Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

371

1. Maitohapoista tietämättä. Parhaimmillaan minulla oli 2 x 60l + 2 x 30l pullot. Valmistin viiniä etupäässä mustaherukoista mutta myös omenan pastoroimattomasta puristemehusta sekä kuivatuista luumuista joka oli ympärivuotista ja helppoa.
    Pullovolyymistä johtuen ei ollut kiirettä vaan viinit saivat kypsyä ja kirkastua käyntipulloissaan kunnolla eikä pullotettujen tuotteidenkaan suhteen ollut hoppua.

Mieleeni on jäänyt pieni erä, 12 x 1litra omenaviiniä joka unohtui muuton yhteydessä pannuhuoneeseen rojujen taakse. ( Joo, moitteita rojuista ). Ko. pullokori ilmestyi esiin noin 4:n vuoden jälkeen. Ensimmäistä pulloa avatessani pelkäsin saavani nenään etikan hajun koska pannarin lämpötila oli +28 ->, muuta yllätyin koska viini oli todella erinomaista tuoksultaan ja maultaan. Väri oli hieman punertavaa mutta ei oranssin tapaista.
    Alkoholitoisuudella en päässyt pullistelemaan koska työpaikkani labraan toimittamani näyte-erä osoittatui vahvuudeltaan 12%vol.

Hyvä harrastus hiipui työympristön muutosten ja muuttojen myötä ja vaihtui pontikan keitoksi.
  2. Sekä, että. Haetaan ja tarjotaan. Olin 46-vuotias kun viimeeksi hain työtä jonka sitten otinkin vastaan.
    Seuraavat, yksi vakituinen ja 10 tehtäväkohtaista toimeksiantoa minulle tarjottiin.
    Minä todellakin "kökötin" kotona.
    Nuo otin vastaan. Seuraavien tarjousten aikaan olin jo lopullisesti vetäytynyt ja tarjouksetkin loppuivat.

6-vuotta kestäneen työsuhteeni sopimuksen purlamisen jälkeen ehdin olemaan kotona 13 kalenteripäivää ennen ensimmäistä tarjousta. Kysellessään kaveri ilahtui kovin kun kuuli minun olevan työttömänä. Se rupeama kesti 7kk.
    Lyhyin oli 2pv ja sekin yli 400km:n päässä. Muut tuolta väliltä sekä kestoltaan, että matkaltaan.