Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

136

1. Uskoisit+Venäjää,+kun+se+itse+sanoo+sekaantuneensa+sotilaallisesti+Itä-Ukrainan+ja+Krimin+tapahtumiin.+Krimin+pelleilyvaaleista+ei+kannata+keskustella.Venäjän+itsenäisyys+ei+häiritse+ketään+lännessä.+Sitä+vastoin+Venäjän+sikailu+ja+puuttuminen+toisten+maiden+asioihin+häiritsee.+Myöskään+sananvapaudesta+ei+kannata+olla+huolissaan.+Venäjän+näkemykset+kyllä+nostetaan+esille.+Samaa+mieltä+niistä+ei+kovinkaan+usein+olla.+Viimeinen+kappaleesi+olikin+melkoista+jeesustelua.+Sinulla+ei+ole+varaa+puhua+rauhan+rakentamisesta+maailmaan,+kun+puolustelet+samassa+yhteydessä+sotilaallista+tunkeutumista+toiseen+maahan.+Venäjä+voi+halutessaan+minä+päivänä+tahansa+palata+mainitsemaasi+kultuuri-+ja+rauhanomaisen+kanssakäymisen+maailmaan.+Sen+on+vedettävä+miehitysjoukkonsa+pois+ja+annettava+Ukrainan+päättää+itse+omista+asioistaan.
  2. Abrahamm+satuilee+taas+lähinnä+omiaan.+Chilen+tapahtumia+ei+kukaan+puolustele.+Chilen+kytkeminen+tähän+on+tarpeetonta.+En+tiedä+ketkä+ovat+mielestäsi+auttamassa+Venezuelan+köyhiä.+Sen+kuitenkin+tiedän,+että+maan+nykyhallinto+on+suurin+syyllinen+maan+toivottomaan+tilanteeseen.+Ilmeisesti+ihmiset+eivät+ihan+vielä+kuole+nälkään.+Lääkkeistä+on+niin+suuri+puute,+että+ihmisuhreja+voidaan+alkaa+laskemaan.+Suomen+Venezuelan+suurlähettiläs+esiintyi+pari+viikkoa+sitten+televisiossa.+Hänen+mukaansa+maa+on+lähinnä+rikollisten+käsissä.+Maassa+on+tuhat+kenraalia+eli+paljon+enemmän+kuin+esim.+Yhdysvalloissa.+He+pitävät+kansan+hallinnassa.+Taustalla+on+taloudelliset+syyt.+Kenraalit+mm.+osaltaan+organisoivat+Kolumbian+huumeiden+kaupan+eteenpäin.+Maduro+lienee+pelle+ja+kulissi.+Venezuelan+kansantalous+luhistuu,+vaikka+sen+pitäisi+olla+maanosan+vaurain.+Nyt+seuraamme+vierestä,+miten+kurjistuminen+jatkuu,+ihmisiä+kuolee+tarpeettomasti+ja+huumeparonit+rikastuvat.+Abrahamm+taputtaa+käsiään+ja+kuvittelee,+että+köyhiä+autetaan.