Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kukkahattusuvakki
profiilit
Kukkahattusuvakki
Kukkahattusuvakki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tosiaan+Päivin+totuus+on+se+mitä+raamatussa+lukee.+
Suomen+lain+mukaan+raamatun+eri+versiota+ja+vaikkapa+koraani+ovat+kaikki+yhtä+päteviä+kirjoja+.+Mitähän+Päivi+ihan+oikeasti+ajatteli?
Päivin+tekemä+vala+alkaa:
"»Minä+vannon+Apollonin,+lääkärin,+kautta+ja+Asklepioksen+ja+Hygieian+ja+Panakeian+ja+kaikkien+jumalten+ja+jumalattarien+kautta,+kutsumalla+heidät+todistajiksi,+että+tulen+kykyni+ja+harkintani+mukaan+täyttämään+tämän+valan+ja+kirjallisen+sitoumuksen."
Eipä+tuossa+ihan+hirveesi+jeesustella?
25.01.2022 11:37
Tieteellinen,+fiksu+kannanotto+johon+faktat+on+poimittu+suomi24+keskustelusta.
Päiväkotitason+keskustelua?.
23.01.2022 11:48
Eikös+tuo+olisi+yhteiskunnalle+eli+meille+veronmaksajille+todella+kallis+juttu.+Säästääkseen+parin+satasen+tuet+yhteiskunnan+pitäisi+hommata+uudet+asunnot+eli+tehdä+satojen+tuhansien+investoinnit+asuntonsa+hävittäneiden+asuttamiseksi.
Harvassa+ovat+ne+kaupungit+joissa+olisi+satoja+ellei+tuhansia+asuntoja+odottamassa+tätä+demokratiauudistuksen+tuomaa+vuokralaisryntäystä.
Eli+säästä+300€+tekemällä+250+000€++investointi!
Eikös+tuossa+samalla+saataisi+tuo+vaatimaton+300€/kk+tuki+nousemaan+tonniin+kun+kaupungin+kiinteistöyhtiö+haluaa+kunnon+vuokraa+verrattuna+tuohon+omistusasunnon+yhtiövastikkeeseen.
23.01.2022 11:17
Olen+suvakki+ja++190cm+harteikas+mies.+Olen+jopa+niin+suvakki,+että+olen+naimisissa+upean+ruskean+tytön+kanssa.
Olen+niin+suvakki,+että+autan+mamuja+sopeutumaan+tänne.+Autan+niin+paljon,+että+useat+autettavista+ovat+koulussa+tai+työssä.
En+ole+ministeri+enkä+edes+kansanedustaja+joten+maahanmuuttoon+eikä+mamujen+asuttamiseen+kaupunkeihin+suvakkina+minulla+ei+ole+mitään+osaamista+eikä+kannanottoa.
Suvakkina+minä+suvakkikavereideni+kanssa+yritämme+pienentää+tämän+globaalin+mamuongelman+Suomeen+kohdistuvia+haittoja.+Samalla+yritämme+pitää+mamutuksen+kuluja+veronmaksajille+mahdollisimman+pieninä+tekemällä+tätä+omaa+hommaamme+harrastuksena+ilman+kuluja+yhteiskunnalle.
Miksi+hyökkäät+suvakkien+kimppuun?
23.01.2022 10:40
Meillä+lienee+töitä+koska+on+niin+paljon+avoimia+työpaikkoja.+
Otetaan+esimerkiksi+avoimet+hoitoalan+työpaikat+joissa+vaatimuksena+sosiaalialan+perustutkinto+eli+lähihoitaja.
Tuo+on+ala+jolle+on+tarjolla+koulutuspaikkoja+vaikka+kuinka.+Jos+koulu+paikanpäällä+ei+kiinnosta,+niin+tuon+voi+suorittaa+etänä+siten,+että+vain+käytännön+opiskelu+ja+harjoittelu+esim.+sairaalassa+tai+hoivakodeissa+pitää+olla+ihan+oikeasti+paikan+päällä.
Eipä+tuo+vaan+ihan+kauheasti+kiinnosta+ihmisiä.+
Vanhemmat+tuskin+nykysuomessa+kehottavat+lapsiaan+hakeutumaan+koulutukseen+päästäkseen++vaikkapa+vanhusten+hoitotyöhön+tai++muihin+vastaaviin+tehtäviin.+
Onneksi+iso+osa+työttömistä,+ihan+eri+alan+ihmisistä+on+ottanut+uudelleenkoulutuspaikkoja+vastaan.
