Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kukkahattusuvakki
profiilit
Kukkahattusuvakki
Kukkahattusuvakki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hän tuli Euroopasta ja rakkauden&työn perässä.
17.12.2024 09:57
"Lucia-neitokin on nyt woken värinen"
Hieman harhaanjohtava tuo aloitus.
Alkuperäinen Lucia-neito oli siis Sisialialainen ja vuosimallia 200 jkr. Ihan satavarmasti täyttää termisi "woken-värinen"
Tuolloin sisilialaiset olivat nykyiseen verrattuna huomattavan tummia.
Onko ketjun aloittaja katsonut hänen ihonväriään maalauksista jotka alkuperäistä Luciaa esittävät?
Vai onko aloittaja suomenruotsalainen jolle ruotsalainen perimätieto on ainut oikea fakta kuten tämä pohjoismainen Lucia perinne?
Mainokset tehdään jotta ihmiset ostaisivat tuotteita joten niissä tarjotaan näkymää josta maksukykyiset ihmiset tykkää.
Olen kantasuomalainen. Minun puoliso on myös ruskeasilmäinen. Mielestäni on upeaa, että pakkaskeleillä peittoni alle kömpii karibian lämpöä.
Mikä näissä 2000-luvun länsimaissa ketjun aloittajaa tökkii?
16.12.2024 09:21
Tuskin haluavat heitä palauttaa.
Saksalla sama ongelma kuin Suomella. Kansa ikääntyy ja terveyspalveluiden tuottamiseksi eri ole tarpeeksi ihmisiä.
Suomikaan ei ole palauttamassa täällä laillistettuja maahanmuuttaja lääkäreitä eikä -hoitajia. Kaikki länsimaat ottaisivat heidät mielellään töihin.
Koulutamme isosti maahanmuuttajista hoitajia kun ala ei suomalaisia riittävästi kiinnosta.
Samoin iso osa sairaaloiden ja hoivakotien apulaisistamme on mamuja.
16.12.2024 08:56
"Maahanmuuton ratkaisee sen tarve"
Tuo on laajemmin ajatellen totta. Iso osa tuosta tarpeesta on kuitenkin pakolaisten tarve löytää maa jossa asua.
14.11.2024 09:24
Olen jo pitkään opettanut heille, että oma kulttuurisi on kotiovesi sisäpuolella ja mahdollisesti oman kulttuurisi kokoontumisissa. Olen tähdentänyt, että nämä kokoontumiset ovat ainakin kaupunkiympäristössä sisätiloissa.
Olen tätä kulttuuria jakanut myös eräälle imaamille. Imaami puhuu emglantia joten hänen kanssaan voi keskustella. Olen imaamin mielestä arvostettu ja kunniallinen henkilö koska...
Näin hänen mikälie pikarukoilevan jonka aikana kummarrellaan Mekka kohti. Mielestäni väärään ilmansuuntaan.
Latasin omaan puhelimeen apin joka näyttää ilmansuunnan valittuun kohteeseen. Näin, että imaamin paikantaju oli pielessä.
Hyvin varovasti kerron, että Mekka on tuossa suunnassa. Hän ei uskonut kristityn tietävän mitään heille pyhistä asioista. Istutin hänet pöysään ja näytin apin ruutua. Ei uskonet. Valitsin paikan, naapurikaupungin jonka ilmansuunnan tiesimme. Appi näytti ihan oikein. Valitsin pelkä pohjoisen ja appi näytti meidän molempien ja kompanssin mukaan oikein.
Annoin hänen naputtaa Mekka ja hän hämmästyi!!
Latasin hänen puhelimeen tämän kymmeniä miljoonia latauskertoja omaavan apin ja opetin käyttämään sitä.
Hän palkitsi minut.
Hän lupasi, että tästä lähtien jokainen muslimi tarjoaa minulle teen missä päin maailmaa vain kunhan kerron heille hänen puhelinumeron ;-)
Kävimme pitkät keskustelut aiheesta. Kerroin, että tällä Islam kotona ja maailma kotioven ulkopuolella-menettelyllä voitte parantaa mahdollisuuksianne sopeutua ja kotoutua.
Otin esimerkkejä Euroopan kaupungeista joissa maahanmuuttajat eivät tätä hyväksy ja kysyin imaamilta, että olisiko nämä uutisissa nähtävät mellakat parempi vaihtoehto Suomessa asuvuille maahanmuuttajille.
Ei kuulemma missään nimessä.
Näin yritän itse yhden ihmisen voimavaroilla pitää tilannetta kunnossa.
Onko teillä fiksuja keinoja tämän kohtuullisen tilanteen ylläpitämiseksi tai parantamiseksi.
12.11.2024 11:29
Tunnen kymmeniä maahanmuuttajia.
