Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Taisit+provona+etsiä+nimenomaan+kaikki+laitapuolen+kulkijat,+jotta+pääsisit+arvostelemaan...+Melkoinen+veijari+olet."
No+joo,+myönnetään+sitten,+että+ihan+vain+päästäkseni+arvostelemaan,+olin+jaellut+samaisen+naapuritaloyhtiön+asukkaille+(n.+300+kpl)+paikallisen+marketin+ilmaisjakeluleipää+ja+muita+tuotteita+ehkä+noin+vuoden+verran,+ja+käynyt+samaisena+aikana+kerran+pari+viikossa+keskustelemassa+siellä+niiden+kanssa,+jotka+halusivat+keskustella.+Minut+tunnettiin+siellä+lempinimellä+"pastori",+vaikka+en+sellaista+nimikettä+koskaan+hyväksynyt+heidän+minusta+käyttävän+kuin+lempinimenä.
Ja+kaikki+tämä+vaiva+siis+vain+siksi,+että+pääsisin+arvostelemaan+adventtikirkkoa+heidän+pikku+mokastaan+!+Mistä+arvasitkin+???
27.06.2019 20:55
"Missä+adventtiseurakunnassa+olet+käynyt?+Et+ole+ilmeisesti+osallistunut+kokoussarjoihin+tai+et+ole+katsonut+ympärillesi."
Minä+ainakin+olen+osallistunut+kokoussarjoihin+ja+katsellut+ympärilleni.
Ja+samalla+hävennyt+silmät+päästäni+adventistien+toimintaa.
Aikanaan+toin+erääseen+kokoussarjaan,+johon+seurakunta+jakeli+postin+mukana+lukuisia+kutsukorttejakin,+muutamia+naapuritaloyhtiön+asukkeja,+jotka+eivät+olleet+ns.+hyväosaisia.
Kovasti+tein+töitä+että+heidät+mukaani+sain,+mutta+kun+perille+kokoukseen+päästiin,++pari+seurakunnan+vanhinta+totesi+että+he+voivat+sitten+istua+eteisessä,+kiitos.
No+se+olikin+sitten+kokolailla+edustava+kuva+adventistien+rakkaudesta+syntisiä+kohtaan.+Enkä+vaivautunut+poloisia+kysymään+toista+kertaa+häpeämään+eteisessä+sitä,+etteivät+kuulemma+olleet+kelvollisia+salin+puolelle,+jossa+ei+tosiaankaan+silloin+ollut+pulaa+istumapaikoista.+Olihan+siellä+lähes+koko+seurakunta+nauttimassa+omasta+seurastaan...
27.06.2019 20:00
On+itse+asiassa+kokolailla+sama,+mitä+ihminen+itse+pitää+pelastuksen+kriteerinä+tai+kreiteereinä.
Oleellista+on+se,+mitä+Jumala+pitää+pelastuksen+kriteerinä.+Millainen+ihminen+on+hänen+tahtonsa+mukainen+siinä+määrin,+että+haluaa+tämän+pääsevän+osalliseksi+iankaikkisesta+elämästä+?
Ja+jos+nyt+sitten+katsellaan+niitä,+joille+iankaikkinen+elämä+on+todellakin+lahjoitettu,+niin+ensimmäiseksi+tulee+mieleen+ryöväri+ristillä,+ja+toiseksi+Daavid.
Tuo+ryöväri+ristillä+ei+ollut+koskaan+kirjoitettua+UT:n+sanomaa+lukenutkaan,+joten+hänen+osaltaan+sen+uskominen+ei+siis+ollut+mikään+kriteeri.+Oleellinen+asia+oli+se,+että+hän+tunnusti+Jeesuksen+Jumalan+pojaksi;+häneksi+jolla+oli+oleellinen+valta+valittaessa+ihmisiä+uuteen+valtakuntaan.
Tämä+tosin+siis+nyt+UT:n+kirjoitusten+perusteella;+ja+kuten+tiedämme,+Jeesuksen+sanat+hänelle+eivät+välttämättä+olleet+juuri+sellaiset+kuin+mitä+on+kirjattu,+eikä+sitä+tiedä+vanha+Erkkikään,+pääsikö+kaveri+paratiisiin+samana+päivänä+vaiko+eikökö.++Mutta+meillä+on+kohtuullisen+hyvä+syy+olettaa,+että+Jeesus+hyväksyi+hänet.