Maahanmuuttajille+tuota+on+tarjottu+kovasti.++Ennen+opintoja+on+hommattava+suomenkielen+taito+jonka+kanssa+työtä+voi+sitten+tehdä.++Parin+vuoden+opiskelu+on+maahanmuuttajille+usein+ainakin+kolmen+vuoden+työ+koska+heidät+ohjataan+ensin+kunnolliseen+suomenkielen+koulutukseen.+
Terveydenhuollon+koulutus+on+sitten+suomeksi.+No+ok+on+myös+joitain+ruotsinkielisiä+ja+joku+englanninkielinen+koulutus.
Olen+itse+ollut+mukana+tuossa+hommassa+ja+olemme+auttaneet+muutamia+vähemmän+koulutettuja+maahanmuuttajia+saamaan+tuon+ammatin+ja+sitä+kautta+työpaikan.
Totta+kai+olisi+parempi+jos+saisimme+tänne+suomenkieltä+puhuvia+ja+EU:n+sairaanhoitaja
tutkinnon+omaavia+henkilöitä+mutta+emme+saa.
Olisi+hienoa+jos+saisimme+palautettua+muihin+töihin+siirtyneitä+sairaan-+tai+perushoitajia+takaisin+sairaanhoitotöihin+mutta+se+ei+onnistu.++Jos+tuo+onnistuisi,+niin+sen+seurauksena+on+sitten+avoimia+ammatti-ihmisten+työpaikkoja+muilla+aloilla.
Ratkaisu+voisi+olla+se,+että+heille+tarjottaisiin+kilpailukykyinen+palkka+ja+-työolot+mutta+se+ei+onnistu+ilman+terveydenhoidon+kustannusten+nousua+ja+se+on+pitkä+tie.++Joku+poliitikko+keksi,+että+koulutetaan+johtajat+paremmiksi+johtajiksi+ja+sitten+hoitajat+viihtyvät+töissään.++Luulen,+että+kiva+pomo+ei+auta+hoitajan+käytännön+elämässä+kuten+asuntolainan+lyhennyksissä.
Kohta+taas+joku+poliitikko+keksii,+että+tehostamme+toimintoja+ja+siitä+syntyvällä+kustannus-säästöllä+alamme+maksamaan+parempia+palkkoja.+
Se+on+tehty+jo+monta+kertaa+ja+tehostamisen+myötä+lääkärien+ja+hoitajien+työajasta+yhä+enemmän+menee+muuhun+kuin+potilastyöhön.+Homma+kusee+oikein+urakalla+ja+lääkärit+ja+hoitajat+jatkavat+ajankäyttöä+ruutujen+ääressä+hiiri+toisessa+kädessä+ja+vapaat+sormet+näppäimillä.+
On+vaan+otettava+tänne+lisää+tekijöitä+jotta+saamme+työt+tehtyä.
Tyhjästä+on+paha+nyhjäistä+joten+tyhjää+on+täytettävä+ennen+nyhjäisyä.
Vielä+parempi+olisi+jos+joku+keksisi+fiksun+ratkaisun+tähän+ongelmaan.
06.01.2022 21:54
Tänne+otettiin+jossain+vaiheessa+Espanjasta+ihan+oikeita+sairaanhoitajia+johonkin+vähän+syrjemmälle+töihin.+
Oli+huono+idea+laitta+suurkaupunkien+nuoret+neidot+maaseudun+rauhaan.+Lähtivät+pois+enin+ilmeisesti+Englantiin+joka+oli+silloin+EU:n+jäsen+ja+tarjosi+tuplapalkan+ihan+kaupunkiympöristölssä.
Nyt+koulutuksessa+lähihoitajiksi++vähän+pidemmällä+kaavalla+ruskeita+tyttöjä.+
Ennen+varsinaisen+koulutuksen+alkua+kieliopinnot+ja+peruskoulu.
06.01.2022 17:30
Lisäys+edelliseen.+Tuo+on+jo+jonkin+vuoden+ollut+työn+alla.+Nyt+tiedän+jo+3+maahanmuuttaja-lähihoitajaa+joista+2+on+aluesairaaloissa+ja+1+vanhustyössä.
06.01.2022 17:25
Itse+suvakkina+ihmettelen+kauheasti+miten+on+mahdollista+kun+Somaliasta+tullaan+tänne+turvaan+ja+sitten+kohta+reissataan+Kela-Gold-kortilla+kotilomalle+sinne+vaaralliseen+Somaliaan!
Joku+mättää+ja+pahasti!
03.01.2022 15:56
Päätös+on+eduskunnan+asia.+Eduskunta+on+Suomen+kansa+pienoiskoossa+joten+eduskunnan+tekemä+Nato-päätös+on+kansan+tahto.
Venäjähän+näytti+jo+osaamisensa+Krimin+kansanäänestyksen+kanssa+joten+heidän+mielestään+Suomessakin+pitäisi+olla+tuollainen+vapaa+ja+demokraattinen+kansanäänestys+krimin+mallin+mukaan.