Heidän kielitaito vaihtelee oman kylän arabiasta useampaan sujuvasti puhuttuun kieleen.
Suomen opetuksessa on haasteita kun on niin heterogeeninen porukka oppilaita.
Olen useille joutunut google translatorin kanssa opettamaan esimerkiksi mitä tarkoittaa verbi.
Sitten on esim. kolmen kielen osaajia joille opettaminen on helppoa ja joskus kivaakin.
Jos joku siis väittää, että maahanmuutajien kielitaito on pelkästään hyvä tai huono, niin hän ei tiedä mistä puhuu.
28.10.2024 13:46
"Suomessa on noin 300 000 työtöntä osaajaa. ."
Itse jäin työttömäksi 5-kymppisenä. Menin täydennyskoulutukseen ja hommia on riittänyt.
Työttömyyden parannukseen hyvä keino lienee uudelleen- tai täydennyskoulutus. Työttömän pitää tutkia vaikka netistä minkä alan nihmisille löytyy töitä.
Tuo tuore koulutus sitten kertoo työnantajalle, että kyseessä on tämänpäivän osaaja ja viitseliäs ihminen joka oikeasti haluaa työtä. Tietty pitää olla halua mennä sinne työpaikalla vaikka se ei ihan kotinurkilla olekaan.
" Jopa peruskoulun käyneillä on parempi ja laajempi koulutus sekä kielitaito kuin maahanmuuttajilla."
Ovatko siis peruskoululaiset kelvollisia esim. lääkäriksi, IT osaajiksi suunnittelemaan ja tekemään SOTEn vaatimaa valtavaa tietojärjestelmien sulauttamista, yliopiston proffaksi, asiantuntijaksi vientiyrityjkseen....
Tuo ammatti luettelo on osa toteutuneista työpaikkoista mamuille joiden kotoutuksessa olen ollut mukan.
31.08.2024 11:06
Häviäjä oli tuo nykyinen diktaattori ja ihan selkein lukemin. Tuo hänen keksimä tulos olisi saatu vaikkei kukaan olisi äänestänyt.
Olisi Venezuelan kansalle parempi jos tuo Madura lähtisi takaisin bussikuskiksi sillä sen ammatin hän vissiin osaa?
31.07.2024 13:52
Siin onko niin, että te arvoisat Anonyymi-nimimerkillä kirjoittavat ette ole koskaan esimerkiksi työpaikkanne viikkopalaverissa kuunnelleet mitä mamu-kolleganne puhuvat tai kertovat?
Oletteko te pärjänneet aina esimerkiksi kansainvälistä kauppaa tekevän työpaikkanne kahviossa tai tupakkahuonmeessa suomenkielellä?
Onko myös niin, että teillä ei ole koskaan ollut ruskeasilmäistä, ei ihan valkoista tyttöysträvää?
Jos vastaatte kaikkiin kysymyksiini myöntäen, niin olette ehkä valinneet hieman rajoittuneen elämän itsellenne.
Lähtekää käymään paikoissa joissa tapaatte ja pääsette juttusille ulkomaalaisten kanssa.
29.07.2024 15:24
Suomessa ja ainakin pääkaupungissa on yleinen trendi se, että mahdollisimman paljaon muksuja ja sitten "avioero" Tukisummat nousevat ja "iskä" saa oman asunnon jonka voi sitten laittaa vuokralle jotta paperittomillakin olisi asunto. Iskä saa omat tuet ja pientä palkkaa vastaavat pimeät vuokratulot.
Ongelman ydin on se, että meidän niin kipeästi tarvitsemamme lapset tällaisissä perheissä ovat niitä jotka kasvavat oman kulttuurin keskellä eikä heitä viedä päiväkotiin tai eskariin oppimaan suomea.
Suomea osaamaton lapsi keskittyuy ensimäiset kouluvuodet oppimaan kieltä ja heille koulu alkaa vasta 2-3:n vuoden jälkeen. Peruskoulun jälkeen useseimmat heistä on tämän 2-3 vuotta muita jäljessä.
Pääkaupunkiseudulla on sitten kouluja joissa yli 70% oppilaista puhuu muuta kuin suomea.
Sitten heidän yhdistykset ja organisaatiot valittavat, että Suomi on rasistinen maa kun maahanmuuttajien lapset eivät pääse yliopistoon.
Yksi syy tähän on meille suomalaisille tehty lainsäädäntö joka palkitsee perheen siitä, että muksuja on paljon.
29.07.2024 09:33
"Joo ei mamujen tarvi muuta kun lähettää suomeen työnantajalle työhakemus ja tuon perusteella työnantaja sitten tietää kenet palkkaa?"
Voi _ittu, että olet TYHMÄ
25.07.2024 14:35
Juuri näin! Tämä on se syy miksi puskemme näitä mamuja 2. tason koulutukseen jotta saamme esimerkiksi lähoitajia hoitamaan meitä ja vanhuksiamme.