Ja+sitten+mitä+Daavidiin+tulee,+niin+siinä+on+kuulemma+Jumalan+mielen+mukainen+mies;+mies+joka+"uskossa+ollessaan"+tapatti+aviorikoksensa+kohteen+aviomiehen,+ja+teki+muutakin+pikku+jäynää,+kuten+kuolinvuoteellaan+antoi+pojalleen+ohjeita+eri+henkilöiden+tappamisesta,+koska+oli+itse+luvannut+pidättäytyä+heidän+tappamisestaan.
Että+sellainen+oli+Jumalan+mielen+mukainen+mies.+Mutta+kaikesta+huolimatta,+Raamattu+antaa+ymmärtää+että+Jumala+arvosti+häntä+kovasti.+Nooh,+hänkään+ei+Raamatun+teksteihin+ollut+niin+kokolailla+perehtynyt,+joskin+hänen+kirjoittamikseen+on+useita+tekstejä+väitettykin.
Joka+tapauksessa+voisikin+siis+kysyä:+mikä+sitten+on+oleellista+pelastuksen+kannalta.+Kirjoitettuihin+teksteihin+uskominen+ei+siis+tosiaankaan+sitä+ole,+edes+tämän+pienen+tutkiskelun+pohjalta.
27.06.2019 17:10
No+älä+nyt+sentään+vedä+hernepurkkia+nenään+leikinlaskusta.
Kyllä+mnä+olen+väärässäkin+ollut.+Mm.+silloin+kun++vielä+puolustin+kolmiyhteyttä,+received+text+-raamatunkäännöksiä+(mm.+KVJ,+1´Biblia+1776+yms.)+,+ja+sen+sellaisia.
Mutta+eihän+sinun+tarvitse+kuin+osoittaa.+että+olen+väärässä+sanomisissani,+ja+olen+valmis+kierimään+tervassa+ja+höyhenissä.++Ainakin+noin+niinkuin+kuvannollisesti.
Siihen+asti,+katson+olevani+oikeassa.
Jos+nyt+katsotaan+vaikka+tekstiäni+ja+G4G:n+kommenttia+
"(G4G:)"Vieläköhän+moni+adventisti+uskoo+luettuaan+tekstejäni?"
(Exap:)+Älä+huoli.+Juuri+kukaan+adventisti+ei+niitä+lue,+ja+ne+jotka+lukevat,+lähinnä+säälivät+sinua."
Niin+voisin+siihen+nyt+todeta+ettei+palstalla+ole+montaakaan+adventistia,+jäljellä+lukemassa+ovat+vain+kovaksikeitetyimmät+yksilöt,+joita+G4G:n+kommentointi+ei+ns.+"hetkauta".++Joten+se+mitä+sanoin,+on+olosuhteisiin+nähden+varsin+osuvaa.
Todista,+että+olen+väärässä...+???
26.06.2019 19:33
Kerran+luulin+olevani+väärässä...+mutta+onneksi+erehdyin.
26.06.2019 16:39
"Homous+ei+ole+enää+sairaus,+eikä+mielen+sairaus."
Raamattu+ei+ole+sellaista+missään+kohdin+väittänytkään.+Joten+haukut+väärää+puuta.+Raamattu+tuomitsee+homouden+synniksi,+mutta+se+nyt+taas+on+asia+joka+ei+useimmissa+nykypäivän+yhteiskunnissa+ole+edes+miksikään+muuttunut.
Sinun+olisi+todellakin+syytä+katsella+Pikku+Kakkosta,+sen+sijaan+että+arvostelet+asioita+jotka+ovat+silleen+aikuisten+juttuja.
26.06.2019 16:36
Ai,+sorry+että+vastasin,+sitten.++Mutta+en+nähnyt+kenelle+viesti+oli+lähtetty,+sillä+se+näkyi+minulle+lähetetyissä+vastauksissa+(kirjautunut+käyttäjä),++arvatenkin+siksi+että+olin+aloittanut+tämän+säikeen,+tässä+ketjussa,
25.06.2019 22:36
En+ole+poistamassa+enkä+poistattamassa+kenenkään+viestejä.
