Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Katuvankka
profiilit
Katuvankka
Katuvankka
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
618
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Volga+oli+todella+upea+teiden+”laiva”,+vai+pitäisikö+sanoa,+jonkun+sortin+alus+maanteittemme+päällä.+Ensimmäinen+muistikuvani+ko.+autosta+on+60-luvulta.+Erään+kaverini+isä+oli+toisella+paikkakunnalla+taksikuljettaja.+Hän+ajoi+taksia+kyseisellä+automerkillä.+Mallia+en+muista.+Siviiliautona+hänellä+oli+Ford+Anglia,+jolla+kaverini+kanssa+suoritimme+”suljetulla”+alueella+alaikäisenä+autoilun+ensikokeilut+hänen+isänsä+tietämättään.+No,+se+oli+hieman+luvatonta,+mutta+mennyttä+aikaa,+ja+eipä+tuosta+tullut+harmia.+Ei+onneksi+musta+kissakaan+juossut+tien+yli.+Lapsiltani+tietty,+vakava+ilme+naamallani,+kaiken+em.+lystin+tohdin+”oikeushenkilönä”+kieltää.+Se+siitä.
Ketjun+varsinaiseen+asiaan+kommentoin+vielä+seuraavaa.+Työllistymisen+kaiken+alku+ja+juuri+on+kielitaito.+Mielestäni+ei+ole+mitään+syytä+eikä+perusteltua+tarvetta+työllistää+kielitaidotonta+henkilöä.+
Vertauksena+sanoisin+näin,+että+se+olisi+lähes+vastuutonta+”kielitaidoltaan+alaikäisen”+työllistämistä+lakiemme+vastaisesti.+(Tällä+viittaan+lainvalmistelijoittemme+lain+esivalmisteluvaiheissa+lain+tarkoittaman+merkityksen+tulkintaohjeisiin,+joita+käytetään+esimerkiksi+onnettomuuden+sattuessa,+viimeistään+hovioikeudessa+työsuojelulakia+tulkitessa.)+
Monessa+eri+kielitaidottomassa+työsuhteessa+ovat+seuraukset+vaikeita+tulkintakysymyksiä,+ja+vastuu+vieritetään+lain+puitteissa+loppujen+lopuksi+työnantajalle.+Työn+tuloksen,+loppukuluttajan+ja+muun+laillisen+viidakon+suhteen+esimerkiksi+virhevastuun+sidonnaisuudet+ja+jopa+tapaturmat,+työllistämisen+seurauksena,+kaatuvat+loppujen+lopuksi+taas,+ja+uudestaan,+työnantajan+niskaan+nykylakien+mukaan.++Minä+en+ainakaan+työllistä+yhtään+kielitaidotonta,+ennen+kuin+joku+”huonosti+valmisteltu+pika+laki”,+ja+allekirjoitettu+sopimus+takaisivat+taatusti+selustani+ja+antaisivat+mielenrauhan+monimutkaisesta+riskien+tulevasta.+Ja,+tuskinkin+työllistäisin+edes+sittenkään.+Siinä+ei+tulkkauskaan+auta.+Poliittisessa+päätöksenteossa+puolestani+tulkatkaa+tietyt+pirit+kernaasti+niin+paljon+kuin+sielunne+sietää.
+Ei+kovin+haittaa,+vaikka+harmittaakin,+ainakin+tietyn+verran.+Minun+tietyn+verta+jääköön+nyt+sanomatta;)
Hyvä+on+aloitus+ja+asiallista+keskustelua.+Hovinarrimmekin+jo+esiintyi+tyylilleen+uskollisesti+ja+huumorillaan+viihdyttäen.+Asfaltorin+hämärästi+muistan.+Siinä+ei+hovinarrin+historia+ollut+asialla.
PS.+Eihän+politiikan+teko+olekaan+ollut+enää+pitkään+aikaan+kovin+arvostettua+työtä.+Ketunhännän+pitoa+kainalossa+se+on.+Haissee+vaikka+olisi+kuinka+hyvät+Rexonat.+Kukahan+keksisi+vihapuheita+peittävän+Rexonan,+onko+se+edes+mahdollista?
