Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kukkahattusuvakki
profiilit
Kukkahattusuvakki
Kukkahattusuvakki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
7
Kommenttia
159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo+oli+totta+ja+viisasta+1500-2500+vuotta+sitten+käytössä+olleen+kylmäketjun+takia.+Esimerkiksi+kuiva+ja+rasvaton+lampaanliha+paljon++vähemmän+bakteereita+keräävä+ruoka.+
Samoin+maidosta+kannatti+tehdä+paremmin+säilyvää+juustoa+eikä+pitää+sitä+kannussa.
29.12.2021 12:27
Ihan+suvakkina+tässä+kerron,+että+harmi+on+iso+tuosta+stadin+politiikasta+jolla+tasa-arvoistetaan+asumista.+Perin+lapsuudenkotini+juuri+tuollaisesta+ennen+niin+hienosta+keskiluokkaisesta+talosta+joka+sijaitsi+keskiluokkaisella+alueella.++Myyntihinta+oli+noin+50%+vastaavan+paremmalla+alueella+sijaitsevan+asunnon+hinnasta.+Parempi+alue+on+siis+yhtä+syrjässä+oleva+mutta+vähemmän+sosiaalipalvelujen+varassa+elävien+alue.
Nyt+stadi+on+jo+vuosia+ostanut+siellä+myyntiin+tulevat+asunnot+ja+sijoittanut+niihin+perheitä.+Ymmärrän,+että+stadi+maksaa+mieluummin+noiden+talojen+pienempää+yhtiövastiketta+kun+kuitenkin+joutuu+maksamaan+noiden+"uusasukkaiden"+asumisen+erilaisina+tukina.+Se,+että+alue+ja+sen+asuinnot+menettävät+arvonsa+on+stadin+kiinteistöyhtiölle+pelkästään+positiivinen+juttu.+Yhtiölle+asunto+tuolla+maksaa+alle+50%+vastaavan+asunnon+hinnasta+uudessa+talossa.
Positiivinen+asia+on+se,+että+asunto-osakeyhtiön+yhtiökokouksessa+ei+ole+ruuhkaa+ja+se+voidaan+pitää+jopa+koronarajoitusten+aikana.+Samoin+positiivista+on+se,+että+kokouksessa+1+suomea+puhuva+ihminen+edustaa+n.+30%+asukkaista.
29.12.2021 11:48
Rokotevastaisilla+ei+ole+omatuntoa.++
Jos+heillä+olisi,+niin+he+tekisivät+hoitotahdon+jolla+kieltäisivät+koronahoidot+itseltään.+Tällä+he+estäisivät+osaltaan+lääketehtaiden+miljardivoitot+keksimänsä+koronapandemian+kustannuksella.+
Tällä+he+toteuttaisivat+uskontonsa+estäen+myrkkypiikkien+piston+itseensä.
Hoitotahdolla+he+varmistaisivat,+etteivät+joudu+kokeellisen+lääketieteen+koekaniineiksi.
26.12.2021 09:31
Olisi+tietty+hienoa+jos+kaikille+pakolaisille+saataisiin+ehdottamasi+2.+asteen+tutkinto.
Ehdotuksesi+on+hieman+hankala+kun+iso+osa+pakolaisista+ei+oikein+osaa+edes+äidinkieltään,+ei+osaa+kirjoittaa+ja+koulut+ovat+jääneet+käymättä.+
Olen+ollut+heidän+kanssaan+paljonkin+tekemisissä+ja+esimerkiksi+ainoana+kielenä+osaamaansa+arabian+murretta,+kykenemättä+kommunikoimaan+arabiaksi+ja+osaa+siis+vain+kieltä+jota+puhuu+ehkä+satatuhatta+ihmistä.+Lukutaidoton,+sosiaalisesti+kyvytön+vanhus+lie+melkoinen+haaste+aloittaessaan+koulussa.
20.12.2021 09:54
Hyi+HELVETTI!!!!!!!!!
