Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
B.Borg
profiilit
B.Borg
B.Borg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
214
Kommenttia
326
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nimimerkki+"Anonyymi"+valittaa+että+käytin+sanaa+"tunnustaa".
Kuitenkin+niin+alkuperäisessä+englanninkielisessä+lähteessä+käytetään+sanaa+"recognize"+ja+sanakirjan+mukaan+ensimmäinen+suomenkielinen+käännös+on+juuri+"tunnustaa".Joten+hylkään+tuon+pitkän+miinuksen+asiattomana.
17.02.2022 15:00
Teoksestani+"+Tosiasioita+ufoilmiöstä":
28.6.2016:+(EU-komission+puheenjohtaja+Jean-Claude+Juncker:+Olen+tavannut+useita+muiden+planeettojen+johtajia):
EU-komission+puheenjohtaja+Jean-Claude+Juncker+herättää+huomiota+kun+hän+puheessaan+28.6.2016+ilmoittaa+että+hän+on+”+tavannut+useita+muiden+planeettojen+johtajia.”
Lausunto+herättää+suurta+huomiota+mediassa+ja+jopa+australialainen+ufotutkija+Bill+Chalker+kertoo+että+asia+on+herättänyt+huomiota+jopa+Australiassa+ja+häneltä+on+kysytty+mistä+on+kysymys.
Virallisissa+pöytäkirjoissa+ei+kuitenkaan+mainita+enää+sanaa+”+planeettojen+”+vaan+se+on+korvattu+sanalla+”++maiden”.
Myöhemmissä+keskusteluissa+keskustelijat+(mm.+tekijä+itse)+ovat+aika+yksimielisiä+siitä+että+kyseessä+on+Junckerin+kohdalla+sattunut+lipsahdus+koska+hän+edellisessä+lauseessaan+on+käyttänyt+sanaa+”+planeetta”.
Junckerin+puhe+näkyy+tässä:
https://www.youtube.com/watch?v=x5JoQT7XhW0
1573)
27.12.2021 17:40
Eli+tui+edellinen+viesti+oli+minujlta+vaikka+unohdin+kirjautua+(Uutta+tietoa....)
20.12.2021 15:41
Olen+vuosien+varrella+kerännyt+kirjaani+"+Tosiasioita+ufoilmiöstä"+ufo-sanan+vaihtoehtoisia+lyhenteitä+tai+nimiä+joihin+olen+törmännyt.
Tällä+hetkellä+listalla+on+72+eri+lyhennettä+tai+nimeä.
15.11.2021 17:31
Amerikkalaisia+galluppeja:
(+Lainattu+kirjastani+”+Tosiasioita+ufoilmiöstä”+):
2.+huhtikuuta+2013+(+21+%+uskoo+että+Roswelliin+putosi+ufo):
+Amerikkalainen+Public+Policy+Polling+julkaisi+2.4.2013+galluptutkimuksen+jonka+mukaan:
-21+%+uskoo+että+Roswelliin+putosi+ufo+ja+että+valtio+salaa+sen.
-29+%+uskoo+että+on+olemassa+muukalaisia.
-+4+%+uskoo+että+"+matelijaolennot+"+hallitsevat+yhteiskuntaa++poliittisen+vaikutusvallan+avulla.
-5+%+uskoo+että+lentokoneiden+takana+näkyvät+jättövanat+ovat+kemikaaleja+jotka+hallitus+
+++++++++ruiskuttaa+pahaa+tarkoittaen+.1472).
6.-+21.+heinäkuuta+2021.++++(Amerikkalainen+galluppi):
Amerikkalainen+Gallup+suoritti+ajalla+6.-21.7.2021+gallupin.
Gallupissa+selvisi+että:
-41+%+aikuisista+uskoi+että+vuosien+varrella+joidenkin+ufohavaintojen+kohdalla+kyseessä+on+ollut+muukalaisten+avaruusalus+toiselta+planeetalta+tai+toisesta+galaksista+käymässä+Maassa.
-50%,+suhtautuu+skeptisesti+ja+on+sitä+mieltä+että+kaikki+ufohavainnot+voidaan+selittää+ihmisen+aiheuttamaksi+tai+luonnollisella+ilmiöllä.
+-9+%:lla+ei+ole+mielipidettä.
1752).
14.11.2021 22:10
Nyt+juttu+löysi+tiensä+myös+Iltalehteen:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e118ea3d-d18a-438d-a8a1-9e23574a0eb1
27.10.2021 00:31
Minulla+on+täällä+SUT+ry:n+neljännesvuosiraportit+vuodelta+1977.Olen+käynyt+ne+läpi+mutta+en+löydä+ainoatakaan+ilmoitusta+Savonlinnasta++ko.ajalta.Valitan.
26.10.2021 15:16
Kyseinen+lehdistötilaisuus+on+varsin+hyvin+tiedossa+ufologiassa+ja+siitä+on+jo+kerrottu+tuhansia+kertoja+alan+kirjoissa+ja+lehdissä+jo+70+vuoden+ajan.
