Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Juutalaisilla+on+vain+se+pieni+ongelma+kun+heidän+Messiaansa+olisi+pitänyt+tulla+jo!"
Miksi+ihmeessä+???
Sen+sijaan+Jeesuksen+olisi+totisesti+pitänyt+palata+kuten+ennustelikin,+samaisen+sukupolven+kuluessa.
09.06.2019 15:41
Jos+ajatellaan+kadotukseen+joutuvien+ylösnousemusta+a-kirkon+opissa,+niin+se+kyllä+on+melkoista+hölmöläisten+touhua.
Ensin+tehdään+kadotukseen+joutuville+ruumiit,+joissa+voi+sitten+nousta+ylös+ja+käväistä+kuulemassa+ettei+tämä+arpa+nyt+voittanut,+ja+sitten+heti+perään+heitetään+ne+ruumiit+tuhoutumaan+heti+ja+lopullisesti.
09.06.2019 10:35
"Mutta+asiaa+voi+tietysti+tarkastella+kepeämmin+ehdottamalla,+että+Jeesus+kenties+muistutti+ihonväriltään+enemmän+isäänsä+kuin+äitiään.+"
No+jos+PH+oli+Jeesuksen+isä,+niin+Jeesus+olisi+sitten+kai+ollut+puoliksi+läpinäkyvä+?
09.06.2019 10:31
Niinhän+se+katolisten+kehittämän+teologian+mukaan+menee.
Sovelletaan+profetioita+omaan+tarkoitukseen+sopivaksi.+Ihan+kuten+a-kirkossakin+on+tehty,+kun+on+selitelty+1844:ää...
Mutta+jos+puhutaan+siitä,+mitä+VT+alunperin+puhuu,+niin+siellä+ei+ole+mitään+muuta+sovitusuhria+kuin+eläinuhrit,+eikä+mitään+muuta+messiasta+kuin+se+joka+tulee+yhden+kerran,+vapauttaa+isralin+ja+aloittaa+iankaikkisen+rauhan+valtakunnan+maan+päälle.
Juuri+näin+juutalaiset+sen+ymmärsivätkin.+Ja+sitten+joku+vielä+ihmettelee,+mikseivät+juutalaiset+kääntyneet+kristityiksi...
09.06.2019 10:21
"Kyllähän+niitä+profetioita+Messiaan+kuolemasta+ja+kuolleista+heräämisestä+on+Vanhassa+testamentissa+jonkin+verran.+Esim.+1Moos+3:15;+Psa+2;+16:10;+22;+45;+69;+110;+Jes+53;+Dan+7:13-14.+"
Jos+näkee+metsän+puilta,+huomaa+kuitenkin,+että+monissa+kohden+viitataan+Israelin+kansaan+eikä+messiaaseen,+ja+messiaasta+puhuvissa+kohdissa+selkeästi+viitataan+messiaaseen+joka+ei+veiviään+heitä,+vaan+tuo+Israelille+kunnian+muiden+kansojen+edessä.
En+nyt+tosiaankaan+löydä+noistakaan+yhtään+kohtaa+joka+kertoisi+että+messias+syntyy+maailmaan+ja+kuolee+kansan+syntien+edestä.+Voisitko+tarkentaa+missä+mielestäsi+näin+sanotaan+?+Tuon+Jes+53:n+jo+käsittelin+edellä.
Juutalaiset+eivät+kirjoitusten+perusteella+todellakaan+pystyneet+uskomaan,+että+messias+voisi+kuolla,+sen+sijaan+että+vapauttaisi+heidät+vallitsevan+vallan+alta+ja+herättäisi+"Israelin+henkiin"...+Israel+valtionahan+oli+kuollut,+ja+tulisi+olemaan,+kunnes+essias+vapauttaisi+heidät+vieraasta+vallasta...
08.06.2019 23:18
Valitettavasti+Jes+52-54+puhuvat+Herran+palvelijasta,+Jaakobista+(Israelista)+ja+Jerusalemista,+eivätkä+odotetun+messiaan+kärsimyksistä,+vaan+messias+oli+oleva+se+joka+tulee+kunikaaksi+nostamaan+Israelin+kaiken+maan+kruunuksi.
