Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

159

1. "Lucia-neitokin on nyt woken värinen"
    Hieman harhaanjohtava tuo aloitus.
    Alkuperäinen Lucia-neito oli siis Sisialialainen ja vuosimallia 200 jkr. Ihan satavarmasti täyttää termisi "woken-värinen"
    Tuolloin sisilialaiset olivat nykyiseen verrattuna huomattavan tummia.
    Onko ketjun aloittaja katsonut hänen ihonväriään maalauksista jotka alkuperäistä Luciaa esittävät?
    Vai onko aloittaja suomenruotsalainen jolle ruotsalainen perimätieto on ainut oikea fakta kuten tämä pohjoismainen Lucia perinne?
    Mainokset tehdään jotta ihmiset ostaisivat tuotteita joten niissä tarjotaan näkymää josta maksukykyiset ihmiset tykkää.
    Olen kantasuomalainen. Minun puoliso on myös ruskeasilmäinen. Mielestäni on upeaa, että pakkaskeleillä peittoni alle kömpii karibian lämpöä.
    Mikä näissä 2000-luvun länsimaissa ketjun aloittajaa tökkii?
  2. Olen jo pitkään opettanut heille, että oma kulttuurisi on kotiovesi sisäpuolella ja mahdollisesti oman kulttuurisi kokoontumisissa. Olen tähdentänyt, että nämä kokoontumiset ovat ainakin kaupunkiympäristössä sisätiloissa.
    Olen tätä kulttuuria jakanut myös eräälle imaamille. Imaami puhuu emglantia joten hänen kanssaan voi keskustella. Olen imaamin mielestä arvostettu ja kunniallinen henkilö koska...
    Näin hänen mikälie pikarukoilevan jonka aikana kummarrellaan Mekka kohti. Mielestäni väärään ilmansuuntaan.
    Latasin omaan puhelimeen apin joka näyttää ilmansuunnan valittuun kohteeseen. Näin, että imaamin paikantaju oli pielessä.
    Hyvin varovasti kerron, että Mekka on tuossa suunnassa. Hän ei uskonut kristityn tietävän mitään heille pyhistä asioista. Istutin hänet pöysään ja näytin apin ruutua. Ei uskonet. Valitsin paikan, naapurikaupungin jonka ilmansuunnan tiesimme. Appi näytti ihan oikein. Valitsin pelkä pohjoisen ja appi näytti meidän molempien ja kompanssin mukaan oikein.
    Annoin hänen naputtaa Mekka ja hän hämmästyi!!
    Latasin hänen puhelimeen tämän kymmeniä miljoonia latauskertoja omaavan apin ja opetin käyttämään sitä.
    Hän palkitsi minut.
    Hän lupasi, että tästä lähtien jokainen muslimi tarjoaa minulle teen missä päin maailmaa vain kunhan kerron heille hänen puhelinumeron ;-)