Onneksi+Putlerin+tahto+tässä+asiassa+ei+toteudu.
02.01.2022 22:13
Pikku+lisäys+teille+filmikriitikot.
Aurora+valittiin+2019+Suomen+parhaaksi+elokuvaksi+Jussi+gaalassa.
Nuo+valitsijat+eivät+olleet+niin+ammattilaisia+kuten+tämän+ketjun+nimettöminä+esiintyvät+ammattilaiset.
02.01.2022 15:16
Mielestani+tämä+Aurora+oli+hemmetin+hyvä+leffa.
Kertoi++yhden+tarinan+mamuilun+todellisuudesta.
Minkälaisia+elokuvia+te+aiheesta+irvailevat+olette+tehneet?
02.01.2022 14:54
"Suvakkiuteen+kuuluu+arkikokemukseni+persusteella,+ettei+ymmärretä+eroa+mittakaavoissa,
esim.+yksittäisten+autettavien/sulautettavien+ja+alueellisten+enemmistöjen+muodostavien+ryhmittymien+välillä."
Yksittäisen+suvakin+ei+liene+mahdollista+auttaa+esimerkiksi+Kontulan+KAIKKIA+mamuja?
Yksittäisenä+suvakkina+autan+juttelemalla+palavereissa+yhden+tai+muutaman+ihmisen+kanssa.
En+oli+ikinä+edes+kuvitellut,+että+yksi+suvakki+voisi+kumota+YK:n,+EU:n+ta+Suomen+joskus+typeriäkin+päätöksiä.+Ei+vaan+voi+vaikka+suvakki+olisi+presidentti+tai+pääministeri+saati+sitten+ihan+tavallinen+ihminen+kuten+minä.
Juu+jaottelemme+ihmisiä+kovasti+ihmisryhmiin+iän,+osaamisen+ja+koulutuksen+mukaan.++
Kun+autettavana+on+moitteetonta+englantia+puhuva+ihminen+joka+voi+nopeasti+netin+kautta+todistaa+toimineensa+maassa+X+kansainvälisen+yliopiston+Y+tiedekunnan+Z+dekaanina+saa+ihan+satavarmasti+meiltä+eri+kohtelun+kuin+70-vuotias+lukutaidoton+ex+lammaspaimen.
Tämä+suvakkius+on+vähän+kuten+purjehdus.+Purjeet+reivataan+tuulen+ja+aallokon+mukaan.
02.01.2022 10:42
Eli+haluat,+että+kaikki+mamut+siirretään+siihen+kotisohva-ketjuun+pelaamaan+nintendoa?+
Haluat+siis,+että+kaikki+mamut+olisivat+niitä+Kela-tukin+suurkuluttajia?
Mistä+meinasit+löytää+rahat+tuohon+hienon+ideasi+toteuttamiseen?
02.01.2022 10:14
"Mutta+sitten+on+uskonto+joka+ei+halua+sopeutua+ollenkaan+oppikirjansa+mukaisesti."
Tuo+on+osin+totta.+Mielestäni+on+ollut+mielenkiintoista+seurata+toisen+ja+kolmannen+sukupolven+suomessa+asuvien+muslimien+tapojen+kehitystä.+Nuo+uskonnon+säännöt+muotoutuvat+kun+nuoret+ovat+paljon+laajemman+verkoston+kanssa+tekemisissä+koulussa+ja+vapaa-ajallaan.+Esimerkiksi+nuorten+pukeutuminen+ei+juurikaan+poikkea+kantasuomalaisten+pukeutumisesta.++Joissain+porukoissa+tytöt+kantavat+huivia.+En+osaa+sanoa+tarkkaa+%+kuinka+moni+2+tai+3+sukupolven+tytöistä+tekee+näin+mutta+se+vähenee+ajan+kanssa.++
Tuossa+asiassa+helvetinmoisen+karhunpalveluksen+on+tehnyt+Helsingin+kaupunki.+Stadi+on+kerännyt+muslimilähiöitä+joita+ympäröi+koulut+joissa+oppilaista+yli+30%+on+maahanmuuttajataustaisia!!!
Meidän+hieno+koulujärjestelmä+tekee+selväksi+mitä+tulee+tehdä+pärjätäkseen+tulevaisuudessa.
Muslimitaustaisille+tytöille+on+iso+asia+seurata+esimerkiksi+Helsingissä+pomona+olevaa+julkkista+joka+on+syntyään+muslimityttö.
01.01.2022 21:03
"Ei+tietenkään+mennä+oman+kulttuurin+maihin."
Selaa+hieman+nettiä.+Saat+(helposti)+vastaukset+kysymyksiisi+ja+tekemällä+työtä+saadaksesi+tietoa+tieto+jää+paremmin+muistiisi.
