Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Exap
profiilit
Exap
Exap
Vapaa kuvaus
Aloituksia
25
Kommenttia
3337
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No,+aloitetaanko+vaikka+matteuksesta+sitten.+Tässä+todiste+Jeesuksen+ihmisyydestä:
"1+Sitten+Henki+vei+Jeesuksen+ylös+erämaahan+perkeleen+kiusattavaksi.
2+Ja+kun+Jeesus+oli+paastonnut+neljäkymmentä+päivää+ja+neljäkymmentä+yötä,+tuli+hänen+lopulta+NÄLKÄ.
3+Silloin+kiusaaja+tuli+hänen+luoksensa+ja+sanoi+hänelle:+"Jos+sinä+olet+Jumalan+Poika,+niin+käske+näiden+kivien+muuttua+LEIVIKSI".
4+Mutta+hän+vastasi+ja+sanoi:+"Kirjoitettu+on:+'EI+IHMINEN+elä+ainoastaan+leivästä,+vaan+jokaisesta+sanasta,+joka+Jumalan+suusta+lähtee'.""
Minulla+on+vain+kaksi+pointtia+tähän+kohtaan:
1.+Jeesuksen+tuli+nälkä,+mutta+hän+vastasi+kiusaukseen+sanomalla+ettei+IHMINEN+elä+ainoastaan+leivästä.+Tällä+hän+todisti+olevansa+ihminen,+eikä+Jumala.
2.+Kaiken+kaikkiaan,+saatana+varmasti+tiesi+oliko+Jeesus+ihminen,+ja+siksi+hän+kiusasi+ihmistä+Jeesusta.+Jumalan+kiusaaminen+ei+olisi+ollut+järkevää.
Jatkuu:
"8+Taas+perkele+otti+hänet+kanssansa+sangen+korkealle+vuorelle+ja+näytti+hänelle+kaikki+maailman+valtakunnat+ja+niiden+loiston
9+ja+sanoi+hänelle:+"Tämän+kaiken+minä+annan+sinulle,+jos+lankeat+maahan+ja+kumarrat+minua".
10+Silloin+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Mene+pois,+saatana;+sillä+kirjoitettu+on:+'Herraa,+sinun+Jumalaasi,+pitää+sinun+kumartaman+ja+häntä+ainoata+palveleman'.""
Tässäkin,+Jeesus+osoitti+että+ei+ole+Jumala.+Nimittäin,+saatana+ei+olisi+voinut+ikinä+saada+jumalaa+lankeamaan,+mutta+sen+lisäksi+Jeesuksen+vastaus+osoitti+ettei+tässä+hän+ollut+Jumala,+vaan+Jumalan+palvelija,+koska+häntä+sai+kiusata.
01.06.2019 17:45
"Kuinka+sinä+Exap+luet?"
Jumala+on+kuolematon,+kun+taas+Jeesus+kuoli.+Kuinkas+sinä+Ano+luet+?
01.06.2019 17:35
Heprealaiskirjeen+kirjoittajaa+tai+kirjoitusaikaa+ei+tunneta;+ainakaan+se+nyt+ei+ollut+Paavali.+En+pane+sille+kirjeelle+paljon+paukkuja.
01.06.2019 17:33
"Sen+ohella,+että+Jehovan+todistajat+eivät+usko+Jeesuksen+jumaluuteen+tämä+on+tärkeimpiä+syitä+siihen,+että+Kolmiyhteiseen+Jumalaan+uskovat+kristityt+eivät+pidä+heitä+varsinaisina+kristittyinä."
Eivätkä+pidä+areioilaisia+tai+unitaarejakaan+varsinaisina+kristittyinä.+Ja+monet+adventistit+eivät+pidä+muiden+kirkkojen+jäseniä+kristittyinä.
Muslimit+taas+eivät+pidä+kristittyjä+tai+juutalaisia+itsensä+arvoisina,+vaikka+molemmat+ovat+ns.+kirjan+kansoja.+
Eikä+ole+hassua+?+Kun+joku+uskontokunta+myrkyttää+itsensä+sulkemaan+toisia+ulos,+niin+sen+vastavoima+eli+ekumenia+sitten+tuomitaan,+ja+tuomittuja+saa+aina+nimitellä+ei-uskoviksi.
