Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpsislöpsis
profiilit
Höpsislöpsis
Höpsislöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
3519
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
????+
Sinä+et+siis+usko+tieteeseen?
13.01.2022 08:28
Kristinuskon+syntyyn+minä+keskityn.+Nykyisin+on+hyvät+mahdollisuudet+tutkia+sitä,+mutta+sinä+kieltäydyt,+koska+pelkäät.
13.01.2022 08:27
Ei+se+Kim+Jong-unin+muistelmien+lukeminen+kymmeniäkään+kertoja+läpi+johda+muuhun+kuin+sokeuteen,+jos+kieltäydyt+tutkimasta+asian+historiallista+taustaa.
13.01.2022 08:26
Kieltäydyt+siis+lukemasta+erittäin+ansioituneen+raamatuntuntijan+kirjaa!
Sinä+voit+toki+lukea+Korean+demokraattisen+kansantasavallan+synnystä+pelkästään+Pohjois-Korean+virallisesta+historiankirjoituksesta.+Kyllä+siitäkin+jotain+tietoa+saa,+mutta+jokainen+järkevä+ja+rehellinen+ihminen+tutkii+myös+muista+lähteistä.+
Toki+sinä+voit+ostaa+käytetyn+auton+luottamalla+yksistään+myyjään.+
Tiedätkö+muuten+miksi+taivaassa+kaikki+ajavat+hyvillä+uusilla+autoilla?+-+Siellä+ei+ole+yhtään+käytettyjen+autojen+myyjää.
13.01.2022 08:23
Vastasin+kysymyksiin+jo+edellä.+Lukutaidottomuudellesi+en+voi+mitään.+VT+ja+UT+kirjoitettiin+siitä+samasta+yksinkertaisesta+syystä+mistä+muutkin+uskonnolliset+kirjat+eli+mm.+ihmisten+halusta+saada+selityksiä+asioille,+joista+heillä+on+vajavainen+käsitys.+Nykyaikana+on+helppo+huomata+Raamatun+virheistä,+että+selitykset+mm.+maailmankaikkeuden+ja+ihmisen+synnystä+menivät+totaalisesti+pieleen+kun+mentiin+uskomukset+edellä+ja+toisaalta+tietoa+ei+ollut+riittävästi+saatavilla.+Myös+vallankäytöllä+on+osuutensa+asiaan.+
Raamattu+ei+ole+ainut+uskonnollinen+kirja.+Yksistään+Intiassa+on+kirjoitettu+uskonnollista+kirjallisuutta+liki+kymmenen+kertaa+enemmän+kuin+länsimaissa+yhteensä.
13.01.2022 08:19
Aloituksesta:+
"Onko+löydetty+punasiirtymälle+muitakin+syitä+kuin+se,+että+se+mittaa+galaksien+etäisyyden?"
Punasiirtymä+ei+mittaa+galaksien+etäisyyttä!+
Jos+jo+perusasiat+ovat+noin+pahasti+hakusessa,+keskustelu+on+vaikeaa.+
Kerro+nyt+Olli+vihdoin+se+selityksesi+punasiirtymälle+(4D+ei+selitä+sitä)+ja+kerro+ja+todista,+että+millainen+maailmankaikkeus+on.
13.01.2022 08:11
Perusteoksena+suosittelen+sinulle+kirjaa:+Aejmelaeus,+Lars:+Kristinuskon+synty.+Olen+kuunnellut+hänen+asiantuntevia+luentojaan.
12.01.2022 22:40
Ei+tietenkään+pidä+tappaa,+vaikka+Raamattu+kiistattomasti+siihen+kehottaakin!
VT+on+vanhempi.+UT+on+aika+paljon+sivistyneempi.
12.01.2022 20:57
Jaa,+että+tuolla+tasolla...+Ei+ihme,+että+et+osaa+lukea+Raamattuakaan...
12.01.2022 20:56
Joo,+Ollin+mielestä+olemme+perhanan+tyhmiä+siksikin,+että+emme+maksa+kymmenyksiä+tuloistamme+Amerikkaan+mormonikirkolle+ja+käytä+jatkuvasti+taika-alusvaateita+(garmentit)+ja+sen+vuoksi+menetämme+mahdollisuutemme+päästä+korotukseen,+jossa+saisimme+haaremin.+
Tässä+kuva+garmenteista:+
https://fi.wikipedia.org/wiki/Garmentti#/media/Tiedosto:Garment1.jpg
12.01.2022 18:37
Kyllä+minä+erotan.+VT:ssa+käsketään+tappamaan+homot.+Sinä+ensin+kielsit+sen,+mutta+kun+annoin+kohdat+kultalautasella,+ryhdyit+vänkäämään,+että+kyseinen+tappokäsky+ei+ole+enää+voimassa.+Milloin+se+on+kumottu?+Laista+ei+pitänyt+kadota+yhdenkään+kirjaimen,+saatikka+koko+virkkeen!
Myös+UT:ssa+homoudesta+kirjoitetaan+sen+ajan+ahtaiden+käsitysten+mukaan.
