Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kukkahattusuvakki
profiilit
Kukkahattusuvakki
Kukkahattusuvakki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Neuvostoliitonkin propagandassa sanottiin lännen talouden romahtavan."
Tarja Halonen vappupuheessaan 1976
"Suomelle olisi siunauksellista liittyä Neuvostoliittoon rauhanomaisin keinoin. Samalla pääsisimme irti kapitalismin ikeestä koska kapitalismi kuitenkin 20 vuoden aikana kuolee."
Ei tuo siis ole ihan vaan Neuvostoliiton propagandaa.
14.08.2023 14:33
"Paljonko Sanna tuli maksamaan veronmaksajalle?"
Sanna otti valtiolle velkaa yht. vähän yli 1,1 miljoonaa.
Harmi vaan, kun otti tuon JOKAINEN TUNTI 4:n vuoden valtakaudellaan.
14.08.2023 13:22
Ihan asiallinen oli tuo Purran kirjoitus. Ongelma ei poistu sillä, että kääntää katseensa muualle.
Iso osa meistä suvajkeista teemme töitä jotta saamme islamisti-mamut ymmärtämään, että kotiovenne takana voitte elää omaa elämäänne mutta kotoa lähdettyänne olette osa tätä länsimaista, eurooppalaista yhteiskuntaa.
Kotinne ulkopuolella on elettävä meidän säännöillä!
Kerromme heille myös työn ja koulutuksen tärkeydestä tulevaisuuden rakentamisessa täällä länsimaisessa yhteiskunnassa.
Kun he kertovat automaattisista yhteiskunnan avustuksista joita saa ilman koulua ja työtä. Esitän usein vastakysymyksen:
Kumpi on parepi, se, että saatte vähän yli tonnin kuussa perheen elätykseen vai se, että saatte 1+1 henkilön palkkoina 3-4 tonnia?
Kiukuttelevat joskus kuluista ja veroista jotka johtuvat työstä ja palkasta. Vastaan, että eikö ole kiva kun on veronmaksajia jotta valtio ja kunta voivat maksaa työtä tekemättömienkin maahanmuuttajien elämän.
Mielestäni Riikka Purra toi tuossa jutussaan esiin juuri niitä ongelmia joiden ratkaisemiseksi myös me suvakit yritämme auttaa.
14.07.2023 11:41
Jos ja kun estetään tumman paskasakin tänne pääsy loisimaan ollaan menossa hyvään suuntaan.
Saadaan paremmin voimavarat suunnattua näihin ihmisiin jotka haluavat tulla osaksi yhteiskuntaamme.
Mamut paikkaavat meille välttämätöntä ikärakenteen korjaamista.
Mamuille kelpaa myös ne työt jotka eivät kelpaa syntyperäisille suomalaisille.
31.05.2023 13:49
"Miksi engalnninkielen pakko-opetuksen annetaan estää useamman kuin yhden hyödyllisen vieraan kielen opiskelu ."
Suurin osa Suomen ulkomaankauppasopimuksista neuvotellaan englanniksi.
Suurin osa Suomen diplomatiasta tehdään englanniksi.
Lähes kaikki Suomen tuotteet, palvelut ja osaaminen myydään maailmalle englanniksi.
Nuo ovat yli 80 miljardia vuodessa.
Mikä olisi se hyödyllinen kieli jolla saataisiin vuotuinen yli 80 miljardia valtion kassaan?
16.04.2023 15:26
Tätä on jonkin verran käytetty myös Suomessa. Liian vähän koska päätöksen teko kestää kauan ja sitten 1-8 vuoden valitusaika.
Olen aloittajan kanssa 100% samaa mieltä, että tästä olisi saatava ihan automaatti.
Lakiin tai asetukseen perustuen tämä olisi minuuttien prosessi nykyisen vuosien sijaan.
Mieluiten niin, että kun henkilö on lomalla vaarallisessa kotimaassaan josta hän on saanut turvapaikan Suomeen hänelle tulee lähettää viesti, että Kela-lomailusi Suomessa on sitten loppu.
Jos tämä ei onnistu, niin sitten viestittävä rajavartiolaitokselle, että viisumi peruttu eikä enää asiaa Shengen-alueelle.
13.04.2023 12:44
Valtionvarainministeriltä ei vaadita budjetinluku-osaamista ja ymmärtämistä mutta mielestäni se olisi suotavaa.
31.03.2023 11:48
Olen ollut tekemisissä näiden mamujen kanssa. Heille opetetaan suomea ja heitä kehoitetaan koulutukseen.
