Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

618

1. Volga+oli+todella+upea+teiden+”laiva”,+vai+pitäisikö+sanoa,+jonkun+sortin+alus+maanteittemme+päällä.+Ensimmäinen+muistikuvani+ko.+autosta+on+60-luvulta.+Erään+kaverini+isä+oli+toisella+paikkakunnalla+taksikuljettaja.+Hän+ajoi+taksia+kyseisellä+automerkillä.+Mallia+en+muista.+Siviiliautona+hänellä+oli+Ford+Anglia,+jolla+kaverini+kanssa+suoritimme+”suljetulla”+alueella+alaikäisenä+autoilun+ensikokeilut+hänen+isänsä+tietämättään.+No,+se+oli+hieman+luvatonta,+mutta+mennyttä+aikaa,+ja+eipä+tuosta+tullut+harmia.+Ei+onneksi+musta+kissakaan+juossut+tien+yli.+Lapsiltani+tietty,+vakava+ilme+naamallani,+kaiken+em.+lystin+tohdin+”oikeushenkilönä”+kieltää.+Se+siitä.Ketjun+varsinaiseen+asiaan+kommentoin+vielä+seuraavaa.+Työllistymisen+kaiken+alku+ja+juuri+on+kielitaito.+Mielestäni+ei+ole+mitään+syytä+eikä+perusteltua+tarvetta+työllistää+kielitaidotonta+henkilöä.+Vertauksena+sanoisin+näin,+että+se+olisi+lähes+vastuutonta+”kielitaidoltaan+alaikäisen”+työllistämistä+lakiemme+vastaisesti.+(Tällä+viittaan+lainvalmistelijoittemme+lain+esivalmisteluvaiheissa+lain+tarkoittaman+merkityksen+tulkintaohjeisiin,+joita+käytetään+esimerkiksi+onnettomuuden+sattuessa,+viimeistään+hovioikeudessa+työsuojelulakia+tulkitessa.)+Monessa+eri+kielitaidottomassa+työsuhteessa+ovat+seuraukset+vaikeita+tulkintakysymyksiä,+ja+vastuu+vieritetään+lain+puitteissa+loppujen+lopuksi+työnantajalle.+Työn+tuloksen,+loppukuluttajan+ja+muun+laillisen+viidakon+suhteen+esimerkiksi+virhevastuun+sidonnaisuudet+ja+jopa+tapaturmat,+työllistämisen+seurauksena,+kaatuvat+loppujen+lopuksi+taas,+ja+uudestaan,+työnantajan+niskaan+nykylakien+mukaan.++Minä+en+ainakaan+työllistä+yhtään+kielitaidotonta,+ennen+kuin+joku+”huonosti+valmisteltu+pika+laki”,+ja+allekirjoitettu+sopimus+takaisivat+taatusti+selustani+ja+antaisivat+mielenrauhan+monimutkaisesta+riskien+tulevasta.+Ja,+tuskinkin+työllistäisin+edes+sittenkään.+Siinä+ei+tulkkauskaan+auta.+Poliittisessa+päätöksenteossa+puolestani+tulkatkaa+tietyt+pirit+kernaasti+niin+paljon+kuin+sielunne+sietää.+Ei+kovin+haittaa,+vaikka+harmittaakin,+ainakin+tietyn+verran.+Minun+tietyn+verta+jääköön+nyt+sanomatta;)Hyvä+on+aloitus+ja+asiallista+keskustelua.+Hovinarrimmekin+jo+esiintyi+tyylilleen+uskollisesti+ja+huumorillaan+viihdyttäen.+Asfaltorin+hämärästi+muistan.+Siinä+ei+hovinarrin+historia+ollut+asialla.PS.+Eihän+politiikan+teko+olekaan+ollut+enää+pitkään+aikaan+kovin+arvostettua+työtä.+Ketunhännän+pitoa+kainalossa+se+on.+Haissee+vaikka+olisi+kuinka+hyvät+Rexonat.+Kukahan+keksisi+vihapuheita+peittävän+Rexonan,+onko+se+edes+mahdollista?No,+yhtä+kaikki,+pari+esimerkkiä:https://www.youtube.com/watch?v=PZbQ_uULanYVielä+vanhempaa+on+seuraava,+jotenkin+tuntuu,+että+matkittua+mainontaa+New+Yorkista+asti.+Minä+aavistan.https://www.youtube.com/watch?v=_LvWxJp7Pa4Käykääpä+rekkamiehen+suihkussa+ja+lähtekää+rimpsalle.+Rimpsa+ei+ole+kaikkialla+virallinen+sana,+rimpsu+voisi+olla.+Rimpsalla+minä+ymmärrän+viihtymistä+ja+kaikille+hyvää+ja+sen+tanssituksen+tarjoamista.+Miten+te+ymmärrätte+sanan?
