Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ingenjör_81
profiilit
Ingenjör_81
Ingenjör_81
Vapaa kuvaus
Aloituksia
113
Kommenttia
935
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rauhan tervehdys.
Nyt tähän aiheeseen on tarttuneet muutamat Jumalan miehet Suomen Siionista ja tässä kolme uutta puhetta preteristisistä vääristä käsityksestä.
Lähetyssaarnaaja Tomi Pönnin puhe preteristisistä harhakäsityksistä.
https://www.youtube.com/watch?v=k_D2Yr7xxYE
Pohjalaisen saarnaajan Antti Ylipelkosen puhe preterististä väittämistä.
https://www.youtube.com/watch?v=UavtheItPec
Baptistisaarnaaja Pauli Rahkosen puhe preterismin vääristä opeista.
https://www.youtube.com/watch?v=k-iu0bdbji0
Siunauksin, MM.
08.04.2024 13:54
Rauhan tervehdys.
Seurakunta pärjäsi 1900 vuotta ilman naispappeja, ilman psykologeja ja ilman sateenkaarilippuja, joten miksi nyt pitäisi lopunaikana alkaa tuoda näitä maailman oppeja sisälle Jumalan seurakuntaan kun niitä ei ollut apostoleilla?
Ajatelkaapa hetki, että miltä se olisi näyttänyt, jos apostoli Pietari olisi tuskissaan etsinyt Apolloksen temppeliin sen papittarilta kysymään apua sielunhoitoon?!
Sielunhoidon ammattilainen on Jumalan ihminen, joka tuntee Sanan ja on Pyhällä Hengellä täyttynyt. Muu apu on näennäistä ja väliaikaista.
"[Nainen oli]... paljon kärsinyt monen lääkärin käsissä ja kuluttanut kaiken omaisuutensa saamatta mitään apua, pikemminkin käyden huonommaksi." - Markuksen evankeliumi 5:26
Pahaa omaatuntoa ei saa ulos, vaikka sydämensä kaivaisi irti rinnasta, mutta Jeesuksella Kristuksella on valta antaa syntejä anteeksi ja lupaa antaa oman rauhansa sille, joka Hänen luokseen tulee.
Psykologia on syntynyt okkultistisista taustoista ja vie myös sinne takaisin sille altistuvat, koska sen ihmiskäsitys, parannuskeinot ja toiminta on hyvin lähellä pakanuutta. On hyvin vaikea löytää psykologia, joka ei harjoittaisi joogaa, meditaatiota ja energiavirtojen ohjailemista.
Tässä raamattutuntini psykologiaista, joka on aiheuttanut niin paljon vihastumista, että YouTube sensuroi sen niin, ettet voi edes hakemalla sitä kanavaltani löytää.
https://www.youtube.com/watch?v=b5et4aOo59o
"Oi Timoteus, varjele sinulle talletettu, välttäen maallisia turhia keskusteluja, ja pseudo-tieteen antiteesejä, josta eräät tehden ammatin ovat ohittaneet uskon. Armo olkoon kanssanne. Aamen." - 1. Timoteus 6:20-21 (kirj. käännös)
Siunauksin, MM.
08.04.2024 13:49
Rauhan tervehdys.
Tampereella on useita seurakunta, jotka eivät allekirjoittaneet sateenkaaripapin johdolla tehtyä lausumaa, kuten Luther säätiö, Henotes-seurakunta, Pirkanmaan perinteinen ja liuta muita seurakuntia. Jopa helluntaikirkossakin Tampereella ollaan nyt selitelty, etteivät he oikeastaan olekaan sitoutuneet tähän julkilausumaan kun tajusivat missä olivat olleet mukana.
Voit tästä lukea kannanottoni tuohon ekumeenisen sateenkaari julkilausumaan.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10230331436614633&set=a.1525273136622
Siunauksin, MM.
08.04.2024 13:41
Rauhan tervehdys.
Eipäs saa, kun ei ole julkaissut kirjaa.
Siunauksin, MM.
27.03.2024 17:08
Rauhan tervehdys.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta historiallinen tutkimus läpi seurakunnan historian läpi tekee väitteesi kestämättömäksi.
