Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kunhan_vastaan
profiilit
kunhan_vastaan
kunhan_vastaan
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
348
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ehkä+onkin+sinusta+ärsyttävää,+jos+myönnän+joissakin+asioissa+olevani+samaa+mieltä+kanssasi,+sille+vain+en+voi+mitään,+että+jokaisella+on+myös+oikeita,+hyviä+mielipiteitä,+vaikka+monissa+asioissa+onkin+eri+mieltä.+Tietysti+faktojen+esille+tuonti+on+mielestäsi+ärsyttävää,+kun+haluat+vain+dissata+muita+etkä++pyynnöistäni+huolimatta+osaa+vasta+ihan+helppoon+kysymykseen,+mistä+sinun+mielestäsi+ihmisyksilön+elämä+alkaa.+Vuositolkulla+kirjoitat+täällä+pilkaten+elämän+oikeutta+puolustavia+kirjoittajia,+mutta+et+edes+tajua+itse,+mistä+tuo+ihmisyksilön+elämä+alkaa.
No,+joku+kirjasi+mielenkiintoisen+linkin,+mutta+jonka+pian+poistikin,+kun+oli+kai+oikein+ajatuksella+kääntänyt+sen+ja+osoittautuikin+oikein+mokaksi+aborttiväelle,+mutta+helmeksi+niille,+jotka+kritisoivat+vapaata+aborttia+ja+arvostavat+yksilön+oikeutta+elämään+jo+sen+alusta,+hedelmöityksestä+asti.+Siinähän+vahvistettiin+vuosikymmenten+tutkimusten+jälkeenkin,+että+ihmiselämä+on+itse+asiassa+ihmispolvien+jatkumon+tulosta,+ja+se+jatkuu+sitten+taas+uusissa+sukupolvissa.+Juuri+sitä+faktaa,+mitä+vapaan+abortin+puolustajat+yrittävät+toistuvasti+kieltää,+dissata.+Fokus+jutussa+on,+että+THE+ELÄMÄ+on+juuri+se+perimä,+DNA/RNA,+joka+on+saatu+molemmilta+vanhemmilta+ja+joka+jatkuu+uuden+yksilön+kautta+taas+seuraaville+sukupolville.+Lääkäriliittohan+on+julkaisuissaan+samansuuntaisesti+tuon+vahvistanut+eli+hyvin+usein+esilläpitämissäni+kirjauksissa+mainitsemani+yksilön+oikeuden+elämäänsä.+Se+on+selkeästi+toistettu+vastaväite+abortin+suosijoiden+epämääräiseen+kantaan+ihmiselämästä.
Kun+nyt++et+osaa+vastatakaan+yksinkertaiseen+kysymykseen,+pitää+sinun+ihan+julkisesti+loukkaantua+kirjoitusteni+vuoksi+ja+kieltäytyä+"keskustelemasta",+so.+vastaamasta+aitoon+kysymykseen,+josta+selviäisi+asenteesi+ihmisyksilön+elämän+alkuun+ja+sen+arvoon.+Onko+mielestäsi+niin,+että+vain+abortista+kiihkoilevat+osaavat+ja+saavat+esittää+kysymyksiä?+Oletko+sitä+mieltä+todella,+että+eri+mieltä+olevat+eivät+saa+kysymyksiä+esittää?+Kun+sinä+jankutat+aborttilain+kiristyksestä+vuosikausia,+se+on+mielestäsi+oikein,+mutta+yksilön+oikeutta+elämäänsä+ei+saa+puolustaa,+koska+se+on+sinusta+kiusallista,+koomista+ja+ärsyttävää?
Hypi+pois+barrikkaadeiltasi+ja+kohtaa+elämän+tosiasioita+avoimesti+myös+vastapuolen+mielipiteitä+miettien.+Jos+et+sitä+osaa,+en+voi+tehdä+muuta+johtopäätöstä+kuin+sen,+että+sinun+tarkoituksesi+on+vain+trollata+ja+kevittää+valeinformaatiota+ja+harjoittaa+valheellista+mielipiteen+muokkausta.
03.02.2019 10:00
Hetki+sitten+täällä+oli+kirjaus+ja+linkki,+mikä+vahvisti+entisestään+ajatusta,+jota+olen+pitänyt+esillä.+Kirjoittaja+on+Ricki+Lewis,+PhD.+Siitä+löytyi+heti+kuningasajatus:+"Life+is+a+continuum.+Gametes+(sperm+and+oocyte)+link+generations."+Tuota+en+olllut+ennen+nähnytkään+enkä+noin+ajatellut.+Se+vahvistaa++ajatuksiani+ja+pistää+miettimään,+että+ihmisyksilön+elämä++jo+tsygootilla+on+osa+sukupolvien+aikana+eläneiden+yksilöiden+elämän+linkkien+jatkumoa+myös+tulevissa+sukupolvissa!+Hyvä+linkki+tosiaan.+Ihmisyksilö+on+siis+linkki+edellisiin+sukupolviin+ja+itsensä+kautta+kautta+sitten+hänen+jälkeensä+tuleviinkin.+Sukupolvien+perimä+siirttyy+uudelle+ihmisyksilölle+ja+hänen+kauttaan+taas+seuraavile.+Elämä+on+siis+ketjua,+joka+siirtyy+edelliseltä+seuraavalle.+Abortti+on+toisaalta+juuri+tuon+lketjun+väkivaltainen+ja+mielivaltainen+katkaiseminen.