Juttelin juuri yhden ihan kohta lähihoitajan kanssa. Hän oli ollut työssäoppimis-jakson hoitamassa vanhuksia. Hän oli innoissaan pystyessään auttamaan suomalaisia.
Hän kertoi, että henkilökunta oli huolissaan hänen kielitaidostaan. Oli vastannut, että olen juuri tehnyt työtään käyttäen suomea. Oli syöttäny hunokuntoista vanhusta. Otti lusikkaa keittoa ja vei sen vanhuksen huulille. Avasi sitten suunsa ja sanoi ÄÄÄÄÄ. Vanhus avasi suunsa ja yritti sanoa ÄÄÄÄÄ mutta hoitaja olikin laittanut keiton suuhun.
Olen ollut paljonkin tekemisissä ukrainalaisten kanssa. He ovat isolta osin sivistyneitä, kristillisiä eurooppalaisia. Ovat todella halukkaita oppimaan ja integroitumaan suomalaiseen yhteiskuntaa.
Heiltä olen myös kuullut jotain aivan uskomatonta puhetta ensimmäistä kertaa vuosia jatkuneen suvakkiurani aikana.
"Meitä hävettää ja tunnemme itsemme huonoiksi ihmisiksi jos elämme yhteiskunnan tuella tekemättä työtä"
Eli maahanmuuttaja voi tehdä täällä työtä vaikka viikon kurssilla heistä ei saada suomenkielisiä puhetyöläisiä.
Itse tunnen maahanmuuttajia jotka ovat työssä täällä:
putkimies, yliopiston proffa, lähihoitajia, graafikko, hammaslääkäri, yleislääkäreitä, kaupoissa työskenteleviä, tehdastyöläisiä.... kymmeniä ja kymmeniä ihmisiä ja veronmaksajia.
31.03.2023 11:25
Olen tehnyt myös SPR:n hommia.
Yksi taski oli viedä näitä paperittomia terkkariin.
Heille oli varattu oma kaista joka vei ohi sen suomalaisten potilaiden jonon.
Siellä saivat ihan rauhassa odotella suomalaiset lapset äiteineen, vanhukset ja töistään sairas-vapaata ottaneet ihmiset.
Meillä oli kiireempi koska yhteiskunnan maksama tulkitkin odottelivat meitä.
Vain osalla lääkärissä käyneillä mamuilla oli asiaa lääkärille muut kuulemma rupattelivat ihan muista asioista kuin sairauksista kun kerran ihan oikealle lääkärille ehkä elämänsä ensimmäistä kertaa pääsivät ja vielä ihan oikean tulkin kanssa puhumaan.
Ainakin 1 oli keissi jossa "potilas" oli tullut puhumaan jonkun ujomman mamun asioita kun ujo ei itse viitsinyt/uskaltanut tulla.
Aika kallista asioiden hoitoa?
30.03.2023 12:57
Miksi tuo surkimus ei uskaltanut polttaa koraania kotimaassaan vaan piti lähteä tekemään se Ruotsiin?
25.01.2023 12:41
Vähän aiheeseen liittyvää kokemusta. Hieman olemme eri arvoisia.
Juttelin mamu-ryhmän kanssa näistä terveyspalveluista. Yksi mamu kertoi lääkärissä la labrassa käynneistään ilman jonotusta ja ystävällistä palvelua käyttäen.
Loppupelissä ilmeni, että kyseinen vastaanottokeskus vie asiakkaansa suoraan yksityiselle lääkäriasemalle.
Kun sanoin, että eikö se ole melkoisen kallista, niin mamu vastasi, että Suomessahan on ilmainen terveydenhoito eikä se maksa mitään. Niin siis hänelle se ei maksa mitään.
Kerroin kuitenkin, että meillä suomalaisilla ei läheskään kaikilla ole varaa nauttia kyseisestä yksityisten terveysasemien "ilmaisesta" palvelusta.
Olen myös ollut häpeissäni kun tilataksilla veimme vastaanottokeskuksesta ihmisiä ihan tavalliselle terkkarille. Siellä istui paljon ihmisiä mukaanlukien lapsia odottamassa lääkärille pääsyä.
Olikin joku sopimus siitä, että mamut + yhteiskunan maksamat tulkit kävelevätkin suoraan lääkärille.
Tuon keikan jälkeen ilmoitin, että tämä oli sitten viimeinen kerta kun lähden häpeämään mamujen kanssa terkkariin.
Useimmat heistä ainakin yksittäin sinne mennessään onneksi istuvat jonossa kuten muutkin.
25.01.2023 11:18
No ei varmasti suhtaudu!
