Vapaa kuvaus

Aloituksia

23

Kommenttia

222

1. Profeetta+Sakarja+kertoo+kirjansa+lopussa,+että+Sovun+liitto+kumotaan+ja+niin+syntyikin+Islam+600-luvulla.+Islam+kumosi+kaikki+kristittyjen+sovitusteologiaan+liittyvät+termit:+Risti,+Sovitus,+Jumalan+poika,+kärsimys,+uhri.+Islam+itse+puhuu+Armeliaasta+Armahtajasta+ja+lienee+profeetta+Sakarjan+kirjassa+mainittu+Armon+liitto.+Myös+tuo+armon+liitto+on+Sakarjan+mukaan+kumoutuva.+Mutta+se+ei+kumoudu+vielä,+vaan+ensin+tulee+Imaami+Mahdi+ja+vasta+hänen+tulemuksensa+ja+pois+menonsa+jälkeen+Islam+jakautuu+73+lahkoksi,+joiden+kohtalo+on+surkea.+Se+merkitsee+armon+liiton+kumoutumista+tuolloin.Mutta+on+vielä+mainittu+sellainenkin+liitto+kuin+IKUINEN+Liitto+ja+mun+mielestäni+se+voi+syntyä+esim.+Profeetta+Hesekielin+kirjassa+mainitulla+tavalla.+Eli+Sovun+liitto+eli+kristikunta+liitetään+yhdeksi+Armon+liiton+eli+Islamin+kanssa+niin,+että+ne+kädessä+tulevat+täysin+yhdeksi.+Ikävää+asiassa+on,+että+aikaanaan+ehkä+monien+satojen+vuosien+kuluttua+myös+IKUINEN+LIITTO+murtuu+ja+tuhoutuu.Miksi+mikään+näistä+kolmesta+liitosta+ei+pidä?+Miksi+kaikki+menee+pahempaan+suuntaan?+Pahat+ihmiset+käyvät+yhä+pahemmiksi+jne.+Onko+niin,+että+noille+kolmelle+valtaistuimelle+ei+milloinkaan+tulla+löytämään+sopviaa+istujaa+ja+hallitsijaa,+vaan+kaikki+ovat+ARVOTTOMIA,+VALEHTELIJOITA,+LUOPIOITA+JA+NIIN+PÄIN+POIS.Siinä+tapauksessa+tämä+maailma+asukkaineen+on+lopullisesti+tuomittava+vain+sudeksi+ja+vähäpätöiseksi+kokeiluksi.+Ja+myös+raamattu+jollakin+tavalla+hassuksi+kirjaksi.+Yksikään+liitto+ei+pidä,+yksikään+sopimus+ei+tehoa+SILLÄ+MEIDÄN+KANSSAMME+ON+IMMANUEL!!Näin+sanotaan+kirjassa,+että+kaikki+liitot+ja+sopimukset+tuhotaan.+On+vain+YKSI+taho,+joka+kerskuu+ja+voi+kerskua+:+MEIDÄN+KANSSAMME+ON+IMMANUEL!
  2. Entä+miten+sitten+on+pitäisikö+kaikkien+kuulua+vain+yhden+ainoan+valtaistuimen+alle+noista+kolmesta+istuimesta?+Eräät+nimittäin+väittävät,+että+on+sellaisia+ihmisiä,+jotka+kuuluvat+yhtäaikaa+kaikkien+kolmen+istuimen+alaisuuteen+ja+nuo+väittäjät+sanovat+sen+olevan+tavallaan+traagista.+Mormonin+kirjan+mukaan+VALITTUJA+ovat+vain+ne,+jotka+noudattavat+Kolminaisuusoppia+ja+uskovat+Kolminaisuusoppiin+sekä+sen+uskontunnustukseen.+Kaikki+eivät+voi+olla+siis+VALITTUJA+sillä+kaikki+eivät+usko+Kolminaisuusoppiin.Traagista+on+myös+se,+jos+joku+vaihtaa+uskoaan+niin,+että+on+alussa+yksijumalainen,+mutta+lopussa+kolmijumalainen.+Niin+mihin+hän+sitten+kuuluu?+Hänen+pitää+vaihtaa+ilman+muuta+kirkkokuntansa+toiseksi,+mutta+se+saattaa+olla+mahdotonta.Entä+jos+kirkkokunta,+joka+alkuun+oli+kolminaisuuteen+uskova+on+sekin+jo+vaihtanut+uskonsa+toiseksi+ja+uskoo+enää+yhteen+ainoaan+Jumalaan?Itse+esim.+olin+alussa+yksijumalainen+suuressa+määrin,+mutta+luettuani+UMK1995+raamatun+lävitse+viisi+kertaa+minun+oli+pakko+alkaa+uskoa+kolminaisuuteen.Niin+selkeästi+tuo+raamatun+käännös,+jossa+on+Jehovan+nimi+oikealla+paikallaan+herättää+ajatuksen+Pyhästä+Kolminaisuudesta.Käännynnäistä+tuskin+kuitenkaan+hyväksytään+enää+kolminaisuuden+palvojien+joukkoon.+Tavallaan+luin+turhaan+UMK1995+käännöstä,+koska+jäin+sen+takia+tyhjän+päälle+roikkumaan.+En+voi+liittyä+mihinkään+kolminaisuutta+kannattavaan+kirkkoon+vaikka+yksijumalaisuuteni+muuttui+kolminaisuuteen+uskomiseksi.Voiko+kuulua+kaikkien+kolmen+istuimen+alaiseksi?+Vai+pitääkö+valita+niistä+yksi+tai+kaksi?+Jos+ei+pääse+mihinkään+olemassaolevaan;+niin+pitääkö+perustaa+oma+kirkko,+jossa+oppi+on+päivitetty+uusien+aikaan+liittyvien+vaatimusten+mukaiseksi?