Pitäisiköhän+tähänkin+vielä+liittää+selvennykseksi+jo+aikoja+sitten+kirjaamani+tarkennus,+kun+moni+ei+oikein+hahmota+kirjoittamisensa+ja+solvaustensa+kiimassa+sitä,+että+on+erotettava+toisistaan+ihmisyksilön+elämän+alkuhetki+ja+ihmisen+syntymä+kohdusta+ulkoilmaan.+Nämähän+ovat+aivan+eri+kehitysasteita+ihmisyksilön+elämässä.+Minulle+abortin+helpon+saaatavuuden+vastustajana+ja+siis+yksilön+elämän+oikeuksien+puolustajana+on+tärkeää+nähdä+tämä+ero+selkeästi+ja++vain+yksi+kirjoittaja+on+tajunnut+tämän+asian.+Muut+heittää+propagandahuttuaan+tajuamatta+edes,+mistä+todellisuudessa+on+kysymys.+Kysymyshän+on+oikeudesta+omaan+elämäänsä+silloin+kun+ihmisyksilö+itse+ei+voi+siihen+mitenkään+vaikuttaa+ja+toiset+tekevät+päätöksiä+hänen+ainutkertaisen+elämänsä+päättämisestä+vain+omasta+mukavuudenhalustaan.++
En+koe+mitään+jumalallista+oikeutta+puolustaessani+ihmisyksilön+oikeutta+omaan+elämäänsä+eikä+se+ole+edes+minun+keksimäni+juttu,+vaan+se+löytyy+monista+julkaisuista,+joista+esim.+seuraava:
Syntymättömän+oikeudet+-+Suomen+Lääkäriliitto:+"Tärkein+oikeuksista+on+oikeus+elämään+ja+se+on+myös+äitinsä+kohtuun+kiinnittyneen+alkion+perusoikeus.+Mikäli+tähän+oikeuteen+kajotaan,+yhteiskunnan+on+säädettävä+siitä+lailla.+Lääkäri+suhtautuu+kunnioittavasti+kaikkeen+elämään,+myös+ihmisalkioon."
02.02.2019 17:01
Olen+kyllä+kuullut,+että+täällä+"keskustellaan"+menemättä+henkilökohtaisuuksiin+ja+olen+myös+kuullut,+että+kysymyksiin+pitäisi+vastata.+Oletko+muuten+jo+ehtinyt+vastaamaan+kysymykseeni+ihan+vaikka+selkokielellä?+Siihen,+missä+annoin+selkeän+aloituksenkin+ja+perään.....?+Siihen+on+helppo+sitten+lisätä+muutama+sananen+vastauksena.+Mutta+trolli+laatii+omat+säännöt+itselleen+ja+toisille++ihan+erilaiset.
02.02.2019 15:08
No+nyt+oli+aivan+oikein+hyvä+kirjaus+ja++kysymys+ja+sen+perustelutkin+aivan+oikeat,+vaikka+mielestäni+hivenen+liioitteletkin.+Abortin+oikeutuksen+yksi+peruskysymys+on+ihmisyksilön+elämän+alkamisen+hetken+määritys.+Toinen+siihen+liittyvä+peruskysymys+on,+onko+ihmisyksilöllä+oikeus+omaan+elämäänsä+täysin+puolustuskyvyttömänä+ollessaan,+vaan+voiko+sen+oikeuden+perustella+omalla+"ongelmatilanteellaan"+ja+mukavuudenhalullaan,+kun+onkin+tullut+raskaaaksi+tms.+Lakihan+abortin+sallii+tietyn+prosessin+jälkeen,+mutta+kyseessä+onkin+eettinen+ja+humaani+pohdiskelu,+jotka+kuuluvat+myös+ihmisyksilön+tapaan+käsitellä+asioita+ja+ilmiöitä.+Aborttifanaatikkojen+perusteluja+kun+lukee,+niin+tähän+asti+sikiöstä+on+esiintynyt+käsitteitä+solumöykky,+ei+elävä,+ei+ihmisyksilön+alku+ja+monia+muita+sanontoja,+joilla+ei+ole+oikeastaan+mitään+faktista+pohjaa+sekä+perusteltu+myös+naisen+perustuslaillisella+oikeudella,+naisen+oikeudella+jne+"feministisellä+naisen+etuoikeudella".+
