Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Mikä+se+Jumalan+tahto+oikein+on?+Onko+sinun+näkemyksesi+siitä+oikea+vai+jonkun+muun...mistä+voit+sen+tietää?
...
Entä+jos+ei+tiedä,+mikä+on+oikein?+"
No,+onpa+uskova+tai+ei,+se+oikea+tai+Jumalan+tahto+ei+ole+sitä+mitä+muut+tarjoavat,+vaan+se+mikä+omassa+sydämessä+tuntuu+oikealta.+Seurakunnissa+oleville+tämä+on+huomattavasti+vaikeampaa,+koska+ihmisviisutta+tarjoillaan+Jumalan+tahdon+nimissä.+Mutta+ihminen+sydämessään+tietää,+mikä+on+oikein+ja+mikä+väärin,+ja+jos+tekee+sen+mukaan,+se+lienee+paras+arvaus,+molemmissa+tapauksissa.
18.06.2019 22:01
"...+Jehovan+todistajien+tai+ateistien+täytyy+teeskennellä+noita+edellä+lueteltuja+ominaisuuksiaan?+"
No+hei,+syyhän+on+varsin+yksinkertainen.
Edellä+mainittujen+ominaisuuksien+teeskentely+on+juurikin+sitä+niin+kutsuttua+kristityn+kasvua,+jota+adventistit+tavoittelevat+Ellun+tekstien+mukaisesti.
Mutta+koska+JT:t+ja+atet+eivät+ole+adventistien+mielestä+kristittyjä,+kasvun+on+oltava+teeskentelyä,+koska+vain+kristitty+voi+kasvaa+"hyväksi+ihmiseksi",+ja+jos+heillä+on+nuo+ominaisuudet+paremmin+kuin+adventisteilla,+niin+sitten+kyseessä+on+jo+suuri+harhautus.
Niin+simppeliä+se+vaan+on.+
Ja+hei,+näkeehän+sen+sinustakin:+koska+et+ole+"täydellinen",+etkä+"teeskentelijä",+niin+siksi+sinulla+on+ongelmia.+Teeskentelijöillä+niitä+ei+ole,+ja+täydelliseksi+emme+voi+tulla.
Tulee+vain+mieleen+sanonta:
"I+am+nobody.+Nobody+is+perfect.+Therefore,+I+am+perfect.",+joka+ei+kääny+ihan+hienosti+suomeksi...
18.06.2019 21:16
"Oletan,+että+vastaus+ei+tullut+Jehovan+todistajalta,+eikä+myöskään+ateistilta,+vaan+kenties+adventistilta+tai+joltakin+muulta+Tosiuskovalta,+jonka+sydän+on+aitoa+rakkautta+tulvillaan...+:-)"
Kiitos,+tämä+oli+päivän+paras+!
18.06.2019 21:01
Juu,+ihan+vapaasti+saa+jäljittää.+Siitä+nyt+ei+kukaan+mitään+kostu,+mutta+jätän+paikan+mainitsematta+lähinnä+siksi,+etten+pidä+tätä+kyseisen+seurakunnan+ongelmana,+vaan+sama+heijastuu+monessa+paikassa,+a-kirkossakin.
Itse+asiassa,+puheenvuoroni+otettiin+vastaan+rakentavalla+tavalla,+pienryhmien+keskustelutuokion+"pohdintatulokset"+koottiin+ja+esiteltiin+kaikille,+ja+kommenttini+saivat+varsin+lämpimän+vastaanoton.
Mielestäni+kristityn+kasvu+ei+ole+itsensä+omin+voimin+kehittämistä,+vaan+antautumista+Jumalan+tahdolle.
Tai,+jollei+usko+Jumalaan,+niin+kasvu+ihmisenä+on+antautumista+sille,+minkä+tietää+oikeaksi.
17.06.2019 22:23
Meillä+on+täällä+uskontojen+multiversumi,+jossa+jokaisen+uskonnon+omassa+universumissa+on+vain+yksi+oikea+laki+ja+totuus,+joka+hallitsee+sitä+kyseistä+universumia+ja+määrittää+sen+ilmenemismuodot,+menneisyyden,+nykyisyyden+ja+tulevaisyyden,+muiden+universumien+ollessa+vain+harhaa+ja+puutteellisuutta.
17.06.2019 21:47
"Tosiasia+on,+että+ellei+kykene+rakastamaan+itseään,+ei+kykene+rakastamaan+muitakaan."
Näin+se+taitaa+valitettavasti+olla.
Mutta+tuo+toikin+mieleeni,+että+kenties+se+syy+miksi+usein+A-kirkossa+ollaan+niin+tarkkoja+toisten+kyvystä+noudattaa+käskyjä,+lienee+lauseesi+muunnelma:
"Tosiasia+on,+että+ellei+kykene+hyväksymään+itsensä+vajavaisuutta,+ei+kykene+hyväksymään+muidenkaan+vajavaisuutta."
