Vapaa kuvaus

Aloituksia

23

Kommenttia

222

1. Eiköhän+siitä+ole+yksimielisyys+melko+suuri+että:+Yksi+on+Herra+ja+yksi+on+Jumala+kaikkien+Isä.+Vatikaanin+toinen+konsiili+avasi+hieman+tutkimaan+muitakin+uskontoja,+vaikka+esim.+Billy+Graham+sitä+lipesi+moitiskelemaan.+Kävin+Israelissa+1996+ja+sain+hengessäni+sanaa:+on+vain+yksi+Jumala,+joka+on+luonut+kaiken.+Voit+mennä+mihin+seurakuntaan+ja+uskontoon+tahansa,+mutta+Jumala+on+yksi.+Olen+tutkinut+Islamia+ja+Hare+Krishnaa+itsekseni+enkä+ole+toiseen+tulokseen+tullut.+Mielestäni+Jumala+lupasi+Aabrahamin+lisäksi+Ismaelille,+Saaralle,+Iisakille+ja+Jaakobille+kullekin+oman+VALTAKUNNAN+JA+KUNINKUUDEN.+Eri+enkeleitä+on+mutta+Jumala+on+yksi.+Voihan+olla+että+olen+väärässä.+Raamatussa+on+nimi+:+Minä+olen+eli+ehjee+asera+ehjee.
  2. Siinä+mielessä+korottaa,+koska+on+PYHÄ+Kolminaisuus.+Tohtori+Luther+innoitti+kääntämään+raamattuja.+Eräät+käännökset+sanovat+yksiselitteisesti+Jeesus+on+Herra!+Sama+Herra,+joka+oli+jo+Vanhassa+Testamentissa.+Käännös+voi+vaikuttaa+sen+että+Jeesus+ja+Isä+vaikuttaa+samalta+persoonalta.+Eräät+käännökset+puolestaan+tuovat+esiin+Pyhän+kolminaisuuden+kaikki+kolme+persoonaa+erillisinä.+Paljon+on+pyhä+Henki+seurakuntia+apostoli+Paavalin+avulla+perustanut+ja+käännöksen+toivon+mukaan+sovittanut+kullekin+seurakunnalle+sopivaan+muotoon.+Suomessa+tosiaan+:+Jeesus+on+Herra!+Ja+YKSI+on+Herra.Suomessa+palvotaan+häntä+enemmän+kuin+muita+persoonia.+Ja+niin+on+hyvä!Jeesus+salli+meidän+jokaisen+olla+omassa+roolissa,+joko+lapsi,+nuori+tai+Isä.+Älä+pakota+nuoria+lapsiksi,+ellei+niin+ole+parasta.+Lapset+eivät+pyri+voittamaan+pahaa,+vaan+ainoastaan+nuoret.+En+tahdo+taantua+aikuusuudestani+enää+lapsen+tasolle.+Mutta+anna+myös+lapsille+turvallinen+Isä.+Auta+lapsia+pitämään+nuorukaista+joka+parjaa+Paavalia+pahaksi+nuorukaisena+äläkä+Isänä.Anna+heille+turvallinen+piispa,+Isä+tms.+Jeesus,+anna+heille+viisautta.