Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpsislöpsis
profiilit
Höpsislöpsis
Höpsislöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
3519
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä+olen+vastannut+liioittelematta+jo+miljoona+kertaa,+mutta+vastaukseni+ei+ole+sama+kuin+kaipaamasi+hallintoneuvoston+vastaus.
17.01.2022 09:33
>+Olet+osoittanut+täysin+selvästi,+että+puheet+on+suuret,+mutta+teot+mitään+sanomattomat!
Joo,+noin+sinulla+on.+Väität+että+pystyisit+yhdellä+lauseella+kertomaan+kunkin+kirjoituksen+tarkoituksen,+mutta+et+ole+niitä+hallintoneuvoston+vastauksia+saanut+laitettua,+vaan+vaadit+niitä+MINULTA:
Se+on+turha+vaatimus,+koska+minä+annan+oikeat+vastaukset+enkä+Kim+Jong-unin+vastauksia.+
Sinä+olet+kuin+toisinajattelijoiden+kuulustelija+Venäjällä+tai+jossain+muussa+diktatuurimaassa,+joka+jankuttaa+ja+kiduttaa+niin+kauan,+kunnes+"syyllinen"+antaa+"oikeat+vastaukset".
No,+sinä+et+pysty+minua+kiduttamaan,+joten+"oikeita+vastauksia"+e+tule+minulta+saamaan...
Sinulle+on+varastikin+kiusallista,+että+minä+anna+"vääriä+vastauksia".+Siinä+vaiheessa+se+diktatuuri-kiduttaja+jo+pahoinpitelisi+kuoliaaksi,+mutta+sinä+et+voi+sitä+tehdä,+joten+turhautumisesi+on+ymmärrettävää,+mutta+samalla+säälittävää.+
Kiusanteostasi+joudut+todella+itse+vastuuseen!+Voi+olla,+että+sinua+lakataan+tervehtimästä+omassa+lahkossasi,+koska+et+saa+minulta+"oikeita+vastauksia",+jolloin+sinua+itseäsi+aletaan+syyttää+luopioksi.
17.01.2022 09:32
>+Miten+oppiriidat+liittyy+aloitukseen????
Aivan+olennaisesti.+Juuri+oppiriitojen+takia+jokainen+halusi+pistää+oman+lusikkansa+soppaan.+Jos+kaikki+olisivat+olleet+yksimielisiä,+evankeliumejakaan+ei+olisi+tarvottu+muuta+kuin+yksi,+jota+kaikki+muut+olisivat+voineet+hymistellä.
>+Miten+aloitus+liittyy+Mormonismiin???????
Ei+mitenkään.+Sitä+sinun+pitäisi+kysyä+itseltäsi.
>+Miten+lahkot+liittyy+aloitukseen????
Lahkoutuminen+aiheuttaa+kirjoittamistarpeita.+Muuten+riittäisi+hymistely.
>+Miten+kirkolliskokoukset+liittyy+maloitukseen????
Aivan+oleellisesti.+Niissä+on+määritelty+"oikea+oppi"+ja+se,+että+mitkä+kirjoitukset+on+hyväksytty+kaanoniin,+mitkä+on+jätetty+sivuun+ja+mitkä+on+tuomittu+jopa+harhaoppisiksi.+
>+Miten+300-luvun+tapahtumat+liittyy+aloitukseen???
Vasta+silloin+on+hyväksytty+Raamatun+nykyinen+kaanon.+Aloituksissa+mainitsemasi+kirjeet++tai+kirjoitukset+ovat+läpäisseet+seulan+eli+kirjoittajat+ovat+onnistuneet+pyrkimyksissään+saada+omat+näkemyksensä+esiin.
17.01.2022 09:25
Niin,+miksi+jahkata+tyhmän+kanssa,+jolle+kelpaa+vain+hallintoneuvoston+valmiiksi+pureskeltu+vastaus?
Voin+vastata+yhdelläkin+lauseella,+mutta+se+ei+ole+täydellinen+vastaus:
Johanneksen+evankeliumin+kirjoittajat+halusivat+tuoda+omaa+agendaansa+ja+omaksumiaan+oppeja+(mm.+Logos-oppi)+esiin+halutessaan+muotoilla+ristiriitaiseksi+muotoutumassa+ollutta+kristinuskoa.