17.06.2019 21:39
"Mutta+suhtautumistaan+asioihin+ihminen+voi+muuttaa.+Jos+äkkipikainen,+laskee+vaikkapa+ensin+kymmeneen+ennen+kuin+räjähtää,+voi+tilanteisiin+suhtautuminenkin+lopulta+muuttua."
Olen+pahoillani,+mutta+minusta+tuo+on+aivan+yhtä+hyvä+neuvo+kuin+"jos+liukastut+jäisellä+kadulla,+laske+kymmeneen+ennen+kuin+putoat+maahan,+jotta+ehdit+miettiä+miten+teet+sen+loukkaamatta+itseäsi.",+tai+"jos+yllättäen+pelästyt+hirveästi,+laske+kymmeneen+ennen+kuin+kiljahdat,+jotta+muut+eivät+pelästy+kiljuntaasi."
Äkkipikainen+reaktio+ei+ole+harkittu+päätös,+vaan+reaktio,+kuten+yhtäkkinen+adrenaaliinipurske,+joka+saa+ihmisen+toimimaan+pääosin+tietoisista,+harkittuista+valinnoista+riippumatta.+Tällaista+kymmeneen+laskemista+voivat+harrastaa+vain+ne,+joilla+tuo+reaktio+on+varsin+mieto.+Toiset+ovat+jo+toimineet+ennen+kuin+ehtivät+edes+ajatella+asiaa.
Sitäpaitsi,+VT:n+mukaan+viha,+suuri+suuttumus+ja+äkillinen+kiivastus+ovat+jumalallisia+ominaisuuksia,+joiden+kuvaamista+VT+ei+säästele.+Ainoa+kerta+kun+itse+Jumala+laski+vihastuksessaan+kymmeneen+taisi+olla+uusien+kivitaulujen+käskyt+;)
17.06.2019 21:27
"Tässä+kai+tärkein+asia+onkin+ymmärtää,+mikä+on+tuon+oman+työskentelyn+merkitys+ja+osuus+kristityn+luonteen+kehittymisessä+ja+mitkä+teot+ovat+todella+se+Jumalan+tahto.+Se,+miten+se+meitä+sitten+muuttaa,+jää+Jumalan+huoleksi."
Juuripa+näin.+
Paavalillakin+oli+mielipide+itsensä+kehittämisestä.+Se+menee+näin:
"18+Sillä+minä+tiedän,+ettei+minussa,+se+on+minun+lihassani,+asu+mitään+hyvää.+Tahto+minulla+kyllä+on,+mutta+voimaa+hyvän+toteuttamiseen+ei;
19+sillä+sitä+hyvää,+mitä+minä+tahdon,+minä+en+tee,+vaan+sitä+pahaa,+mitä+en+tahdo,+minä+teen.
20+Jos+minä+siis+teen+sitä,+mitä+en+tahdo,+niin+sen+tekijä+en+enää+ole+minä,+vaan+synti,+joka+minussa+asuu.
21+Niin+huomaan+siis+itsessäni,+minä,+joka+tahdon+hyvää+tehdä,+sen+lain,+että+paha+riippuu+minussa+kiinni;
22+sillä+sisällisen+ihmiseni+puolesta+minä+ilolla+yhdyn+Jumalan+lakiin,
23+mutta+jäsenissäni+minä+näen+toisen+lain,+joka+sotii+minun+mieleni+lakia+vastaan+ja+pitää+minut+vangittuna+synnin+laissa,+joka+minun+jäsenissäni+on.
24+Minä+viheliäinen+ihminen,+kuka+pelastaa+minut+tästä+kuoleman+ruumiista?
25+Kiitos+Jumalalle+Jeesuksen+Kristuksen,+meidän+Herramme,+kautta!+Niin+minä+siis+tämmöisenäni+palvelen+mielellä+Jumalan+lakia,+mutta+lihalla+synnin+lakia."
En+löydä+tästä+paljoakaan+toivoa+kristityn+itseansaitusta+kasvusta.
17.06.2019 21:12
"Jollakin+tavoin+ikäviä+kokemuksia"
No,+joo,+siis+tietyllä+tavallahan+on+surullinen+kokemus,+jotka+vakuuttavat+uskovansa+Jumalaan+joka+ainoana+heidät+voi+muuttaa,+ohjautuvat+keskustelemaan+siitä+miten+itse+voivat+itsensä+muuttaa+Jumalalle+hieman+kelvollisemmaksi+ilman,+että+heidän+tarvitsee+antautua+Jumalan+muutettaviksi.
