajina.
Tuosta+kääntämisestä+(ja+vääntämisestä)+sen+verran,+että+olen+kuullut,+että+meidän+Jaspis+Sound+olisi+pyytänyt+Pekka+Simojoelta+lupaa+muokata+"minä+tulin+sinua+varten"+laulun+loppua+"vein+ryövärin+kanssani+kotiin"+muotoon+"vien+ryövärin+kanssani+kotiin",+että+se+sopisi+heidän+laulettavakseen.+Jos+joku+muistaa+asian+paremmin+saa+oikaista!+Se,+kuuleko+tuon+eron,+kun+he+laulavat+tuon+laulun,+on+sitten+eri+asia.
23.06.2016 16:02
Kiitos+kommenteistasi+ja+oikaisusta.+Tosin+lähes+aina+ehdollepanovaliokunnan+ehdotukset+menevät+läpi+virkailijoista.+Siis+koskeeko+tämä+kymmenysten+palauttamisen+tarkistus+vain+vanhimman+virkaan+valittavia,+vai+kaikkia?+Pienissä+seurakunnissa+siitä+voi+tulla+omia+haasteita,+kun+jäseniä+on+muutenkin+vähän.+Itseltäni+ei+ole+asiasta+koskaan+kysytty+ja+olen+ollut+eri+viroissa+kohta+pari+vuosikymmentä.+Puolisoni+on+ollut+vanhimpana+8+vuotta+(ei+tällä+hetkellä),+eikä+häneltäkään+ole+asiasta+koskaan+kysytty.+Ja+toisaalta+hän+ei+kyllä+pitänyt+yhtään+saarnaa+kymmenyksistä....+Nykyisinhän+seurakuntalaiset+palauttavat+kymmenykset+enimmäkseen+suoraan+kirkon+tilille+ja+jokaisella+paikkakunnalla+on+omat+viitenumeronsa,+joten+paikallisseurakunnan+rahastonhoitajatkaan+eivät+enää+tiedä+kuka+palauttaa+kymmenykset+ja+kuka+ei.+Itse+olen+toiminut+myös+kyseisessä+virassa+ja+koskaan+ei+kukaan+pastori+kysynyt,+kuka+maksaa+srk:n+tilin+/kymmenyspussien+välityksellä+kymmenyksensä.
23.06.2016 09:56
Meillä+on+silloin+tällöin+nyyttikestit+kirkolla,+jos+tulee+vieraileva+puhuja,+niin+uskoisin+että+jos+teidänkin+suunnalla+on,+niin+silloin+pitäisi+kelvata+mikä+ruoka-aine+tahansa+tarjolle,+etenkin+nuo+mitä+mainitsit.+Tosin+kyllähän+ruoka-asioissakin+kädenvääntöä+löytyy+nyyttäreihinkin+liittyen,+ikävä+kyllä,+mutta+yleensä+lähes+joka+paikkakunnalla+asiasta+ei+tule+hankausta.
23.06.2016 08:13
Tiesin+kyllä,+että+kymmenysten+maksaminen+/+seurakuntavirkoihin+pääseminen+aiheena+ei+ole+kovin+imarreltavaa+ja+ehkä+pastoreilta+ei+tätä+kautta+edes+tule+vastausta.+Mutta+olisihan+se+kiva+tietää,+miten+tätä+kansainvälistä+Seventh-day+Adventist+church+manual+opasta+Suomessa+seurataan+virkailija+valintoja+tehdessä?+Itse+olen+ollut+joitakin+kertoja+mukana+"valmistelevassa+valiokunnassa",+joka+puolestaan+valitsee+"ehdollepanovaliokunnan",+joka+sitten+tekee+virkailijavalinnat.+Luvussa+11+"seurakunnan+virkailijoiden+valinta"+ei+puolestaan+mainita+kymmenyksistä+sanallakaan.+Ei+tässä+minnekään+vielä+lähetä+juoksemaan,+korkeintaan+lenkille.+Onko+epäilyksen+siemen+oikea+termi,+mutta+kyllähän+tässä+parin+vuosikymmenen+aikana+on+huomannut,+että+käytännön+tasolla+voi+kitkaa+ja+erimielisyyttä+tulla+esim.+sapatin,+ruoka-asioiden+ja+miten+toimin+työpaikallani+suhteen.+Tervettä+kriittisyyttä+saa+ja+pitääkin+asioihin+olla.+Kerroinkin+n.+puolitoista+vuotta+sitten,+kun+eräs+sisaremme+kehui,+miten+eräs+maahanmuuttaja+advari+sai+pitää+työpaikkansa,+kun+oli+Jumalalle+"kuuliainen".+Hän+oli+saanut+töitä+eräästä+pienestä+kunnasta+vanhainkodista+tai+vastaavasta+ja+kun+tuli+aika+tarjota+vanhuksille+ruokaa+ja+osalle+myös+syöttää+ja+ruokana+sattui+olemaan+sianlihaa+sisältävää+ruokaa,+tämä+hoitaja+kieltäytyi+työtehtävästä.++Alempi+esimies+sanoi,+että+hänet+irtisanotaan,+ylempi+pomo+ei+irtisanonut,+vaan+antoi+hänelle+"muita+tehtäviä"+niinä+päivinä.+Itse+en+pystynyt+järkytykseltä+heti+kommentoimaan+(meitä+oli+pieni+naisryhmä+koolla),+mutta+onneksi+mukana+oli+kokenut++(adventisti+myöskin)+sairaanhoitaja,+joka+tuomitsi+tämän+hoitajan+"kuuliaisuuden".+Mutta+pitää+todeta,+kuten+eräs+vanhin+on+monesti+sanonut:+"Hengellisissä+asioissa+saa+käyttää+omaa+järkeään".