17.01.2022 09:17
Huumori+on+toki+joskus+paikallaan,+mutta+tuo+oli+vitsinäkin+huono.
17.01.2022 09:13
Kirjoitettu+mm.+siksi,+että+pelottelemalla+on+hallittu+ihmisiä.+
Toki+hallintoneuvoston+vastaus+on+erilainen.+Sitähän+sinä+haet,+mutta+SINUN+pitäisi+se+antaa,+en+minun,+joka+en+tanssi+hallintoneuvoston+pillin+mukaan.
17.01.2022 09:12
Tietysti+pystyn+vastaamaan,+mutta+vastaus+ei+ole+se+"ainut+oikea",+jonka+hallintoneuvostosi+sinulle+sallii.+
Mikä+on+syy+sille,+että+sinä+kirjoittelet+tälle+palstalle?+Mikä+on+syy+sille,+että+minä+kirjoittelen+tälle+palstalle?+Vastus+on+hyvin+pitkälti+sama+kuin+Raamattuun+päätyneiden+kirjoitusten+kirjoittajien+motiivi.+Sinä+haluat+tuoda+omaa+agendaasi+esiin,+samoin+minä+omaani.+Aivan+samoin+varhaiskristillisyyden+aikaan+monikin+halusi+tuoda+omia+näkemyksiään+ja+tulkintojaan+esiin+tilanteessa,+joka+muistutti+tämän+palstan+tilannetta+eli+asioista+oltiin+eri+mieltä.+
Asia+on+siis+hyvin+yksinkertainen.+Toki+voidaan+sanoa+motiiveiksi+myös+esim.+halua+säilyttää+suullista+perimätietoa+jälkipolville+kirjallisessa+muodossa.+Mutta+siinäkin+tapauksessa+kirjoittajien+omat+tulkinnat+ja+näkemykset+tulevat+esiin,+minkä+todistaa+Raamattuun+päätyneiden+neljän+evankeliumin+ristiriitaisuudet+puhumattakaan+kaikista+evankeliumeista,+joita+oli+toista+kymmentä+nykyisin+tiedettyä,+mutta+jotka+eivät+päätyneet+Raamatun+kaanoniin.
17.01.2022 09:09
Ei+se+ole+väärä+vastaus+kun+annan+vastauksen,+jonka+kuka+tahansa+tutkija+tai+itsenäinen+ajattelija+antaisi.+Sinulta+raukalta+on+kielletty+itsenäinen+ajattelu.+Sanoit+jopa,+että+et+voi+mennä+kuuntelemaan+yhdenkään+teologin+luentoa,+ellei+hän+ole+"hyväksytty"+teologi.+
Minä+olen+kuunnellut+vaikka+minkälaisten+hihhuleiden+ja+salaliittoteoreetikkojen+luentoja+ja+esityksiä+ja+lukenut+vielä+enemmän.+Ei+ole+mitään+syytä+pelätä,+vaikka+näkemykset+poikkeavat+omista.+Sinulta+puuttuu+rohkeus.+Olet+kuin+Olli,+joka+ei+uskalla+olla+ilman+taikakalsareitaan+korotuspaikan+menettämisen+pelossa.
Sääli,+että+sinulta+puuttuu+rohkeus.+Vastauksia+et+saa,+jos+et+uskalla+avartaa+näkemyksiäsi.+
Edelleenkin+sinun+on+turha+kuvitella,+että+minä+alkaisin+toistaa+sinun+lahkosi+"oikeita+vastauksia".
16.01.2022 23:40
Jos+on+laajempi+ymmärrys+kuin+sinun+hallintoneuvoston+tai+vastaavan+määrittelemä,+silloin+ei+voi+vastata+lyhyesti.+
Minulla+on+aivan+selvä+ymmärrys+siitä,+että+miksi+Raamatun+kirjat+kirjoitettiin+ja+olen+tuonut+sen+selvästi+esiin.+Kaikki+Raamatuntutkijat+ovat+varmasti+kanssani+samaa+mieltä.