"Keillä+muilla+on+tapana+jumalanpalveluksen+yhteydessä+tutkia+yhdessä+Raamattua+ja+keskustella+siitä?+"
Kuten+sanoin,+sen+sijaan,+että+siellä+olisi+ollut+tavallinen+jumalanpalvelus+eli+ilman+keskusteluosuutta,+siellä+oli+siis+pelkkä+kevään+keskustelutilaisuuksien+yhteenveto-keskustelutilaisuus.+Ei+siis+lainkaan+normaalia+jumalanpalvelusta.
17.06.2019 21:00
"Toisalta+olisi+kiva+treffata+joskus."
Laitapa+v.aarille+suomi24-sähköpostia,++ja+pyydä+lähettämään+edelleen+minulle.+oma+s-24+s-postini+ei+ole+aktivoitu...
14.06.2019 18:35
"Jotkut+saattavat+pitää+purjehtimista+elitistisenä+mutta+jos+ajatellaan+asiaa+ympäristön+kannalta,+niin+purjehtiminen+saastuttaa+luontoa+paljon+vähemmän+kuin+laivaristeilyt+ja+moottoriveneily."
Juu,+aamen.+Kesässä+menee+ehkä+30+litraa+dieseliä,+kun+sitä+pitää+kuitenkin+poltella+harvoilla+pläköillä+ja+toki+rantautuessa.+Todella+ympäristöystävällistä.
14.06.2019 18:26
Itselläni+oli+joskus+Helmsman+26,+jossa+sisäkorkeus+n.+160cm,+eli+ei+nöyrän+miehen+paatti.+Siinä+yöpyi+4,+tai+5+jos+tavarat+kaikki+lattialla.+Valtamerikelpoinen+sekin,+tosin+en+Ruotsia+kauempana+ole+sillä+ollut.+Perhevene+sekin,+paitsi+ei+septiä.+Ämpäri+toimii+kuitenkin+aina+moitteettomasti.
Kilpavarusteltu+vene+on+yleensä+nopea,+mutta+tyypillisesti+varsin+vaatimaton+varustukseltaan,+koska+painosta+pitää+luopua+sikäli+kun+mahdollista.+Onko+sinulla+septiä+siinä+?+Mikä+on+pituus+?+(Tai+kerro+malli).
14.06.2019 18:21
Järjettömän+tilalle+etsin+vaihtoehtoja,+jotka+eivät+ole+terveen+järjen+vastaisia.
Sokea+usko+katolisiin+taruihin+sen+sijaan+sumentaa+mielen+näkemästä+sitäkin,+mikä+on+aivan+ilmeistä.
14.06.2019 17:34
Navigare+necesse+est,+vivere+non+est+necesse.
Purjehtiminen+on+mukavaa.+Moottoriveneellä+olet+perillä+kun+kiinnität+köydet+määränpään+laituriin.+Purjehtien+olet+perillä,+kun+irrotat+lähtöpaikan+köydet.+
Millainen+vene+sinulla+on+?+Hakemus+apulais-,+vara,+vaurio-,+vuoraus-,+raivaus-+ja+ratkaisuapuperämiehen+toimeen+pitännee+laitaa+liikkeelle,+
nimimerkillä+"saaristo-+ja+rannikkolaivurin+tutkinnot+suoritettu".
13.06.2019 21:35
"okaisen+meistä+kannattaa+silloin+tällöin+pysähtyä+tutkimaan+omien+käsitystensä+kestävyyttä.+Missään+tapauksessa+ei+pidä+takertua+johonkin+uskomukseen+tai+ajatukseen+sen+vuoksi,+että+mielen+muuttaminen+olisi+mukamas+häpeällistä."
Osui+minun+kohdallani+varsin+sopivasti+juuri+siihen+mitä+olen+tehnytkin.+Pyrkinyt+perustelemaan+järjellisesti+sitä,+mitä+eri+asioista+ajattelen.
Häpeällisyydestä+en+itse+tiedä,+mutta+kyllä+minua+on+koetettu+informoida+asiasta+täällä+aika+selkeästi.
Valitettavasti,+terveen+järjen+ajattelu+ja+adventismin+oppien+uskominen+eivät+kuitenkaan+mahdu+samaan+nahkakuulaan.+Joten+järjettömän+on+siis+väistyttävä.
13.06.2019 21:17
"Vaikuttaa+kovasti+siltä,+että+esiaviollisen+seksin+kielto+ja+paheksuminen+on+peräisin+muualta+kuin+Raamatusta."
Esiaviollisen+seksin+paheksunta+on+toki+mukana+myös+Raamatussa.+En+väitä+että+se+olisi+peräisin+sieltä,+mutta+esim.+Joosef+aikoi+salaa+hyljätä+Marian+koska+tämä+oli+jo+raskaana+heidän+kihlausaikanansa.+Häneen+kohdistuva+sosiaalinen+paine+lieni+peräisin+esiaviollisten+suhteiden+paheksunnasta+-+hänhän+luonnollisesti+oli+ns.+the+usual+suspect.