22.06.2016 22:40
Tarkistin+jälleen+seurakuntakäsikirjasta,+mitä+kymmenysaiheesta+on+kirjoitettu,+etenkin+siitä,+miten+se+vaikuttaa+seurakunnallisiin+virkoihin,+kun+siitäkin+on+välillä+tainnut+olla+täällä+jutunjuurta.
Tässä+s.+79+"Kymmenysten+palauttamisen+edistämisen":+Uskollisena+kymmenysten+palauttajana+seurakunnan+vanhin+voi+tehdä+paljon+rohkaistakseen+seurakunnan+jäseniä+palauttamaan+uskollisesti+kymmenykset.+Henkilöä,+joka+ei+anna+oikeata+esimerkkiä+tässä+tärkeässä+asiassa,+ei+tulisi+valita+seurakunnan+vanhimman+virkaan+eikä+mihinkään+muuhunkaan+seurakunnalliseen+tehtävään.+Kymmenysten+palauttamista+voidaan+tehostaa+esittämällä+yleisissä+seurakunnallisissa+tilaisuuksissa+raamatullisen+kristillisen+taloudenhoidon+etuoikeutta+ja+vastuuta+sekä+vetoamalla+jäseniin+henkilökohtaisesti.+Tässä+on+meneteltävä+tahdikkaasti+ja+ymmärtäväisesti.+Vanhimman+on+pidettävä+kaikkia+seurakunnanjäseniä+koskevia+taloudellisia+tietoja+luottamuksellisena.+Hän+ei+saa+antaa+niistä+tietoja+asiaankuulumattomille."+++
Tämä+oli+ainoa+teksti+seurakuntakäsikirjassa,+jossa+jotenkin+yhdistetään+kymmenysten+maksaminen+ja+seurakunnan+virat+keskenään,+etenkin+vanhimman+virka+oli+tässä+tekstissä+esillä.+Itse+ymmärrän+asian+osittain,+että+näin+voidaan+tehdä,+mutta+se+tässä+nyt+jää+epäselväksi,+että+kun+Raamatun+mukaan+Pyhä+Henki+jakaa+armolahjansa+niinkuin+tahtoo,+ja+olemme+vastuussa+Jumalalle+saatujen+armolahjojen+käytöstä,+että+mitenkä+tämä+asia+(armolahjat,+eri+seurakunnalliset+virat)+liittyy+kymmenysten+maksuun+Raamatun+mukaan?+Löytyykö+Raamatuntekstiä+tueksi?+Luvun+alussa+oli+virkailijoiden+valintaperusteita+kohdassa+tekstit:
2+Moos+18:21;+Apt.6:3;+1+Tim.+3:7+ja+2+Tim.+2:2.
22.06.2016 18:43
Meidän+oven+takana+ovat+käyneet+eilen.+Konventtimainos+oli+laitettu+postiluukusta.+Itseäni+ei+stressaa+jehovan+todistajien+ovilla+käynnit,+otan+heidän+lehtensä+ja+selaan+ne+lävitse,+vaikka+en+samalla+tavalla+uskokaan,+kuin+he.+Mutta+koska+adventisteihin+monesti+suhtaudutaan+samalla+tavalla,+kuin+jehovalaisiin,+jonkinlaista+myötätuntoa+tunnen+heitä+kohtaan.+Sunnuntaina+tullaan+esittämään+jo+kohua+saanut+elokuva+kuningas+Hiskiasta,+jota+myös+konventtiin+osallistuvat+lapset+joutuvat+katsomaan.