  2. Se+on+sitten+taas+yksi+Jussin+juhla+edessä.+Omalta+osaltani+toivotan+myös+hyvää+juhannusta+kaikille+palstan+seuraajille+ja+kirjoittelijoille.Aloittajaa+olen+oppinut+arvostaman.+Uuninpankkoa+pidän+hyvänä+väittelykumppanina.+Olen+sikäli+merkillinen+luonne,+että+en+niin+paljon+täällä+säikähdä+mitään,+että+se+aiheuttaisi+erityistoimenpiteitä.+Olenkohan+liian+suvaitsevainen;)++Elämä+on+aika+ajoin+merkillisen+monimutkaista.+Kukapa+välttyisi+pohdiskelemasta+elämän,+uskon+ja+poliittisen+ilmapiirin+syvällisimpiä+olemuksia.+Moni+saattaa+ajatella,+että+on+sekavaa,+ei+oikein+mistään+oikeasta+saa+kiinni.+Satavuotias+Suomi+viettää+kuitenkin+nyt+100+vuotuistaipaleensa+ainoata+tämän+historiankulun+juhannusta.+Sen+vuoksi+valitsin+seuraavat+kappaleet+kuunneltavaksenne.+Tuo,+rakkaus+on+sininen,+ei+viittaa+minun+taholtani+ensinkään,+ei+mitenkään,+tähän+perussuomalaisten+loikkaus+hankkeeseen.+Ei+se+kiinnosta,+tai+ehkä+hieman;)+Sopu+ja+hyvä+juhannuksenvietto+ja+sopivista+sopivin,+siristelemätön+rauha,+mielessämme+enemmän+kiinnostaa.+Kokko+ja+Pielisen+viileähkö+vesi,+puusaunan+löylyjen+monien+jälkeen+on+yksi+juhannuksen+nautintoja.+En+sylje+saunaoluellekaan.Merikannon+Kesäillan+valssi+on+sitten+mielestäni+sellainen,+että+siihen+en+kyllästy+koskaan,+en+koskaan.+Siinä+on+monet+sävelaskelten+polut.+On+mukavaa+ja+hyvä+olla+lieksalainen.+Kaikesta+tämän+palstan+olevasta+ja+vallitsevasta+epämääräisyydestä+huolimatta.https://www.youtube.com/watch?v=LWX7rBV4Yx4https://www.youtube.com/watch?v=c2aZvLQJl3w
  3. Tuo+sattuu+kyllä+kohtalaisen+hyvin+stadin+slangin+kera+säveleen.Täyttyy+myöntää,+että+minnuu+lähempänä+on+Savonmaa,+Karjala+ja+Pohjanmaa.Kun+on+lännestä+itään+heitelty,+millon+mihinni,+lapsosena,+on+sitten+ihan+sekamurteinen+eikä+ossoo+haastaa+muuten+ku+virallisesti+suomee+tahi+ruottii.+Tämmäi+männöö+ihan+miten+sattuu+tuntummaan.+Nyt+jo+tul+hoppu+jääkaapillein.+Saesko+kylemee+juotavvoo.+Olohi+o+tyhjä+ko+Löyskän+kukkaro.