No,+yhtä+kaikki,+pari+esimerkkiä:
https://www.youtube.com/watch?v=PZbQ_uULanY
Vielä+vanhempaa+on+seuraava,+jotenkin+tuntuu,+että+matkittua+mainontaa+New+Yorkista+asti.+Minä+aavistan.
https://www.youtube.com/watch?v=_LvWxJp7Pa4
Käykääpä+rekkamiehen+suihkussa+ja+lähtekää+rimpsalle.+Rimpsa+ei+ole+kaikkialla+virallinen+sana,+rimpsu+voisi+olla.+Rimpsalla+minä+ymmärrän+viihtymistä+ja+kaikille+hyvää+ja+sen+tanssituksen+tarjoamista.+Miten+te+ymmärrätte+sanan?
27.06.2017 21:05
Itse+itselleni+vastaten.+Kyllä.
24.06.2017 10:14
Onko+tuolla+telkkarissa,+Eliksiirissä,+juuri+menossa+ohjelma,+jossa+Tuula+esiintyy+moottorit+käyden?
24.06.2017 10:14
Jotenkin+tuo+Wanha+viehättää.+
Palasin+uimasta.
Pieliseltä.
Vesi+oli+toki+tosi+kylmää.
Vieläkin+näyttää+1,2,+aresti+tarkkuus+mittarissa.
Ei+veden,+vaan+muuta.+Olisikohan+ollut+Pielisen+veden+jotain+12-17+astetta.
Vesi+lämpeni+kroolatessa.
Moottorialus+Tuulan+tunnen+häitteni+myötä.+Kolille+kyyditti+hääyöksi+hotellihuoneeseen,+Pielisen+vesiä+pitkin.+Pielisen+pinta+oli+kaunis+ja+tyyni.+Laivuri+toki+nuorelle+parille+tarjosi+silloin+sopivasti+tilanteeseen+sopivaa+juotavaa.
Olin+edellisen+vuorokauden+alussa,+syrjäsilmälläni,+näkeväni+kansijumppaa+ko.+aluksen+suhteen+Höytiäisellä.
(mitkään+puhalluspelastusliivit+niilläkin+voimistelijoilla+ollut,+kun+olivat+niin+vartalomyötäisiä.)
Hamppari+on+mielestäni+katsontakantainen+tyylikäs+sana.+Vasemmalla+kädellä+osaavista+muurareistakin+ovat+vai+vitsit+minulla.+Kevättähän+on+aina,+koko+elämä.
Olkaapa+koko+juhannus+ja+Jussi+hyvin+ja+oikein+turvallisin+mielin+vielä+jatkossa.
PS.+Kantakaa+itseänne+kuin+ymmärrys+ja+vesi+kantavat.+Kehossanne+on+vettä,+enemmän+kuin+edes+hetkessä+ymmärtää+vettä+ajatuksen+laineilla+kantaa...
24.06.2017 05:07
Pyydän+Kamuttajalta+anteeksi,+että+provosoiduin+turhan+takia.+Edellinen+ei+kuuluisi+tähän+ketjuun.+Elo+on,+ja+jatkuu.
23.06.2017 00:10
Ei.+Olipa+kerran+melkein+musta+kissa+minullakin.+Sai+hauleja+sopivalla+hävitysnopeudella+armeliaasti,+ja+kaikella+eläinsuojelun+tyylitajulla+kunniakseen+haudan+juhliaan+pidettäväksi,+virsiä+veisaten.+
Sai+uskollinen+hiiren,+rotan+ja+jäniksien,+pikkulintujen+tappaja,+arvoisensa+hautajaiset.+Onko+muuta+kysyttävää?
+
Olen+edelleenkin,+silti,+kissa+ja+koiraihminen.+Asiat+ovat+yksi+kerrallaan+otettavia.
En+hyväksy+eläinrääkkäystä,+ihmisrääkkäystä+en+varsinkaan.
23.06.2017 00:05
Olen+hieman+hämilläni.+Miksi?+Tai+no,+en+ensinkään.
Luin+ketjun+läpi,+ja+totesin,+että+aloittajan+arvot+ja+käsitykset+ovat+liki+omiani.+Hän+on+selkeä+selkärankajohtajatyyppi.+Vertailun+vuoksi,+minä,+olen+hieman+liikakin+yhdentyvä+näihin+sympatian+säveliin.+Huomaan+nyt+hetken+pohdiskelevani+neliulotteisesti+työllistämiseni+kykyä+ja+sen+mahdollisuuksia+hyvän+johtajuuden+myötä.+Molemmilla+osapuolilla+on+oma+vastuunsa.+Työntekijällä+on+oma+yrityksensä+pelkästään+omassa+itsessään,+olla+luotettava+ja+lojaali...+Se+on+helpompi+kuin+yrittäjällä+ja+työllistäjällä.+Aloittaja+on+mielestäni+joka+suhteessa+ajat+sitten+oivaltanut+ajatuksen+syvimmän+helmen.
