Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Niitä+vituttaa..
  2. Toinen+ärsyttävä+asia+on+valion+hylamaidon+(ei+maitojuoman)+korkkaaminen,+kun+aika+usein+tulee+vastaan+sellainen+asia,+että+se+pelkkä+muovilenksu++(vastaava+kuin+ruokaöljypullossa)+jää+käteen,+ja+se+sisäkorkki+pysyy+tölkissä+kiinni+koskemattomana,+tai+korkeintaan+keskelle+on+avautunut+pienen+pieni+reikä+josta+maitoa+tulee+pienenä+norona.
  3. Mitä+tulee+sairaanhoitoon.+Koko+koronan+aikana+olen+käynyt+kolmesti+päivystyksessä.+Kerran+lokakuun+-20+alussa+katsomassa+aivoverenvuodon+saanutta+Mummuani,+koska+mitään+ei+ollut+enää+tehtävissä.+Se+oli+viimeinen+kerta+kun+näin+hänet+hengissä.+Seuraavan+kerran+kävin+viikkoa+myöhemmin+vessassa,+koska+olimme+kyseistä+vainajaa+hakemassa+sairaalan+kappelista,+eikä+kappeliin+vielä+päässyt+sisään+oven+ollessa+vielä+lukossa,+ja+rakko+meinasi+haljeta.+Kolmannen+kerran+kävin+päivystyksessä+maaliskuun+alussa,+kun+kävin+huimauksen+takia+kuvauttamassa+pääni,+neurologin+määräyksestä+jonka+tämä+oli+antanut+ensihoitajille,+ja+varmistamassa+ettei+kyseessä+ole+aivoinfarkti,+jonka+senkin+olen+saanut+lievänä+ja+pikkuaivoissa,+muutama+vuosi+sitten.+En+juurikaan+ole+joutunut+viime+vuosina+kuluttamaan+sairaanhoidon+resursseja,+sairastuttuani+äkillisesti,+tai+ravannut+nuhakuumeen+takia+lääkärissä.+Tammikuussa+2020+sairastin+edellisen+kerran+flunssan.+Sitä+edellinen+kerta+oli+ollut+vuonna+2015.+Mahatauti...ööö....olisko+ollut+joskus+2010-luvun+alkupuolella.+Siis+todella+vähän+olen+sairastanut,+jos+hermosärkyä+ei+lasketa+mukaan.+Vasta+reilun+vuoden+olen+istunut+pääosin+neljän+seinän+sisällä.+Sitä+ennen+elin+liikkuvaa+elämää,+kuten+kuka+tahansa+muu.+Mitä+tulee+niihin+34:ään+hengityskoneessa+oloon...muistin+väärin.+Niitä+olikin+vain+31+kpl.+Olen+ollut+elämäni+aikana+yhden+ainoan+kerran+teholla,+ja+siellä+olin+vajaan+viikon+verran+vuonna+2004,+josta+suurimman+aikaa+olin+nukutettuna,+ja+hengityskoneessa,+joten+siitä+ajasta+ei+ole+kovin+montaa+muistikuvaa.+Näin+ollen+se+paikka+ei+ole+kovinkaan+tuttu.+Muut+30+kertaa+ovat+olleet+niitä+kertoja,+kun+mut+on+nukuttu+leikkausta+tai+muuta+toimenpidettä+varten.+Tuorein+oli+elokuussa+2018.+Joka+kerta+kun+ihminen+nukutetaan,+hänet+kytketään+siksi+aikaa+hengityskoneeseen.+Kovin+moni+ei+tuota+tiedä.+Joten+turha+kauhistua+mun+historiasta.+Toisilla+sitä+historiaa+on++enemmän+kuin+minulla.