25.07.2024 14:33
Hemmetin hyvä, että tulee kun emme itse saa tuota riittävä syntyvyys-asiaa hoidettua.
Meidän pitää vaan hoitaa homma niin, että saamme heistä mahdollisimman paljon työvoimaa ja nimenomaan tärkeille aloille.
Meillä lienee jo tarpeeksi pizza- ja kebab-osaajia joten ensin suomenkieli ja peruskoulu ja/tai ammattiopinnot.
No toisaalta esimerkiksi kotimaassaa ravintolaa pyörittäneet ihmiset ovat avanneet täällä hyviä ravintoloita joilla elättävät perheensä.
Oman yhteisön (SPR-vapaaehtoistyö) kautta ohjatuille nuorille neidoille suosituin vaihtoehto on ollut lähihoitaja. Sitten tekniikan ammattikoulutus pojille.
Joukossa on ollut ihmisiä joilla on ollut meidän kandia tai maisteria vastaavat tutkinnot ja yliopistot ovat tarjonneet heille hyviä opiskelupaikkoja.
On ollut myös yleislääkäreitä ja ainakin yksi hammaslääkäri jotka ovat joutuneet vaativampaan suomenkieli-kouluun ja tietyt ammatti-kurssit läpäisemään suomalaisessa yliopistossa ennen kuin heidät on merkitty tänne lääkäreiksi.
Itse olen ollut katkennen hampaan kanssa kyseisen hammaslääkärin hoivassa ja kerran saanut reseptin tuolta yleislääkäriltä.
Joukossa on paljon vanhoja ihmisiä jotka eivät opi kieltä eikä ammattia. Tämä on joku meidän pääkriteeri valita tänne tulevia. Eli avuttomat, vammaiset ja sairaat ovat ykkösprioriteettimme.
Itse laittaisin ykkösprioriteetiksi rehelliset ja kelvolliset työteliäät ihmiset mutta kun en ole eduskunta enkä hallitus, niin noita elättejä pukkaa tulevaisuudessakin.
Olisi toivottavaa löytää eri kaupunkien vapaaehtoisten ryhmiin ihmisiä jotka haluavat auttaa noita mamuja vapaa-ajallaan.
Auttaminen on esimerkiksi monikielikahvilassa mamujen kanssa jutustelu tai jossain muussa paikassa rupattelu. Olemme olleet myös tervetulleita pitämään kouluihin oiein lukujärjestykseen laitettuja juttelutunteja koulussa opiskeleville mamuille.
25.07.2024 13:51
"Eli meille väitetään, että Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa tai olemme hukassa. Jos näin on, niin mistäköhän syystä maahanmuuttajien työttömyysaste on niin korkea?"
Jos katsot tilastoja meidän ikäjakumasta, niin huomaat meillä olevan tarvetta tekijöille.
Ei me voida tehdä sitä, että jätämme esimerkiksi sairaamme ja vanhuksemme hoitamatta. Emme myöskään voi velvoittaa juuri kuollutta hautaamaan jonossaan edellä olevan.
Meillä on töitä joita vaan on tehtävä vaikka tuo ikätilastomme väittää ettei tekijöitä ole.
Olemme "meidän porukassa" saaneet ohjattua paljon mamuja kouluun ja sitä kautta töihin. Ykkösammatti johon olemme saaneet heitä patistettua on lähihoitaja.
Mielestäni maahanmuuttajien työttömyysaste on korkea koska:
- tullessaan ovat liian vanhoja opiskelemaan edes suomenkieltä.
- ovat lapsia
- ovat sairaita
- tulevat tänne esimerkiksi lammaspaimeneksi mutta kun emme tarvitse aroillemme emmekä vuoristoomme lammaspaimenia eivät tee mitään.
- ovat selkeästi paskasakkia ja allergisia rehelliselle työlle
" Miksi niin monet täällä jopa 20 vuotta asuneet maahanmuuttajat ovat jatkuvasti työttöminä? "
Tämä johtuu usein siitä kun heille annetaan koti, huonekalut,vaatteet ja kaikki elinolot ilmaiseksi. Siihen päälle laitetaan vielä kuukausiraha joka on 10-100-kertainen heidän kotimaan ansioihin verrattuna.
Kun on kouluttamaton, yli 50v ja mitään osaamaton, niin silloin on iso kiusaus jäädä makoilemaan. Sitten vielä ilmenee heimoveljien tarjoamia keikkoja joista vois saada vielä lisää rahaa.
Jos ei ole moraalia ja olet jo luonteeltasi paskasakkiin kuuluva, niin siellähän sitten pysyt.
