Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
oili.harjula
profiilit
oili.harjula
oili.harjula
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
163
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ahaa,+millä+tavalla+turhia+ja+pelleilyhoitoja?+++Mitä+voit+kerto+kokemastasi+kun+olet+vastaanottanut+hoitoja?
05.06.2017 19:26
Kiitos.++Aloite+siirtyy+varmaan+nyt++toisaalle.+Tämä+aloite+on+ns.+vaihtoehtoinen+ja+tähtää+vaihtoehtoiseen++toimitaan+kaikkinensa,+ja+yhteiseen+toimintaan,+ja+siksi+valtuustoaloite+(kansalaisaloite)+++Ns.++vanha+toimintamalli+on+tiensä+päässä;+näkeehän+sen+jo+siitä++että+mm.++yrityksiä+ei++vaan+synny,++
Mä+arvelen+että+valtuusto+(t)+tulevaisuudessa+joutuvat+enistä+enemmän+palvelemaan+kuntalaista.
04.06.2017 13:51
Aloite+on+kirjattu+uudelleen+täydennettynä,+katsotaan+mitä+sille+tapahtuu+nyt.+(KY+ei+ole+enää+vastuussa)++Kovasti+hanketta+toivotaan+että+se+alkaa.++Mitä+pikimmin+sen+parempi:)
04.06.2017 10:48
Kyllä,+rymypaikkoja+on+aivan+tarpeeksi,++Suomu+olkoon+erilainen+ja+erilaisuudellaan+vetovoimainen+:)
Tässä+tarvi+mikään+hullu+olla;+toisenlaista+ajattelua++vaan+yksinkertaisesti+tarvitaan+tässä+ajassa+missä+kohta+saa+turvallista+paikkaa+hakemalla+hakea.
Sekä+koko+maailma+tarvitsee+parantumista.
29.05.2017 16:03
Nimenomaan+juuri+noin.+Jos+tuon+yrityksen+asioihin+kuuluu+myös+tuommoiset+pakkolunastamiset,+ei+suunnitelma+ole+terveellä+pohjalla+laisinkaan.+Ylivalta-asenteella+ei+enää+asioita+hoidella.+Biorefin+perustajat+eivät+edusta+kansaa+enää+millään+tavalla,++ovat+entisiä+päättäjiä,++joten+mikään+entine+meriitti+ei+paina+millään+muotoa.
Ihmettelempä+ympäristöpikeus+antaisi++lupia++pilata++kaunis+++järvistömme+uudelleen+kun+ja+etenkin+on+olemassa+jo+vaihtoehtoisia+suunnitelmia+alueen+kehitykseen.
Kansanraati+siis+koolle?
29.05.2017 10:44
Arvoisa+tältäsehaisee.+(haisee...?)
+Aloitteessaa+on+'yritys-salaisuuksia'+joten+ei+sitä+tänne+Suomi-palstalle+laiteta;+sehän+olisi+typerää.+Asiassa+edetään+aivan+'aikataulussa'+joten+pelkoa+tässä+ei+ole.
Varmaan+ne++jotka+innostuvat+työnteosta+tulevat+sitten+mukaan.
En+nimettömänä+kehu+aloitetta+täällä.++Missä+valtuustossa+aloitetta+ei+ymmärretä?
25.05.2017 07:18
Anteeksi,+ymmärsin+väärin.+KY+ei+ole+tiedottanut++hylkäyksestä+ainakaan+minulle,+ja+jos+ovat+hylänneet,+heidän+pitää+siitä+tiedottaa+valtuustolle+ja+yeisesti.++Kysessä+on+valtuuston+päätös
Kun+teen+uuden+aloitteen,++on+syytä+katsoa+ettei++se+ohjaudu++KY:lle,++he+eivät+nähtävästi++kykene+yhteistyöhön+(yrittäjät??)++KY+ei+siis+tule+hankkeeseen++mukaan+ollenkaan.
24.05.2017 16:12
Ei+ole+hylätty+valtuustossa,+vaan+siirrettiin+KY:lle.+No,+minulle+tosin+ei+lähetetty+vastausta+ennenkuin+mainitsein++siitä,++täällä+suomi-palstalla,+se+kertonee+asenteista+jotakin.
Mutta+enpä+muistele+pahalla,+teen+aloitteen+uudelleen+ensi+viikolla
24.05.2017 15:08
Voin+tehdä+uuden+tai+saman+uudelleen.+Ehkä+se+on+selkeintä.
MIlloinkas+valtuusto+meneekään+lomille?
24.05.2017 08:34
Kemijärven+asioita+ei+voi+kehittää+ilman+Suomun+alueen+kehittämistä,++olen+samaa+mieltä,+että+'kaikki+tulee+näkyä+mikä+ilmaistaan+asiassa'.
Jokainen+Kemijärvellä+ymmärtää+Suomun+alueen+kehittämisen+tärkeyden+ja++merkityksen.