17.12.2021 17:22
Tuo+on+ollut+totta+liike-elämässä+jo+vuosikymmeniä.
Kaverini+on+suomenruotsalainen+ja+iso+pomo+yhdessä+Suomen+suurimmissa+firmassa.
Hän+on+kertonut,+että+töissä+ruotsalaisten+kanssa+voi+puhua+ruotsia+vasta+saunaillassa+++++
Kaikki+työt+on+tehty+englanniksi+jo+vuosikymmeniä.
17.12.2021 10:06
Samaa+mieltä.+Turha+sieltä+tänne+on+tuoda+lisää+ongelmia+ja+ELÄTTEJÄ.
17.12.2021 09:49
Mielestäni+on+käsittämätöntä+kun+maahanmuuttajat+kokoontuvat+valittamaan+poliisille+lastensa+tekemisistä.+Vain+ja+ainoastaan+vanhemmat+kotona+antavat+lapsilleen+elämän+perusarvot.
Olen+kotouttamistyössä+nähnyt+ongelman+perussyyn.
Syy+on+maahanmuuttajaäidit.
He+noudattavat+sitä+kulttuuria+joka+on+heidät+kasvattanut.+Äiti+vastaa+lasten+kasvattamisesta+kotona.+Tätä+jatketaan+kunnes+lapsi+menee+kouluun.
Olen+kertonut+heille,+että+jos+näin+toimitte,+niin+lapsenne+on+2-3+vuotta+jäljessä+luokkakavereistaan.
He+suorastaan+nauravat+kun+olen+esittänyt+tämän+faktan.++Olen+kertonut,+että+voitte+pitää+lapset+äidin+opetuksessa+mutta+sen+äidin+on+opetettava+lapsille+suomenkieli+jotta+koulussa+voidaan+alusta+alkaen+keskittyä++luokan+opetukseen,
Olen+kertonut,+että+äidin+pitää+alusta+alkaen+tehdä+lapsista+EU:n+ja+Suomen+kansalaisia+jotka+pärjäävät+meidän+yhteiskunnassa+meidän+säännöillä.
He+kertovat,+että+se+on+koulun+tehtävä+opettaa+suomenkieli.+Kysyn+sitten+aina,+että+otetaanko+koko+luokan+opetuksesta+2-3+vuotta+pois+ja+opetellaan+se+aika+suomea+vai+erotetaanko+lapsenne+luokasta+ja+laitetaan+lapsenne+johonkin+nurkkaan+opettelemaan+suomea+jota+hänelle+ei+ole+opetettu.++
Tässä+vaiheessa+syntyy+hiljaisuus.
Tulevaisuuden+ongelmat+ratkaistaisiin+isosti+sillä,+että+laitetaan+nämä+lapset+mielellään+päiväkotiin+ja+ihan+kaikki+sitten+eskariin+ennen+koulun+alkua.+
Tämä+auttaa+lapsia+verkostoitumaan+ihan+tavallisten+kantaväestön+ihmisten+kanssa.+
Tällä+vähennetään+huomattavasti+maahanmuuttajataustaustaisten+jengiytymistä.
16.11.2021 12:48
Yritän+kovasti
Laitoin+OK-talon+energialuokan+2-pykälää+paremmaksi.
Lämmitän+ilmalämpöpumpuilla+ja+varaavalla+takalla.
Vaihdoin+purjeveneeseen+sähkömoottorin+jota+tankkaan+aurinkokennolla+ja+hätätapauksessa+normisähköllä.
Syön+paljon+riistalihaa+jota+itse+metsästän.
Olen+kasvattanut+lapseni+ymmärtämään+luonnon+arvon.
Haen+vitamiinit+omasta+puutarhasta+ja+pakastan+niitä+talvea+varten.
