Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kukkahattusuvakki
profiilit
Kukkahattusuvakki
Kukkahattusuvakki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Miksi Urpon Idiootti hallitus leikkaa ja ottaa lisää velkaa yhtäaikaa"
He toimivat näin koska heidän on paikattava edellisen hallituksen lakiin säätämien uusien rahanreikien aiheuttama valtava rahavaje.
Yksi idiotismi oli tämä uusi hoitajamitoitus. Tämä siis maahan jossa oli jo ennen tätä valtava pula hoitajista. No hoitajia saatiin jonkin verran sitten nopeasti kun osa esimerkiksi vanhusten ympärivuorokautisista hoitopaikoista jouduttiin lopettamaan kun maassa ei ollut hoitajia edes ennen tätä uutta hoitajamitoitusta.
07.06.2024 15:59
Hienoa NeoGnostic
Oli mukava lukea sivistynyt kommentti joka antaa faktatietoa keskustelun taustaksi.
Outoa ja täällä harvinaista tuossa tekstissäsi oli se, kun pitkässä tekstissä ei silmiin pistänyt yhtään kirjoitusvirhettä.
07.06.2024 14:37
Tämän säikeen alotus on pietarissa tarkastettu ja -varmennettu moskovan totuus.
07.06.2024 14:25
"Tuppuraisen mukaan Eurooppa kykenee ottamaan vuosittain valtavan siirtolais aallon. Täytyy kuulema satsata vaan lisää kotoutukseen."
Onkohan niillä vielä se taulu jossa luki "Rahaa riittää" vielä siellä SDP:n seinällä?
07.06.2024 14:11
???
07.06.2024 14:05
Kyllä ihan satavarmasti mietimme.
Nykyisten maahanmuuttajien kanssa on jo ihat tarpeeksi tekemistä.
Me suvakit autamme mamuja osaksi yhteiskuntaamme. Autamme muksujen kanssa tietä päiväkotiin, nuorten kouluhommissa ja sitten opiskeluissa.
Osa menee 2. asteen opintoihin ja osa 1. asteen opiskeluun.
Olemme porukalla auttaneet jo isosti mamuja esimerkiksi lähihoitajiksi. kokeiksi ja autonasentajiksi.
1. asteelle ei niin paljoa mutta jokunen ollaan jo saatu sinnekin.
Iso osa suomalaisista ei vaan tee muksuja joten kohta olisimme kusessa ilman näitä maahanmuuttajia.
Tulin juuri suvakkien illasta ja meitä tervehti kappakeskuksen käytävällä yksi siivouskonetta työntävä mamu jota olemme ohjanneet.
Totta kai toivomme, että saisimme vain noita ihmisiä joista meille on hyötyä mutta sehän ei onnistu. Aina tulee mukaan myös paskasakkia. Hehän vai uusivat noita hakemuksiaan eikä mikään maa, ei edes heidän kotimaa ota heitä takaisin.
Elättejä siis riittää ilman mitään uusia ryntäyksiä.
Typerää syyttää tuosta mahdollisesti tulevasta mamujen virrasta meitä suvakkeja koska emme ehdi paimentamaan näitä meidän poliitikkoja joten nuo ryntäykset eivät todellakaan mene meidän piikkiin.
06.06.2024 19:53
""Suvaitsevaisten" ongelma on se, että he eivät tiedä katuelämästä yhtään mitään, he eivät omaa kokemusta mamuista, varsinkaan muslimeista joita zomalitkin ovat."
Katuelämästä tiedän sen verran kuin elämäni ensimmäiset 30 vuotta itä-helsingissä minulle sitä opetti. Jatko-opintoja olen suorittanut useissa miljoonakaupungeissa.
Olen ollut oikeissa töissä kolmella mantereella. Nyt eläkkeellä.
Minulla on paljon kokemuista töistä joissa olen ollut ainoa suomea puhuva.
Olen myös joskus herännyt hotellista krapulassa ja heräämisen syynä oli auki unohdetusta ikkunasta kuuluva rukouskutsu jota joku huusi minareetin tornissa.
