Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpsislöpsis
profiilit
Höpsislöpsis
Höpsislöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
3519
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+minä+vastustan+pikkutyttöjen+moninaintia,+homojen+sortoa+ym.+riippumatta+siitä,+että+mitä+rangaistuksia+tai+palkintoja+minulle+siitä+tulee.
16.01.2022 23:07
Kyllä+Raamatussa+on+hyviäkin+ohjeita+mutta+paljon+mm.+moraalittomuutta.+En+tee+sellaista+"parannusta",+joka+tekisi+minusta+huonomman+ihmisen.
16.01.2022 23:06
Mm.+tieteellinen+ja+moraalinen+totuus.
16.01.2022 23:04
Tietysti+on+ristiriitainen+kun+käsketään+tappamaan+ja+kielletään+tappamasta.+
Minä+tiedän+OIKEAT+vastaukset.+Sinä+vaadit+minulta+hallintoneuvostosi+sinulle+opettamia+vastauksia!
16.01.2022 23:04
Paskamainen+Jumala+kun+tappaa+syyttömät+samalla.+Ei+meteoriittiin+mitään+Jumalaa+tarvita.+
Kehen+Jumala+tähtäsi+Tunguskan+pamauksella?+Tähtäsi+huonosti,+kun+tuhoista+huolimatta+ei+tainnut+yksikään+ihminen+kuolla,+vaikka+taloihinkin+tuli+vaurioita+ja+puuta+kaatui+kuin+heinää.
16.01.2022 23:02
Millä+tavalla+se+Pyhä+Henki+todistaa,+että+Smith+olisi+Jumalan+profeetta?+Ei+millään+tavalla.+Pyhä+Henki+sanoo+siinä+asiassa+täsmälleen+samaa+kuin+terve+järki+ja+moraali.+
Mormonien+selitykset+(mm.+pallopurkki)+ja+valheet+(ettei+Smith+nainut+muita+kuin+Emmaa)+on+todella+helppo+hakata+mennen+tullen.+Tuon+jälkimmäisen+kirkko+hakkasi+itsekin+myöntämällä+v.+2014+aiemmat+kannanottonsa+valheiksi.+
Pahuutta+vastaan+pitää+aina+taistella.+Omatunto+siihen+kehottaa.
16.01.2022 22:56
Ulottuvuuksia+voi+olla+kymmenen+tai+enemmänkin.+Arkijärki+on+huono+peruste+kosmologiassa,+fysiikassa+ja+etenkin+hiukkasfysiikassa.+Viittaan+esim.+spinkvanttilukuihin,+jotka+voivat+olla+nollasta+ja+ykkösestä+poikkeavia.+Niitä+on+hankala+sitoa+arkijärkeen,+mutta+ne+ovat+silti+todellisia.
16.01.2022 22:52
Roskaksi+leimaaminen+ei+sovi+tieteelliseen+ajatteluun+silloin+kun+on+kyse+asioista,+joista+ei+voi+sanoa+totuutta+suuntaan+taikka+toiseen.+
Olli+harrastaa+tuota+roskaksi+leimaamista,+mutta+minä+olen+kyllä+avoin+kaikille+Ollin+esityksille,+kunhan+hän+sanoo+joskus+jotain+järkevää.+Jotain+viittauksia+voi+olla,+mutta+valitettavan+epämääräisiä.+Toki+punasiirtymäsekoilut,+alkuräjähdyksen+suunnat+ja+vastaavat+voi+heittää+heti+sivuun.
16.01.2022 22:50
Ihan+samaa+on+mormonismipalstalla.+Olli+väittää+aina+todistaneensa+jotain,+mutta+kun+asiaa+kysyy+tarkemmin,+mitään+ei+jää+käteen.
Ollin+mielestä+on+todistettu,+että+Jumala+antoi+Joseph+Smithille+moninaintikäskyn,+vieläpä+sopivasti+silloin+kun+tämä+oli+jäänyt+vaimonsa+nähden+kiinni+piikansa+hässimisestä.+
Olli+ei+ole+todistanut+millään+tavalla,+että+jokin+mitä+hän+väittää+loogisesti+mahdottomaksi+olisi+sitä.
16.01.2022 22:46
No+mitä+se+hallintoneuvostosi+on+määrännyt+vastaamaan?+Kenen+kirjoittamaksi+se+sanoo+Juudaksen+kirjettä?
Sinulle+tuottaa+jatkuvia+vaikeuksia+ymmärtää,+että+miksi+Raamattuun+päätyneet+kirjeet+on+kirjoitettu.+Olen+vastannut+yleisellä+tasolla,+että+kirjoittajat+ovat+halunneet+ajaa+omaa+agendaansa+varsinkin+kun+kristinuskon+alkuaikoina+oli+paljon+opillisia+kiistoja.+Osa+kirjeistä+on+tarkoitettu+tietyille+ihmisille,+tietylle+seurakunnalle,+osa+yleiseen+jakoon.
16.01.2022 10:46
Raamatuntuntemukseni+on+niin+hyvä,+että+yhdellä+lauseella+vastaaminen+olisi+loukkaus+Raamatun+tekstien+kirjoittajia+kohtaan.+Monimutkaisiin+asioihin+ei+voi+vastata+yhdellä+lauseella,+vaikka+hallintoneuvostosi+antaakin+sinulle+sekä+kysymykset+että+valmiit+vastaukset.
16.01.2022 10:43
Raamatuntuntemukseni+on+hyvä,+mutta+kuten+itsekin+toteat,+sen+paremmin+sinä+kuin+minäkään+emme+voi+olla+varmoja+edes+kirjeen+kirjoittajasta.
16.01.2022 10:41
Minä+esitän+Raamatusta+ja+sen+syntyhistoriasta+faktoja.+Eräs+toinen+esittää+Raamatusta+väitteitä+siten+kun+hallintoneuvosto+on+opettanut+esittämään.+Siinä+lahkossa+yksilöt+eivät+saa+ajatella+ja+tutkia+itse.
16.01.2022 10:38
Et+siis+pysty+vastaamaan,+että+miksi+Raamattu+käskee+tappamaan+homot.
16.01.2022 10:36
Pystytkö+perustelemaan?+Et+tietenkään+tälläkään+kertaa.+Sinua+keljuttaa+kun+jäät+aina+keskustelussa+hopealle,+joten+sorrut+sitten+argumentointivirheisiin.
16.01.2022 10:35
Ei+kai+se+hallintoneuvosto+noin+opettanut+vastaamaan?+Sinut+pitäisi+vanhemmiston+nuhdeltavaksi.
16.01.2022 10:33
Karkeat+argumentointivirheet+ovat+sitten+ainut+mitä+pystyt+kirjoittamaan.+Kertoo+uskostasi...
16.01.2022 10:32
Sinä+valehtelit,+ettei+välimuotoja+ollut.+Lopeta+valehtelut!
16.01.2022 10:31
Mutta+et+pysty+nimeämään+yhtään.+Minä+tunnen+Raamatun.
16.01.2022 10:30
Taitosi+eivät+riitä,+kun+hallintoneuvosto+ei+ole+pystynyt+antamaan+tarpeeksi+yksityiskohtaisia+ohjeita.+"Kristillinen"+nimittely+sinulta+vain+onnistuu.
16.01.2022 10:30
6 / 176