Kyseinen+lehdistötilaisuus+järjestettiin+n.s.Washingtonin+"karusellin"+johdosta.
Asiasta+kerrotaan+jopa+omassa+teoksessani+"Tosiasioita+ufoilmiöstä"+joka+ilmestyi+ensimmäisen+kerran+jo+20+vuotta+sitten.
25.10.2021 01:56
Eli+tuo+kirjoitus+Joulukuuilmiön+synnystä+oli+minun+vaikka+unohdin+kirjautua.
20.10.2021 13:53
Klaukkalan+havaintoon+liittyen:
Viime+yönä+minulle+kerrottiin+että+lontoolainen+radiotoimittaja+oli+ottanut+yhteyttä+ruotsalaiseen+ufotutkijaan+ja+ihmetellyt+Suomen+taivaalla+näkyvää+ilmiötä:
Kyseinen+ilmiö+oli+sattunut+keskiviikkona+13.10.2021+vähän+klo+18+jälkeen+ja+oli+nähty,+ei+Suomen,vaan+venäläisen+Krasnoe+Selon+yllä.Kiinnitin+huomiota+siihen+että+kyseessä+oli+luultavasti+sama+ilmiö+kuin+Ilta-Sanomissa+kerrottu+Klaukkalan+tapaus.
Päivä+on+sama+ja+Venäjän+Karjalassa+on+sama+aika+kuin+Suomessa.
https://www.youtube.com/watch?v=f_-Yx4Y_MpU&t=1s
https://spbdnevnik.ru/news/2021-10-14/nad-finskim-zalivom-uvideli-nlo
Olin,ja+olen,+samaa+mieltä+ruotsalaisen+tutkijan+kanssa+siitä+että+kyseessä+on+ns.+Joulukuuilmiö+ja+sama+tapaus+kuin+Klaukkalan+tapaus.
Olisin+katsonut+Flightradarista+mikä+kone+oli+kyseessä+mutta+tiedoista+puuttuu+ilmansuunnat.
En+hämmästyisi+jos+kysessä+olisi+japanilainen+kone+matkalla+Tokiosta+Lontooseen+tai+Pariisiin+tai+Brysseliin.Niistä+on+aikaisemmin+usein+tullut+ilmoituksia.
20.10.2021 09:02
Joulukuuilmiö....juu+niinhän+se+on+taas.+Siitä+on+kohta+tasan+20+vuotta+siitä+kuin+ryhdyin+käyttämään+tuota+sanaa.
Tässä+tapauksessa+vähän+aikainen+kun+ollaan+vasta+lokakuussa,mutta+tyypillisesti+asia+nousee+esille+joulukuussa+tai+lähellä+joulukuuta.
Minulla+on+asiasta+kertova+yhteenveto+jota+tarvittaessa+lähetän+toimittajille+ja+lähetinkin+sen+nyt+tuolle+Ilta-Sanomien+toimittajalle+iltalukemiseksi.
16.10.2021 10:14
Lisäys:
Yksi+joka+on+mukana+projekti+Galileossa+on+Tukholman+yliopiston+astrofyysikko+Beatriz+Villaroel+joka+aina+on+ollut+kiinnostunut+transienteista+anomalioista+
(+transienta+anomalier)+.
Villaroel+kertoo+ettei+tiedä+mitään+ufoista+,+mutta+toisaalta+hän+on+erittäin+kiinnostunut+ja+suhtautuu+uteliaasti+kysymykseen.
28.07.2021 20:06
Ikävä+kyllä,en+ainakaan+tällä+hetkellä+keksi+mistä+olisi+kysymys.
Mieleeni+tulee+myös+se+vanha+juttu+että+jos+Savonlinnan+yläpuolella+on+ollut+suuri+ufo+jota+tuhannet(?)+ihmiset+ovat+nähneet,+niin+missä'+on+siitä+otetut+valokuvat?+Kuvateoksessani+"Outoja+kohteita+Suomen+taivaalla+"+ei+ole+ainuttakaan+kuvaa+Savonlinnasta+1977.
03.07.2021 15:56
Ranska:Geipan,NARCAP+ja++3AF/Sigma+2.
Minulla+on+täällä’+kotona+tuo+Sigman+raportti+ranskankielisenä+ja+lisäksi+sen+englanninkielinen+19-sivuinen+yhteenveto.
Sigma2+on+tehnyt+hienoa+työtä+ja+kerännyt+ympäri+maailmaa+1950-luvulta+lähtien+ufoista+tehdyt+tutkimukset++eri+maista.
Lisäksi+Sigma2+on+yrittänyt+tulkita+tiettyjä+erikoisen+mielenkiintoisia+tapauksia+eri+maista,+erityisesti+Chilestä.