01.09.2021 16:07
Kyllä+minä+ainakin+katson+pärjääväni.+Suvakkina+autan+mamujen+kotoutuksessa.+Eli+porukalla+opetamme+heille+suomea,+eurooppalaista+kulttuuria+ja+autamme+opiskelupaikan+tai+duunin+löytämisessä.+Jokainen+onnistunut+mamun+työ-+tai+opiskelupaikka+on+meille+tehty+maali.+Olemme+saaneet+lukuisia+perushoitajia,+raksaukkoja,+ravintolaihmisiä,+autokuskeja,+opiskelijoita+jne.+hyvälle+alulle+kotoutumisessa.+Nykyisen+ammatin+näyttökokeen+suorittaminen+on+avannut+usealle+mamulle+tien+töihin+ammattilaisena.
Jos+täällä+suomi24-sivuilla+olijoista+saataisiin+jotenkin+ihmisiä+jotka+toimisivat+isänmaamme+hyväksi,+niin+meitä+suvakkeja+olisikin+melkoisesti+kääntämässä+mamujen+rasitetta+mamujen+muodostamaksi+potentiaaliksi+kuten+esim.+Ruotsissa+on+jo+vuosikymmeniä+tehty.
Onko+joku+tosissaan+sitä+mieltä,+että+kiukuttelu+tekemättä+mitään+konkreettista+edistää+asiaa+paremmin+kuin+suvakkien+tekemä+ilmaisen+avun+tarjoaminen+sitä+tarvitseville?
18.08.2021 10:12
Mihin+tässä+tarvitaan+lain+muutoksia?+Minkälaisia+lain+muutoksia?
Ainakin+työtä+tuo+siis+edellyttää.+Juuri+tuota+on+se+vapaaehtoistyö+jota+me+vaparit+tai+kuten+te+meitä+kutsutte+suvakit+teemme.+
Tässä+vielä+Halla-Ahon+lausuma+aiheeseen+liittyen:
"+Kotouttaminen+on+ainoa+poliittisesti+tai+sosiaalisesti+sallittu+selitys+tälle+tilanteelle,+mutta+jos+näiden+maahanmuuttajaryhmien+menestyksekkääseen+kotouttamiseen+on+olemassa+keinoja,+niin+miksi+niitä+ei+käytetä."
Keinojahan+siis+on.+Tekijöistä+vaan+on+huutava+pula+taas+sitten+kun+tämä+koronan+tuoma+haitta+saadaan+pois+ja+päästään+kokoontumaan.
Meistä+jokainen+pystyy+opettamaan+mamulle+esimerkiksi+sanat+"päivää",+"kiitos"+ja+"näkemiin"
Miksi+niin+vähän+on+ihmisiä+jotka+käyttävät+tuota+osaamistaan?
22.01.2021 16:11
"Ikävä+vaan,+että+naiset+on+niitä+valistajia+ja+kotouttajia"+Anonyymi+on+asiasta+pihalla+ja+kirjoittaa+tuossa+yllä+luulojaan+totena.+Kyllä+iso+osa+kotouttajista+on+meitä+miehiä.+
Tähän+aiheeseen+liittyen+olen+usein+kertonut+mamu-miehille+ja+nuorukaisille,+että+jos+menette+väkisin+minihameessa+lainteitaan+keinuttelevan+naisen+kimppuun+saati+sitten+alatte+raiskaamaan,+niin+tulette+ihan+varmasti+tietämään+linnassa+milta+tuntuu+olla+raiskattavana.+
Ovat+aluksi+olleet+epäuskoisia+mutta+kun+olen+kertonut+siitä+miten+raiskaajat,+varsinkin+lasten+raiskaajat+ovat+siellä+linnan+alinta+kastia.+
Olen+pyytänyt+miettimään+mitä+tapahtuu+kun+nuori+nätti,+ruskeasilmäinen+poika+menee+sinne,+niin+tuleeko+heistä+vahvimpien,+kongin+kingien+panopuita+vai+saavatko+olla+rauhassa?.