Kun+sitten+joku+hädissään+hakee+tietoa+ja+eksyykin+tänne+nettitrollien+sivustolle,+niin+menee+kai+enemmän+sekaisin,+jos+tuollaisia+mututietoja+ei+oikaistaisi.+Oppimisen+yksi+perusperiaate+on+kertaus+ja+taas+kertaus,+vaikka+se+kyllästyttäisikin+lukijaa,+mutta+lukemisenhan+voi+keskeyttää.+Trollien+kysymysansoihin+ei+pidä+vastata+heidän+tarkoittamallaan+tavalla,+vaan+parempi+on+silloinkin+esitellä+ihan+asiaan+liittyvää+tosiasiaa.+Kuten+huomaat,+muutaman+kuukauden+aikana+on+tuo+trollauksen+määrä+vähentynyt+huomattavasti+ja+vain+kovapäisimmät+ovat+vielä+julistamassa+omaa+mutuaan+kuin+maallikkosaarnaajat+omissa+seuroissaan.+Kysymyksethän++voidaan+muotoilla+niin+monellaeri+tavalla,+toiset+aidosti+keskusteluun+rohkaisevia+ja+toiset+juuri+niitä+trollaavia+kysymysansoja,+joilla+ei+ole+mitään+tarkoitustakaan+osallistua+keskusteluun,+dialogiin+,+vaan+propagandisesti+jankuttaa+ja+johtaa+aiheesta+sivuun.+Otan+yhden+esimerkin,+josta+opettajamme+jatkuvasti+jankuttaa,+aborttilain+kiristys.+Onhan+aivan+selvää,+että+suurin+osa+kansastamme+ei+välitä+koko+aborttilaista+mitään,+koska+abortti+on+heille+merkityksetön+vaihtoehto+raskaudelle.+No,+sittenpä+jankutetaan,+että+kansan+mielipide++"hyväksyvä",+siis+koska+ei+ole+vastustava+ja+siten+abortti+olisi+valtaisan+enmmistön+mielestä+oikein+ja+naisen+perustuslaillinen+oikeus.+Suuren+vastustuksen+sain,+kun+esitin+kansalaisaloitteeseen+vaihtoehtona+kysymystä,+"onko+mielestäsi+oikein+lopettaa+puolustuskyvyttömän+ihmisyksilön+elämä,+jos+tämän+olemassaolo+häiritsee+nykyistä+elämänmuotoasi."+Sehän+abortin+henki+useissa+aborteissa.+Siispä,+kysymyksen+asettelu+ja+muotoilu+ovat+suurissa+kysymyksissä+erittäin+merkityksellisiä+ja+voivat+eri+tavoilla+ilmaistuna+antaa+aivan+erilaisen+lopputuloksen.
"Jokainen+tietää+sen+kuitenkin,+ja+se+on+abortissa+aika+tärkeä+tieto+että+raskaus+on+alkanut+jotta+kohdussa+on+jotain+mitä+sieltä+voidaan+poistaa.+Se+ihmisyksilön+elämä+halutaan+estää+abortilla,+jos+ei+kerta+ehkäisy+sitä+tehnyt.+Näin+asia+mun+mielestä+on.+Eikä+lääkäri+liitto+näytä+olevan+mun+kanssa+eri+linjoilla."+Olen+aivan+samaa+mieltä,+jokaisen+nuo+asiat+pitäisi+tietää,+mutta+sitten+täällä+yllättäen+jotkut+oikein+tieteilijöinä+ja+opettajina+esiintyvät+trollaajat+väittävätkin+aivan+muuta,+totuudenvastaista+mutuaan+vuodesta+toiseen+väittäen+jotain+ei-ihminen,+solumöykky,+ei-elävä,+"ei+lopputuote"+jne.
Totuutta+kannattaa+edistää+niin+kauan+kun+valhetta+levitetään.+Siinä+on+yksi+mottoni.
02.02.2019 11:47
No,+nyt+olen+kanssasi+osittain+samaa+mieltä,+abortissa+poistetaan+sikiö,+joka+on+ihmisyksilön+ensimmäinen+kehitysaste.+Hyvä+edistysaskel+keskusteluissa!+Arvostan+sitä.
01.02.2019 23:17
"Alkion+ihmisyys+-keskustelu+hiipui+kun+on+tuotu+esiin,+ettei+hedelmöittyneellä+munasolulla+ole+sen+enempää+inhimillistä+toimintaa+kuin+sammakonkudulla,+ei+sitäkään+-+aivoja+ei+ole+joten+alkiota+voi+verrata+aivottomana+syntyneeseen+biologiseen+organismiin+tai+torsoon."
Biologia+ei+ole+muuttunut+eikä+lääkäriliitonkaan+kanta+ole+muuttunut,+joten+fakta+on,+että+ihmisyksilön+elämä+alkaa+hedelmöityksestä.+Yksilön+oikeus+elämään+on+myös+kohdussa+olevan+ihmisyksilön+perusoikeus.+Se+nyt+on+vaan+tieteellinen+totuus+eikä+nettikeskusteluilla+tai+jankutuksella+miksikään+muutu.
Keskustelun+ilmapiiri+ei+todellakaan+ole+muuttunut,+minkä+näkee+mm.+täällä,+missä+ihmisoikeusrikkomisiin,+ihmisyksilöiden+elämän+lopettamiseen++yllyttäminen+valheellisten+mutujen+muodossa+jatkuu+edelleenkin.