Itse+en+näkisi+tuossa+viestissä+mitään+poistamisen+arvoista,+Onhan+se+ihan+puhdas+mielipiteen+kysyminen,+eikä+suinkaan+ede+mielipiteen+ilmaisu.+Tosin+en+nähnyt+poistetusta+viestistä+kuin+tuon+ensimmäisen+rivin.+
Sinun+pitännee+kysyä+palstan+moderaatiolta+asiaa.
25.06.2019 22:04
No+kas,+mitäs+leegio+666+muuta+?
25.06.2019 22:00
Ja+sille+poistetulle+Anon+viestille+jossa+kysyttiin+pidänkö+homoutta+normaalina,+niin+vastaukseni+on+kyllä.
Normaalia+on+se,+mitä+yhteiskunnassamme+yleisesti+tapahtuu.+Se,+onko+se+yleisesti+hyväksyttävää,+riippuu+vahvasti+yhteiskunnasta+ja+aikakaudesta.
Mutta+tässä+meidän+yhteiskunnassamme+ja+tällä+aikakaudella,+homoutta+pidetään+normaalina.+Näillä+mennään.+¨
Mutta+onko+se+Raamatun+mukaan+syntiä+?+Vastaus+on+kyllä.
25.06.2019 21:24
No+no,+sentään.
Historialliset+kirjakokoelmat+kertovat+paljon+sen+ajan+ihmisten+mietteistä.+>Eihän+siitä+ole+vuosisataakaan,+kun+homous+Suomessa+määriteltiin+sairaudeksi.
https://www.youtube.com/watch?v=y6E4Ib25YcA
Jos+siis+pohdiskelet+homojen+asemaa,+pyri+arvioimaan+1700+vuotta+vanhoja+tektejä+kyseisen+aikakauden+kontekstissa...
25.06.2019 21:08
Niin,+nyt+varmaan+kuitenkin+tulee+erottaa+toisistaan+kaksi+ihan+eri+asiaa;+eli+a)+homovastaisuus+ja+toisaalta+b)+homojen+pitäminen+muuten+aivan+normaaleina+ihmisiä,+mutta+syntisinä+ja+harhautuneina+Raamatun+sanan+mukaan.
a)+on+homojen+vihaamista,+kun+taas+b)+on+enemmänkin+katsomista+ihmisen+tilaa+sen+kautta,+mitä+ajattelee+Raamatun+sanovan+asiasta.
Se,+joka+pitää+homoutta+Raamatunvastaisena+toimintana,+jonka+Jumala+on+nimenomaan+kieltänyt+(b),+ei+suinkaan+tulisi+johtaa+homovastaisuuteen+(a)+yhtään+sen+enempää+kuin+kaikkien+syntisten+vastaisuuteen.
Kaikkien+syntisten+vastaisuus+taas+on+vihaa+koko+ihmiskuntaa+kohtaan,+jossa+ei+silleen+ole+hitusenkaan+verran+järkeä.
25.06.2019 17:34
"Usko+on+luja+luottamus+siihen,+mitä+Toivo+taan...noin+opetti."
Toivotaan-Toivotaan.+
Toivo+Markkanen+opetti+(joskus+n.+-95-97+tms.+vuosina)+luentosarjassaan+"Tähtitaivaan+ihmemaailma"+että+Jumala+todennäköisesti+asuu+Orionin+tähtisumun+alueilla+ja+että+häneltä+jäi+kokonaan+jalkahien+haju+pois+kun+siirtyi+kasvisruokavalioon.+
Usko+on+luja+luottamus+siihen+mitä+Toivo-taan...noin+opetti.
25.06.2019 17:23
No+kiitos,+hienoa+että+tunnustat+asian.
25.06.2019 17:10
"Sen+sijaan,+että+alat+solvata+toista+ihmistä,+voisit+valottaa+meille+tietämättömille+sitä+ihmeellistä+Jeesusta,+jota+kukaan+muu+ei+tunne+sinun+lisäksesi."