Pieni++vastustava+joukko+ei+voi+tätä+totuutta+murtaa+tai+musertaa.
22.05.2017 21:37
Jahas,+kiitos+kommentista.+Aloitehan+siirrettiin+valtuuston+päätöksellä+elinkeinojohtajan+valmistelun+perusteella+yrittäjäyhdistykselle;+eikö+tämä+systeemi+sitten+toimikaan+näin+Kemijärvellä?++Kaikessahan+toimii+tällä+periaatteella+Kemijärvellä?++Mutta+onko+väärä+systeemi?+On+syytä+muistuttaa+virkamiesten+ja+valtuuston+yhteistoiminnasta+sitten;+onko+virkamiehen+toiminta++sitten+ok+kun+on+antanut+ohjeet+noin?++Valtuustohan+olisi+voinut+tehdä+asiassa+toisin,+ja+sirtää+++aloite+mulle+itselle+josta+olisi+siis+virallinen+päätös+ja+toimet+sen+mukaisete,+eli+olisin+alkanut++ohjata+ja+johtaa+aloitetta+toimintaan+aivan+heti.+(hanke+olisi+jo+huimasti+edennyt+mulla)+
Korostan+että+tämä+aloite+tähtää+suureen+yhteistoimintaan++elinkeinoelämän+ja+virallisten+päätäntäongansaatioiden++ohjemissa.+Poliittinen+toiminta+ei+onnistu+tässä.
22.05.2017 15:36
Juu,+kirjoittaja+varmaan+joku+humoristi,+huomioidaan+sympaattisesti+ja+osaanottavasti,+eikö+niin..
20.05.2017 10:42
Hyvä+minä+Ymmärtäisin,+ja+KAIKKI+MUUT+ja+etenkkin+pelkääjät!
Teidän+on+aika+päästä++ja+vapauttaa+itsenne+noista+ja+tuosta+pelostanne+juuri+nyt+kun+pitää+alkaa+tekemään+työtä+ja+toimeentuloa+tänne+perukkaan;+muutoinhan+häviätte+aivan+kaiken+jos+pelkäätte+esim+yhtä+ihmistä++joka+'osoittelee'.++Kuka+h..ti+tuon+pelon+on+tänne+aikaan+saanut,+sen+haluaisin+tietää?+?+Ketä+täällä+oikein+pelätään?+Kertokaa?
Jos+ja+kun+joku+uhkailee+esim.+läheisiä++kun+uskaltaa+sanoa+mielipiteensä,+sehän+on+sitten+rikosta+ja+seuraukset+ovat+sen+mukaisia?+Teidän+ei++tarvitse+pelätä+täällä+yhtään+mitään+eikä+ketään+mielipiteidenne+vuoksi!!+
Itsetuntoa+kehiin+hyvät+ihmiset.+On+pahempi++patouttaa++asioita+sisimpäänsä,+kun+ne+tuoda+julki.+'Avaa+suusi+ja++katso+mitä+tapahtuu'.++Saattaa+olla+että+siitä+lähteekin+siten+jotakin+hyvin+mahtavaa.
terv,+kokemusta+on+:)
11.05.2017 13:29
Totuushan+Boref'in+hankkeesta+on+se+etteivät+kemijärvläiset,++eivätkä+muutkaan+ympäristön+ihmiset,+ole+saaneet+päättää+tuommoisesta+hankkeesta,++ja+SE+esitetään+ikäänkuin+mm.+Kemijärven+kaupunki+(kaupunkilaiset)++ovat+hankkeen+takana.+No+ei+kyllä+ole,+ja++eiväthän+hankkeen+puuhaajat+ole+edes+valtuuston+edustajia++joten++mikä+mentaliteetti+'määrää'+ihmiset+olemaan++mm.+hissun+kissun+jos+ollaan+todella+eri+mieltä?
Kemijärven+ihmiset+nyt+itse+päättämään+elinkeinoelämän+suunnasta,+ja+kyllä+kait+jokainen+ymmärtää+että+suunta+on+aivan+muuta+kuin+joku+yksi+tehdas,+josta+ei+todellakaan++ole+takeita,+eikä+takeita+tuhansista+työpaikoista+joista+senkun+valitsee+minkä+haluaa.++
Aletaankos+viimenkin+kunnioittamaan+sitä++ihmistä++josta+niin+paljon+isot+puolueet+puhuvat,+ja+vain+puhuvat.
11.05.2017 12:21
Totuushan+Boref'in+hankkeesta+on+se+etteivät+kemijärvläiset,++eivätkä+muutkaan+ympäristön+ihmiset,+ole+saaneet+päättää+tuommoisesta+hankkeesta,++ja+SE+esitetään+ikäänkuin+mm.+Kemijärven+kaupunki+(kaupunkilaiset)++ovat+hankkeen+takana.+No+ei+kyllä+ole,+ja++eiväthän+hankkeen+puuhaajat+ole+edes+valtuuston+edustajia++joten++mikä+mentaliteetti+'määrää'+ihmiset+olemaan++mm.+hissun+kissun+jos+ollaan+todella+eri+mieltä?