01.02.2019 23:13
TarkistaFaktatPösilö+ja+Missä.Faktat
Olettekohan+koskaan+kuulleet,+että+lääkärit+(ja+lähes+kaikki+Sosterin+alalla+työskentelevät)+tekevät+kirjaukset+joka+toimenpiteestä.+Usein+lääkärit+aloittavat+sanelukoneen+käytön,+ennen+kuin+potilas+ehtii+edes+ovesta+ulos.+Se+on+lääkärintoimeen+luonnollisesti+kuuluva+työtehtävä.+Hoitotointa,+potilaan+käsittelyä+kutsutaan+prosessiksi,+jonka+kulku+kirjataan.+Onko+tämä+nyt+liian+vaikea+ymmärtää?+Onko+siinä+jotain+sellaista+mitä+ette+oikein++ymmärrä?+Sosterin+alalla+hyvin+monissa+työtehtävissä+tehdään+tarkat+kirjaukset,+jotka+ovat+pakollisia+ja+joskus+jopa+tarpeellisia+potilaan+ja+työntekijöiden+oikeusturvan+kannalta+välttämättömiä+ja+tarpeellisia.
Abortti+on+kyllä+aina+vaara+sikiölle,+siitä+olemme+samaa+mieltä.+Raskaus+on+kyllä+rasite,+äärrimmäisen++harvoin+vaarallinen.
01.02.2019 09:46
Koska+kerran+haluat+yksinkertaistaa+kysymyksiä,+niin+ensimmäiseen+kymykseen+olen+vastannut+selvästi+ja+mistä+faktasta+sinä+selvästi+pyrit+kiemurtelemaan+ulos+piiiiitkillä+mutujorinoillasi.+
Avustan+sinuakin+alkuun,+jotta+kysymykseeni+olisi+helpompi+vastata"Ihmisyksilön+elämä+alkaa....."+Jos+olet+eri+mieltä+tai+samaa+mieltä,+niin+tuohon+voit+lisätä+muutamia+sanoja+kantasi+selventämiseksi.+Yksi+ainoakin+lause+riittää.
+Jospa+edes+perusasioista+osaat+vääntää+yksinkertaisen+lauseen,+muutenhan+trollauksesi+tulee+entistä+selvemmäksi.
01.02.2019 09:32
Tutkittuja+faktojasi+odotellessa!
TAASKIN+keskityt+vain+henkilökohtaisuuksiin.+Mikä+yllätys!
31.01.2019 19:33
Sinulla+ei+ole+siis+yhtään+faktaa,+vahvistettua+tutkimusta+tai+laajalti+tiedemiesten+hyväksymää+tositietoa+esitettäväksi+keskustelussa.+Mutu-+tieto+ei+ole+samaa+kuin+tosiasiat.+No,+eihän+siinä+mitään,+saat+toki+puolestani+ja+kai+moni+muukin+on+samaa+mieltä+vapaassa+maassa+vapaasti+julkaista+mielipiteesi.+Mutta+-+ei+se+oikeuta+sääntöjen+vastaisiin+henkilökohtaisiin+loukkauksiin+ja+toisten+mitätöintiin,+sehän+on+tyypillistä+koulumaailmassakin.+Varsinkin+kun+et+osaa+esittää+mitään+tosia,+tutkittuja+vaihtoehtoja,+vaan+mollaat+vain+muita+kirjoittajia.+No,+sekin+on+tietysti+asia,+johon+en+puutu,+kun+palsta+ei+ole+minun+vallassani+ja+omistuksessani.+Mutta+tosiasioita+puolustan,+myös+tällä+palstalla+ja+keskustelen+kenen+kanssa+haluan.+Tosiaan,+on+kai+hyvä,+että+vähennät+"opettamistasi"+täällä,+kun+sen+sisältö+keskittyy+vain+toisten+mollaamiseen+ja+mutujen+levittämiseen.+
Silti+odotan,+turhaanko,+sitä,+mihin+tutkittuihin+faktoihin+luulet+väitteesi+"erilaisesta+totuudesta"+perustuvan,+kun+sitä+ei+löydy+mistään+biologien+eikä+lääkärienkään+julkaisuista.+Tietysti+sinullakin+on+aika+kortilla,+erityisesti+hetkellä,+kun+paljastuu+aivan+oikeaksi+trolliksi,+jolla+ei+ole+muuta+tekemistä+kuin+vastapuolen+mollaaminen.
Edelleenkin+niin+lääkärien+kuin+biologien+julkaisuista+löytyy+selkeä+määritelmä,+että+IHMISYKSILÖNkin+elämä+alkaa+hedelmöityksestä+ja+myös+se,+että+suurin+perusoikeuksista+on+yksilön+oikeus+elämäänsä.+Nämä+kaksi+seikkaa+ovat+ertyien+tärkeitä+kyseenalastettaessa+abortti"oikeus"+ja+abortinedistäjät+tietävät+tämän+ja+pyrkivät+levittelemään+ihan+mutuja+ja+valheita,+jotta+aatteensa+saisi+kannatusta.+Jos+näitä+tutkittuja+faktoja+ei+ymmärrä,+kannattaa+kyllä+etsiä+niitä+vaihtoehtoisia+faktoja+"jostakin",+mutta+niitä+ei+vain+vuosien+varrella+ole+tullut+vastaan,+ei+yhden+yhtäkään,+vain+selittelyjä+ja+mutuja.