16.01.2022 23:34
Olen+vastannut+jo+yleisellä+tasolla,+että+itse+kukin+halusi+tuoda+omat+näkemyksensä+esiin+tuolloin+kun+oli+paljon+oppiriitoja+aivan+samalla+tavalla+kuin+mormonismilla+sen+alkuaikoina.+Mormonismista+on+syntynyt+liki+parisataa+lahkoa.+Kristinusko+oli+vaarassa+lahkoutua+ja+lahkoutuikin,+mutta+kirkolliskokoukset+määrittelivät,+että+mitkä+julistetaan+harhaopeiksi+ja+mitkä+ei.+Vain+murto-osa+tuon+ajan+kristillisistä+kirjoituksista+päätyi+Raamattuun,+joka+muotoutui+suunnilleen+nykyiselleen+vasta+300-luvun+lopulla.
16.01.2022 23:31
On+aivan+olennaista+kysymykseen+vastaamisen+kannalta+se,+että+sisältääkö+kysymys+virheellisen+oletuksen.+Sinun+kysymyksesi+sisältää.+Se+on+tyhmyyden+osoittamista,+jos+ei+oassa+edes+muotoilla+kysymystä+oikein.+
Sinun+pitäisi+kysyä,+että+miksi+Johanneksen+evankeliumin+KIRJOITTAJAT+kirjoittivat+kyseisen+koosteen,+jota+alettiin+kutsua+Johanneksen+evankeliumiksi.
Kuten+sanoin,+motiiveja+on+useita+ja+yksi+oleellinen+on+oman+näkemyksen+saaminen+esiin+kristinuskon+opillisesti+varsin+kiistanalaisen+vaiheen+aikana.
16.01.2022 23:27
Tietysti+vastauksia+tulee,+mutta+sinulle+oikeat+vastaukset+eivät+kelpaa!+En+minä+ryhdy+toistamaan+hallintoneuvoston+määräämiä+vastauksia,+vaikka+jehnut+aika+hyvin+tunnenkin+pitkien+keskustelujeni+pohjalta.
16.01.2022 23:21
Et+voi+myöntää+olevasi+JT,+vaikka+ajatuksesi+ovat+aivan+selvästi+hallintoneuvoston+ajatuksia!
Kyllä+minä+osaan+vastata+esittämiisi+kysymyksiisi,+mutta+minä+en+tanssi+sinun+pillisi+mukaan+enkä+anna+sinun+ja+hallintoneuvoston+ohjeiden+mukaisia+vastauksia!
16.01.2022 23:20
Minulla+on+erinomaiset+tiedot+Raamatusta+ja+sen+syntyhistoriasta.+Harmi,+että+sinä+saat+kuunnella+vain+hallintoneuvoston+sallimia+puhujia,+joten+jäät+paljosta+tiedosta+paitsi.+Jopa+oma+ajattelu+on+kielletty.+Jos+esität+omia+ajatuksiasi,+sukulaisesi+lakkaavat+tervehtimästä+sinua.
On+se+kummaa,+että+et+löydä+Raamatusta+homojen+tappokäskyä,+mutta+löydät+sukulaisten+tervehtimiskiellon,+jota+siellä+ei+ole!
16.01.2022 23:17
On+jo+tullut+selväksi,+että+kuka+ymmärtää+ja+kuka+ei.+Hallintoneuvoston+valmiiksi+pureskeleman+"tiedon"+esittämien++ei+ole+ymmärtämistä.
16.01.2022 23:14
Olli+höpäjöitsee+juniversumista,+joten+kai+hänelle+saa+vastata?+En+ihan+joka+viestissäni+mainosta+kristillisyyttä+eli+mm.+homousfobiasta+ja+muista+kauheuksista+eroon+pääsyä.
16.01.2022 23:13
Voi+miten+ihanaa+kristillistä+lähimmäisenrakkautta+sinä+edustatkaan!+Taidankin+huomenna+liittyä+sinun+lahkoosi,+mikä+ikinä+se+sitten+onkaan!
16.01.2022 23:10
Olen+agnostikko.+Kutsutko+sinä+kristityksi+ihmistä,+jonka+mielestä+pikkutyttöjen+moninaintioppi+on+oikein?
16.01.2022 23:09
Ei+minulla+ole+kärsimystä+siksi,+että+vastustan+homousfobiaa,+tyttöjen+ja+naisten+alistamista+ja+hyväksikäyttöä+mormonien+tapaan+ym.+pahuutta.
16.01.2022 23:09
Sinä+pystyt+vain+argumentointivirheisiin.
16.01.2022 23:07
5 / 176