" No, nyt ovat suuret ikäluokat jo kaikki eläkkeellä eikä mitään paljon puhuttua massiivista työvoimapulaa tullut, vaan Suomessa on edelleen työttömyyttä. Me emme todellakaan voi tietää tulevaisuudesta. Se voikin olla ihan erilainen kuin kuvittelemme."
Työvoimapulaa on tullut melkoisesti terveydenhuoltoon ja monille aloille joissa tarvitaan matalan koulutustason ihmisiä matalan koulutustason palkalla töitä tekenään. Myös kovan tason osaajista on pulaa.
Kuten tiedät, niin työttömyys kannattaa lopettaa vasta kun saa kunnon palkkatarjouksen. Kuten tiedät, niin meillä olisi paljonkin tekijöitä näihin avoimiin töihin mutta jos työnteolla nostaisi tulojaan vain muutanman satasen kuussa, niin ei sitä kannata ottaa vastaan.
Noihin hommiin laitetaan sitten vaikka se mamu joka jaksaa joka aamu lähteä hommiin.
Loppupelissä kannatan kontrolloitua maahanmuuttoa. Kannatan varsinkin pienten lasten kanssa muuttavia perheitä. Ukrainastra meille on tullut paljon fiksua ja koulutettua väkeä.
Venäjältä on jo tullut osia venäjän aivovuodosta tänne. Mukana hyviä/haluttuja todella kovan tason osaajia.
28.06.2024 13:57
Eikö voisi sopia, että kavele 2km eteenpäin ja sitten 2km takaisin. Voisi hakea siitä paikasta johon hänet jätti?
26.06.2024 12:53
Jokaisella tienvierestä koirankakkoja keräävällä pitää vissiin olla joku tietyökortti.
Kokeilimme tätä laittamalla vastaanottokeskuksessa köllötteleviä pakolaisia keräämään roskia tien vierestä.
Kohta sinne kurvasi joku liiton työläistärkastaja vai mikä lie ja rupesi kyselemään tietyökortteja.
Niitä ei tietysti ollut ja kortin koulutus olisi vaatinut erittäin hyvän suomenkielen taidot.
Maahanmuuttajat pääsivät takaisin sohvilleen nintendon pariin ja roskat jäivät tien varteen.
Veikkaan, ettö sama juttu olisi edessä myös työttömien kanssa.
26.06.2024 12:52
Jos mahdollista, niin kysy rannalla joltain pieneltä auringon ottajien porukalta, että voisitko olla heidän porukassa välttääksesi häirintää.
Ota mukaasi bluetooth kamari ja puhelin. Avaa puhelimessa google translate ja valisekieliksi suomi ja arabian. Kirjoita valmiiksi lause PAINU HELVETTIIN!!!
Kokeile saatko käännöksen ulos kajarista. Kun homma toimii, niin väännä volume täysille. Sitten puhelin ja kamari kassiin ja keskityt auringon ottoon.
Kaunista kesäpäivää toivottaen
Suvakki
18.06.2024 09:27
Eikö se suomalainen työtön saa hommattua ämpäriä? Vai onko itsensä työllistäminen kapitalismia jota kunnian mies ei kannata?
Kenelle jäät velkaa kun poimit ämpärillisen tai kaksi marjoja ja myyt ne?
Omassa lapsuudessani oltiin perheen kanssa marjassa ja laitettiin marjat litran kertakäyttöpurkkeihin.
Pennut kiertämään kerrostaloja ja myymään marjat ovelta ovelle.
Noilla rahoilla ostettiin joskus kunnon iltapalat ja syksyllä pennuille uudet farkut kouluun.
Tuota samaa olen suositellut maahanmuuttajille jotta saavat ostettua jotain extraa itselleen.
12.06.2024 15:39
Itse olen ehdottanut noille maahanmuuttajille tuota marjanpoimimista.
Se on verotonta ja he saavat sitä tehdä niin paljon kuin haluavat.
Olen ohjeistanut hankkimaan tiedon mihin voi marjat viedä/myydä poimintapäivän aikana.
Terveellistä ulkoilua josta saa vielä rahaakin.
12.06.2024 15:30
Tuolla uudessa uutis-studiossa on vielä tuo YLE:n tausta johon usein laitetaan liikkumaan muusta värimaailmasta poikkeavia nopeita esineitä.
Tuo ärsyttää suuresti.
Liike pitää hidastaa huomattavasti. liikkuvien kuvien pitää olla johdonmukaisia osia ohjelmaan ja sen ympäristöön.
Ohjelma ruudulla on kokonaisuus eikä sitä saa rikkoa sen takia, että jollakin on kivaa kun pääsee säätämään taustapalikat mieleisekseen.
Tämä on asia joka on saanut ainakin minut vaihtamaan kanavaa jo usein.
Hankkikaa joku ihminen valitsemaan kuviot ja säätämään tuo asia.
12.06.2024 15:23
1 / 8