Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

36

1. Mun+uusi+työnantaja+on+mukava.+Ongelma+on+hänen+omaishoitajansa.+En+aina+tiedä,+olenko+työnantajani+avustaja+vai+omaishoitajan+siivooja/piika.++Avustettavani+on+vuorohoidossa+kerran+kuussa+viikon.+Tässä+paikassa+on+avustajien+vaihtuvuus+ollut+aika+tiuhaa.++Olisi+pitänyt+varoituskellojen+kilistä,+niin+en+olisi+hakenut+koko+paikkaa.++Onneksi+on+kolmen+kuukauden+koeaika.+En+tiedä,+jatkanko.+Kestääkö+hermoni+omaishoitajan+ilkeyksiä.++Hän+jauhaa+koko+ajan,++mitä+edelliset+avustajat+on+tehnyt.+Huomenna+menen+taas+sinne,+kun+työnantaja+tulee+vuorohoidosta.+Jos+omaishoitaja+rupeaa+taas+nillittämään,+aion+sanoa,+etten+minä+ole+ne+muut+avustajat+eikä+mua+kiinnosta,+mitä+ne+ovat+tehneet.+Minä+teen,+niinkuin+olen+oppinut+tekemään+ja+jos+se+ei+kelpaa,+anna+potkut.+Nillitystä+seuraa+siitäkin,+etten+kääri+käytettyjä+vaippoja,+niinkuin+omaishoitaja+haluaa.+Ne+pitää+kääriä+oikein+siistiksi+paketiksi.+Tekee+mieli+sanoa,+että+muualla+käytetyt+vaipat+on+arvotonta+jätettä,+joka+vain+laitetaan+roskikseen+sen+kummemmin+hienostelematta.++Vai+pitäisikö+niihin++laittaa+vielä+joku+hieno+rusetti+omaishoitajan+mielestä?+Omaishoitajan+käytös+stressaa+sen+verran,+että+olen+alkanut+katumaan,+että+hain+tuota+paikkaa.+Toivon+todella,+että+avustettavani+pääsee+jonain+päivänä+kävelemään+omilla+jaloillaan.+Ei+tuo+hänen+omaishoitajansa+käytös+ole+hänellekään+mukavaa.+Häntä+kohdellaan+kuin+jotain+vajaamielistä.+Olisi+tosiaan+kiinnostava+tietää,+miksi+edelliset+avustajat+eivät+ole+olleet+siellä+pitkään.+Veikkaan,+että+syynä+on+tuo+omaishoitajan+käytös.+Mulla+on+toinenkin+avustettava,+joka+asuu+palvelukodissa.+Sinne+on+aina+mukava+mennä.++Tämä+työ+on+mukavaa,+kun+vaan+on+hyvä+ilmapiiri,+eikä+tarvitse+tuntea+syyllisyyttä+esim.+siitä,+että+kehtaa+pitää+pienen+ruokatauon.