Kyllä+asenteesi+käy+aivan+hyvin+selville+tästä+lauseestasi.
Jeesuksen+ja+hänen+opetuslastensa+sekä+Jerusalemin+seurakunnan+opetuksista+löytää+kyllä+tietoa,+jos+haluaa+myös+astua+ulos+Raamatun+ihmeellisestä+maailmasta,+johon+et+sitäpaitsi+edes+itsekään+usko.
25.06.2019 17:09
"Vieläköhän+moni+adventisti+uskoo+luettuaan+tekstejäni?"
Älä+huoli.+Juuri+kukaan+adventisti+ei+niitä+lue,+ja+ne+jotka+lukevat,+lähinnä+säälivät+sinua.
24.06.2019 20:19
Voi+hellanlettas.+Sniffedy,+suorastaan.+Onko+opinnot+menneet+hukkaan+?+Ja+kaikki+ne+menetetyt+vuodet...+?
Jos+sinua+noin+kovin+ottaa+pannuun+se,+ettei+tutkimasi+Raamtun+kirjoitukset+olekaan+sinulle+minkään+arvoisia,+mene+vaikka+metsään+potkimaan+puita,+se+on+hyödyllisempää+kuin+yrittää+kirjoitella+ironista+kirjoitusta+mihin+ei+sinulla+kerta+kaikkiaan+riitä+lahjoja.
24.06.2019 20:18
"ehkäpä+sinä+osaat+valottaa+enemmän+tätä+uutta+ja+omituista+uskoa?"
Valitettavasti,+en+ole+kyseisen+"uuden+ja+omituisen+uskon"+asiantuntija.
Mutta+onko+kyseinen+usko+sitten+uusi,+vai+itse+asiassa+alkuperäinen+?+Siis+peräisin+ajalta,+jolloin+UT:tä+tai+yhtäkään+sen+kirjoituksista+ei+ollut...
24.06.2019 18:30
Erieuroiset+ja+erisenttiset+jotka+ovat+syvästi+langenneet/jopa+syntiä+jotkut+tehneet/nyt+kipin+kapin+sinne+suomenkristityt/foorumille/palstalle/keskusteluseuroihin/jutustelupaikkaan/kuppikuntaan/turinapalstaan+sekoilemaan/rukoilemaan/turisemaan/muitahaukkumaan+jotta+kenoviivamiehen+toive/harrasusko/vienokaiho+täyttyisi+täyteeen+toteutumiseensa/mittaansa/määräänsä+vihdoi+n+ja+viimein+ja+hän+saisi+rauhan/täyttymyksen/fullfillementin/satiisfaktioonin+unelmillensa/toiveilleinsa/haaveilleinsa.
24.06.2019 17:48
"Sielunhoitajat+valitaan+seurakunnan+vanhimpien+toimesta+ja+tehtävään+saa+koulutuksen."
Ei+mutta+hellanlettas,+siis+kyseessä+on+ihan+koulutettu+henkilö+?
Kerropas,+mitä+koulutusta+sielunhoitajan+koulutukseen+ja+pätevöitymiseen+sisältyy++?+
-+Jotenkin+osaisin+arvailla,+että+pätevöitynyt+sielunhoitaja+osaa+silleen+ainakin+heti+alkajaisiksi+määritellä:+"MIKÄ+on+se+ihmisen+sielu".
-+Sitten,+sielunhoitaja+tietysti+osaa+heti+kättelyssä+jo+sanoa,+millainen+sen+sielun++pitää+olla+silloin,+kun+se+on+kunnossa+eikä+hoitoa+tarvitse+(vrt.+sairaanhoitaja).¨
-+Sen+jälkeen,+kun+on+sitten+todettu+että+se+sielu+ei+ole+"kunnossa",+sielunhoitajan+pätevyys+tietysti+päättyy,+ja+sielunlääkäri+on+ainoa+joka+on+oikeutettu+määrittelemään+sairaalle+sielulle+oikean+hoidon.++
Onko+A-kirkossa+yhtään+pätevöitynyttä+sielunlääkäriä+?
Jos+ei+ole,+mitä+hittoa+niillä+sielunhoitajilla+sitten+on+virkaa+???
24.06.2019 17:38
18 / 167