Tässä raamattutunnilla käsittelen kuinka ylöstempausta on aina odotettu läpi seurakunta-ajan, vaikkakin se pimeällä keskiajalla himmeni aika paljon kuten pelastusoppikin.
https://www.youtube.com/watch?v=2FcR42hHkXE
Siunauksin, MM.
26.03.2024 09:34
Rauhan tervehdys.
Tässä päivitetty linkki Olavi Kokkosen tutkielmaan Markku Veilon kirjasta, josta hän löytää kymmenittäin epäraamatullisia oppeja.
https://1drv.ms/w/s!AifMtK7-9J_vxy6PGRL_TcfS-WtN?e=hCxeAd
Siunauksin, MM.
24.03.2024 13:00
Rauhan tervehdys.
Aamen. Jos olet elänyt synnittömän elämän koskaan rikkomatta lakia, sinä pelastut, mutta jos olet yhdessäkään kohtaan rikkonut lakia, olet rikkonut koko lain ja olet kadotettu. Tämä on Vanha liitto.
Mutta olet erehtynyt lain tarkoituksesta. Sen tarkoitus ei ole tehdä ihmisestä vanhurskasta, koska se on voimaton siihen, vaan tehdä ihmisestä syntinen eli näyttää minkälainen hän oikeasti on. Kaikki ovat syntiä tehneet ja rikkoneet Jumalaa vastaan.
Sitten on Uusi liitto Kristuksessa, joka ei perustu lain ansioon vaan armoon uskon kautta. Se on tämä tie, jota minä kuljen apostoli Paavalia seuraten armon alla ilman lain ansioita.
"Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu." - Galataiskirje 2:19
"Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta." - Galataiskirje 5:4
Siunauksin, MM.
22.03.2024 11:54
Rauhan tervehdys.
Jos hylkäät apostoliset kirjat Raamatusta, teet juuri tuota mitä Jeremia varoittaa.
Mutta kristitty pitää Jumalan sanan, koska siinä yksin on pelastuksen tie.
Siunauksin, MM.
22.03.2024 11:24
Rauhan tervehdys.
On järkyttävä havaita kuinka monia näkyjä, ilmestyksiä ja (mukamas) Pyhän Hengen sanomia hän saa jokaiseen puheeseensa ympättyä, mutta Raamatun jakeet ovat vähäisiä ja nekin selitetään näkyjen perusteella aivan pieleen. Herra armahda.
Ikävä, että Martti Ojares oli nostanut Markku Veilon TV7 kanavan "ykköstykiksi" jälleen kerran torontolaisuudesta samaansa hengen ilmoituksen perusteella, kuten hän itse oli todennut asian.
Siunauksin, MM.
21.03.2024 09:30
Rauhan tervehdys.
"Tämä on kirous, joka käy yli kaiken maan. Sillä tämän kirouksen mukaisesti siitä puhdistetaan pois jokainen varas, ja jokainen vannoskelija puhdistetaan siitä pois. Minä lasken sen irti, sanoo Herra Sebaot, ja se menee varkaan kotiin ja sen kotiin, joka vannoo väärin minun nimeeni. Se jää sisälle hänen kotiinsa ja kalvaa sen loppuun asti, sekä sen puut että sen kivet." - Sakarjan kirja 5:3-4
Monet seurakunnat, yhteisöt ja liikkeet muuttuivat pysyvästi torontolaisuuden seurauksena sielullisiksi viihdekeskuksista, jossa saa nauraa ja hyppiä, mutta enää ei itketä eikä laskeuduta polvirukoukseen. Vaikutukset ovat olleet järkyttävän laajat, joista yksi paha hedelmä on torontolaisuudesta syntynyt TV7 kanava, joka toistuvasti nostaa valokeilaan uusia sielullisia eksyttäjiä.
Erityisen ikävästi tämä iski Suomen vapaakirkkoon, joka ei ole vieläkään toipunut tästä eikä todennäköisesti koskaan tulekaan toipumaan.
Siunauksin, MM.