Suomalaiset haluavat, että sairaalat toimivat, haluavat, että bussit kyulkevat, haluavat, että ravintolasta saa ruokaa, haluavat, että vanhuksiamme hoidetaan.....
Tämän kokonaisuuden takia meille on saatava maahanmuuttajia koska itse emme ole saaneet lapsia riittävästi aikaiseksi.
Oikeammin me suomalaiset emme halua tänne laiskoja ja saamattomia turvapaikkashoppailijoita eläteiksimme!
16.01.2023 08:57
"Vuokra-asunto on kasvavalle kaupungille tuottava sijoitus, ei kulu."
No tulot ja menot ovat eri tilejä. Jos katsot vain tulotilejä, niin näinhän asia on. Mutta jos vuokratalon asukkaan vuokra maksetaan saman budjetin menotililtä, niin miten tuo voi olla Helsingissä kannattava sijoitus?
16.01.2023 08:52
Jos ja kun venäjä hajoaa, niin otetaan tuo meille tärkeä vanha Suomi-Neidon toinen käsi takaisin.
Meillä olisi helpompaa ja muutaman miljardin halvempaa siivota tuo alue verrattuna Karjalan takaisinottamiseen.
Petsamosta tulisi huomattavasti vähemmän venäjää puhuvia elättejä verrattuna Karjalan takaisinottamiseen.
05.01.2023 16:11
Kyllä tarvitsee. Suomi tarvitsee sitä suuresti!
Petsamon vuoden ympäri aukiolevat satamat olisivat meille uusi väylä kaukoidän markkinoille. Suomen vienti ja tuonti helpottusivat ja halpenesivat huomattavasti.
05.01.2023 16:07
"YK:n tutkimuksen mukaan 85 % Eurooppaan tulevista on elintaso pakolaisia TS tulee vain paremman elintason vuoksi"
Ovatko siis esimerkiksi sairaanhoitajat jotenkin hölmöjä tullessaan tänne hoitamaan meidän sairaita ja saavat siitä vielä 5-kertaisen palkan verrattuna kotimaahansa.
Ovatko myös paremman elintason täällä saavat bussikuskit, kasvihuoneiden työntekijät ja lähihoitajat, hoiva-apulaiset väärintekijöitä tullessaan tänne tekemään töitä joihin valkoisia suomalaisia ei riitä?
05.01.2023 15:54
"No niin palstademarit, mitä mieltä olette, pitäisikö Lipposten antaa verirahansa ukrainalaisten pakolaisten hyväksi?"
Lipponen on kuitannut varmasti verirahansa euroina tai taaloina ja on moraalisesti velvollinen antamaan vaikkapa miljoonan EUROINA Ukrainaklaisten apuun.
Lipposen tyylin tuntien hän kohta kertoo antaneensa miljoonan ukrainalaisten apuun mutta unohtaa kertoa, että antoi miljoona ruplaa.
05.01.2023 13:32
No miten sitten kun meillä ei ole jälkikasvua hoitamaan sairaita eikä vanhuksia. Lähetämmekö heidätkin ehdottamaasi Afrikkaan?
20.12.2022 15:21
Olen seuraillut sivusta näitä meidän auttamia, tänne muuttaneita ihmisiä.
Minä en ole ainakaan tuolla aluesairaalassa pitämässä hoitajia kädestä kiinni. En ole myöskään yhdessäkään putkirempassa ole ollut pitelemässä putkimiestä kädestä.
Tuolla vanhuspalvelussa olen joskus uteliaisuutta ollut mukana mutta sielläkään en pidellyt käsiä.
Mitä siis tarkoitit tuolla kädestäpitämisestä.
20.12.2022 12:43
"Jos joku saa mun mieleni muutettua, siitä että maahan muuttajat on ok. niin lupaan sille miljoona euroa ja auton"
Maahanmuuttajat ovat ok koska:
- korjaavat meidän vinoutunutta ikärakennetta
- heille kelpaa myös meille suomalaisille kelpaamaton työ
- sivistyneet mamut on kohtuu vaivalla koulutettavissa töihin
-osa mamuista tekee todella paljon töitä päästäkseen osaksi meidän yhteiskuntaa.
- tietyt mamut ovat todella kauniita ja mukavia ihmisiä joka on hyväksi lastemme geeniperimälle.
Tässä pikaisesti hyviä puolia mamuista.
Mitens "MaMujenpuolella" laitanko tilinumeon privana jotta voit siirtää tuon miltsin? Auton tulen hakemaan vaikkapa Audi-liikkeestä?
Deal done?
20.12.2022 12:22
3 / 8