Vapaa kuvaus

Aloituksia

25

Kommenttia

3337

1. No,+aloitetaanko+vaikka+matteuksesta+sitten.+Tässä+todiste+Jeesuksen+ihmisyydestä:"1+Sitten+Henki+vei+Jeesuksen+ylös+erämaahan+perkeleen+kiusattavaksi.2+Ja+kun+Jeesus+oli+paastonnut+neljäkymmentä+päivää+ja+neljäkymmentä+yötä,+tuli+hänen+lopulta+NÄLKÄ.3+Silloin+kiusaaja+tuli+hänen+luoksensa+ja+sanoi+hänelle:+"Jos+sinä+olet+Jumalan+Poika,+niin+käske+näiden+kivien+muuttua+LEIVIKSI".4+Mutta+hän+vastasi+ja+sanoi:+"Kirjoitettu+on:+'EI+IHMINEN+elä+ainoastaan+leivästä,+vaan+jokaisesta+sanasta,+joka+Jumalan+suusta+lähtee'.""Minulla+on+vain+kaksi+pointtia+tähän+kohtaan:1.+Jeesuksen+tuli+nälkä,+mutta+hän+vastasi+kiusaukseen+sanomalla+ettei+IHMINEN+elä+ainoastaan+leivästä.+Tällä+hän+todisti+olevansa+ihminen,+eikä+Jumala.2.+Kaiken+kaikkiaan,+saatana+varmasti+tiesi+oliko+Jeesus+ihminen,+ja+siksi+hän+kiusasi+ihmistä+Jeesusta.+Jumalan+kiusaaminen+ei+olisi+ollut+järkevää.Jatkuu:"8+Taas+perkele+otti+hänet+kanssansa+sangen+korkealle+vuorelle+ja+näytti+hänelle+kaikki+maailman+valtakunnat+ja+niiden+loiston9+ja+sanoi+hänelle:+"Tämän+kaiken+minä+annan+sinulle,+jos+lankeat+maahan+ja+kumarrat+minua".10+Silloin+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Mene+pois,+saatana;+sillä+kirjoitettu+on:+'Herraa,+sinun+Jumalaasi,+pitää+sinun+kumartaman+ja+häntä+ainoata+palveleman'.""Tässäkin,+Jeesus+osoitti+että+ei+ole+Jumala.+Nimittäin,+saatana+ei+olisi+voinut+ikinä+saada+jumalaa+lankeamaan,+mutta+sen+lisäksi+Jeesuksen+vastaus+osoitti+ettei+tässä+hän+ollut+Jumala,+vaan+Jumalan+palvelija,+koska+häntä+sai+kiusata.
  2. Jeesuksen+ihmisyys+tuli+varsin+hyvin+esille+näissä+esittämissäni+kohdissa.Toki,+joku+voisi+tietysti+sanoa+että+koska+Jeesus+oli+jumala,+hänellä+oli+jumalana+oikeus+kohdella+kaikkea+maan+päällä+niin+kuin+vain+halusi.Mutta+jos+"Jeesuksen+synnittömyys"+perustuu+jonkun+mielestä+siihen+etteivät+häntä+"jumalana"+sitoisi+VT:n+laki+lainkaan,+niin+sitten+on+kyllä+jollakin+mennyt+puurot+ja+vellit+todella+pahasti+sekaisin.Jos+joku+tänä+päivänä+kulkee+omenapuun+ohi,+haluaa+omenaa,+mutta+ei+löydä,+ja+kaataa+toisen+omistaman+omenapuun+ihan+vain+puhtaasta+mielipahasta,+niin+kyllä+se+on+synti,+ja+myös+Suomen+lain+mukaan+rikos.Jos+joku+kaataa+marjanmyyjien+pöydän+marketin+edessä+puhtaasti+mielipahasta+kun+myyvät+sapattina+marjoja,+niin+synti+ja+rikos+on+sekin+tuhotyö.Olen+siis+jonkun+mielestä+todella+ilkeä,+kun+tuon+tämän+faktan+esiin,+ja+mielensä+pahoittaneena+tämä+yksilö+sitten+kertoo+minun+vajonneen+todella+alas...
  3. Jos+ajatellaan+Jeesuksen+elämää+ja+synnittömyyttä+hänen+kirjattujen+tekojensa+kautta,+niin+havaitsemme+ettei+Jeesus+suinkaan+ollut+synnitön+VT:n+lain+mukaan.Mark+11:"12+Kun+he+seuraavana+päivänä+lähtivät+Betaniasta,+oli+hänen+nälkä.13+Ja+kun+hän+kaukaa+näki+viikunapuun,+jossa+oli+lehtiä,+meni+hän+katsomaan,+löytäisikö+ehkä+jotakin+siitä;+mutta+tultuaan+sen+luo+hän+ei+löytänyt+muuta+kuin+lehtiä.+Sillä+silloin+ei+ollut+viikunain+aika.14+Niin+hän+puhui+ja+sanoi+sille:+"Älköön+ikinä+enää+kukaan+sinusta+hedelmää+syökö".+Ja+hänen+opetuslapsensa+kuulivat+sen."Eli+Jeesus+himoitsi+viikunoita,+koska+näki+viikunapuun.+Emme+tiedä,+kuka+viikunapuun+omisti,+oliko+se+joku+yksityishenkilö,+mutta+ainakin+se+oli+Rooman+mailla,+joten+JOKU+sen+omisti.+Jos+ei+muuta+niin+Keisari.Mitenkäs+se+taas+menee+se+10.+käsky+?"Älä+himoitse+...+mitään,+mikä+on+lähimmäisesi+omaa."Onko+oikein+ottaa+toisen+omaa+?+"Älä+varasta".+Jeesus+pyrki+etsimään+hedelmiä+syödäkseen,+muttei+löytänyt.+Ja+kun+Jeesus+ei+saanut+haluamaansa,+hän+sitten+kirosi+puun+eli+tuhosi+toisen+omaisuutta+puhtaasti+oman+mielipahansa+tähden.Toisen+omaisuudelle+aiheutettu+vahinko+tuli+korvata+täysimääräisesti+lain+mukaan.+Itse+asiassa,+laki+jopa+velvoitti+suojelemaan+toisen+omaisuutta+mahdollisia+ulkopuolisia+uhkia+vastaan.Että+sellainen+synnitön+kaveri...Mutta+luku+jatkuu:"15+Ja+he+tulivat+Jerusalemiin.+Ja+hän+meni+pyhäkköön+ja+rupesi+ajamaan+ulos+niitä,+jotka+myivät+ja+ostivat+pyhäkössä,+ja+kaatoi+kumoon+rahanvaihtajain+pöydät+ja+kyyhkysten+myyjäin+istuimet,16+eikä+sallinut+kenenkään+kantaa+mitään+astiaa+pyhäkön+kautta.17+Ja+hän+opetti+ja+sanoi+heille:+"Eikö+ole+kirjoitettu:+'Minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi'?+Mutta+te+olette+tehneet+siitä+ryövärien+luolan.""No+niin,+Jeesuksella+oli+edelleen+paha+mieli,+ja+tuhoaminen+jatkui.+Jeesuksella+ei+maan+päällä+ollut+mitään+tuomiovaltaa,+eikä+VT:n+lain+edessä+mitään+toimeenpanovaltaa.+Jälleen+hän+tuhosi+toisten+omaisuutta.On+hyvin+vaikea+perustella+Jeesuksen+"synnittömyyttä"+näiden+kohtien+perusteella.+Jeesus+rikkoi+selkeästi+VT:n+lakeja.