  4. Miks+mun+pitäis+sinne+hoitokotiin+asti+venata,+et+joku+tulee+kattoon?+Mummuni+oli+leskenä+yli+29+vuotta+ennen+kuolemaansa,+joten+eipä+hänen+kumppaninsa+käynyt+sinä+lyhyenä+aikana+häntä+katsomassa+siellä+hoitokodissa,+mitä+tämä+ennen+kuolemaansa+ehti+olla+siellä.+Ja+oli+muuten+kuollessaan+102-vuotias.+Hänen+kumppaninsa+oli+siinä+vaiheessa+maannut+mullan+alla+melkein+sen+30+vuotta,+kun+hän+itse+kuoli.+Joten+ei+parane+luottaa+siihen+että+kumppani+tulisi+hoitokotiin+katsomaan,+koska+se+kumppani+voi+kuolla+ensin.+Mulla+ei+ole+lapsia,+enkä+niitä+enää+edes+saa,+joten+kuka+mua+tulis+kattoon+vaikka+se+kumppani+olisikin+hengissä?+Huonolla+tuurilla+muistisairaana+mua+muistamatta,+eri+hoitokodissa+kuin+itse.+Eipä+mua+nyttenkään+käy+katsomassa+muut+kuin+vanhemmat,+suurin+piirtein+kerran+viikossa,+eikä+se+haittaa.+Kuten+sanoin,+viihdyn+yksin,+enkä+tarvitse+välttämättä+ketään+seurakseni.+Nytkin+olen+pelannut+sniper+ghost+warrior+contract+2:sta+menneet+4-5+tuntia,+ja+hyvin+olen+viihtynyt.+Se+on+mun+laatuaikaa.+Olenhan+pisimmillään+ollut+5+viikkoa+osastolla+sairaalassa+ilman,+että+kukaan+on+käynny+mua+kattomassa+koko+sinä+aikana,+ja+se+oli+mulle+fine.+Sai+seuraa+muista+potilaista,+enkä+kaivannut+ketään+istumaan+seuraksi+vaivaantuneena,+kun+olisi+pitänyt+kehitellä+jotain+puheenaiheitta.+En+etsimällä+etsi+kumppania.+Siis+en+roiku+deittipalveluissa,+joista+muuten+täälläkin+valitetaan+että+ei+saa+ketään+vaikka+on+haku+päällä,+en+kulje+baareissa+tai+missään+muissakaan+tapahtumissa+etsimässä+sitä+potentiaalista+kumppania.+Se+ei+ole+mun+tavoite,+eikä+mua+enää+kiinnosta+baarit+tai+pippalot,+niissä+olen+ollut+ihan+tarpeeksi+elämässäni+nuorempana.+Oon+ollu+11+vuotta+sinkkuna+omasta+tahdostani,+joten+jatkaa+sinkkuutta+vaikka+seuraavat+40+vuotta,+ei+ole+mulle+ongelma.+Jos+oikeassa+arkielämässä+sattuu+jonkun+kanssa+kohtaamaan+niin,+että+kiinnostusta+syntyy+molemmin+puolisesti,+en+automaattisesti+tyrmää+suhdetta.+Jos+ei+tule+ketään+vastaan,+ei+se+haittaa.+Mulla+on+ollu+nuoruudessa+jo+niin+monet+suhdesotkut,+että+niistä+riittäisi+muillekin.
  5. So?
  6. Hysteerinen?Jos+sä+et+ironiaa+ymmärrä,+niin+aika+tyhmä+sun+pitää+aivotoiminnaltasi+olla.+Mä+oon+suurin+piirtein+rukoillu+vuoden,+että+saisin+koronan+vaikeen+muodon,+jotta+pääsisin+hengityskoneeseen+lepäämään+pariksi+viikkoa.+Mua+ei+paskaakaan+kiinnosta+mitä+rokotteiden+sivuvaikutuksena+tulee.+Se+ei+voi+olla+mitään+sen+pahempaa,+kuin+maailman+voimakkain+fyysinen+kipu+mitä+on+olemassa,+siis+kestää+hermosärkyä+247+huhtikuun+kuudennesta+2020+lähtien,+ja+sitä+ennen+jo+13+vuotta,+ja+joka+on+niin+voimakasta+että+sä+suurin+piirtein+rukoilet+tajunnan+menetystä+sitä+saamatta.+Siis+kovempaa+kuin+hammassärky,+tai+mikään+muu+kipu.+Ja+kaiken+lisäksi+kestää+se+kipu+hammasta+purren,+ja+ilman+yhdenkään+lääkkeen+apua.+Siis+mikään+lääke+ei+tehoa+yhtään,+ja+siten+levitä+kipua.+Maailmassa+on+yksi+sairaus,+jota+mä+pelkään..+Siis+vain+yksi+miljoonista.+Ja+se+sairaus+tappaa+hoitamatta+JOKAISEN+siihen+sairastuneen.+Se+sairaus+ei+ole+korona.+Mä+olen+kertaalleen+sairastanut+sen+100+prosenttisesti+jokaisen+hoitamatta+jääneen+ihmisen+tappavan+sairauden,+ja+sen+voi+sairastaa+kuka+tahansa,+ja+saada+vaikka+olisi+vuoden+yksin+kotona+ketään+tapaamatta.+Se+sairaus+on+verenmyrkytys.+Ai+joo,+mitä+tulee+elämään,+niin+mut+on+leikattu+33+kertaa+tähän+astisen+elämäni+aikana,+ja+olen+vasta+sen+puolivälissä.+Olen+ollut+hengityskoneessa+ainakin+34+kertaa+elämäni+aikana,+joten+sekin+on+pikku+juttu.+Mutta.+Teeppä+ensin+nuo+perässä,+ja+kutsu+vasta+sitten+mua+hysteerikoksi.+Veikkaan,+että+sulta+pää+hajois+jo+parin+kipupäivän+jälkeen.+Mulla+ei+ole+hajonnut+kertaakaan+tän+vajaan+14+vuoden+aikana,+mitä+sitä+hermosärkyä+on+ristiselässä+ollut.+Koska+se+on+siellä+selässä,+se+vaikuttaa+jokaiseen+ihmisen+elämän+alueeseen+ja+toimintoon.
  7. Tais+sanoo+röh+röh.