Kävimme pitkät keskustelut aiheesta. Kerroin, että tällä Islam kotona ja maailma kotioven ulkopuolella-menettelyllä voitte parantaa mahdollisuuksianne sopeutua ja kotoutua.
    Otin esimerkkejä Euroopan kaupungeista joissa maahanmuuttajat eivät tätä hyväksy ja kysyin imaamilta, että olisiko nämä uutisissa nähtävät mellakat parempi vaihtoehto Suomessa asuvuille maahanmuuttajille.
    Ei kuulemma missään nimessä.
    Näin yritän itse yhden ihmisen voimavaroilla pitää tilannetta kunnossa.
    Onko teillä fiksuja keinoja tämän kohtuullisen tilanteen ylläpitämiseksi tai parantamiseksi.
  3. Hemmetin hyvä, että tulee kun emme itse saa tuota riittävä syntyvyys-asiaa hoidettua.
    Meidän pitää vaan hoitaa homma niin, että saamme heistä mahdollisimman paljon työvoimaa ja nimenomaan tärkeille aloille.
    Meillä lienee jo tarpeeksi pizza- ja kebab-osaajia joten ensin suomenkieli ja peruskoulu ja/tai ammattiopinnot.
    No toisaalta esimerkiksi kotimaassaa ravintolaa pyörittäneet ihmiset ovat avanneet täällä hyviä ravintoloita joilla elättävät perheensä.
    Oman yhteisön (SPR-vapaaehtoistyö) kautta ohjatuille nuorille neidoille suosituin vaihtoehto on ollut lähihoitaja. Sitten tekniikan ammattikoulutus pojille.
    Joukossa on ollut ihmisiä joilla on ollut meidän kandia tai maisteria vastaavat tutkinnot ja yliopistot ovat tarjonneet heille hyviä opiskelupaikkoja.
    On ollut myös yleislääkäreitä ja ainakin yksi hammaslääkäri jotka ovat joutuneet vaativampaan suomenkieli-kouluun ja tietyt ammatti-kurssit läpäisemään suomalaisessa yliopistossa ennen kuin heidät on merkitty tänne lääkäreiksi.
    Itse olen ollut katkennen hampaan kanssa kyseisen hammaslääkärin hoivassa ja kerran saanut reseptin tuolta yleislääkäriltä.
    Joukossa on paljon vanhoja ihmisiä jotka eivät opi kieltä eikä ammattia. Tämä on joku meidän pääkriteeri valita tänne tulevia. Eli avuttomat, vammaiset ja sairaat ovat ykkösprioriteettimme.
    Itse laittaisin ykkösprioriteetiksi rehelliset ja kelvolliset työteliäät ihmiset mutta kun en ole eduskunta enkä hallitus, niin noita elättejä pukkaa tulevaisuudessakin.
    Olisi toivottavaa löytää eri kaupunkien vapaaehtoisten ryhmiin ihmisiä jotka haluavat auttaa noita mamuja vapaa-ajallaan.
    Auttaminen on esimerkiksi monikielikahvilassa mamujen kanssa jutustelu tai jossain muussa paikassa rupattelu. Olemme olleet myös tervetulleita pitämään kouluihin oiein lukujärjestykseen laitettuja juttelutunteja koulussa opiskeleville mamuille.
  4. "Eli meille väitetään, että Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa tai olemme hukassa. Jos näin on, niin mistäköhän syystä maahanmuuttajien työttömyysaste on niin korkea?"
    Jos katsot tilastoja meidän ikäjakumasta, niin huomaat meillä olevan tarvetta tekijöille.
    Ei me voida tehdä sitä, että jätämme esimerkiksi sairaamme ja vanhuksemme hoitamatta. Emme myöskään voi velvoittaa juuri kuollutta hautaamaan jonossaan edellä olevan.
    Meillä on töitä joita vaan on tehtävä vaikka tuo ikätilastomme väittää ettei tekijöitä ole.
    Olemme "meidän porukassa" saaneet ohjattua paljon mamuja kouluun ja sitä kautta töihin. Ykkösammatti johon olemme saaneet heitä patistettua on lähihoitaja.
    Mielestäni maahanmuuttajien työttömyysaste on korkea koska:
    - tullessaan ovat liian vanhoja opiskelemaan edes suomenkieltä.
    - ovat lapsia
    - ovat sairaita
    - tulevat tänne esimerkiksi lammaspaimeneksi mutta kun emme tarvitse aroillemme emmekä vuoristoomme lammaspaimenia eivät tee mitään.
    - ovat selkeästi paskasakkia ja allergisia rehelliselle työlle

" Miksi niin monet täällä jopa 20 vuotta asuneet maahanmuuttajat ovat jatkuvasti työttöminä? "
    Tämä johtuu usein siitä kun heille annetaan koti, huonekalut,vaatteet ja kaikki elinolot ilmaiseksi. Siihen päälle laitetaan vielä kuukausiraha joka on 10-100-kertainen heidän kotimaan ansioihin verrattuna.
    Kun on kouluttamaton, yli 50v ja mitään osaamaton, niin silloin on iso kiusaus jäädä makoilemaan. Sitten vielä ilmenee heimoveljien tarjoamia keikkoja joista vois saada vielä lisää rahaa.
    Jos ei ole moraalia ja olet jo luonteeltasi paskasakkiin kuuluva, niin siellähän sitten pysyt.

" No, nyt ovat suuret ikäluokat jo kaikki eläkkeellä eikä mitään paljon puhuttua massiivista työvoimapulaa tullut, vaan Suomessa on edelleen työttömyyttä. Me emme todellakaan voi tietää tulevaisuudesta. Se voikin olla ihan erilainen kuin kuvittelemme."
    Työvoimapulaa on tullut melkoisesti terveydenhuoltoon ja monille aloille joissa tarvitaan matalan koulutustason ihmisiä matalan koulutustason palkalla töitä tekenään. Myös kovan tason osaajista on pulaa.
    Kuten tiedät, niin työttömyys kannattaa lopettaa vasta kun saa kunnon palkkatarjouksen. Kuten tiedät, niin meillä olisi paljonkin tekijöitä näihin avoimiin töihin mutta jos työnteolla nostaisi tulojaan vain muutanman satasen kuussa, niin ei sitä kannata ottaa vastaan.
    Noihin hommiin laitetaan sitten vaikka se mamu joka jaksaa joka aamu lähteä hommiin.

Loppupelissä kannatan kontrolloitua maahanmuuttoa. Kannatan varsinkin pienten lasten kanssa muuttavia perheitä. Ukrainastra meille on tullut paljon fiksua ja koulutettua väkeä.
    Venäjältä on jo tullut osia venäjän aivovuodosta tänne. Mukana hyviä/haluttuja todella kovan tason osaajia.