Autan SPR vaparina mamuja kotoutumaan täällä.
Opetamme heille suomea ja patistamme käyttämään heidän jo oppimaasuomea. Ohjaamme heitä opiskelemaan ja töihin.
Olemme saaneet heistä useita töihin ja veron- ja oman elämänsä maksajiksi.
Suosituin ammatti johon heitä on koulutettu on lähihoitaja.
05.03.2024 19:28
Entäs vaparina toimivat eläkeläiset? Itselle ainakin riittää vähän yli 40v oikeita töitä.
Mielestäni on parempi, että teemme näitä SPR:n hommia sen sijaan, että köllöttelisimme kotisohvalla.
Meillä on ainakin tarjota useita kieliä puhuvia, eri alojen ammattilaisia ja useiden maiden ja erilaisten kulttuurien kanssa työskennelleitä vapareita auttamaan mamujen kotoutumisessa.
Onhan vaihtoehto vaikkapa se, että palkataan ihmisiä tekemään tätä mutta valtiolla lienee muitakin rahanreikiä.
08.02.2024 09:10
No nuo noralaiset silakanperkaajat ovat isolta osin suomalaisia. Tulevat tänne sitten nauttimaan norjalaisesta eläkkeestään kun ikääkin heillä jo on.
01.02.2024 09:45
"Minua ihmetyttää erityisesti että MILLE alalle niitä työperäisiä kaivataan. Ei ole kukaan sitä salaisuutta vielä kertonut."
Työperäisiä kaivataan paikkaamaan vääristynyttä ikärakennettamme ja siitä johtuvaa tekijäpulaa.
Olen itse käyttänyt palveluja joita ovat tuottaneet alunperin venäläinen lääkäri, alunperin turkkilainen hammaslääkäri, alunperin intialainen DI, alunperin serbialainen yhteiskuntatieteilijä(3-tutkintoa joista 1 Oxfordista), alunperin kolumbialainen lähihoitaja, canadalainen insinööri, syyrialainen kansainvälisen työkokemuksen omaava, osaava IT-alan DI...... noita on täällä vaikka kuinka paljon.
Täällä on ja lisää änkeää myös meille veronmaksajille elätettävää paskasakkia.
Osa tuosta paskasakista on turisteja osa itsensä syrjäyttäneitä maanmiehiämme.
Maahanmuuttajista kaikki eivät ole eurooppalaisten huippuyliopiston kasvatteja eivätkä myöskään aasialaisia lammaspaimenia, kilpi maalareita saati sitten venäläisiä ammatti rosvoja.
Meidän on vaan toimittava niin, että pystymme hyödyntämään tänne tulevaa potentiaalia ja pystymme estämään elättien kotoutumisen yhteiskuntamme rasitteiksi.
01.02.2024 09:22
Tuo olisi hyvä juttu. Voitaisiin tuossa keskustelussa mennä syvälle yhteiskuntatieteisiin, eri kansainvälisiin poliittisiin ja rauhanasian organisaatioihin ja vaikuttamiskeihoihin eri tilanteissa.
31.01.2024 12:49
Onko tosiaan niin, että tänne kirjoittaa vain suomalaiset jotka ovat samaa mieltä somali- ja arabielättien kanssa siitä, että yhteiskunnan maksama kuukausiraha ilman työvelvoitetta on ihmisoikeus?
21.12.2023 12:03
olen asunut viidessä maassa joista vain Suomi on euroopassa.
Minulla on aina töissä ulkomailla ollessani pikkutakissa pieni suomenlippu-pinssi.
Olen saanut lukuisissa maissa positiivista palautetta suomalaisuudestani ja Suomesta.
Olen saanut erittäin positiivista Suomi-palautetta henkilöltä joka on ostanut satojen miljoonien edestä suomalaisella työllä rakennettuja tuotteita.
Hän kertoi amerikkalaisille kollegoilleen, että suomesta löytyvät euroopan fiksuimmat insinöörit ja siksi hän tekee kauppaa nimenomaan suomalaisten kanssa.
Kerro ihmeessä ketjun aloittaja minkälaisia ihmisiä tapaa ulkomailla liikkuessasi?