01.01.2022 20:51
"Suvakit+ja+hyysärit+ovat+tynnyrissä+kasvaneita+ihmisiä"
Juu+totta+on.+Minulle+tuo+tynnyri+on+ollut+useimmat+euroopan+maat.+Useat+aasian+maat.+Joskus+pätkä+afrikkaa.+USA+ja+latinalainern+amerikka+sekä+karibia.
Eli+tuollaista+tahkoa+olen+kiertänyt.+Minkälainen+maailmanmiehen+kierros+Sinulla+on+ollut?
01.01.2022 20:48
Sitä+rahaa+menee+kuitenkin+kun+Suomi+on+YK:n+ja+EU:n+jäsen.
Me+suvakit+teemme+tuota+omaa+harrastustamme+mamujen+kanssa+ja+tällä+puuhastelulla+saamme+varmasti+jossain+säästöjä+yhteiskunnan+menoissa.
01.01.2022 20:45
"+tänne+tulleilta+alkaa+vaatimaan+omia+toimia+kotoutumisen,+kielen+opettelun+sekä+työllistymisen+eteen.+Apu+toimii+itseään+vastaan,+jos+totutetaan,+että+joku+on+kokoajan+auttamassa.+On+helppoa+vaatia+oikeuksia,+mutta+entäs+ne+velvollisuudet!"
Et+kai+Sinä+luule,+että+me+suvakit+työpäivän+jälkeen+alamme+heidän+puolestaan+opiskelemaan+suomea+ja+treenaamaan+pääsykokeita+varten?
Kyllä+se+apu+on+esimerkiksi+läksyhelppi+jossa+käymme+yhdessä+läpi+heidän+suomenkielen+kurssin+läksyjä+ja+autamme+heitä+niissä+kohdissa+joita+he+eivät+ole+opiskellessaan+ymmärtäneet.
Me+autamme+muutaman+tunnin+viikossa+joten+luulen,+että+tuolle+mainostamallesi+kokoajan+auttamiselle+on+kovasti+kysyntää+kunhan+kerrot+mamuille+yhteystietosi.
Jos+he+vaatisivat+tilaisuuksissa+tai+oikeammin+palavereissamme+oikeuksiaan,+niin+näyttäisimme+heille+ovea.+
He+ihan+satavarmasti+tajuavat,+että+olemme+vapaaehtoisia,+emme+viranomaisia+tai+valtion+enkeleitä+ja+esimerkiksi+maksamme+teemme+ja+kahvimme+itse+vuoronperään.
01.01.2022 20:42
"Olen+itsekin+opiskellut,+tehnyt+töitä+ja+asunut+useassa+maassa.+"
Miten+sitten+tuo+suomenkielen+luetun+ymmärtäminen?++Se+taisi+hautautua+johonkin+siellä+ulkomailla+asuessasi.
"Sen+sijaan,+että+päästät+tämmöisen+vuodatuksen,+voisit+mennä+tilastokeskuksen+ja+ministeriöiden+sekä+kaupunkien+sivustoille+katsomaan"
Täällä+on+paljonkin+ihmisiä+jotka+roikkuvat+noilla+sivustoilla.+Sitten+parkuvat+netissä+kuinka+kauheaa+on.++Kukaan+ei+esitä+mitään+jolla+asiaa+saataisiin+parannettua.
Kirjoitin+tuossa+tarinaa+suvakin+tekemisestä.+Siis+oikeasta+tekemisestä+jolla+saadaan+aikaan+se,+että+useita+ihmisiä+saadaan+mukaan+tähän+meidän+yhteiskuntaan.+He+opiskelevat,+tekevät+työtä,+maksavat+veroa+ja+ennen+kaikkea+tekevät+tänne+lapsia+hillitsemään+meidän+väestön+vähenemistä+ja+korjaavat+meidän+vääristynyttä+ikärakennetta.
Tämä+meidän+suvakkien+tekeminen+on+oikeaa+asioiden+parantamista.+
Kuinka+paljon+on+eroa+vuosikustannuksissa++mamulla+joka+on+vaikkapa+lähisairaalassa++lähihoitaja+vs+mamu+joka+on+nintendo+spesialisti+kotisohvallaan+veronmaksajien+maksamassa+asunnossa+nauttien+Kelan+kuukausirahaa?
Tuo+tilastojen+katselu+ja+asioiden+itkeminen+ei+oikein+edistä+tätä+kokonaisuutta.
01.01.2022 20:34
Toivottavasti+ei.+Tulee+väkisinkin+mieleen+esim+Romania+joka+rahoittaakseen+muita+puuhia+myi+saamiaan+EU-rokotteita.+Toivottavasti+kaikki+maksavat+sitten+omat+velkansa.
31.12.2021 15:45
6 / 8