Näitä+lukiessa+tulee+pitää+silmät+auki,+esim.+"Sentähden+minä+jaan+hänelle+osan+suurten+joukossa,+ja+väkevien+kanssa+hän+saalista+jakaa"+ei+mitenkään+sovi+Jeesukseen+joka+olisi+nostettu+yli+kaiken+muun+paitsi+Isän+Jumalan+itsensä.+
Ei+kertakaikkiaan+sovi.
Sen+sijaan,+tuo+jae+sopii+oikein+hyvin+siihen+että+Israelista+kansana+tulee+yksi+maailman+mahtivaltioista,+kuten+myös+seuraavakin,+Jes+54:
"1+Riemuitse,+sinä+hedelmätön,+joka+et+ole+synnyttänyt,+huuda+ilosta+ja+riemahda,+sinä,+joka+et+ole+synnytyskivuissa+ollut.+Sillä+hyljätyllä+[Israelilla]+on+lapsia+enemmän+kuin+aviovaimolla,+sanoo+Herra.
2+Tee+avaraksi+telttasi+sija,+levennettäköön+sinun+majojesi+seinien+kangas.+Älä+säästele!+Pidennä+telttaköytesi+ja+vahvista+vaarnasi.
3+Sillä+sinä+olet+leviävä+oikealle+ja+vasemmalle,+sinun+jälkeläisesi+ottavat+omiksensa+kansat+ja+tekevät+autiot+kaupungit+asutuiksi.
4+Älä+pelkää,+sillä+et+sinä+häpeään+joudu;+älä+ole+häpeissäsi,+sillä+et+sinä+ole+pettyvä.+Nuoruutesi+häpeän+sinä+olet+unhottava,+leskeytesi+pilkkaa+et+ole+enää+muistava.
5+Sillä+hän,+joka+sinut+teki,+on+sinun+aviomiehesi,+Herra+Sebaot+on+hänen+nimensä,+sinun+lunastajasi+on+Israelin+Pyhä,+hän+joka+kaiken+maan+Jumalaksi+kutsutaan.
6+Sillä+niinkuin+hyljätyn,+syvästi+murheellisen+vaimon+on+Herra+sinut+kutsunut-nuoruuden+vaimon,+joka+on+ollut+halveksittu,+sanoo+sinun+Jumalasi.
7+Vähäksi+silmänräpäykseksi+minä+hylkäsin+sinut,+mutta+minä+kokoan+sinut+jälleen+suurella+laupeudella.
8+Ylitsevuotavassa+vihassani+minä+peitin+sinulta+kasvoni+silmänräpäykseksi,+mutta+minä+armahdan+sinut+iankaikkisella+armolla,+sanoo+Herra,+sinun+lunastajasi."
Edellä+kuvattu+häpeän+aika+kuvaa+Israelin+alennustilaa,+jolloin+Herra+sälyttää+hänen+päälleen+kaiken+sen+epäjumalanpalveluksen+johon+Israel+on+aiemmin+syyllistynyt.+Kestäessään+ja+ottaessaan+päälleen+kaiken+tuskan+ja+häpeän,+joka+oli+(aiemman)+kansan+synti+ja+josta+pakkosiirtolaisuus+yms.+olivat+rangaistusta,++Israel+lunastaa+paikkansa+Jumalan+vaimona.
08.06.2019 19:06
"Näin+siis+Raamatun+mukaan+ja+kristityt+teologit+ovat+ymmärtäneet+tämän+asian+aivan+oikein."
Mietipä+mitä+sanot.
VT:n+opetuksen+mukaan+messiaan+ei+kuulunut+sovittaa+syntejä,+eikä+kuolla+muiden+edestä.
Kun+UT+tekstejä+muokattiin+nykymuotoonsa+ja+valittiin,+oli+jo+ennalta+päätetty+millaista+teologiaa+kirkko+halusi+tuoda+niissä+esiin.+Näin+ollen,+UT+ei+todista+asiasta+käytännössä+sitten+yhtään+mitään.
08.06.2019 16:38
Lainaamasi+on+pääosin+UT:n+tekstiä,+joka+on+kirjoitettu+nykymuotoonsa+aikana+jolloin+Jeesusta+oli+jo+alettu+pitää+synnittömänä+syntien+sovittajana.+
Jeesuksen+elinaikana+ja+ensimmäisinä+vuosina+kuoleman+jälkeenhän+näin+ei+suinkaan+ollut.