31.01.2019 18:37
"Olet+jankuttanut+päivät+pääksytysten+muutamaa+samaa+lausetta.+Sinulle+on+useampikin+kirjoittaja+siitä+huomauttanut."+Kyllä+olen,+tunnustan+ja+mielihyvin+vielä+olen+kertonut+tarkasti+lähteeni,+joista+olen+nuo+väitteeni+kopioinut+syystä,+ettei+kukaan+väittäisi,+että+kirjoitan+omiani.+Niissä+muutamassa+lainaamassani+lauseessa+on+kiteytetty+asiantuntijoiden+tutkimusten+tulos,+että+ihmisyksilön+elämä+alkaa+hedelmöityksestä.....+jne.+Sillä+väittämällähän+on+ratkaiseva+osuus+abortin+humaaniutta+ja+eettisyyttä+käsiteltäessä.+Olet+itse+eri+mieltä,+mutta+et+löydä+yhtäkään+tutkimusalaa+tai+virallista+julkaisua,+jossa+olisit+voinut+kumota+nuo+väitteeni,+vaan+menet+joka+kerta+henkilökohtaiseen+ivailuun+ja+demonisointiin.+Se+on+toimintatapasi+kai+silloin,+kun+et+osaa+mitään+sanoa.+ikävä+tapa+sinänsä.+Mutta+kyllä+minun+selkänahkani+sen+kestää,+kun+sitä+on+paljon+suurempien+asioiden+parissa+koeteltu.
Siispä+etsi+nyt+itse+edes+ne+muutamat+avainlauseet+luotettavista+lähteistäsi,+joilla+voit+faktisesti+kumota+väitteeni,+kun+kerran+tiedät+niiden+olevan+olemassa+tai+ainakin+väität+niiden+olevan+olemassa.+Palaa+sitten+keskusteluun,+niin+katsotaan+niitä+faktojasi+yhdessä.
31.01.2019 16:07
"Kohtukuolema+on+eri+asia+kuin+abortti"+
Olen+aivan+samaa+mieltä+ja+siitä+juuri+kirjasinkin,+tosin+eri+sanavalinnoin+kuin+sinä.+Ja+silloin+ei+tarvita+mitään+lupalippuja+yms+kahden+lääkärin+todisteluja.+Ero+onkin+juuri+siinä,+että+abortissa+poistetaan+luvallisesti+elävä+sikiö,+ihmisyksilö+varhaisessa+kehitysasteessaan,+kun+taas+kohtukuoleman+seurauksena+poistetaan+kuollut+sikiö,+ihmisyksilö,+jonka+elämä+oli+päättynyt+jo+kohdussa+ja+kuten+totesinkin,+siihen++ei+tarvita+kahden+lääkärin+lupalappusia.+Teknisesti+homma+voi+olla+varsin+samanlainen.
31.01.2019 15:52
Kyllä+tätä+henk.koht.+kopioimaasi+jorinaa+on+jo+nähty,+mutta+yhtään+todistetta+et+ole+kyennyt+esittämään+väitteidesi+tueksi+ja+niitähän+tässä+nyt+kyselenkin+ihan+tiukasti.+Mistä+tieteenalsta+tuon+faktan+löytää+tai+kenen+asiantuntijan+todistamaan+faktaan+perustatkaan+väitteesi?+Kerro+toki,+ei+se+tieto+ketään+vahingoita,+ei+edes+minua.
Esimerkkejä+"faktoistasi",+joita+et+pysty+millään+faktisella+tutkimustiedolla+perustelemaan:
-Periaatteessa+ihmisYKSILÖN+elämä+alkaa+syntymästä.+Vielä+senkään+jälkeen+ei+välttämättä+ole+kyseessä+"yksilö"+ihan+kaikin+tavoin...
-+Hedelmöityksestä+alkaa+minun+mielestäni+lähinnä+KEHITTYÄ+jotakin+uutta....
-Äidin+vartalon+sisällä+oleva+tsygootti/alkio/sikiö+EI+ole+sanan+varsinaisessa+mielessä+yksilö...
-Minä+en+kykene+näkemään+esimerkiksi+muutaman+viikon+ikäistä+alkiota+ihmisyksilönä,+vaikka+aihetta+miten+väännettäisiin.
-Aina+kun+väitetään+jonkin+alkavan+tietstä+tapahtumasta,+kyseessä+on+sopimusasia...