Ovat+ymmärtäneet+ja+alkaneet+ajattelemman+asiaa.+
Tätä+valistustyötä+tehdään+palkattomana+vapaaehtoistyönä+eikä+meillä+ole+niin+paljon+asiasta+kiinnostuneita,+että+saisimme+lisää+vapaaehtoisia+tekemään+tätä+hommaa.+Läheskään+kaikkia+mamuja+ei+saada+tämän+kotouttamisen+piiriin.
24.11.2020 14:55
Kaverin+nimi+ainakin+on+Thaimaasta.+Suomessa+jokunen+thairavintola.+Veikkaan,+että+kaveri+on+jonkun+täällä+jo+pitkän+asuneen+perheen+mukula.
24.11.2020 14:39
Fiksu+nainen.+Hän+ymmärtää,+että+maskia+ei+pidä+kosketella+eikä+ole+fiksua+ottaa+sitä+pois+ja+laittaa+uudelleen+kasvoille.+Oliko+ketjun+aloittajalla+tiedossa,+että+nainen+ei+ole+menossa+lähelle+muita+ihmisiä+seuraavien+tuntien+aikana+vai+mistä+tämä+purkaus+alkoi?
Muille+kirjoittajille+tiedksi+se,+että+MASKIA+KÄYTETÄÄN+ESTÄMÄÄN+SITÄ,+ETTÄ+IHMINEN+LEVITTÄISI+MAHDOLLISIMMAN+VÄHÄN+MAHDOLLISESTI+KANTAMAAN+VIRUSTA!
24.11.2020 12:43
Odotellaan,+että+persut+kommentoivat,+niin+Antti+on+muuttunut+ahmediksi+ja+Heikki+Husseiniksi
11.11.2020 16:07
tuo+on+totta-+Suomen+toimiminen+Kiinan+lentoliikenteen+solmukohtana+on+meille+kultakaivos!+Sitä+ei+saa+vaarantaa.+Tuo+Harakan+passiivinen+Huawei+kielto+oli+todella+fiksu+päätös.
23.10.2020 14:16
Älä+laita+mielipiteitäsi+minun+mielipiteiksi!
Olen+kristitty+ja+tietyissä+tilanteissa+hyväksyn+abortin.
23.10.2020 10:48
Joo+lopetetaan+koko+tukihomma.+Pannaan+EU+ja+samalla+Suomi+ihan+polvilleen!+
Sitten+ollaan+tasavertaisesti+onnellisia+Hurstin+leipäjonossa+kun+huomataan,+ettei+sielläkään+ole+leipää.
18.10.2020 12:11
"miten+mahdoit+valaista+suomalaisen+miehen+ajatusmaailmaa?+"
Omalla+esimerkillä+ja+tekemisellä.
"Ei+se+nyt+oikein+muuta+kokonaiskuvaa,+emmekä+voi+omien+töidemme+ohella+ryhtyä+matukaitsijoiksi+ja+viihdyttäjiksi."
Miksi+ette?+Meistä+vapareista+suurin+osa+on+päivätöissä+ja+osa+esim+opettajat+eläkkeellä.+Mikä+työ+on+niin+arvokasta+ettei+vapaaajalla+voi+tehdä+muuta?+Tämä+on+sosiaalisempaa+ja+ainakin+omasta+mielestä+kivempaakuin+somessa+istuminen+tai+telkkarin+jatselu.
"Voisivatko+hajaantua+elämään+yksin+suomalaisten+sekaan+sopeutuen?"
Tiedän+useita+ihmisiä+ja+perheitä+jotka+ovat+tämän+työn+kautta+tehneet.+
"+Harva+on+oikeasti+luonteeltaan+kosmopoliittisesti+ajatteleva"
No+itse+olen+asunut+n.+10+maassa,+asun+2-kulttuurisessa+perheessä+ja+tunnen+olevani+jonkinasteen+kosmopoliitti.
