Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Ehkä.....+Edellisestä+kunnollisesta+pussaamisesta+on+jo+liiankin+pitkän+aika.+Exä+ei+siitä+tykännyt+yhtään,+joten+mun+pusumoottori+on+jo+ruostunu+puhki.+Eikä+sitä+nyt+ihan+ketä+tahansa+viitti+edes+pussailla.+🤔🥴
  2. Huvinsa+kullakin.+😂
  3. Muru+4,5v+on+ihana+kaveri,+ja+kokenut+kanssa+kovan+kohtalon.+Se+oli+11+viikkonen+kun+kun+hain+sen+kennelistä+-näin+hänen+kuvansa+facen+etusivulla,+ja+siitä+se+ajatus+sitten+lähti.+Tosin+päätös+ei+täysin+extempore+tehty,+vaan+olin+jo+pari+vuotta+miettinyt+asiaa.+Ihanan+rohkea+narttupentu,+joka+ei+isompiakaan+koiria+aristellut+pienenä.+Kaikki+se+vallotti+sydämmellisellä+ja+iloisella+luonteellaan.+Kunnes+reilu+kolme+vuotta+sitten+se+jäi+auton+alle,+ollessaan+isäni+kanssa+metsässä+sienessä.+Muru+oli+vapaana,+ja+metsätietä+pitkin+tuli+autollaan+yksi+isälle+tuttu+mies,+joka+pysähtyi+juttelemaan+isäni+kanssa.+Sen+jälkeen+kun+isä+meni+metsään,+hän+kuuli+hetken+päästä+kovan+kiljahduksen,+ja+löysi+murun+ojanpenkalta.+Kumpikaan+miehistä+ei+nähnyt+tilannetta,+mutta+olettamus+on+että+muru+lähti+jahtaamaan+hiljaa+kulkenutta+autoa,+ja+takarenkaiden+kohdalle+päästyä+hänen+rodulleen+tyypillisen+hännän+karvat+takertuivat+renkaaseen,+joka+ajoi+hännän+päältä.+Vasta+kotiin+päästyä+kävi+ilmi+että+jotain+pahaa+on+tapahtunut,+ja+kaikki+ei+ole+kunnossa.+Itse+olin+silloin+Vantaalla+risteilylle+lähdössä.+Porukat+vei+murun+eläinlääkäriin,+jossa+peräpää+kuvattiin,+ja+todettiin+lantiossa+olevan+hiusmurtuma.+Seuraavien+neljän+päivän+ongelma+oli+ettei+pissaa+tullut.+Muru+kyllä+pääsi+kyykkypissalle,+mutta+mitään+ei+tullut+ja+virtsarakko+oli+blokissa.+Ensin+Hattulaan+eläin+sairaalaan,+ja+sieltä+lähetettiin+Vantaalle+Aistiin,+kun+ei+tiedetty+onko+kyseessä+lyhytkestoinen+vai+pitkäkestoinen+blokki.+Jos+pitäisi+mri-kuvat+ottaa,+olisi+kuvauslaite+juurikin+Aistissa.Kaksi+päivää+onnettomuuden+jälkeen+pääsin+mukaan+eläinlääkäriin,+jossa+vanhemmat+olivat+myös+käyneet+sekä+tapahtumapäivänä+että+seuraavana.+Toisena+päivänä+onnettomuuden+jälkeen+hännästä+ajettiin+karvat,+ja+hännän+tyvi+oli+tumman+sinipunainen,+ja+huomattavasti+turvoksissa.+Sen+lisäksi+koiran+koko+takaapää+oli+niin+arka,+että+joka+kerta+kun+se+osui+johonkin,+jokin+koski+siihen,+muru+kiljaisi.+Mun+päästyä+kotiin+seuraava+yö+sujui+siten,+että+minä+nukuin+selälläni,+ja+muru+oli+makasi+mun+rinnan+päällä+samalla,+kun+seisoi+takatassuillaan.+Niin+hän+pystyi+nukkumaan+ilman+kipua.+Tietysti+oli+kovat+kipulääkkeet+käytössä.+Muru+jäi+Aistiin+sisään,+ja+me+tultiin+kotiin.+Seuraavana+päivänä+sieltä+soitettiin+ja+kerrottiin+ilouutisia.+Pissa+kulkee+taas.+Mikä+helpotus.+Siinä+ei+ollut+kaikki.+Oli+myös+huonoja+uutisia.+Neurologi+katsoisi+koiraa+seuraavana+aamuna+eli+maanantaina,+mutta+hännästä+ei+tiedetty+pystytäänkö+sitä+pelastamaan.+Kun+neurologi+soitti,+hän+kertoi+että+hännänpää+on+täysin+tunnoton,+häntä+on+täynnä+märkää+ja+osittain+kuoliossa,+eikä+sitä+pystyttäisi+pelastamaan.+Me+oltiin+heti+että+kunhan+koira+selviää,+niin+hännästä+viis.+Häntä+amputoitiin.+Puolta+vuotta+myöhemmin+muru+steriloitiin,+ja+sen+jälkeen+kasvoivat+viikset.+Se+ei+vieläkään+osaa+pelätä+autoja,+joten+lenkillä+ollessa+pitää+koko+ajan+seurata+sen+touhuja,+sillä+se+saattaa+hypätä+yllättäen+auton+eteen+jonkin+hajun+perässä.+Viime+keväänä+mentiin+eläinlääkäriin+kun+se+pyysi+ulos+normaalia+useammin,+ja+pissasi+normaalia+enemmän+ja+pitempään+kyykkypissoja,+kuin+jos+vain+merkkailisi+-siihenkin+sillä+on+oma+tyyli.+Samalla+kun+kyykistytään,+nostetaan+koipea.+Ultrassa+ja+röntgenissä+todettiin+virtsarakon+olevan+täynnä+isoja+kiviä,+jotka+poistettiin+leikkauksessa,+ja+samalla+tyllerö+joutui+tiukalle+dieetillä.+Mitään+muuta+ei+saa+antaa+kuin+virtsakivipotilaalle+tarkoitettuja+erikoisruokia,+jotka+estävät+virtsakivien+muodostumisen.+Joten+vähemmästäkin+sitä+heltyy+sen+katseen+edessä.+Sitähän+sanotaan+että+sellainen+koira+kuin+emäntänä/isäntänsä.+😁
  4. On.+Se+todellakin+on+lumihullu,+kun+keväällä+jo+muiden+lumien+sulaessa+se+menee+kieriskelemään+onnellisena+siihen+viimeiseenkin+lumiplänttiin.+Vaikka+se+olisi+vain+30x30cm.+Onneni+on,+että+olen+tällä+hetkellä+aivan+eri+paikassa+mitä+muru,+ja+se+onkin+nyt+porukoiden+vastuulla.+Oli+huvittavaa+lauantaina,+kun+mentiin+lenkille+sen+tullessa+käymään+mulla,+ja+se+pää+piti+työntää+lerppakorviaan+myöten+lumihankeen+jonkun+hajun+perään.+😂Joo-o..uudenvuoden+aattona+olin+just+tullu+sisälle+roskia+viemästä,+ja+ehdin+aatella+takkia+riisuessa+et+nyt+en+lähde+muutamaan+päivään+mihinkään.+Pari+minuuttia+myöhemmin+sama+ruskea+silmäpari+tuijottaa+taas+vaativana+et+lähetään....tuloksen+arvaat.+🥴+Olen+murun+tassun+alla.+😂Parasta+on+kuitenkin+nähdä+eläimen+riemu,+kun+se+nauttii+niinkin+pienestä+asiasta.