Yhtä+hyvin+voisin+sanoa,+että+oikeita+kristittyjä+eivät+ole+ne,+jotka+syövät+aamiaisen+tai+lounaan,+koska+he+eivät+noudata+Jeesuksen+esimerkkiä.
01.06.2019 17:30
Niin,+ja+mikähän+on+sitten+tämä+henki+?
"Silloin+Herra+sanoi:+"Minun+henkeni+ei+ole+vallitseva+ihmisessä+iankaikkisesti,+koska+hän+on+liha.+Niin+olkoon+hänen+aikansa+sata+kaksikymmentä+vuotta.""
Entä+tämä+?
"Ja+tämä+on+minun+liittoni+heidän+kanssansa,+sanoo+Herra:+minun+Henkeni,+joka+on+sinun+päälläsi,+ja+minun+sanani,+jonka+minä+suuhusi+panen,+eivät+väisty+sinun+suustasi,+eivät+lastesi+suusta+eivätkä+lastesi+lasten+suusta,+sanoo+Herra,+nyt+ja+iankaikkisesti."
Tai+tämä+?
"Sen+liiton+sana,+jonka+minä+tein+teidän+kanssanne,+kun+te+läksitte+Egyptistä,+ja+minun+Henkeni+pysyy+teidän+keskellänne.+Älkää+peljätkö."
Olisiko+tuo+sitten+se+pyhä+henki+?
Henkimaailman+asioita.
01.06.2019 17:20
Häh+?+Jos+jokin+kohta+löytyy+myöhemmistä+käsikirjoituksista+muttei+aiemmista,+oletko+sitä+mieltä+että+myöhempi+on+alkuperäisempi+kuin+aiempi+???
01.06.2019 17:13
Fil+2:6-11:ssa+ei+ole+mitään+osoitusta+siitä,+että+Jeesus+olisi+ikiaikainen+Jumala.+Ei+myöskään+edes+siitä+että+hän+olisi+ollut+jumala+lainkaan.
Sen+sijaan+siinä+kerrotaan,+että+Jumala+korotti+hänet+kuoltuaan+muita+luotuja+korkeammalle.+Eikä+sekään+taso+ole+sama+kuin+Jumala.
Se,+että+tuossa+kohdassa+Paavali+ainoan+kerran+tuo+esille+mahdollisuutta,+että+Jeesus+olisi+ollut+hivenen+ihmistä+korkeammalla+tasolla+jo+ennen+korottamistaan+kuolemansa+jälkeen,+ei+sekään+tule+mitenkään+selkeästi+perusteltua+tuossa.+Jumalan+muoto+nyt+on+meissä+kaikissa,+loihan+Jumala+ihmisen+kuulemma+kaltaisekseen.
01.06.2019 17:12
"Mutta+mikä+tuon+teon+tekee+mielestäsi+synniksi?"
Se,+että+se+on+suora+rikkomus+toisia+ihmisä+vastaan+ja+Mooseksen+lakia+vastaan.+Kenelläkään+yksittäisellä+ihmisellä+ei+ollut+oikeutta+tuomita+toisia+oman+mielipiteensä+vuoksi,+saati+sitten+panna+yleistä+itsevalittua+kurinpitoa+toimeen+julkisella+paikalla,+saati+sitten+temppelissä.
Hän+myös+vahingoitti+toisten+omaisuutta.
Jospa+olisikin,+että+Jeesus+olisi+muussa+toiminnassaan+ja+sanoillaan+osoittanut+tulleensa+tänne+Jumalan+voimasta+tuomitsemaan+maailmaa,+niin+olisi+kenties+ollut+toinen+juttu.+Mutta+kun+hän+julisti+juuri+päinvastaista,+niin+miksi+sitten+tuomitsi...+?
01.06.2019 16:59
Kolminaisuusoppi+löytyy+Raamatusta+lähinnä+jälkeenpäin+tehtyjen+lisäysten+ja+muutosten+kohdissa.+Sellaisia+ovat+esim.+1+Joh+5:7-8,+josta+lisäyksen+räikein+(Biblian)+versio+on+jo+poistettu++useimmista+1900-luvun+käännöksistä.