21.03.2024 09:27
Rauhan tervehdys.
Kyseessä on ilmeisesti tämä videoni?
https://www.youtube.com/watch?v=jogAv5OfGPM
Tämä on valitettavan ajankohtainen nyt, kun piispat seuraavat Radio Dein linjaa ja ovat hyväksymässä homoliittoja, samalla muuttaen koko pelastuskäsityksen toisenlaiseksi.
Siunauksin, MM.
20.03.2024 17:09
Rauhan tervehdys.
Markku Koivisto on nykyään Radio Geissä ja samoin myös Patrick Tiainen on lukuisia kertoja vieraillut siellä homoseksuaalina, ilman että koskaan hänelle on kehotettu parannuksen tekoon.
Tästä lisää:
https://www.youtube.com/watch?v=U0EHDK6k0_g
Siunauksin, MM.
19.03.2024 08:47
Rauhan tervehdys.
Asia on juuri päinvastoin, sillä yksikään katolinen kirkko ei julista: "Jeesus tulee pian". Preterismi sen sijaan on jesuiittapapin kehittämä.
Tässä katolisesta kirkon vaikutuksesta tempausopin kieltämiseen.
https://www.youtube.com/watch?v=WfYnYoM6XE4
Siunauksin, MM.
17.03.2024 18:51
Rauhan tervehdys.
Voisitko kertoa miten olen harhassa? Oletko katolilainen kenties, judaisti vai ateisti?
Siunauksin, MM.
16.03.2024 20:12
Rauhan tervehdys.
"Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija." - Galatalaiskirje 1:10
Maine jos tässä suuressa luopumuksen ajassa on hyvä, olisin paremminkin huolissani kuin hyvilläni! Tämä oli jae aikanaan, joka tuli kun TV7 otti käsittelyyn allekirjoittaneen, kun paljastin heidän aviorikoksensa, torontolaiset taustansa ja epäterveet ilmiöt kanavalla, joista on noussut useita skandaaleitakin otsikoihin Jalovaarasta Tiaiseen ja Maldonadosta Herzogiin.
Mutta voin todeta, että viime päivinä olen saanut paljon rohkaisevaa, kiittävää ja siunaavaa palautetta johtuen tästä törkeästä videosta, jossa epärehellisesti leikellen taustamusiikilla vaikuttaen luodaan kuvaa eikä objektiivisesti käsitellä asiaa. Jopa otsikko on plagioitu. Ei tämä ole mikään koetteluvideo, vaan pilkkavideo.
Uskonpuhdistajat eivät olleet mitenkään suosittuja myöskään aikansansa, kun paljastivat paavin kirkon mädännäisyyden, vaan Martti Luther itse toteaa: "Samoin nykyään Lutherin nimi on maailman mielestä kaikkein vihattavin: se joka minua kiittää, tekee suuremman synnin kuin kukaan epäjumalanpalvelija, rienaaja, valapatto, huorintekijä, aviorikkoja, murhaaja, varas."
Jos olet suosittu ja pidetty Sodomassa, onko se hyvä merkki vai paha? Loot ei ollut suosittu tai pidetty, vaan sanoivat: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena, ja yhtäkaikki hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua pahemmin kuin heitä" (1.Moos. 19:9). Loot ei ollut suosittu, vaan "kaiken maailman hylkiö" tuhon omaksi vihityssä kaupungissa.
Mitä me tähän sanomme? Apostoli Paavalin sana on hyvä vastaansanojille, kun häntä syytettiin eksyttäjäksi kehoituspuheiden tähden ja joutui tämän heti ensimmäiseen kirjeeseensä kirjaamaan.
"Sillä meidän kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä eikä epäpuhtaasta mielestä eikä ole kavaluudessa puhuttua; vaan niinkuin Jumala on katsonut meidän kelpaavan siihen, että meille uskottiin evankeliumi, niin me puhumme, emme, niinkuin tahtoisimme olla mieliksi ihmisille, vaan Jumalalle, joka koettelee meidän sydämemme.