Sigma2+on+ollut+yhteydessä+ufotutkijoihin+mm.+USA:ssa,+Venäjällä,+Englannissa,+Kiinassa,+ja+tietysti+Ranskassa.
Ranskassa+Sigma2+on+ollut+yhteydessä+Geipaniin+ja+tavannut+Geipanin+edustajia+ja+ovat+jopa+sopineet+yhteistyöstä+Geipanin+kanssa+eräässä+asiassa.
Jos+Sigma2:n+kotikieli+olisi+englanti+niin+sen+työ+herättäisi+varmasti+paljon+enemmän+huomiota+maailmassa+kuin+tänään+kun+sen+kotikieli+on+ranska.
Mutta+se+jonka+takia+alun+perin+tartuin+tähän+asiaan+on+se+seikka+ettei+Sigma2:n+äskettäin+julkaisema+yhteenveto+maailman+ufotutkimuksesta++ole+Geipanin+raportti,+vaan+sisältää+edelleen+Dominique+F.+Weinsteinin+NARCAP+IR-4-raportin+joka+julkaistiin+jo+vuonna+2012.
Ja+IR-4+on+mainittu+jopa+Sigma2:n+esittelylehdellä.
Ihan+sattumalta+törmään+tänään+tällä+foorumilla+juttuun+jonka+on+julkaissut+englantilainen+Daily+Star-lehti+ja+jossa+myös+kerrotaan+edellämainituista+asioista..
Daily+Star+on+maininnut+jopa+Weinsteinen+nimeltä.
02.07.2021 20:52
Sillisalaattia:
Aloittelijan+aloitusteksti+Geipanista+on+aikamoista+sillisalaattia+jossa+sekoittuu+tosiasiat+ja+väärinkäsitykset.
Katsotaan+vähän+tosiasioita:
-Kyseinen+raportti+ei+ole+Geipanin+raportti+vaan+yksityisen+NARCAP-organisaation+raportti+IR-4.
-Se+ei+ole+mikään+uusi+raportti+vaan+ranskankielinen+alkuperäinen+raportti+on+vuodelta+2012+eli+melkein+10+vuotta+vanha.
https://static1.squarespace.com/static/5cf80ff422b5a90001351e31/t/5d02fd0e0dd4ef000192c3a0/1560476948049/NARCAP_IR-4_2012_French_edition_1_.pdf
-Raportin+on+kirjoittanut+tunnettu+ufotutkija+Dominique+F.+Weinstein+joka+kuului+paitsi+NARCAPiin+myös+Geipanin+asiantuntijaryhmään.Tästä+syystä+Geipanin+nimi+esiintyy+alkuperäisen+ranskankielisen+raportin++esittelylehdellä,mutta+se+ei+tee+raportista+Geipanin+raporttia+millään+tavalla.
-Englanninkielisestä+versiostakin+näkee+nopeasti+ettei+kyseessä+ole+mikään+Geipanin+raportti+koska+raportissa+on+useita+tapauksia+muualta+maailmassa.+Geipanhan+tutkii+vain+ranskalaisia+tapauksia.
-Eli+joku+jossakin+on+vaan+nähnyt+nimen+Geipan+ja+luullut+että+kyseessä+on+Geipanin+(tuore)+raportti.
01.07.2021 14:27
Ilta-Sanomien+kommentti:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008084828.html
26.06.2021 08:58
Iltalehden+kommentti:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9df10f6b-7f69-4a6a-bb92-c59fb90e6ffa
26.06.2021 08:48
Tuo+180+päivän+määräaika+laskettiin+ensin+siitä+joulukuisesta+päivästä+jolloin+Trump+allekirjoitti+kyseisen+lain+ja+silloin+päästiin+päivämäärään+25.6.2021.
Se+jälkeen+asiaa+on+oikaistu+ja+todettu+että+tuo+180+päivää+pitää+laskea+siitä+päivästä+jolloin+laki+astui+voimaan+eli+1.1.2021+ja+silloin+viimeinen+päivä+on+29.6.2021+eli+neljä+päivää+myöhemmin+kuin+alkuperäinen+päivämäärä+25.6.2021.
Neljä+päivää+sinne+tai+tänne+ei+luulisi+että+sillä+on+mikään+suuri+merkitys.
13.06.2021 23:11
Teoksessani+"Tosiasioita+ufoilmilöstä"+on+lueteltu+monenkin+eri+valtion+ufotutkimukset.
26.05.2021 18:58
Obama+nauraa+kysymykselle+jos+USA+säilyttää+humanoideja+salaisessa+tukikohdassa.+Sen+sijaan+hän+ei+naura+laivaston+videoille.
Obaman+haastattelu+on+luettavissa+myös+täältä:
https://nypost.com/2021/05/18/barack-obama-says-ufo-sightings-appear-real/?fbclid=IwAR3usVDKlsnn8BFTbGI4nd7b-qxbHaIFykTaNw51fvdHWy8uXZn62yRx40Q
19.05.2021 21:14
2 / 17