Toki+huomaan+eron+väitteidemme+välillä,+erittäin+hyvin+ja+siksi+ne+eivät+ole+relevantteja+faktoja.+Minä+olen+tukenut+väitteeni+(ts.+kopioinut+tietoni)+tutkittuun+yleisesti+hyväksyttyyn+tieteelliseen+tosiasiaan+ja+sinä+kerrot+omia+mutujasi.+Siinä+on+kyllä+selkeä+ero,+edelleenkin,+mutu+ja+fakta+eivät+ole+synonyymeja.
31.01.2019 10:01
Eipä+tainnut+trolliheittosi+osua+ihan+kohdalleen+ja+paljasti,+miten+vähän+alaa+tunnet.+Kirjasin+aivan+selvästi:+"jolloin+prosessista+ei+käytetä+nimitystä+abortti,+vaan+kyseessä+on+normaaliin+lääkärintoimeen+liittyvä+vaaran+eliminointi,+hoitotoimi."+Kyllä,+jos+kuollut+sikiö+aiheuttaa+äidille+verenmyrkytyksen,+mikä+yleensä+aina+aikaa+myöten+tapahtuukin,+kyseessä+ei+ole+raskaudenkeskeytys,+koska+raskauden+edistyminen+on+päättynyt+sikiön+kuolemaan+ja+alkavaan+mätänemiseen,+mikä+siis+aiheuttaa+sepsiksen.+Naistalo.fi+:"Kun+kohtukuolema+(eli+fetus+mortus)+on+todettu,+perheelle+selitetään+selvästi,+mitä+on+tapahtunut.+Tulovaiheen+vastaanottokäynnin+yhteydessä+otetaan+odottajasta+heti+jo+ensimmäiset+infektio-+ja+verinäytteet.+Lapsivesipunktiolla+voidaan+selvittää,+onko+kuoleman+aiheuttanut+äkillinen+syy,+vai+onko+kyse+ollut+pidempiaikaisesta+sikiön+ahdinkotilasta.+
Kohtuun+kuollut+lapsi+synnytetään+yleensä+alakautta+normaalilla+synnytysosastolla.+Synnytyksen+hoidossa+käytetään+samoja+kivunlievitysmenetelmiä+kuin+kaikissa+muissakin+synnytyksissä.+Mikäli+synnytys+ei+lähde+spontaanisti+käyntiin,+se+käynnistetään.+Keisarileikkaus+on+tarpeen+tehdä+vain+äidin+terveyttä+tai+henkeä+uhkaavassa+tilassa.+"+Tajuut+sä?++Hoitavan+lääkärin+arvio+ja+päätös+riittää.+Luonnollisesti+prosessin+kirjauksessa+nämä+päätökseen+johtavat+tiedot+mainitaan.
30.01.2019 23:06
Arvasin+kyllä,+että+et+osaa+vastata+asiallisesti+edes+asiatekstiin,+vaan+siirryt+solvauslinjalle,+mikä+oli+aivan+odotettukin+reaktiosi,+tosin+viesti+ei+edes+ollut+sinulle,+mutta+piti+tulla+häiriköimään!+Taas+kerran,+sinä+vain+trollaat,+kun+et+pysty+(toisessa+ketjussa+olevaan)+simppeliin+kysymykseen+vastata,+vaikka+kertomasi+mukaan+tiedät+kyllä+vastauksen,+joka+on+aivan+toinen+kuin+tutkittu+tieto.+No+odotellaan+vaan+rauhassa,+ehkä+se+joskus+aukeaa,+se+tietosi+lähde,+uudempi+versio+tieteen+tutkimuksista?
Jos+ei+kirjoittamiseni+sattuisi+JOIHINKIN+uppoamaa,+ei+kai+ole+minun+syyni.+Silloin+pitää+kyllä+sanoa,+että+vastaanottimessa+on+hieman+vikaa,+korjataan+kai+tuota+pikaa.
30.01.2019 21:08
Arvasinkin,+että+et+osaa+mitenkään+perustella+kantojasi.+Surullista,+että+koet+vuosikautisen+tehtäväsi+olevan+trollata+palstoilla+eri+nikeilläsi.+Totuudellista+vastausta+et+osaa+repimälläkään+perustella.+Sen+sijaan,+kuten+nytkin+vastauksessasi,+rupeat+vain+trollaamaan+eli++ivaamaan+niitä,+jotka+paljastavat+valheesi+ja+vain+jankutat+omaa+jorinaasi.+Ok,+onhan+se+sinun+oikeutesi,mutta+ei+se+kyllä+mitenkään+uskottavaa+sinusta+tee.+Kirjoittelusi+on+roskaa+ja+tiedät+itsekin+sen,+kuten+kirjotitkin.
Onneksi+on+paljon+niitäkin,+jotka+osaavat+ajatella,+perustella+mielipiteensä+ja+ilmaista+ne,+vaikka+kiireessä+tuleekin+kirjoitusvirheitä.+On+hienoa,+että+on+ihmisiäkin,+jotka+puolustavat+ELÄMÄÄ+kaikissa+sen+muodoissa+ja+ihan+sen+alkuhetkistä+asti+antaen+yksilöille+mahdollisuuden+toimia+oman+perimänsä+ja+tulevien+taitojensa+mukaan+eivätkä+estä+hänen+luonnollista+kehittymistään+sellaiseksi,+mikä+hänen+perimänsä+olisi+ohjannut.