Perjantaina+esitetään+video+aiheesta,+miten+Jeesus+Kristus+on+täydellinen+esimerkki+uskollisuudesta+Jumalalle+ja+yllättävää,+että+videon+aihe+käsittelee+verensiirtoa+(ja+heidän+näkemyksensä+mukaan+siitä+kieltäytymistä).
Lauantaina+aiheena+on+Jobin+kirja.
http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s588.html
http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s578.html
https://www.jw.org/fi/jehovan-todistajat/konventit/
19.06.2016 10:03
20+vuoden+kokemuksella+ei+tarvitse+enää+arvailla,+miten+muut+ajattelevat.+Aikanaan+Sympatialla+ollessa+huomasi,+että+monille+ei+tullut+oikein+mitään+reagointia,+mutta+sitten+jos+sattui+ns.+uskovaisten+oville,+niin+sitten+alkoi+olla+ennakkoluuloja+ja+jopa+eräs+hellarisisar+rupesi+huutamaan,+että+hän+ei+halua+olla+adventistien+kanssa+missään+tekemisissä.+Vähän+samantyylinen+jako+on+muutenkin.+Aktiivikristityt,+etenkin+karismaatikot+ovat+nokka+nyrpyssä,+jos+kerron+olevani+advari.+Toisaalta+ennakkoluuloista+ja+panettelusta+voi+olla+hyötyäkin.+Eräälle+hellarisisarelle+sanottiin+omassa+kirkossaan,+että+hän+joutuu+ikuiseen+helvettiin,+jos+vielä+käy+tilaisuuksissamme.+Hän+otti+riskin+ja+tuli+ja+kertoi,+miten+häntä+oli+uhkailtu.
18.06.2016 22:38
Sapattina+vuosijuhlilla+on+eniten+väkeä+ja+kyllä+kai+silloin+saa+puhua+kirkon+talousasioista+ja+jäsenmäärän+muutoksista+vuosikymmenien+aikana,+kun+on+seurakuntalaisia+paikalla?+Nykyisin+taitaa+muutenkin+olla+aika+harvinaista,+että+edes+paikallisseurakunnissa+kuullaan+"kolmen+enkelin+sanomaa"+Jumalanpalveluksissa+(saarnat),+ainakaan+kovin+usein,+enimmäkseen+taitaa+olla+puheet+olla+perusevankeliumia,+kuin+erityisoppejamme,+niin+olisihan+se+outoa,+jos+sitten+vuosijuhlilla+sitä+kuulisi.+Ehkä+tilanne+muuttuu+sitten,+kun+profetiat+alkavat+oikeasti+toteutua+ja+ollaan+kevätsateen+vuodattamisen+ajankohdassa.
12.06.2016 08:54
Helsingistä+löytyy+kyllä+muitakin+ruokapaikkoja+ja+tuo,+että+vain+liharuoka+tekee+kylläiseksi+on+sinun+oma+mielipiteesi.+Luultavasti+et+edes+ole+menossa+Kulttuuritalolle,+joten+sinun+ei+tarvitse+huolehtia+heidän+ruokalistastaan.++Tänään+VOI+ostaa+ruokalippuja+jo+etukäteen,+se+on+MAHDOLLISUUS+ei+pakko.+Tuskin+siellä+juhlavieraat+toisiltaan+kyselevät,+että+oletkos+ostanut+jo+sapatin+ruokailuihin+liput+etukäteen?+Myönnän,+että+ylilyöntejä+voi+tulla+sapatin+vieton+suhteen+meikäläisten+keskuudessa.+Jeesuksessa+olemme+vapaita+ja+Pyhän+Hengen+pitäisi+saada+ohjata+ja+johtaa+elämäämme.+Jeesus+on+uskon+keskipiste.+Aamen!
10.06.2016 14:33
Otsikon+voi+ymmärtää+eri+tavoin+ja+adventistikriitikot+haluavat+sen+ymmärtää+yleensä+siten,+että+pääsevät+meitä+herjaamaan.+Mutta+se+vapaus+heille+suotakoon!
10.06.2016 14:26
Nyt+on+Media7+nettisivuilla+kesäjuhlaohjelmien+pohjat+näkyvissä.+Kaikkia+ohjelmia+ei+tule+näkymään,+mutta+10+ohjelmaa+on+tulossa,+jos+laskin+oikein.+Siunausta+kesäjuhlille!
http://media7.adventist.fi/
10.06.2016 14:24
5 / 16