Tehkää+työllistämisen+taikoja+juhannuksen+sävelin.+Tallatkaa+hyvin+polkujanne.
https://www.youtube.com/watch?v=rH1UnDQV1pY
https://www.youtube.com/watch?v=nARegxaf6Y8
22.06.2017 23:31
Ai+niin.+Jäi+mainitsematta,+että+minunkin+pihamaallani+on+monta+oravaa,+niitä+on+lysti+seurata.
22.06.2017 22:10
Se+on+sitten+taas+yksi+Jussin+juhla+edessä.+Omalta+osaltani+toivotan+myös+hyvää+juhannusta+kaikille+palstan+seuraajille+ja+kirjoittelijoille.
Aloittajaa+olen+oppinut+arvostaman.+Uuninpankkoa+pidän+hyvänä+väittelykumppanina.+Olen+sikäli+merkillinen+luonne,+että+en+niin+paljon+täällä+säikähdä+mitään,+että+se+aiheuttaisi+erityistoimenpiteitä.+Olenkohan+liian+suvaitsevainen;)
++Elämä+on+aika+ajoin+merkillisen+monimutkaista.+Kukapa+välttyisi+pohdiskelemasta+elämän,+uskon+ja+poliittisen+ilmapiirin+syvällisimpiä+olemuksia.+Moni+saattaa+ajatella,+että+on+sekavaa,+ei+oikein+mistään+oikeasta+saa+kiinni.+Satavuotias+Suomi+viettää+kuitenkin+nyt+100+vuotuistaipaleensa+ainoata+tämän+historiankulun+juhannusta.+Sen+vuoksi+valitsin+seuraavat+kappaleet+kuunneltavaksenne.+
Tuo,+rakkaus+on+sininen,+ei+viittaa+minun+taholtani+ensinkään,+ei+mitenkään,+tähän+perussuomalaisten+loikkaus+hankkeeseen.+Ei+se+kiinnosta,+tai+ehkä+hieman;)+Sopu+ja+hyvä+juhannuksenvietto+ja+sopivista+sopivin,+siristelemätön+rauha,+mielessämme+enemmän+kiinnostaa.+Kokko+ja+Pielisen+viileähkö+vesi,+puusaunan+löylyjen+monien+jälkeen+on+yksi+juhannuksen+nautintoja.+En+sylje+saunaoluellekaan.
Merikannon+Kesäillan+valssi+on+sitten+mielestäni+sellainen,+että+siihen+en+kyllästy+koskaan,+en+koskaan.+Siinä+on+monet+sävelaskelten+polut.
+On+mukavaa+ja+hyvä+olla+lieksalainen.+Kaikesta+tämän+palstan+olevasta+ja+vallitsevasta+epämääräisyydestä+huolimatta.
https://www.youtube.com/watch?v=LWX7rBV4Yx4
https://www.youtube.com/watch?v=c2aZvLQJl3w
22.06.2017 22:05
Kiitos+vastauksestasi.+Vaikka+tahtoni+ja+mieleni+pyrkiikin+monenmoiseen+etenevään,+katson+sen+nyt+sopivaksi,+olla+suuremmin,+tässä+”ryhtitietilassani”+pitempiä+kommentoimatta.
Kaikenmoinen+lukeminen+avartaa+ihmisen+mieltä.+Kuvien+katselu+avartaa.+Sarjakuvien,+elokuvien,+ja+ennen+kaikkea+aito+keskustelu,+maisemien,+ihmisten+katselu+ja+tulkinta+mielen+erikoismuotoisissa+tiloissamme,+näkevillä+silmillämme,+kuulevilla+korvillamme,+on+oivallista+elämää.+Kovin+minua+harmittaisi+jos+joku+aisteistani+puutteellinen+olisi.
Olkaamme.+Eläkäämme.+Kesä+on+aluillaan,+ja+siksi+ajattelin+kuunnella+seuraavaksi+Tapsaa.
https://www.youtube.com/watch?v=nARegxaf6Y8
PS.+Ajatelkaa+ja+kuunnelkaa+myös+sanoituksen+merkitystä.