Se,+että+Raamattuun+on+todistettavasti+näitä+lisäilty+jälkeenpäin,+on+selkeä+merkki+että+niitä+ei+varhaisimmissa+teksteissä+ollut+opin+tueksi.
01.06.2019 16:43
"Ensin+lienee+ollenee+alkaa+unohtumaan+potentiaali,+teititellään+sanoen+“olette+tulleet”+ja+kohta+kai+objektien+sija+muodot+räjäytetään+tuusan+paskaksi."
Näin.+Kiitän.+Soinin+tapaan.
Ja+yksinään+tuo+ilmaisu+"kiitän"+on+myös+hieman+kyseenalainen,+koska+se+on+tulkittavissa+ennen+kaikkea+lupaukseksi+kiittää...+mutta+lupaus+jää+useimmiten+täyttämättä.
-Ole+hyvä.
-Kiitän.
-No+kiitä+sitten+äläkä+vain+lupaa.
01.06.2019 11:29
No+kai+jo+alakoulussa+opetettiin+tavaamaan,+joten+uskonpa+että+Ilmi.Antajakin+osaa+halutessaan+tavata+Kai+a:n+:+koo-aa-ii-Kai,+aa-A.
Mutta+mitä+tekemistä+tällä+on+asian+kanssa+?
31.05.2019 19:21
"Häpeätkö+mennä+kirkkoon+ilman+seteleitä+lompakossasi?"
En+lainkaan+häpeä.+Kannattaa+vain+kysyä+kolehdinkerääjältä,+saako+maksaa+Diners-kortilla.+Jos+kirkolla+ei+ole+kapasiteettia+ottaa+vastaan+kyseistä+lahjoitusta,+niin+kaitpa+niillä+on+sitten+yllin+kyllin.
Itse+asiassa+maksan+myös+täydet+kymmenykset+mintuistani+ja+tilleistäni,+peltoni+kasvusta+ja+lampaistani+ja+kaikesta+muustakin+karjastani.+Sen+hoidan+tuomalla+kymmenykset+peltoni+kasvusta+ja+karjani+tuotosta+...+Ja+sen+enempää+ei+kymmenyslaki+vaadikaan.+Rahapalkasta+kun+ei+kymmenyksiä+VT:n+lain+mukaan+makseta.
Montako+karitsaa+tai+vehnäkiloa+olette+muuten+nähneet+tuotavan+A-kirkon+jumalanpalvelukseen+?++Ei+kai+jokin+maatalon+omistaja+vain+ole+ryöstänyt+Jumalalta+kymmenyksistään+???
Onko+muuten+joku+A-kirkossa+tilittänyt+kymmenyksiään+rahana,+kuten+kirjanpidosta+ilmenee+?+A-kirkon+pastorien+tulisi+nuhdella+tuollaisia+VT:n+suoran+käskyn+rikkojia+ankarasti.+Ei+ikinä+saisi+tehdä+noin.
31.05.2019 18:07
"Onko+uskovaisilla+parempi+moraali+kuin+ei-uskovaisilla?"
No+siis...+ainakin+tiukempi+moraalikäsitys+muiden+tekemisistä.+Se,+onko+se+sitten+parempaa+moraalia+nähdä+kasapäin+niitä+tikkuja+toisten+silmissä,+ei+välttämättä+kerro+paremmasta+moraalista.+
Tokihan+se+maallistunut+seurakunta+rakentuu+todella+hienosti+maloista+ihan+ilman+niitä+eläviä+kiviäkin+(lisäinfona:++maloista++=+mon.+elatiivi+perussanasta+malka,+vrt.+jalka-jaloista).
31.05.2019 17:54
Tämä+Ano+Nyymi+(se+ensimmäinen)+heittelee+asiaan+sopivia+ja+sopimattomia+Raamatunkohtia+keskustelun+joukkoon,+ja+itse+pidän+sitä+ihan+mukavana+pikku+lisänä.+Joskus+ne+osuvat,+toisinaan+ehkä+eivät,+mutta+aina+ne+herättävät+ajatuksia.
Ja+se+kai+on+keskustelun+ydinkin...