Koetapa+nyt+tsempata+ja+löytää+VT:stä+edes+pätkä+tekstiä+joka+tukisi+oletusta+että+messias+tulisi+sovittamaan+ihmisten+syntejä.+Eli+toisin+sanoen,+että+messias+tekisi+sen+mitä+uhrijärjestelmän+oli+tarkoitus+hoitaa...
VT:stä.
08.06.2019 10:09
"mutta+myöhemmin+kun+sitä+alettiin+enempi+kulminoimaan+juuri+Jeesukseen+niin+opetus+Messiaasta+on+enemmänkin+piilotettu+"loukkauskivi".+Myös+monelle+"liberaaliteologille"+tämä+asia+Jeesuksesta+Messiaana+kautta+aikojen+on+myös+samanlainen+"loukkauskivi"."
Niin,+loukkauskivi.+Miten+osumaton+VT:n+vertaus+Jeesukseen.+
"13+Herra+Sebaot+pitäkää+pyhänä,+häntä+te+peljätkää+ja+kauhistukaa.
14+Ja+hän+on+oleva+pyhäkkö,+hän+loukkauskivi+ja+kompastuksen+kallio+molemmille+Israelin+huonekunnille,+paula+ja+ansa+Jerusalemin+asukkaille.
15+Monet+heistä+kompastuvat+ja+kaatuvat+ja+ruhjoutuvat,+monet+kiedotaan+ja+vangitaan.
16+Sido+todistus+talteen,+lukitse+laki+sinetillä+minun+opetuslapsiini.""
Eli+tässä+siis+kiivas+sotajoukkojen+Jumala+Herra+Sebaot+ilmoittaa+olevansa+se+loukkauskivi,+ei+hänen+kiltti+poikansa.
Lukitse+LAKI+sinetillä+minun+opetuslapsiini...+eli+loukkauskivi+tämä+Herra+Sebaot+on+jokaiselle,+joka+ei+noudata+Mooseksen+lakia,+kaikkia+613+Mitzwaa.+
Vedä+tästäkin+nyt+huumoria+!+Kyllähän+lapsikin+tajuaa+ettei+tuossa+Jeesuksesta+puhuta.
07.06.2019 19:29
Ja+katso+nyt+hyvä+ihminen+esimerkin+vuoksi+vaikka+Jes+66:+15-24.+Tällä+ei+ole+sitten+PIENINTÄKÄÄN+tekemistä+UT:n+tekstien,+Ilm+kirjan+lopunaikojen+kuvauksen+tai+muidenkaan+messiasennustustelujen+kanssa.+
Ei+mitään.+Eri+tyyppi,+eri+tapahtumaketju,+lähes+sataprosenttisesti.
07.06.2019 19:03
"VT:n+kirjoituksista+löytyy+kyllä+tämä+"punainen+lanka",+luvattu+Messias,+joka+ottaa+pois+maailman+synnin+mutta+ei+nähtävästi+avaudu+ne+sinulle."
Höpöhöpö.+Se+promille+tekstistä+jota+kristityt+käyttävät++VT:n+"ennustuksia+Jeesuksesta"+-kategoriassa,+on+todellakin+ainoa+syy+miksi+VT:tä+pitäisi+ylipäätään+ottaa+mukaan+kristittyjen+Raamattuun.+
Sen+sijaan,+unohdetaan+lähes+kaikki+muu+mitä'+siellä+on.+Paitsi+nyt+ehkä+Mossea,+Nooan+ukkoa++ja+Aaprahamia+sitten+pyhäkoulukertomuksia+varten.
Mutta+se+VT:n+"Messias,+joka+ottaa+pois+maailman+synnin",+oli+kyllä+tasan+tarkkaan+ennustusta+maan+päälle+tulevasta+kuninkaasta+joka+tekee+israelista+maanpiirin+keskipisteen+ja+tuo+rauhan.+Ja+sitähän+se+Jeesus+ei+ollut.+Joten+ihan+turha+sotkea+VT:n+messiasta+Jeesukseen,+jos+ajatellaan+juutalaisten+käsitystä+Messiaasta,+omien+kirjoitustensa+perusteella.