18.06.2017 15:07
Niin+on.+En+ole+voittanut+veikkauksen+peleissä+suuria+summia.+Sittenhän,+jos+voittaisi,+olisi+elo+rentoa.+Tai+tosi+oivaltaen,+ymmärryksellä+ymmärtäen+se+olisi+hankalaa?+Mielestäni+raha+ei+ole+elon+onni!+Itsetunto+yksilöllä+terveen+tunnossa+on.+Sanokaa+mitä+sanotte.
18.06.2017 11:54
Hyvä,+parempi+ja+paras,+on+ajatuksissamme.+Mielenkiintoista,+tuleeko+tästä+intellektuellia?+Eli+älykästä+keskustelua+ja+mielipiteiden+vaihtoa,+monimuotoisuuden+kera.
Herätevirtaa+tästä.
http://rasisti.fi/
18.06.2017 11:26
Niin,+ja+minne+tahansa+menemme.+Sotaa+ja+ikävää,+rakkautta+ja+huolehtimista+on+oleva.+Yllin+kyllä+myös+väärää+tekemistä+ja+sortoa.+Tuhkastakin+on+elo+nouseva,+ihmiselläkö;+ken+tietää+sen?
Lieksassa+muuten,+kuin+ESR+rahalla+ei+työllistäminen+ole+helppoa.+Muuten,+minne+Pikes+hävisi+Lieksasta?+Olihan+se+joku+projektiorganisaatio?
En+osaa+yhtä+hyvin+soittaa+pianoa,+mutta+opettelen;)
https://www.youtube.com/watch?v=S_E2EHVxNAE
17.06.2017 21:26
Nyt+täytyy+kyllä+sanoa,+että+laitoit+tukevaa+tekstiä+monessakin+eri+suhteessa.+Ken+rivien+välistä+osaa+lukea,+osaa+arvostaa+aitoa+ja+jykevää+ymmärrystäsi.+Olen+yksi+niistä+yksilöistä,+joka+oli+aikoinaan+työharjoittelussa+Pankakosken+tehtailla.+Olen+saanut+siitä+elon+jatkumoon+hyvät+eväät.+Kiitoksen+annan+useammalle+kuin+yhdelle+verstaalle.+Metallin+sorvaamo+ja+sähköverstas+hyvine+opettajineen+ovat+edelleen+mielessäni,+lähimpinä.+Aikoinaan+oli+tehtaan+ilmapiiri+minulle+vain+oman+kokemani+mukainen,+mutta+en+sitä+kokenut+mitenkään+pahaksi+ja+huonoksi.+politiikkaa+ei+työaikana+silloin,+ainakaan+minulle+tullut+esille.+Ei+ollut+aavistustakaan+maahanmuutosta+ja+Lieksan+nykytilanteesta.
Mielestäni+on+hieno+juttu,+että+jaksat+vielä+kirjoitella+asiakirjoittelua+tänne+epämääräisten+arvojen+palstalle+kohteliaasti+ja+sävyisästi.+Meillä+on+ilmeisen+onnen+ja+muut+omat+aaltomme+rikkaat;)
17.06.2017 21:05
Tässä+ketjussa+on+nyt+muutama+kommentti,+joista+voisi+päätellä+Jyväskylänkin+arvoisan+opinahjon+suuntaan.
Huvittavasti+mietityttää+tämän+Suomi24+palstan+arvo+ja+arviointi+keskimääräisen+lieksalaisen+kaduntallaajan+näkökulmasta+tarkastellen.+Ei+suurtakaan+mitään.+No,+me+jotka+täällä+jaksamme,+hyvä+meille.+Myös+samaa+toivotan+vastarannan+kiiskille.+Kyllä+olette+intresantteja.+Mielenkiintoisia.
Osateistä+on+vahvoja.+Heikot+sortuu,+kaikenlaiseen.+Elontiellä.