Sillä me emme koskaan ole liikkuneet liehakoivin sanoin, sen te tiedätte, emmekä millään tekosyyllä voittoa ahnehtineet; Jumala on todistajamme, emmekä ole etsineet kunniaa ihmisiltä, emme teiltä emmekä muilta, vaikka me Kristuksen apostoleina olisimme voineet vaatia arvonantoa; vaan me olimme lempeät teidän keskuudessanne, niinkuin imettävä äiti, joka vaalii lapsiansa; niin mekin, teitä hellien, halusimme antaa teille, ei ainoastaan Jumalan evankeliumia, vaan oman henkemmekin, sillä te olitte meille rakkaiksi tulleet." - 1. Tessalonikalaiskirje 2:3-8
Siunauksin, MM.
16.03.2024 19:14
Rauhan tervehdys.
Miehen ja naisen asema kodissa on kristinuskossa sama kuin kuninkaan ja kuningattaren. Kuningatar ei hallitse kuningasta, mutta ei ole lainkaan hassummassa asemassa, huolenpidossa ja turvassa.
Siunauksin, MM.
16.03.2024 16:31
Rauhan tervehdys.
Tämä ei ole ensimmäinen tällainen pilkkavideo minusta tai edes arvostelu, vaan kalvinistit aikanaan suuttuivat kovasti tekemästäni uuskalvinismista, niin että tekivät vastineetta yli 10 tuntia videoita YouTubeen.
Toisin kuin kalvinistit, niin tässä ei ole oikein mitään teologista sisältöä, johon vastata. Ainoa pointti tuntuu olevan Argumentum Ad Populum -argumentointi virhe eli vedotaan siihen että menestysteologia täytyy olla oikeaa, kun sillä on niin paljon kannattajia. Jos demokratialla ratkaistaisiin asiat, niin homoliitot tosiaan olisi siunattava, koska suurin osa piispoista niitä kannattaa (pois lukien yksi pohjalainen piispa). Mitä tapahtui piskuiselle laumalle?
Tuo video ladattiin alunperin Rapsodia Info -kanavalle, jossa ennen tätä videota oli tällainen lyhyt tiktok-video, jossa opetetaan ääri-menestysteologiaa ja vaikutelma on kuin jostain barbiemaailmasta, jossa Jeesuksesta on tehty Ken-barbi! Paljon olen Suomessa kuullut, mutta tämä on yksi pahimmista menestysteologia video pätkistä.
https://www.youtube.com/watch?v=NzkN9CNpvkA
Arvosteluvideollani lisäksi en taida ehtiä sanoa yhtäkään lausetta loppuun asti, sillä niin törkeästi on leikattu allekirjoittaneen puheita, jollaista itse en koskaan tekisi enkä ole tehnyt kanavallani käsitellessäni toisten opetuksia, vaan usein video inserteissä olen antanut pitkiäkin lainauksia toisten kirjoituksista tai puheista.
Verrokkina todettaakoon esimerkiksi, että luen useita kappaleita putkeen Jean Kalvinia osoittaen, että hänellä oli syvälle pintynyt käsitys JDS opista itsellään.
https://www.youtube.com/watch?v=2b09hRAOaLw
Lisäksi, videoon ei ole lisätty linkkejä tai lähteitä, mitä on käytetty. Itse taas laitan kaikki mahdolliset lähteet näkyville, jotta kuka tahansa voi tarkistaa asiayhteyden ja mitä on lainattu.
Mutta sitä ihmettelen, että miksi juuri nyt on tehty tämä video, kun tästä Rapsodia-videostani on aikaa jo tovin aikaa:
https://www.youtube.com/watch?v=v9xP1FKBmzY
"Hajottaja hyökkää sinua vastaan! Vartioitse varustuksia, tähystä tietä, vahvista vyötäiset, kokoa kaikki voimasi." - Naahumin kirja 2:2
Herää ajatus, että onko nyt tulossa joku uusi menestysteologinen aalto Suomeen, kun menestysteologiaa aletaan näin puolustamaan? Onko uusi Patrick Tiainen nousemassa? Tuleeko Benny Hinn tai Chris Oyikhilome vierailulle Suomeen?
