Vapaa kuvaus

Aloituksia

19

Kommenttia

3519

1. Kuka+on+ottanut+teidän+hienon+kirkon+silmätikukseen?+Eihän+teillä+ole+hienoa+kirkkoa!Kuten+olen+monta+kertaa+tehnyt+selväksi,+minä+tutustuin+lähemmin+mormonismiin+vasta+kun+siitä+kirjoiteltiin+lehdissä+ennen+Salt+Lake+Cityn+olympialaisia+ja+samaan+aikaan+tutustuin+kiinalaisiin,+joista+yksi+oli+ottanut+mormonikasteenkin,+mutta+ei+hän+koskaan+ryhtynyt+kymmenyksiä+maksamaan.+Tapasin+tuolloin+myös+lähkäreitä,+jotka+kävivät+heidän+luonaan.+Psykologisena+ilmiönä+Smithin+oppiin+uskominen+kiinnostaa+kovasti.On+niin+uskomatonta,+että+vielä+nykyaikana+jotkut+uskovat+mormonismin+kaltaiseen+kusetukseen.+Varsinkin+käännynnäiset+ihmetyttävät.+Se+on+jotenkin+ymmärrettävää,+jos+joku+on+joutunut+lapsesta+asti+mormonien+aivopesun+uhriksi.+Sinä+itse+tunnet+mormonikirkon+historian+ja+opit+varsin+huonosti,+koska+et+suostu+lukemaan+sellaisia+juttuja,+jotka+voisivat+horjuttaa+uskoasi,+esim.+Averyn+ja+Newellin+kirjaa.+Sinulla+kesti+7+vuotta+hoksata+hoksata+sekin+asia,+ett+kirkkosi+myönsi+jo+vuonna+2014+valehdelleensa+aiemmin+väittäessään,+että+Smithillä+ei+ollut+sukupuolisuhdetta+muiden+kuin+Emman+kanssa.+Tyttöjen+valaehtoiset+lausunnotkin+leimattiin+vastustajien+harjoittamaksi+panetteluksi!+Kirkon+omien+tutkijoiden+(Newell+ja+Avery)+paljastukset+kirkon+historiasta+(mm.+Fanny+Algerin+tapaus)+olivat+kiusallisia+kirkolle,+kun+kyseessä+olivat+kuitenkin+ansioituneet+kirkon+omat+tutkijat.+Pakko+oli+lopulta+myöntää+heidän+olevan+oikeassa.+Minä+olen+tutustunut+hyvinkin+tarkasti+kirkon+apologiaan,+paljon+tarkemmin+kuin+Olli.+Sehän+on+aivan+luokatonta+monissa+asioissa,+esim.+DNA-selityksissä+pallopurkkijuttuineen!+Yksikään+oikea+perinnöllisyystieteilijä+ei+voi+muuta+kuin+nauraa+sellaisille+yrityksille!Väität,+että+kirkossa+ei+ole+vikaa+vaan+yksittäisissä+jäsenissä.+Kyllä+vika+on+itse+kirkossa+ja+sen+perkeleellisissä+opeissa,+mm.+pikkutyttöjen+moninaintiopissa.+Kyseessä+ei+luonnollisesikaan+ole+Jumalan+kirkko+vaan+Joseph+Smithin.
  2. En.
  3. MOT
  4. Otetaanpa+ihan+Wikipediasta,+koska+sinäkin+teit+linkityksen:+"Jehovan+todistajien+verioppien+aiheuttamien+vältettävissä+olleiden+kuolemantapausten+määrää+ei+tunneta,+mutta+ottaen+huomioon+Jehovan+todistajien+määrän+maailmanlaajuisesti,+kuolemantapauksien+määrä+liikkuu+vähintään+tuhansissa.+Pelkästään+synnytyksissä+äitien+kuolinriskin+tiedetään+kasvavan+yli+tuhatkertaiseksi+0,1+prosenttiin+alle+0,0001+prosentista+kun+äiti+kieltäytyy+verensiirroista.[11]+Ottaen+huomioon+Jehovan+todistajien+lukumäärän,+tämä+merkitsee+ainakin+1450+vältettävissä+ollutta+äidin+synnytyskuolemaa+vuosina+1995–2006.[12]ElinsiirrotElinsiirron+ottaminen+on+nykyisin+kunkin+Jehovan+todistajan+omantunnon+mukaisesti+päätettävissä+oleva+asia+[13],+vaikka+sen+yhteydessä+elimistöön+tulee+runsaasti+ulkopuolisia+valkosoluja.+Jehovan+todistajat+suhtautuivat+elinsiirtoihin+kielteisesti+vuosina+1967–1980,+jolloin+he+pitivät+elinsiirtoja+"kehon+ravitsemisena+ihmislihalla"+eli+kannibalismina.[14]Suomen+laki+ja+alaikäisten+verensiirrotSuomen+lain+mukaan+"Alaikäisen+...+huoltajalla+tai+muulla+laillisella+edustajalla+ei+ole+oikeutta+kieltää+potilaan+henkeä+tai+terveyttä+uhkaavan+vaaran+torjumiseksi+annettavaa+tarpeellista+hoitoa."+(Laki+potilaan+asemasta+ja+oikeuksista+9+§:n+4+momentti)+[15]Käytännössä+jo+tämän+lain+perusteella+hoitohenkilökunta+voi+ohittaa+kaikki+uskonnolliset+ja+muut+syyt+lapselle+hoitoa+annettaessa,+joihin+kuuluu+myös+verensiirron+antaminen.+Käytännössä+asiaa+voidaan+varmistella+lapsen+"Kiireellisellä+sijoituksella"[16],+jolloin+lapsen+vanhemmat+menettävät+kaiken+sananvaltansa+lapsen+asioihin.[17]"Tilanne+on+siis+parantunut+noista+ajoista,+jolloin+tuo+minun+tiedossani+ollut+yksittäistapaus+tapahtui.Tuossa+mainittiin+elinsiirrot,+joihin+suhtauduttiin+aiemmin+kielteisesti,+mutta+muistan+lukeneeni+jehnujen+omasta+julkaisusta+pojasta,+joka+oli+tehnyt+elinluovutustestamentin+ja+jonka+tapaturmaisen+kuoleman+nähnyt+velipoikakin+oli+iloinen+siitä,+että+veli+pystyi+auttamaan+muita+kuoltuaankin.+Hyvä+että+siinä+asiassa+on+tapahtunut+edistystä.+Muutkin+taikauskot+pois+niin+tilanne+paranee.+Rokotukset+kai+hyväksytte?
  5. Samanlaisia+satuja+tuo+tyyppi+suoltaa+kuin+Smith+ja+sinä.+Niillä+on+vain+viihdearvoa,+jos+sitäkään.