Otaksun+siis,+että+Ano+viittaa+tässä+Jumalan+tapaan+kohdella+ihmisiä+omina+lapsinaan.+Tässä+kohdassa+Jumalan+oletetaan+puhuvan+Daavidin+pojasta+Daavidille.+
Siinä+on+totta+todellakin+yhteys+ketjun+aiheeseen+sikäli,+että+jos+Jeesus+oli+ihminen+kuten+Salomokin,+Jumalan+oletusarvo+on+että+hän+kurittaa+eikä+hylkää+omaa+lastaan.
Itse+asiassa+ihan+hieno+pointti+keskusteluun.
31.05.2019 16:48
"Eli+jos+nyt+joku+uskovainen+pitää+esim+sapatin+rikkomista+syntinä,+niin+ei+hänen+"tuomiovaltansa"+yllä+seurakunnan+ulkopuolella+oleviin."
Hänen+tuomiovaltansa+ei+sitten+pienimmässäkään+määrin+ylitä+hänen+valtaansa+oman+itsensä+tekemisiin;+kaikki+muut+-+seurakuntalaisetkin+-+voi+siis+jättäää+ihan+rauhaan,+kiitos.
30.05.2019 22:24
Sorry+kirotusvihreet.+Taaskaan+en+lukenut+kommenttiani+läpi+ennen+lähetystä...
30.05.2019 21:45
"Sen+sijaan+jos+tuo+misogyyni+1234567-tyyppi+seuraisi+todella+Jeesuksen+jalanjäljissä,+niin+hänen+pitäisi+mennä+sapattina+sellaiseen+kirkkoon,+jossa+saarnaa+naispastori,+ajaa+kirkkoväki+rollaattoreineen+ulos+ja+kaataa+saarnaspönttö+huutaen:+"minun+adventtikirkkoni+pitää+toimiman+synagoogana+(=miesluolana),+mutta+te+olette+tehneet+siitä+ämmien+kirkon!""
Nooh,+tuota+varmaan+saadaan+odottaa+maailmanloppuun+asti,+eli+todennäköisyyslaskennan+mukaan+auan+siihen+asti+kun+oleemme+kaikki+jo+kasvaneet+koiranputkea+kullästyiseen+asti.
"Tuo+nyt+ei+ole+aivan+osuva+vertaus,+sillä+Jeesuksen+mukaan+maailman+ihmiset+saavat+tehdä+sapattina+mitä+lystäävät+Matt.13:36-41."
No+näinhän+nyt+asia+ei+tosiaankaan+ole.+Eikä+varsinkaan+pellon+lusteen+vertauksen+selityksen+mukaan,+johon+viittasit.+Siinä+ei+ole+edes+viittausta+sapattiin.+
Olisiko+sinulla+jokin+osuvampi+kohta,+johon+voisit+viitata+kommenttisi+tueksi+???
30.05.2019 21:44
Jeesuksen+ihmisyys+tuli+varsin+hyvin+esille+näissä+esittämissäni+kohdissa.
Toki,+joku+voisi+tietysti+sanoa+että+koska+Jeesus+oli+jumala,+hänellä+oli+jumalana+oikeus+kohdella+kaikkea+maan+päällä+niin+kuin+vain+halusi.
Mutta+jos+"Jeesuksen+synnittömyys"+perustuu+jonkun+mielestä+siihen+etteivät+häntä+"jumalana"+sitoisi+VT:n+laki+lainkaan,+niin+sitten+on+kyllä+jollakin+mennyt+puurot+ja+vellit+todella+pahasti+sekaisin.
Jos+joku+tänä+päivänä+kulkee+omenapuun+ohi,+haluaa+omenaa,+mutta+ei+löydä,+ja+kaataa+toisen+omistaman+omenapuun+ihan+vain+puhtaasta+mielipahasta,+niin+kyllä+se+on+synti,+ja+myös+Suomen+lain+mukaan+rikos.
Jos+joku+kaataa+marjanmyyjien+pöydän+marketin+edessä+puhtaasti+mielipahasta+kun+myyvät+sapattina+marjoja,+niin+synti+ja+rikos+on+sekin+tuhotyö.