Toki+Raamatussa+löytyy+myös+tekstejä+joiden+perusteella+seksuaalisen+väkivallan+uhriksi+joutunut+nainen+tuli+päästä+avioliiton+turvaisaan+satamaan+-+raiskaajansa+kanssa.
Esiaviolliset+suhteet+Raamatussa+on+kuitenkin+rinnastettava+muihin+avioliiton+ulkopuolisiin+suhteissin+miesten+kohdalla+-+eli+huorissa+sai+mies+käydä+-+mutta+naisen+osalta+sama+asia+olikin+sitten+varsin+tuomittavaa.+Tai+pitäisikö+sanoa+kivitettävää.
Tasan+eivät+käyneet+seksuaalisen+onnen+lahjat.
13.06.2019 21:12
Niin,+ei+ole+kuin+yksi+ainoa+Jumala.
Ja+jos+Jeesus+olisi+ollut+Jumala,+ei+hänen+pseudo-kuolemallaan+olisi+ollut+sitten+mitään+merkitystä.
Jeesus+ei+kuitenkaan+julistanut+itseään+maailmalle,+vaan+halusi+tuoda+Isän+lähemmäs+jokaisen+ihmisen+sydäntä.+
Viimeiseen+asti+hän+korosti+uskoa+yhteen+ainoaan+Jumalaan,+jota+hän+itse+kutsui+omaksi+Jumalakseen+ja+Isäkseen,+ja+halusi+kaikkien+muidenkin+voivan+kutsua+häntä+Isäksi.
13.06.2019 20:47
Se+on+nyt+ihan+sama+mitä+uuras+aarnivaara+tai+aku+ankka+kirjoittavat+asiasta.+Se+on+vain+heidän+mielipiteitään.
Meyer's+commentary+sanoo:+"Mark+13:30.+[ἡ+γενεὰ+αὔτη]+i.e.+the+present+generation,+which+γενεά+with+αὕτη+means+throughout+in+the+N.+T."+Luotan+Meyersiin+enemmän+kuin+puskajusseihin.
Se,+mitä+mieltä+Raamatun+eri+versioiden+kääntäjät+olivat,+perustui+siihen+miten+alkutekstiä+voitiin+kääntää.+Jokainen+kääntäjä+olisi+varmaan+palanut+halusta+kääntää+sitä+uuraksen+tapaan,+mutta+väärin+on+väärin,+ja+siksi+he+joutuivat+kääntämään+sen+siten+kun+alkutekstissäkin+sanotaan,+ja+miten+ilmaisuja+UT:ssä+käytetään.
Eli+että+Jeesuksen+kuulijat+olettivat+heidän+oleva+se+sukupolvi+jonka+aikana+kaikki+mainittu+tapahtuisi.
Näin+se+vaan+on.+Uskoisinko+sinua+ja+muita+tarkoitushakuisia+amatöörejä+vai+ammatikseen+Raamatun+käännöksiä+tekeviä+???
Sitäpaitsi,+oletko+pannut+merkille+että+esim.+Paavali+ja+kaikki+apostolit+odottivatJeesuksen+paluuta+omana+elinaikanaan+?+Onko+tullut+mieleen+kysyä:+miksiköhän+???
11.06.2019 19:19
Kyllä+se+on+ihan+juuri+kuulijoiden+sukupolvi+jota+Jeesus+tarkoittaa.+Vaikka+oletkin+tarkoitushakuisesti+yrittänyt+etsiä+vaihtoehtoista+versiota,+se+ei+kuitenkaan+sovi+lauseyhteyteen+sitten+lainkaan.
Siksi+kaikki+järkevät+kääntäjät+ovat+kääntäneet+sen+aivan+oikein,+eli+että+kuulijat+ovat+tämä+kyseinen+sukupolvi.
Eihän+siinä+olisi+päätä+eikä+häntää,+jos+Jeesus+ensin+kovasti+kertoo+viimeisistä+hetkistä+viimeisen+sukupolven+osalta+(koska+Ihmisen+pojan+tulo+on+sellainen),+ja+sitten+toteaa+että+totisesti+totisesti+"viimeinen"+sukupolvi+on+totta+tosiaan+uskokaa+nyt+ihan+varmasti+viimeinen.
10.06.2019 20:42
"Totisesti+minä+sanon+teille:+tässä+seisovien+joukossa+on+muutamia,+jotka+eivät+maista+kuolemaa,+ennenkuin+näkevät+Ihmisen+Pojan+tulevan+kuninkuudessaan."
Siinä+se+pieni+ero.
10.06.2019 19:38
20 / 167