Mutta+tämä+lienee+toki+oman+ketjunsa+aihe.+Kenties+avaan+sellaisen+keskustelun+jossakin+vaiheessa,+jossa+voidaan+oikeasti+pohtia+sitä+miksi+VT+ylipäätään+tuli+mukaan+kristittyjen+Raamattuihin.
07.06.2019 18:59
Suora+vastaus+suoraan+kysymykseen.+Ei+paha.
07.06.2019 17:46
Ymmärrän+kyllä;+niinhän+kirjoituksiisi+lisäsitkin.+En+syytä+sinua.
07.06.2019 17:22
"Jos+Jeesus+ei+sijaisuhrina+olisi+sovittanut+meidän+syntejämme+niin+olisimme+edelleen+toivottomina+saatanan+vallassa.+Eedenin+langenneessa+tilassa.
Tähän+Jeesuksen+sovitustyöhön+ristillä+uskoen+pelastutaan."
Jassoo.
Ja+siis+Mooses+ja+Elia+kirkastusvuorella+eivät+voineet+olla+Mooses+ja+Elia+vaan+jotakin+muita+hyypiöitä+tai+suoranaista+kangastusta,+koska+Jeesus+ei+tunnetusti+ollut+vielä+sovittanut+ihmiskuntaa,+eikö+vain+?
Mutta+kerropa+nyt+vielä,+mistä+VT:n+tekstistä+löydät+todisteen+sille,+että+tarvittiin+ihminen+sovittamaan+maailman+synnin+?
Toisaalta,+voisi+kysyä,+eikö+Job+ollutkaan+syntinen+koska+saatanan+piti+ihan+kysyä+erikseen+lupa+hänen+kiusaamiseensa+?
Eikä+ole+mielenkiintoista,+miten+katolinen+oppi+kariutuu+lähes+jokaiseen+VT:n+kirjaan+harhaoppina+?+Voisi+jopa+kysyä,+miksi+ihmeessä+kristityt+sitten+valitsivat+ottaa+VT:n+kirjakokoelmansa+osaksi...+kun+kerran+VT:n+sääntöjä,+lakeja,+tapoja+ja+opetuksia+ei+edes+haluttu+noudattaa,+kun+Raamatun+kirjat+vakiintuivat,+ja+edes+sitä+ainoaa+lain+osaa+eli+dekalogia+ei+enää+noudatettu;+vain+yhdeksää+kymmenestä+käskystä+???
07.06.2019 17:20
Niin,+juuri+kuten+siis+lainasit:
"26:28+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi."
Itsekin+totesit+ettei+tuossa+käytetä+sanaa+"sovitus".
Mitäköhän+sanaa+siinä+käytetään+?+ANTEEKSIANTO.
Kyllä+sinulla+on+hieno+idea+puolustaessasi+katolista+oppia,+mutta+kun+uhrien+sijaan+ihminen+Jeesus+eli+ja+kuoli,+ollakseen+välimies,+jotta+sovitusta+ei+tarvittaisi,+vaan+Jumala+antaa+Jeesuksen+tähden+ihmisille+anteeksi+synnit+ilman+takaisinmaksua/sovitusta.+Siitähän+tuo+jae+puhuu,+aivan+samoin+kuin+toisen+anon+lainaama+Mark+kohta;+joka+puhuu+lunastuksesta.
Jeesuksen+edustaman+apokalyptisen+juutalaisuuden+oleellinen+osa+oli+dualismi,+ja+sen+kautta+oppi+jonka+mukaan+ihmiset+ovat+joko+Jumalan+tai+saatanan+vallassa.+Jeesuksen+hommeli+oli+siis+lunastaa+saatanalta+ihmiset,+jotta+he+voisivat+saada+syntinsä+anteeksi+Jumalalta.+Ei+Jeesus+syntejä+sovittanut,+vaan+lunasti+omansa+saatanan+vallasta.
Muistatko+Matt+4:
"8+Taas+perkele+otti+hänet+kanssansa+sangen+korkealle+vuorelle+ja+näytti+hänelle+kaikki+maailman+valtakunnat+ja+niiden+loiston
9+ja+sanoi+hänelle:+"Tämän+kaiken+minä+annan+sinulle,+jos+lankeat+maahan+ja+kumarrat+minua"."
Miten+Jeesus+olisi+siis+"sovittanut"+noiden+ihmisten+synnit+kumartamalla+saatanaa+???+No+ei+mitenkään,+mutta+lunastanut+kyllä.