Voit+tietysti+vielä+rauhoituttuasi+palata+aiheeseen+ihmisyksilön+elämän+alkuun+liittyvistä+todellisista+faktoista.+Ne+kun+periaatteessa+ovat+varsin+yksinkertaiset+todeta+ja+ymmärtää+ja+niistä+on+kirjallisuutta+paljon+ja+pelkk+koulusivistys+antaa+jo+vankat+perusteet+ymmärtää+elämän+alun+ihmeelliset+salaisuudet.
29.01.2019 22:35
Tietääkseni+en+ole+sormellani+kertaakaan+osoittanut+ketään+abortin+tehnyttä+kohti+enkä+tee+sitä+nytkään.+Olen+tietoisesti+ja+selväsanaisesti+vastustamassa+aborttifanaatikkojen+julistusta+siitä,+kuinka+abortissa+ei+lopeteta+ihmisyksilöä.+Ja+tosiasiassa+abortti+lopettaa+ihmisyksilön+elämän,++jolla+olisi+ollut+mahdollisuus+elää+elämänsä,+tuntea++iloa+ja+surua,+ehkä+vanhemmuuden+onneakin+ja+myös+tuottaa+iloa+toisillekin.
Kannattaa+muistaa,+että+tärkein+oikeuksista+on+oikeus+elämään+ja+se+on+myös+äitinsä+kohtuun+kiinnittyneen+alkion+perusoikeus.+Mikäli+tähän+oikeuteen+kajotaan,+yhteiskunnan+on+säädettävä+siitä+lailla+ja+niin+monissa+maissa+onkin+tehty.+Kannattaa+pitää+mielessä+myös+Lääkäriliiton+kanta,+että+ihmisyksilön+elämän+alkuna+voidaan+pitää+munasolun+hedelmöittymishetkeä.+Kaikista+hedelmöityksistä+ei+kuitenkaan+tule+ihmistä,+koskapa+sikiö+ei+ole+ollut+kehtyskelpoinen.+Kyseessähän+on+silloin+spontaani+keskenmeno.
29.01.2019 19:46
Faktoja,+kiiton+tuon+iänikuisen+mutu-jargonin+sijaan.
Useasti+olen+ilmaissut+eriävän+mielipiteeni+harhauttavaan,+epätoteen+väittämään,+että+ihmisen+elämä+alkaisi+jostain+oudosta,+nimemättömästä+ajankohdasta,+siis+muusta+kuin+hedelmöityksestä+ja+että+tsygootti/sikiö+olisi+vain+joku+solumöykky,+mitä+täysin+epäfaktaa+mutuasi+olet+vuosikausia+jauhanut+omassa+agitaatiokirjoittelussasi.+Edelleenkin,+hedelmöittynyt+munasolu,+tsygootti+on+todistetusti+ja+sanan+varsinaisessa+merkityksessä+ihmisyksilö+elämänsä+ensimmäisessä+kehitysasteessaan,+mikä+tieto+kyllä+löytyy+yllä+viittamissani+lääkärien+ja+biologien+lausumissa+ja+mikä+on+tutkittua+ja+faktasti+totta,+edellytyksellä,+että+nämä+puhuvat+totta+julkaisuissaan.+VAUVA+on+myös+ihmisen+yksi+kehitysaste.+Voit+tietysti+väittää+lääkäreitä+ja+biologeja+valehtelijoiksi,+jotka+ovat+vain+keksineet+nuo+väitteet+omassa+päässään,+mutta+minä+kyllä+kuotan+täysin+siihen+tietämykseen+ja+ammattitaitoon,+mikä+heillä+on,+eikä+heidän+tarvitse+hyväksyä+minun+mielipiteitäni,+Päinvastoin++minä+luotan+heidän+työnsä+tuloksiin,+faktaan.+Ymmärrän+kyllä,+että+aborttifanaatikot+vastustavat+tätä+faktaa,+koska+he+eivät+edelleenkään++halua+tulla+leimatuiksi+kylmiksi+ihmiselämän+arvon+halventajiksi,+mitä+he+todella+kyllä+ovat.+Ihmisyksilöllä+on+YK:n+ihmisoikeusjulistuksen,+lääkärien,+maamme+lakien+ja+myös+inhimilisen+ihmisyhteisön+keskellä+loukkaamaton+oikeus+omaan+elämäänsä.+Poikkeuksen+tästä+tekevät+vain+aborttiagitaattorit,+jotka+haluaisivat+poistaa+ihmisoikeudet+pienimmiltä,+puolustuskyvyttömimmiltä.
Kaikkihan+tietävät,+että+abortti+on+raskauden+keskeytys,+se+todellakaan+ei+olut+suuri+uutinen,+mutta+et+kertonut,+että+raskauden+keskeytys+lopettaa+ihmisyksilön+elämän+ja+samalla+tietysti+kehityksen.+Ja+se+ei+ole+mikään+sopimusasia,+vaan+faktaa.