Onko mielestäsi sama tilanne aasiassa, pohjois- ja eteläamerikassa vai pelkästään Euroopassa?
21.12.2023 11:58
Ei ole Suomen laki. On kansainvälinen ja erityisesti EU-laki.
Nykymaailmassa on kehittyneissä maissa ihmisillä oltava varma tunnistamiskeino.
Ajo-, kirjasto- tai kuntosali-kortti eivät ole varmoja tunnistamistapoja.
21.12.2023 11:32
"Suomen kieltä puhumattomat on palautettava välittömästi maasta sinne mistä tulleetkin."
Kuten varmaan tiedät, niin tuo ei onnistu kun ei ole olemassa maata joka ottaisi heidät vastaan.
Olen veronmaksajana ollut osin maksamassa ihan riittävästi näitä lentoja + saattajien ja saatettavien hotelliöitä näistä matkoista joissa kohdemaan viranomaiset kysyvät saatettavalta "Haluatko palata" Jos vastaus on "En", niin sitten vaan hotelliin odottamaan paluulentoa.
Onko Sinulla joku paikka jonne näitä voitaisiin palauttaa?
21.12.2023 11:28
"Erona on ,että Venäläiset tuovat mukaan Jumalan ja sen siunauksen."
Mielenkiintoinen näkemys.
Katselin juuri kuvia venäjän Ukrainassa pommittamista kirkoista. Kuten tiedämme, niin ortodoksinen kirkko on viety Ukrainasta venäjälle.
Piispa Kiril siunaa venäjän (terrosi)armeijan ja tämän jo osin toteutetun kirkkojen hävityksen Ukrainassa.
Kuinka siis perustelet, että Kiril käskyttäisi Jumalan tänne tuomisen heidän toimestaan?
21.12.2023 11:21
Iso osa noista itärajalta tänne tulijoista on elättäjä ilman kunnolisia perusteita turvapaikalle.
Tulevat tänne täällä jo olevien nettikirjoittelun yllyttäminä.
Mielestäni olisi hieno asia jos saisimme jonkinmoiset vastaanottokeskuksen sinne rajan tuntumaan ja niihin turvapaikkahakemusten pikakäsittelyn ja turhien elättien pikakäännytyksen takaisin venäjälle.
Tämä vaatii myös yhteistyötä venäläisten kanssa ja veikkaan, että tämä idea kaatuu venäläisten vastustukseen.
21.12.2023 10:12
Meinaatko, että Putler onkin perunut EU:n, NATON:, länsivaltioiden ja erityisesti Suomen kiusanteon?
Olemmeko me saaneet anteeksi NATO:oon liittymisen ja Ukrainan tukemisen Putlerilta
28.11.2023 12:36
Itse olen ollut nyt vuoden eläkkeellä.
Alku oli ihan kauheaa! Ei palavereita, ei puheluita eikä edes sähköposteja.
Meni jokunen kuukausi totutellessa.
Onneksi on harrastuksia uusia ja vanhoja sellaisia.
Kalastus ja metsästys ovat olleet aikaa vieviä asioita joihin töissä ollessa piti aina tehdä säätöjä ja kalenterin veivaamista.
Minulle ja vaimolle rakas urheilu vie aikaa kun molemmat olemme touhunneet seuran taustajoukoissa. Nyt ei tarvitse katsoa kalenteria lähteäkseni matsiin.
Olen myös SPR:n vaparina. Teemme monenmoista kuten vanhusten kävelyttämistä, perheiden auttamista ja autamme maahanmuuttajien kotouttamisessa.
Saisin eläkkeellä ollessa kalenterini täyteenkin mutta mehän voimme varata menemisiä juuri niin paljon, että aikamme kuluu mukavasti.
28.11.2023 11:53
"Mistä nuo rahat otettaisiin."
EU:n Ukrainan tukirahastosta.
Pitää vaan muuttaa budjetointia siten, että EU voi kiittää Putinia x-miljoonan euron lahjoituksesta Ukrainan sotavoiman parantamiseen.
26.11.2023 13:31
2 / 8