Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

59

1. Pakanat+ovat+lähtökohtaisesti+hengellisesti+sokeita.
  2. Aamen+kiitos+Jeesus!
  3. Armon+ajan+loppuun+asti.
  4. Jeesuksessa+on+vapaus.
  5. Otetaanpa+käsittelyyn+näitä+sinun+väitteitäsi."Todellisuudessa+moni+ihminen+pelastuu+vain+kun+luopuu+uskostaan+joka+tuhoo+lopulta+ihmisen."En+tiedä,+mitä+sinä+tarkoitat+pelastumisella,+mutta+ihminen+nimenomaan+pelastuu+iankaikkiseen+elämään,+kun+pitää+kiinni+uskostaan+Jeesukseen+loppuun+asti.+Perkeleen+pyrkimys+on+saada+uskova+luopumaan+uskostaan+ja+se+käyttää+koko+asearsenaaliaan+toteuttaakseen+tavoitteensa,+eli+saadakseen+ihmisiä+ikuiseen+tuhoon."Esimerkiksi+ei+kykene+tulemaan+toimeen+enää+kuin+samankaltaisten+ihmisten+kanssa+kun+elämän+keskiönä+on+vain+raamattu+tai+ylipäänsä+usko."Yleistäminen+yleisesti+on+aina+tyhmää.+Jokainen+ihminen+on+yksilö+ja+jokaisella+uskovallakin+on+erilainen+elinympäristö,+tausta+ja+intressit.+Siksi+jokaisella+uskovallakin+on+erilaisia+viiteryhmiä+ja+sosiaalisia+kontakteja+olosuhteista+riippuen.+Seurakunta+on+vain+yksi+viiteryhmä.+Jokainen+uskova+tulee+toimeen+toisten+ihmisten+kanssa+juuri+sen+mukaan,+mitkä+ovat+hänen+sosiaaliset+valmiutensa.+Luonteenpiirteet+vaikuttavat+myös+paljon+sosiaalisiin+tilanteisiin+ja+niissä+pärjäämisiin,+huolimatta+elämänkatsomuksista+ja+niiden+eroavaisuuksista.+"Uskonnot+aiheuttavat+mielisairauksia+eikä+se+että+muut+ihmiset+heitä+uskovia+hyljeksivät."Uskonnot+ovat+ihmisten+rakentamia+korvikkeita+elävälle+uskolle+Jeesukseen.+Siksi+uskonto+voi+olla+yhtä+tyhjää+ihmisen+elämän+tarkoituksen+täyttämiskeino+kuin+toivottomuutta+tarjoava+ateismikin.+Sellainen+ei+tarjoa+hyviä+aineksia+mielenterveyden+ylläpitämiselle,+jos+elämässä+ei+ole+muita+rakentavia+elementtejä.Elävä+usko+Jeesukseen+tarjoaa+huikeita+elämän+näkyjä,+tarkoituksia+ja+luo+turvallisuutta+muuten+niin+epävakaassa+maailmassa+monine+uhkineen.+Itse+olen+erittäin+tyytyväinen+siihen,+mitä+usko+Jeesukseen+on+minulle+antanut.Itse+puhun+vain+silloin+uskosta+ja+Jeesuksesta,+kun+koen+sen+johdatuksena+ja+kun+huomaan+ei-uskovan+olevan+halukas+siihen.+Liian+innokas+evankeliointi+voi+olla+haitaksi+sosiaalisille+kontakteille+ja+siksi+vaikeneminen+oikeissa+tilanteissa+on+viisautta.