04.06.2017 14:50
Tämä+on+lajimme,+siis+ihmisten+sukuun+kuluvaa+luonnon+raakaa+karsimista,+jotenkin+jumalatonta+ja+luonnon,+maaemon+hoitelemaa+säännöstelyä.+Siinä+ei+kovin+politiikka,+kristinuskonto+tai+muslimit+ja+Allahit+auta+jos+luonto+katsoo+tehtävänsä+tarpeelliseksi.+Olemme+kuitenkin+niin+pieniä+kokonaisuuden+hallinnassa.+Se+on+jo+nähty+ja+koettu.+Jumalaton+on+realisti,+elää+tunteella+ja+kokemaansa+perustuen+enemmän+kuin+provosoitu+ja+manipuloitu+ryhmä+tai+kansakunta.+Sitäkin+olen+joskus+miettinyt,+miten+Hitler+sai+manipuloitua+aikoinaan+suuren+osan+saksalaisista.+Tämä+ajatuksena+olkoon+ilman+kysymysmerkkiä.+Huutomerkillä+voisin+sitten+taas+nykyvaaraa+pohdiskella.+Se+on+nyt+kahta+puolta+meitä.+Jopa+keskellä+keskuudessamme,+jos+oikein+osaa+katsoa.+
Seuraava+maailmanpalo+alkaa+Kiinan+ja+Donald+Trumpin+pahalla+myötävaikutuksella.+Vikuuttavat+nyt+kaikin+tavoin+kaikkea+pysyvää+ja+pysymätöntä.
Saattaa+olla,+että+partisaaneja+metsästetään+tulevaisuudessakin+Olavi+Alakulpin+tavoin;+toki+nykyaikeisin+ja+nykyaikaisin+keinoin.
Nyt+haluaisin+olla+Helsingissä.+Lieksasta+en+enää+paraatiin+ennätä.+Lippu+kuitenkin+salossa.
Bosporin+marssia+en+löydä,+siispä,+vanha+tuttu.
https://www.youtube.com/watch?v=8dMKKmiAAUg
04.06.2017 12:44
Tuo+sattuu+kyllä+kohtalaisen+hyvin+stadin+slangin+kera+säveleen.
Täyttyy+myöntää,+että+minnuu+lähempänä+on+Savonmaa,+Karjala+ja+Pohjanmaa.
Kun+on+lännestä+itään+heitelty,+millon+mihinni,+lapsosena,+on+sitten+ihan+sekamurteinen+eikä+ossoo+haastaa+muuten+ku+virallisesti+suomee+tahi+ruottii.+Tämmäi+männöö+ihan+miten+sattuu+tuntummaan.+
Nyt+jo+tul+hoppu+jääkaapillein.+Saesko+kylemee+juotavvoo.+Olohi+o+tyhjä+ko+Löyskän+kukkaro.
04.06.2017 10:15
Ja+eihän+kenkään+laita+pahakseen,+jos+linkitän+lieksalaista+näin+äitienpäivänä.
https://www.youtube.com/watch?v=3rNr0z07eFc
14.05.2017 22:46
Mukavaa+on+huomata+tämä+äitienpäivätoivotus.+Todeta,+että+osittain+hyvin+harvoin+nykyisin,+mutta+kevyesti,+joku+asiakirjoittelija+muistaa+palstaa.+Minä+en+aina+muista,+mustaan+kyllä.+No,+se+olkoon+siitä.
Myöhässä+olen+toivottamaan+päivän+hyvyyttä,+mutta+vilpitön+kahdeksikin+tunniksi+on+joskus+parempaa,+kuin+koko+vuorokausi+syytää+kelvotonta.
Vaimoni+sanoi+nuoruutemme+aikoina+niin,+että+muista,+joka+päivä+on+minun+äitinä+oltava+lapsillemme.+Sinun+siittämillesi.+Rakkaus+on+myötäelänyt+ja+sitten+sitten+ollut,+toivoen+oleva,+jonkun+kera+lapsillemme+olen+ollut+isä.+Äiti,+vaimoni+on+kuitenkin+sen+suurimman+työn+tehnyt.+
Ei,+ei+vielä+minua+halveksi.+Antaa+suudella,+äitienpäivänä.
PS.+Minun+ukkoporukat+ovat+kaiken+elon+nuotioilla.+Eivät+täällä+he+ole+kuijulin+ajatusmaailmaa+sotkemassa.
14.05.2017 22:17
Sen+verran+vielä+tulkoon+esille+noista+talousasioista,+kysymysmerkistäsi+johtuen.++Koivisto+toimi+Suomen+Pankin+pääjohtajana+1968–1982.+Toki+päätöksien+tekoon+osallistui+muitakin.
+Tietoinen+hän+varmaan+oli,+missä+maa+lepää+taloutensa+suhteen.
13.05.2017 19:27
29 / 31