17.10.2020 19:55
Et+vissiin+ole+lukenut+mitä+olen+kirjoittanut?+Mamuja+ja+muslimeita+on+ihan+yhtä+paljon+erilaisia+kuin+vaikkapa+suomalaisia,+eurooppalaisa+tai+mitä+tahansa+isoja+ihmisjoukkoja.+Toiset+ovat+tiukkapipoja+ja+toiset+so+what-tyyppejä.
Kukaan+ei+voi+pakottaa+heidän+miesjoukkueita+pelaamaan+naisten+kanssa+tai+naisia+vastaan.+Naiset+fudaavat+usein+keskenään.+
Jalkapallo+on+yhdessä+tekemistä+joukkueena.+Siinä+oppii+yhteistekemisen+mamujen+ja+suomalaisrten+sekajoukkueessa.+Jalkapallo+on+rauhanomaista+ja+kivaa+tekemistä+vastustajan,+"vihollisen"+kanssa.+Mikä+tässä+on+mielestäsi+huonoa+ja+hyödytöntä?+Mikä+olisi+parempi+vaihtoehto?
Kirjoitit:+"Puuhastelunne+on+täysin+hyödytöntä,+he+eivät+sopeudu+eikä+mikään+muutu+paremmaksi+ellei+naisten+asema+koe+vallankumousta."
Useat+heistä+ovat+olleet+mukana+vallankumouksessa+enkä+ole+törmännyt+yhteenkään+joka+olisi+vielä+halukas+kokeilemaan+uutta+vallankumousta.+Olemme+työnteossa+tehneet+naiseen+aseman+ja+eurooppalaisen+työturvallisuuden+heille+selväksi.+Olen+usein+kertonut,+että+jos+näitä+ei+noudateta.+niin+ei+mitääm+asiaa+eurooppalaiselle+työpaikalle.
Heillä+on+useiden+sukupolvien+oppi+ohjatusta+hierargisesta+elämästä.+Täällä+esimerkiksi+vastaanottokeskuksissa+he+muodostavat+kansallisia+ryhmiä+ja+ryhmälle+valitaan+sopiva+ikääntynyt+mies+päälliköksi.+Päällikkö+hakee+kirppikseltä+pikkutakin+ja+muutaman+kauluspaidan+merkiksi+asemastaan+;-)++Päälliköt+ovat+kansanmiehiä+enkä+ole+koskaan+tavannut+päällikköä+jonka+kanssa+olisin+voinut+jutella+englanniksi+ilman+tulkkia.+Tulkki+on+usein+saman+kansan+täällä+asuneen+perheen+lapsi+joka+puhuu+suomea+tai+joskus+englantia+puhuva+kouluja+käynyt+pakolainen.+Paikalliset+arabia+lähtöiset+lähettävät+tulkiksi+usein+kiusallaan+tytön+jotta+vasta+tulleet+oppisivat,+että+nainen+on+yhtä+arvokas+tai+jopa+arvokkaampi+kuin+mies.+
Tuosta+naisten+asemasta+minulla+on+yksi+esimerkki.+Vedin+erästä+työpajaa+vasta+saapuneille.+
Törmasin+muualla+yhdessä+palaverissa+fiksuun+suomalaiseen+opiskelijaneitoon+jolla+oli+ammattikoulu+ja+tekemisen+työkokemusta+taustalla.+
Sovimme,+että+hän+tulee+seuraavalla+viikolla+haalarit+päällä+työpajalle+jossa+oli+vain+miehiä.+Miesten+ilme+oli+uskomaton.+Heistä+alle+puolet+edes+vastasivat+neidon+huomenta+toivotukseen.+
Neito+otti+oman+työpöydän+ja+alkoi+hommiin.+Katsoivat+ällistyneenä+kun+nauinen+osasi+hommat+jopa+paremin+kuin+heidän+"ammattilaiset".+Pakolaiset+näkivät+elämänsä+ekaa+kertaa+naisen+vastaavissa+töissä.+Iltapäivällä+englaintia+osaava+pakolainen+kysyi+May+I+help+you+with+that?+Neito+nyökkäsi+ja+alkoivat+tekemään+yhdessä.+
Alkoi+hirveä+puheensorina+muiden+joukossa.+Vinkkasin+tulkin+viereeni+ja+hän+alkoi+naureskellen+kääntämään+puheen+sorinaa.+Muutkin+olisivat+halunneet+mukaan+mutta+eivät+uskaltaneet+kun+eivät+osanneet+suomea+eikä+englantia.+Loppupelissä+oli+n.5+apulaista+ja+eka+apulainen+joutui+olemaan+vain+muiden+apulaisten+tulkkina.