Kaikki+tietävät,+että+ihmisyksilö+sikiövaiheessa,+aivan+elämänsä+alussa+on+äidistä+täysin++riippuvainen,+mutta+ei+ole+mikään+"solumöykky"+vaan+tutkitusti+sikiöasteella+oleva+ihminen.+
Kyllä+sinun+kannattaisi+ainaisen+inttämisesi+sijaan+todellakin+lukea+ihmisen+kehtyskaari+ihan+ajatuksella.
Kerro+viimeinkin+ainaisen+inttämisen+sijaan,+mistä+todistetusti+ihmisyksilön+elämä+alkaa+ja+mitkä+ovat+tunnetut+tutkijat+tai+tieteenalatkin+riittävät+jotka+vahvistavat+näkemyksesi.+Nyt+on+sinun+vuorosi+esittää+omat+tieteenalat,+jotka+vahvistaisivat+sinun+väittämäsi.+Muuten+alkaa+kasvaa+entisestään+epäilys+trollauksestasi.
29.01.2019 17:44
En+tajua+syytä,+miksi+et+osaa+arkistosta+etsiä+kirjauksiani,+joten+runsaasti+taas+huomiotani+saaneena+Laitan+muutaman+rivin+tekstiä+perusteluineen.+Kiitos+kaikille+huomiostanne!+
Huutaako+suurikin+joukko+Suomessa+kiristystä+aborttilakeihin?+Kyllä+vaiko+ei?
-+Taidat+olla+ainoa,+joka+tuosta+aborttilain+kiristämisestä/löysäämisestä+huutelee++jo+vuosikymmenen+ajan,+joten+vastaus+on+ei,+yksi+ihminen+ei+ole+suuri+joukko!
Tuomitaanko+Lääkäriliiton+eettisissä+ohjeissa+abortti+ja+abortin+tekijät+rajustikin?+Kyllä+vaiko+ei?
-+Lääkäriliitolla+ei+ole+eikä+ota+tuomarin+roolia,+joten+tietenkin+vastaus+on+ei.
Onko+Suomi+saanut+YK:ltä+paljonkin+moitteita+aborttilakiensa+vuoksi?+Taaskin+vain+kyllä+vaiko+ei?
-+Enpä+tiedäYknjulistyksissaan+kyllä+painottaa+jokaisen+oikeutta+omaan+elämäämsä,+kuten+maamme+lakikin+tekee.
Onko+Sinulla+esittää+paljonkin+oppimateriaaleja,+joissa+määritellään+jo+tsygootti+SANASTA+SANAAN+ihmisyksilöksi?+Mieluusti+siis+niitä+SANASTA+SANAAN+olevia+esimerkkejä+eikä+mitään+sivulauseita+tai+juttuja,+jotka+on+luettava+rivien+välistä.
-+On+vieläkin+tallella+oppimateriaalia,+joissa+kerrotaan+niin+Lääkäriliiton+kanta,+biologian+faktat+kuin+myös+uskovaistenkin+kanta,+jotka+ovat+suurin+piirtein+yhtenevät+eli+ihmisyksilön+elämä+alkaa+hedelemöityksestä+sekä+sitten+on++"mitäänsanomattomien"++ja+aborttikiihoilijoiden+kanta,+jotka+eivät+osaa+sanoa,+milloin+ihmisyksilön+elämä+alkaa.+Näitä+erilaisia+tulkintoja+tutkittiin,+pohdiskeltiin+ryhmissä+ja+etsittiin+perusteluja+erilaisille+näkemyksille+ja+niiden+taustoille.+Sairaanhoitajienhan+pitää+osata+kohdata+kaikenlaisia+ihmisiä+ihmisarvoisesti+erottelematta+heidän+taustojaan,+arvojaan+tai+uskontoaan/elämänkatsomustaan.
Kerro+nyt+itse+viimein+vuosikymmenen+kestäneen+kiertelysi+päätteeksi,+milloin+ihmisyksilön+elämä+alkaa.+Joskus+olet+myöntänyt+ja+taas+sitten+kieltänyt+biologisen+tosiasian,+että+jokaisen+elollisen,+ihmisenkin++elämä+alkaa+hedelmöityksestä+muutamaa+poikkeusta+lukuunottamatta,+mutta+sitten+taas+kiellät+tosiasian.+Miksi?
28.01.2019 16:51
Ehkä+niinkin,+mutta+onhan+se+Wikipedian+ja+tieteen+tutkijoiden+tutkimusten+kopiointi+tänne+sentään+onneksi+merkki+siitä,+että+osaa+etsiä+oikeaa+tutkittua+tietoa+jaettavaksi+eikä+vain+usko+aborttifanaatikkojen+julistuksiin+ja+suoranaisiin+mutu-valheisiin,+joilla+pyrit+itse+halventamaan+elänoikeuksia+puolustavien+kirjoitukset.
27.01.2019 21:13
17 / 18