Kemijärven+ihmiset+nyt+itse+päättämään+elinkeinoelämän+suunnasta,+ja+kyllä+kait+jokainen+ymmärtää+että+suunta+on+aivan+muuta+kuin+joku+yksi+tehdas,+josta+ei+todellakaan++ole+takeita,+eikä+takeita+tuhansista+työpaikoista+joista+senkun+valitsee+minkä+haluaa.++
Aletaankos+viimenkin+kunnioittamaan+sitä++ihmistä++josta+niin+paljon+isot+puolueet+puhuvat,+ja+vain+puhuvat.
11.05.2017 12:21
Nimenomaan,+oisi+++toiminnoissa+todella+järkeä+Kemijärvellä.+'Maailma'+pukkaa+saasteita+sinne+tänne++eikä++meillä++ole++varaa++Kemijärvellä,+ja++Lapissa+yleensäkään,++tuhota+kaunista++puhdasta++imagoamme.+Vai+onko+varaa?+Kemijärvi+on+puhdistunut+jonkin+verran+sellutehtaan+haitoista,+ja+nyt+on+tilaisuus+pitää+imago+yllä.++Ei++siis+tehtaita+Kemijärvelle?+Tämä+on+minun+mielipiteeni++joka+varmaan+on+melko+monen+mielipide.++Kumpi+toisi+enemmän,+no+tuota+rahaa,+tehdas+vai+matkailu+jossa++KAIKKI++tulevat+Kemijärvelle++koska+se+on+ainutlaatuinen+paikka+maailmassa+luonnon+monimuotoisuuden++ja++etenkin+sen+puhtauden++ja++monilta+osin+koskemattomuuden+vuoksi.+
Suomen+Ympäristöministeriö+huomio,+meillä+ei+ole+varaa+menettää+enää+yhtään+järveä,+jokea,+puroa,++kauniita++mänty-+tai+kuusimetsiä+yms.+,+sillä+ne+ovat+kohta+historiaa+meilläkin,
Oisi++paikka+Suomessa++jossa+ei++mm.+pohjavesiä+uhkaa+saastuminen.++Kainuu+ja+Sotkamo+on+jo+menetetty,+valitettavasti
09.05.2017 13:34
Kiitos+kysymästä.+Ei+enää+juottoloita+minnekkään+yleensäkään,+Perinteet+ehkä+uudella+tavalla,+ajan+hengessä.+Tonkopuro+hyvä+lähtökohta.
Miten+olisi+Seurantalon++rakentaminen+uudelleen,+turisti+töihin?+Kokisi+elämyksen+:)
Mutta+valitettavasti+KY:n+kanssa+asiat+eivät+hoidu,+jotenkin+muutoin+on+järjestettävä+hanke.
18.04.2017 16:49
Kuinka+Suora+Demokratia+toimii+sitten+mm.+Sveitsissä?+On+toiminut+hyvin++kauan,++eikä+kukaan+ole+halunnut+vaihtaa+enää+vanhaan+malliin.+On+kysymys+vaan+uudelleen+järjestämisestä,+valta+pois++sieltä+mikä+ei+mitään+edistä.
18.04.2017 14:56
Tarkoitat+varmaan+että++Suora+Demokratia+on+paras+väline.+Vaaleja+käydään+siksi+että+saataisiin+asiat+toimimaan,+mutta+nyt+puolueet+saavat+vaan+omat+asiansa+toimimaan+eli+paljon+rahaa+puolueille,+ei+muuta.
18.04.2017 12:41
Kyllä+olen+juuri+se+henkilö+joka+on+tehnyt+Suomu-hanke-aloitteen+Kemijärven+valtuustolle,+joka+käsitteli+aloitteen,+ja+ohjasi+Kemijärven+Yrittäjät-järjestölle.
Lienee+syytä+uuden+valtuuston+käsitellä+aloite+uudelleen,+teksti+on+minulla+ja+ilmeisesti+Kemijärven+kaupunki+on+hävittänyt+aloitteen+pois+kuleksimasta,+kun+ei+löydy?+
Pyydän+valtuustoa+ohjaamaan+käsittelyn+jälkeen++asian+suoraan+minulle+(Yrittäjä+olen+ja+toivomus+olisi++että+päätös+olisi+edelleen+niin+että+hanke+aloitetaan)++ja+alan+kokoamaan+henkilöitä+hankkeen+ympärille+itse,++sillä+asiantuntemushan+on++minulla,+osaan+ihmiset+siihen+valitaa+oikein.+Kiitos.
18.04.2017 11:20
3 / 9