Jos+Jeesus+olisi+kumartanut,+saatana+olisi+lupauksensa+mukaan+antanut+Jeesukselle+maat+ja+mannut+ihmisineen,+mutta+toisaalta,+Jumala+olisi+hylännyt+hänet.
06.06.2019 16:58
Palataksemme+ketjun+aiheeseen,+poimin+edellisestä+kiivaasta+keskustelusta+lähinnä+sen+yksityiskohdan,+että+
"Kristillisen+teologian+mukaan+Jumalan+oikeudenmukaisuus+vaatii+rangaistusta+synnille+ja+vääryydelle.+Uhri+on+siten+välttämätön+syntien+anteeksiantamiselle,+jotta+syyllisiä+ei+rangastaisi+ja+sen+vuoksi+uhrin+tulee+olla+syytön/viaton.+"
Hieno+teologia,+ei+siinä+mitään.+Mutta+mistäköhän+tällainen+teologia+on+peräisin+?+Ei+ainakaan+Jeesuksen+opetuksista+!
Katsokaamme+vuorisaarnan+opetusta,+Isä+Meidän+-rukous:
"+ja+anna+meille+meidän+velkamme+anteeksi,+niinkuin+mekin+annamme+anteeksi+meidän+velallisillemme;"
Katsotaanpa+alkupaloiksi+luuk+7:
"41+"Lainanantajalla+oli+kaksi+velallista;+toinen+oli+velkaa+viisisataa+denaria,+toinen+viisikymmentä.
42+Kun+heillä+ei+ollut,+millä+maksaa,+antoi+hän+molemmille+velan+anteeksi.+Kumpi+heistä+siis+rakastaa+häntä+enemmän?"
43+Simon+vastasi+ja+sanoi:+"Minun+mielestäni+se,+jolle+hän+antoi+enemmän+anteeksi".+Hän+sanoi+hänelle:+"Oikein+sinä+ratkaisit".
44+Ja+naiseen+kääntyen+hän+sanoi+Simonille:+"Näetkö+tämän+naisen?+Minä+tulin+sinun+taloosi;+et+sinä+antanut+vettä+minun+jaloilleni,+mutta+tämä+kasteli+kyynelillään+minun+jalkani+ja+kuivasi+ne+hiuksillaan.
45+Et+sinä+antanut+minulle+suudelmaa,+mutta+tämä+ei+ole+lakannut+suutelemasta+minun+jalkojani+siitä+asti,+kuin+tulin+sisään.
46+Et+sinä+voidellut+öljyllä+minun+päätäni,+mutta+tämä+voiteli+hajuvoiteella+minun+jalkani.
47+Sentähden+minä+sanon+sinulle:+tämän+paljot+synnit+ovat+anteeksi+annetut:+hänhän+näet+rakasti+paljon;+mutta+jolle+vähän+anteeksi+annetaan,+se+rakastaa+vähän.""
Missä+kohtaa+tässä+on+velan+sovitus+hinnan+maksamisella+???
Mutta+sitten+varsinainen+asia+tulee+konkreettisesti+ilmi+Matt+18:ssa:
23+Sentähden+taivasten+valtakunta+on+verrattava+kuninkaaseen,+joka+vaati+palvelijoiltansa+tiliä.
24+Ja+kun+hän+rupesi+tilintekoon,+tuotiin+hänen+eteensä+eräs,+joka+oli+hänelle+velkaa+kymmenentuhatta+leiviskää.
25+Mutta+kun+tällä+ei+ollut,+millä+maksaa,+niin+hänen+herransa+määräsi+myytäväksi+hänet+ja+hänen+vaimonsa+ja+lapsensa+ja+kaikki,+mitä+hänellä+oli,+ja+velan+maksettavaksi.
26+Silloin+palvelija+lankesi+maahan+ja+rukoili+häntä+sanoen:+'Ole+pitkämielinen+minua+kohtaan,+niin+minä+maksan+sinulle+kaikki'.
27+Niin+herran+kävi+sääliksi+sitä+palvelijaa,+ja+hän+päästi+hänet+ja+antoi+hänelle+velan+anteeksi.