Olen+siis+jonkun+mielestä+todella+ilkeä,+kun+tuon+tämän+faktan+esiin,+ja+mielensä+pahoittaneena+tämä+yksilö+sitten+kertoo+minun+vajonneen+todella+alas...
30.05.2019 18:31
Jos+ajatellaan+Jeesuksen+elämää+ja+synnittömyyttä+hänen+kirjattujen+tekojensa+kautta,+niin+havaitsemme+ettei+Jeesus+suinkaan+ollut+synnitön+VT:n+lain+mukaan.
Mark+11:
"12+Kun+he+seuraavana+päivänä+lähtivät+Betaniasta,+oli+hänen+nälkä.
13+Ja+kun+hän+kaukaa+näki+viikunapuun,+jossa+oli+lehtiä,+meni+hän+katsomaan,+löytäisikö+ehkä+jotakin+siitä;+mutta+tultuaan+sen+luo+hän+ei+löytänyt+muuta+kuin+lehtiä.+Sillä+silloin+ei+ollut+viikunain+aika.
14+Niin+hän+puhui+ja+sanoi+sille:+"Älköön+ikinä+enää+kukaan+sinusta+hedelmää+syökö".+Ja+hänen+opetuslapsensa+kuulivat+sen."
Eli+Jeesus+himoitsi+viikunoita,+koska+näki+viikunapuun.+Emme+tiedä,+kuka+viikunapuun+omisti,+oliko+se+joku+yksityishenkilö,+mutta+ainakin+se+oli+Rooman+mailla,+joten+JOKU+sen+omisti.+Jos+ei+muuta+niin+Keisari.
Mitenkäs+se+taas+menee+se+10.+käsky+?
"Älä+himoitse+...+mitään,+mikä+on+lähimmäisesi+omaa."
Onko+oikein+ottaa+toisen+omaa+?+"Älä+varasta".+Jeesus+pyrki+etsimään+hedelmiä+syödäkseen,+muttei+löytänyt.+
Ja+kun+Jeesus+ei+saanut+haluamaansa,+hän+sitten+kirosi+puun+eli+tuhosi+toisen+omaisuutta+puhtaasti+oman+mielipahansa+tähden.
Toisen+omaisuudelle+aiheutettu+vahinko+tuli+korvata+täysimääräisesti+lain+mukaan.+Itse+asiassa,+laki+jopa+velvoitti+suojelemaan+toisen+omaisuutta+mahdollisia+ulkopuolisia+uhkia+vastaan.
Että+sellainen+synnitön+kaveri...
Mutta+luku+jatkuu:
"15+Ja+he+tulivat+Jerusalemiin.+Ja+hän+meni+pyhäkköön+ja+rupesi+ajamaan+ulos+niitä,+jotka+myivät+ja+ostivat+pyhäkössä,+ja+kaatoi+kumoon+rahanvaihtajain+pöydät+ja+kyyhkysten+myyjäin+istuimet,
16+eikä+sallinut+kenenkään+kantaa+mitään+astiaa+pyhäkön+kautta.
17+Ja+hän+opetti+ja+sanoi+heille:+"Eikö+ole+kirjoitettu:+'Minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi'?+Mutta+te+olette+tehneet+siitä+ryövärien+luolan.""
No+niin,+Jeesuksella+oli+edelleen+paha+mieli,+ja+tuhoaminen+jatkui.+Jeesuksella+ei+maan+päällä+ollut+mitään+tuomiovaltaa,+eikä+VT:n+lain+edessä+mitään+toimeenpanovaltaa.+
Jälleen+hän+tuhosi+toisten+omaisuutta.
On+hyvin+vaikea+perustella+Jeesuksen+"synnittömyyttä"+näiden+kohtien+perusteella.+Jeesus+rikkoi+selkeästi+VT:n+lakeja.
30.05.2019 10:53
Kiitos+hyvästä+analyysistä.+Lisäisin+tuohon+sen+että+jumala+ei+voi+kuolla+(määritelmän+mukaan),+joten+kohta+2+ei+mahdollisesta+synnittömyydestä+huolimatta+tuo+syntien+sovitusta+ristinkuoleman+kautta.
30.05.2019 10:34
23 / 167