Eikö+tämä+"hyödytön"+kuten+sinä+asian+ilmaisit+ole+juuri+sitä+tekemistä+jolla+heille+opetetaan+eurooppalaista+ja+länsimaalaista+tekemistä+ja+tasa-arvoa+miesten+ja+naisten+kesken?
Yksi+ihan+ehdoton+juttu+meille+on+se,+että+luokassa+on+tyttöjä+ja+poikia,+miehiä+ja+naisia.+Puheenvuoron+saa++henkilökohtaisen+kysymykseen+vastatakseen+tai+viittaa+esitettyyn+yleiseen+kysymykseen+ja+saa+puheenvuoron.+Katkaisemme+heti+pois+heidän+kulttuurissaan+olevan+vanhemman+oikeuden+keskeyttää+"vähempiarvoisen"+vastaajan+puheenvuoron.+Ojennamme+keskeyttäjää+ja+pyydämme+vastaajaa+uusimaan+vastauksensa+.Aluksi+ovat+pahempia+kuin+meidän+poliitikot+mutta+oppivat+nopeasti.
Oman+kokemukseni+mukaan+osa+heistä+on+sopeutunut+ja+saanut+työ-+tai+opisklelupaikan.+Onko+mielestäsi+vanhustyötä+tekevä+ja+veroja+maksava+mamu+hyödytön?+Entäs+mamu+terkkarin+lääkärinä+onko+hänkin+hyödytön?+
Sen+myönnän,+että+joukossa+on+täysiä+kusipäitä.+Heillä+on+jonkinlainen+sisäinen+kusipää-kontrolli.+Kerran+joku+varasti+pöydältä+minun+aurinkolasit.+Ilmoitin+siitä+heille+eikä+kukaaan+tiennyt+mitään.+Ilmoitin+asiasta+erikseen+eri+ryhmien+pomoille+tulkin+kanssa.+Tauon+jälkeen+tuki+mies+jolla+oli+kolhuja+kasvoissaan+luokseni.+Hän+oljensi+kätensä+jossa+oli+aurinkolasini+ja+sanoi+selvällä+suomella+Anteeksi.
Olen+usein+nähnyt+kun+paikalle+tulee+auto+ja+sieltä+astuu+ulos+kaksi+henkilöä.+Usein+kävelevät+suoraan+kusipään+luokse+ja+saattavat+hänet+autoon.+Kyseisen+lähtijän+ei+useinkaan+nähda+palaavan.
Onko+Sinulla+siis+joku+parempi+ja+fiksumpi+tapa+pienentää+yhteiskunnan+kuluja+tässä+asiassa?+Onko+joku+muu+tapa+saada+tekijöitä+meille+kelpaamattomiin+töihin+kuten+siivoamiseen+ja+vanhusten+vapanvaihtoon+jotka+kuitenkin+ovat+töitä+jotka+on+tehtävä.+Eikös+tuo+loppukesän++thaimaalaisten+marjanpoimijoiden+puute+ollut+juuri+osoitus+siitä,+että+tänne+tarvitaan+tekijöitä+meille+kelpamattomien+töiden+tekijöiksi?
17.10.2020 19:31
7 / 8