12.01.2022 16:18
Tuo+meteoriitin+maahansyöksy+on+todistettu+asia.+Se+selittää+hyvin+myöskin+Raamatussa+saduiksi+tuntuvat+jutut+kuten+suolapatsaaksi+muuttumisen.
12.01.2022 16:14
Miksi+minun+pitäisi+keskittyä+ateistisuuteen?+Minä+keskityn+niihin+asioihin+mihin+ihan+itse+haluan.+Jos+jäät+sanattomaksi,+se+ei+ole+minun+syyni.
12.01.2022 16:13
Taas+jäit+sanattomaksi.+Ja+miksi+ihmeessä+en+saisi+kirjoitella+mormonimipalstalla+ja+opettaa+sinulle+Raamattua,+kun+kerran+täällä+vapaaehtoisesti+roikut?
12.01.2022 16:12
Tässä+näytteitä+Ollin+avoimesta+tutkijanmielestä+otettuna+mormonismipalstalta:
"Ihmiset+eivät+tiedä,+mistä+totuus+olisi+tieteen+ja+filosofian+lisäksi+löydettävissä.+Se+on+tässä+kirkossa.+Raamatussa+ja+Mormonin+Kirjassa.
Täällä+vaan+haukutaan+kirkkoa+milloin+mistäkin,+mutta+asia+on+näin+yksinkertainen.+Ottakaa+aikaa+tutustua+asiaan+suoraan+lähteistä.+Raamattu,+Mormonin+Kirja,+lähetyssaarnaajat.
Vapaa+maa+tehdä+kaikki+tämä.+Tärkeämpi+kuin+mikään+muu+asia."
12.01.2022 16:08
Annat+aivan+väärän+kuvan+kosmologien+opetuksista.+BB+on+erittäin+hyvä+teoria+selittämään+näkemämme+ja+tuntemamme+maailmankaikkeuden,+mutta+yksikään+tutkija+ei+ole+lyönyt+sitä+lukkoon+ainoana+ja+täydellisenä+teoriana+samaan+tapaan+kuin+sinä+lyöt+lukkoon+milloin+minkäkin+aatteen+tai+uskonnon+ainoana+oikeana.+Projisoit+omaa+puutteellisuuttasi+ja+omnipotenttisuuttasi+muihin.
12.01.2022 16:05
Keisarista+ilman+vaatteita+höpisee+tyyppi,+joka+uskoo+polyteismiin+(Smithin+henoteismi),+mutta+väittää+olevansa+yksijumalainen.+Keisarista+ilman+vaatteita+höpisee+tyyppi,+joka+luulee,+että+Jumala+on+antanut+jollekin+moninaiskentelijalle+käskyn+moninaiskenteluun,+vieläpä+sopivasti+juuri+silloin+kun+tämä+oli+jäänyt+uskottomuudesta+kiinni...+
BB+kuvaa+hyvin+näkemäämme+maailmankaikkeutta.+Siinä+ei+ole+useita+räjähdyspisteitä.+Alkuräjähdyksen+"paikkaa"+ei+voi+osoittaa+tähtitaivaalta,+vaikka+sinä+aiemmin+väitit,+että+niin+pitäisi+pystyä+tekemään,+jos+alkuräjähdys+olisi+tapahtunut.+
Voihan+koko+totuus+olla+paljon+laajempi+kuin+tuntemamme+BB+ja+havaitsemamme+maailmankaikkeus.+
Toisin+kuin+annat+ymmärtää,+tiede+on+avoin+kaikille+uusille+teorioille,+kunhan+niissä+on+edes+rahtunen+järkeä.+Mikään+ei+estä+sinua+urputtamisen+sijaan+esittelemästä+mielestäsi+mallia+maailmankaikkeudelle.+Kaikki+hölmöilysi+esim.+punasiirtymän+suhteen+tullaan+kyllä+teilaamaan,+kuten+tein+aiemmin+mormonismipalstalla+ja+siitä+olet+ottanutkin+opiksesi+edes+sen+verran,+että+et+väitä+sivuttaisliikkeen+selittävän+punasiirtymää...
12.01.2022 16:02
Miksi+valehtelet+vastoin+Raamattua?
Ei+se+ole+tapauskohtaista+kun+annetaan+yleispätevä+EHDOLLINEN+käsky.+
JOS+mies+makaa+miehen+kanssa,+heidät+ON+TAPETTAVA.
Jeesus+sanoi,+että+laista+ei+katoa+yksikään+kirjain.+Kuitenkin+väität,+että+Hän+kumoaa+kokonaisen+lauseen.+
Hienoa,+että+ilmoitat+luovuttavasi+kun+huomasit+minun+olevan+oikeassa.
11.01.2022 18:08
Sodoma+ja+Gomorra:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000008324193.html
11.01.2022 18:02
Kyllä+minä+Sodoman+ja+Gomorran+sadun+ymmärrän.+Sillä+pelotellaan,+vaikka+todellisen+syy+tuhoon+oli+meteoriitti.+Siitä+on+todisteet.
11.01.2022 17:58
10 / 176