28+Mutta+mentyään+ulos+se+palvelija+tapasi+erään+kanssapalvelijoistaan,+joka+oli+hänelle+velkaa+sata+denaria;+ja+hän+tarttui+häneen,+kuristi+häntä+kurkusta+ja+sanoi:+'Maksa,+minkä+olet+velkaa'.
29+Niin+hänen+kanssapalvelijansa+lankesi+maahan+ja+pyysi+häntä+sanoen:+'Ole+pitkämielinen+minua+kohtaan,+niin+minä+maksan+sinulle'.
30+Mutta+hän+ei+tahtonut,+vaan+meni+ja+heitti+hänet+vankeuteen,+kunnes+hän+maksaisi+velkansa.
31+Kun+nyt+hänen+kanssapalvelijansa+näkivät,+mitä+tapahtui,+tulivat+he+kovin+murheellisiksi+ja+menivät+ja+ilmoittivat+herrallensa+kaiken,+mitä+oli+tapahtunut.
32+Silloin+hänen+herransa+kutsui+hänet+eteensä+ja+sanoi+hänelle:+'Sinä+paha+palvelija!+Minä+annoin+sinulle+anteeksi+kaiken+sen+velan,+koska+sitä+minulta+pyysit;
33+eikö+sinunkin+olisi+pitänyt+armahtaa+kanssapalvelijaasi,+niinkuin+minäkin+sinua+armahdin?'
34+Ja+hänen+herransa+vihastui+ja+antoi+hänet+vanginvartijan+käsiin,+kunnes+hän+maksaisi+kaiken,+minkä+oli+hänelle+velkaa.
35+Näin+myös+minun+taivaallinen+Isäni+tekee+teille,+ellette+anna+kukin+veljellenne+sydämestänne+anteeksi."
Lue+ja+opi+!
Tässä+on+HYVÄ+hallitsija,+joka+antaa+velan+anteeksi+ilman+"sovitusta",+ilman+takaisinmaksua.+Kutsutaanpa+tätä+esimerkkiä+nyt+vaikka+"Jumalaksi".
Sitten+on+huono+alamainen,+jolle+anteeksiannon+ehtona+on+SOVITUS,+ja+heittää+velallisensa+vankilaan+kunnes+hänen+velkansa+olisi+sovitettu.+
Mutta+tämä+HYVÄ+hallitsija+ei+ole+hänen+vaatimukseensa+tyytyväinen+!+HYVÄn+hallitsijan+mielestä+anteeksiannon+täytyy+tulla+ilman+ehtoa+velan+sovittamisesta.
Niin+hieno+kuin+tuo+kristillinen+teologia+onkin,+se+sotii+raskaasti+Jeesuksen+opetusta+vastaan,+eikä+se+totta+todellakaan+ole+Jeesuksen+opetusta+synnin+anteeksiantamisesta/saamisesta.+Jeesuksen+mukaan+synnit+annetaan+anteeksi+katuvalle+ILMAN+maksua,+ilman+sovitusta.+Ja+kaikki+muu+on+vastoin+Jumalan+tahtoa+ja+järjestystä.
Kyseinen+kristillinen+oppi+on+siis+syvältä+saatanan+sontaluukusta+kaivettua+sitä+ihtiään,+jolla+katolinen+kirkko+pönkitti+omaa+asemaansa+(ollessaan+syntien+sovituksen+välimiehenä).
05.06.2019 17:52
"Saatanan+valta"+oli+apokalyptisen+juutlaisuuden+opetusta.+
Luepa+vaikk+Jobin+kirjan+alku.+Oliko+saatanalla+oikeus+kiusata+Jobia+ihan+tuosta+vaan+?
Jeesus,+apokalyptisen+juutalaisuuden+saarnaajana,+toi+vahvasti+esiin+dualismin;+kaikki+on+saatanasta+tai+Jumalasta.+
Siksi+,+mitä+muuta+voisit+odottaa+hänen+seuraajiltaan+???
04.06.2019 21:09
Läpi+koko+keskustelun+pomppaa+esiin+uudelleen+ja+uudelleen+sama+asia.+Jeesuksen+piti+olla+synnitön,+jotta+hän+voisi+maksaa+pois+ne+synnit,+jotka+Jumala+on+jo+anteeksi+antanut.