Siunauksin, MM.
16.03.2024 16:28
Rauhan tervehdys.
Ei ole. Viimeksi vuosia sitten hän laittoi vaimonsa asialla ja luulen, että sitä kautta se nytkin olisi tullut jos olisi tullut.
Siunauksin, MM.
16.03.2024 05:52
Rauhan tervehdys.
Naispappeus rikkoo Jumalan luomisjärjestyksen (ja usein perherauhan), siitä seuraa sukupuolineutraali ajattelu ettei sukupuolella ole väliä ja tästä taas seuraa homoseksuaalisuuden hyväksyntä.
Juha Ahvion kirjassa tutkimustuloksissa kävi selvästi ilmi, että suurin osa naispapeista hyväksyy homoliiton, kun taas miehien kohdalla se oli paljon harvinaisempaa.
Naispappeus ei siis ole niin pieni virhe kuin äkkiä ajateltaisiin, kun katsoo hedelmiä ja mitä siitä seuraa, koska naispappeutta ei voi hyväksyä rikkomatta Raamatun opetusta ja kun lähtee rikkomaan yhdessä selvässä kohtaan, seuraa muut kysymykset perässä.
"Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa. Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva; eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen." - 1. Timoteuskirje 2:11-14
Siunauksin, MM.
15.03.2024 14:52
Rauhan tervehdys.
Videon takana on ääri-menestysteologinen Rapsodia yhteisön Jukka-Pekka Saarela, joka löytyy myös uutisista.
"Rapsodia on toiminut Suomessa ainakin vuodesta 2020 lähtien, jolloin järjestön suomenkieliset verkkosivut julkaistiin. Rapsodia Suomi -sivun ylläpitäjänä toimii oululainen Jussi-Pekka Samuel Saarela, joka esiintyy netissä ilman sukunimeään. Saarela on entinen Diili-kilpailija, joka on tuomittu vuonna 2014 petoksesta Sparecom-yhtiönsä toiminnasta Oulun käräjäoikeudessa. "
https://kaupunnimedia.fi/korona-inspiroi-oulun-salaliittoryhmia-kyseessa-on-mita-todennakoisimmin-suuri-kusetus/
Opillisesti he edustavat äärimmäistä menestysteologiaa, kuten allekirjoittanutta täysin vääristelevä (niin etten saa lausetta sanottua ilman leikkausta) videota edeltänyt TikTok video puhuu puolestaan mistä on kyse:
https://youtu.be/NzkN9CNpvkA
Käsittelin vuosia sitten koronakriisin alettua Rapsodiaa ja sen oppeja. Räikein harhaoppi on, että Jeesus kuoli hengellisesti helvetissä oltuaan saatanan kiduttama siellä.
https://youtu.be/v9xP1FKBmzY
Aikaisemmin Suomessa Rapsodian edustajana oli Veli Saarikalle, joka edusti opillisesti samaa eksytystä, mutta tervehtyi siitä aikalailla itse sairastuttuaan syöpään sen jälkeen kun julisti ettei uskovainen voi olla sairas!
Aikaisemmin myös uuskalvinistit tekivät allekirjoittaneesta kymmeniä tunteja videoita, mutta ne erosivat siinä, että kalvinisteilla oli todellakin joitakin teologisia pointteja (vaikkakin heikkoja), kun tässä taas vedotaan siihen että koska menestysteologia on suosittua, sen täytyy olla totta. Tällä periaatteella siis olisi homoliitotkin hyväksyttävä, kun suurin osa piispoista (yhtä pohjalaista piispaa lukuunottamatta) hyväksyy homoliitot kirkossa.
Kaikki tyyni, tuo videon hehkutus menestysteologiasta niinkuin koko Rapsodia yhteisö on niin irvikuva kristinuskon opeista, etten tämän enempää tähäm reagoi. Raamattu ei sano, että rikkaat ovat autuaita, se ei sano mitään hyvää mammonastanja varoittaa ankarasti ahneudesta.
Siunauksin ja terveisin,
-Mauno Mattila
15.03.2024 00:10
9 / 47