Mutta+anteeksi+annettua+syntejä+ei+tarvitse+maksaa,+koska+ne+ovat+jo+"anteeksi+annetut".+Jos+sinä+lainaat+veljellesi+viisikymppiä+ja+kun+hän+osoittautuu+mksukyvyttömäkwi,+"annat+sen+lainan+anteeksi".+Menetkö+siis+sitten+anteeksiantamasi+lainan+perintään+lähimmäissi+ystäville+???+Jos+näin+teet,+olet+sika.+Sellaiseksi+siaksiko+te+hyvät+ihmiset+Jumalaa+kuvittelette+?
Anteeksi+annettu+=+unohdettu.+
Juuri+siksi+Jeesuksesta+piti+*tehdä*+synnitön,+ajan+mittaan.+Kymmenien+vuosien+kuluessa+hänen+kuolemastaan,+siis.+Jotta+hän+voisi+"maksaa"+anteeksi+annetun+velan.
Juuri+siksi+aloitin+tämän+ketjun+"KOSKA+Jeesuksesta+tuli+synnitön+?"
Alunperin+hän+ei+synnitön+ollut.+lopuksi+hänestä+tehtiin+ensin+synnitön,+ja+ajan+mittaan+muutaman+vuosisadan+kulessa+itse+Jumala,+katolisen+uskon+tarpeiden+tyydyttämiseksi.
04.06.2019 20:14
"Jos+Jeesus+oli+syntinen+niin+meiltä+puuttuu+silloin+syntien+sovittaja.+"
Juuri+tämän+vuoksi+Jeesuksesta+haluttiin+tehdä+"virheetön+pääsiäiskaritsa".
Ongelma+nyt+vaan+on+siinä,+että+pääsiäiskarisalla+ja+Jom+Kippurin+syntien+sovituksella+ei+ole+sitten+pienintäkään+tekemistä+keskenään.+Olivat+näet+ihan+eri+takoituksiin.
Nyt+siis+ensisijaisena+kysymyksenä+on+tuo+syntien+"sovitus".
Missä+kohden+Raamattua+Jumala+ilmoittaa,+ettei+syntejä+voi+saada+anteeksi+ilman+sovitusta-hyvitystä-tilien+tasausta+???
Jos+jokun+tuli+maksaa+synnit,+niin+...+miksi+?
Isä+Meidän+rukous+sanoo:
"+ja+anna+meille+meidän+velkamme+anteeksi,+niinkuin+mekin+annamme+anteeksi+meidän+velallisillemme;"
Tässä+on+syntien+"sovitus".+Anteeksianto.
Jos+annat+anteeksi+lähimmäisellesi+hänen+rikkeensä,+pitäisikö+siis+hänen+vielä+anteeksipyynnön+LISÄKSI+maksaa+takaisin+rikkeensä+???
Ei+hyvät+ihmiset+!+Ottakaa+nyt+järki+käteen.+Jos+Jumala+antaa+anteeksi,+tarkoittaako+se+sitä+että+hän+vaatii+omaansa+takaisin+kolmannelta+osapuolelta+???
"Olin+10.000+egeä+velkaa.+Velkoja+antoi+sen+minulle+anteeksi+ja+iloitsin+siitä,+kiittäen+velan+anteeksi+antajaa.+Nyt+se+sama+velkoja+vaatii+sitä+presiis+samaa+summaa+Tamppa+Tuppuraiselta,+muuten+en+sitten+saisikaan+sitä+anteeksi"
Millainen+hirmujumala+teidän+Isänne+oikein+muka+on+???????????+Ensin+antaa+anteeksi,+mutta+silti+pitää+maksaa+takaisin+???+Kuolemalla+?????????
04.06.2019 20:00
"Ai+sinun+mielestäsi+sinun+lapsesi+ei+saisi+olla+A-kirkon+toiminnoissa+mukana?+Köh."
Väärinymmärryksesi+on+suorastaan+pateettinen,+tahallinen+ja+törkeä.
Ilmaisin+pitäväni+henkilöllisyyteni+salassa,+jotta+a-kirkon+jäsenet+eivät+sorsisi+lapsiani+vuokseni.+Niin+kauan+kuin+tarvitaan.
Olet+...+no+joo,+ehkä+lukijat+arvaavatkin+mitä+painokelvotonta+jätän+sanomatta.
03.06.2019 18:39
21 / 167