Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpsislöpsis
profiilit
Höpsislöpsis
Höpsislöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
3519
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+toki.+Sinä+jäät+sanattomaksi+kun+Raamatusta+otetaan+hirveyksiä,+esim.+ilmiselvä+homojen+tappokäsky.+Yrität+epätoivoisesti+toistaa+hallintoneuvoston+onttoja+selityksiä.
Olen+keskustellut+tuntikausia+jehnujen+kanssa+ja+aina+he+ovat+jääneet+hopealle.
16.01.2022 10:28
Arvelinkin,+että+noin+hirveä+olisi+se+vastaus,+jonka+sinä+hallintoneuvoston+ohjeistamana+antaisit!
VT:n+aikaisia+ihmisiä+ei+ole+elossa.+Me+olisimme+aivan+varmasti+elossa,+vaikka+Raamattua+ei+olisi+koskaan+kirjoitettukaan.
16.01.2022 10:25
Kysymyshän+on+mahdoton+siinä+olevien+oletusten+vuoksi.+Sinulla+on+oletuksena,+että+joku+Johannes+(vieläpä+ilmeisesti+apostoli)+kirjoitti+koko+sen+kirjoitelman,+joka+tunnetaan+nykyisin+nimellä+Johanneksen+evankeliumi.+Kirjoittajia+tai+koostajia+on+mitä+ilmeisimmin+ollut+useita,+joten+pitäisi+kysyä+heidän+kaikkien+motiiveja.+
Sinun+raamatuntuntemuksesi+on+heikko,+koska+et+saa+tutkia+itse+etkä+osaa+ajatella+itse,+vaan+sinun+tulee+toistaa+hallintoneuvoston+määrittämiä+"oikeita"+vastauksia.+
Kokonaisuuden+hahmottaminen+on+siksi+sinulta+jäänyt+kokonaan+saavuttamatta.
Sääli.
16.01.2022 10:22
Todistettiin?
16.01.2022 10:12
No+siksi,+kun+Raamattu+on+muutenkin+varsin+ristiriitainen,+koska+se+on+kooste+monien+eri+kirjoittajien+sepustuksista+eivätkä+he+suinkaan+olleet+samaa+mieltä+kaikista+asioista.+Jokainen+on+ajanut+omaa+agendaansa.+
>+Osaan+itsekin+lukea+Raamattua+ymmärrettävästi.
Et+todellakaan+osaa!+Sen+olet+jo+selvästi+todistanut.+
Ja+sinua+vaivaa+selvä+ennakkoasenne.+Jos+olet+kuullut+jonkun+kanssahörhösi+sanovan+jotain+jostakin+teologista,+kieltäydyt+kuuntelemasta.+Samaa+kuin+se,+että+Olli+kieltäytyy+lukemasta+tiettyä+mormonitutkijoiden+kirjoittamaa+kirjaa+oman+ennakkoasenteensa+vuoksi!
15.01.2022 21:38
Et+siis+osaa+todistaa+väitettäsi+vuoden+1933+käännöksestä,+joten+paljastut+valehtelijaksi+siltäkin+osin.+
Etkä+ymmärrä+selvää+tappokäskyä!
15.01.2022 21:34
Ensinnäkin+jo+kysymys+sisältää+virheen.+Ei+ole+varmuutta,+että+onko+Johannes-niminen+henkilö+niiden+kirjoittajien+joukossa,+joiden+kirjoituksista+Johanneksen+evankeliumin+nimellä+kulkeva+kirjoitus+on+koottu.+
Jos+sinä+kuvittelet,+että+Johanneksen+evankeliumin+on+kirjoittanut+opetuslapsi+Johannes+heti+siinä+esitettyjen+tapahtumien+jälkeen,+olet+pihalla+kuin+lumiukko!
Sinua+ei+millään+muotoa+voi+sanoa+Raamatuntuntijaksi.+Et+ymmärrä+sen+paremmin+Raamatun+syntyhistoriaa+kuin+sen+sisältöäkään,+kun+et+edes+löydä+homojen+tappokäskyä!
15.01.2022 21:33
Eli+sinä+et+vilkuta+vasemmalle+kääntyessäsi,+vaikka+autokoulussa+on+niin+opetettu+tekemään.+
Olet+hankala+tapaus+kun+et+ymmärrä+selviä+käskyjä!
15.01.2022 21:29
Täysin+tyhjiä+heittoja+pystyt+antamaan.+Siihen+pystyy+hiekkalaatikkolapsikin.
15.01.2022 21:27
Arvasinkin,+että+jotain+tuollaista+höpöttäisit.+Juuri+siellä+on+noita+tappokäskyjäkin+ja+silmä+silmästä+meininkiä.
Sitten+jälkikäteen+on+pakko+selitellä,+että+Jeesus+kumosi+kaikki+nuo+kauheudet+ollessaan+sijaiskärsijänä.+
Täyttä+sadismia.
15.01.2022 21:25
Nimenomaan+vastaa!+Juuri+Johanneksen+evankeliumin+osalta+näkyy+MONENKIN+ihmisen+motivaatio+ajaa+omaa+agendaansa.+
Aina+on+myöskin+muistettava+se+tosiasia,+jonka+sinä+tunnut+jatkuvasti+unohtavan,+että+tekstejähän+ei+kirjoitettu+Raamattua+varten.+Ei+kirjoittajilla+ollut+tietoa+tai+ainakaan+varmuutta+siitä,+että+joskus+300-luvun+lopulla+koottaisiin+yhteen+kirjoituskokoelma,+johon+omatkin+kirjoitukset+päätyisivät+tuhansiksi+vuosiksi.
15.01.2022 21:18
Suosittelisin+sinullekin,+että+kävisit+kuuntelemassa+teologien+luentoja+ja+lukisit+Raamatun+syntyä+käsitteleviä+kirjoja,+että+et+olisi+täysin+pihalla+Raamatusta!+Ja+lisäksi+sinun+pitäisi+lukea+itse+Raamattua,+että+et+esittäisi+virheellisiä+väitteitä+kuten+sitä,+että+Raamatussa+ei+ole+homojen+tappokäskyä!
15.01.2022 21:08
Hyvä+että+vihdoin+myönnät,+että+et+taaskaan+pärjää.+SINUT+on+saatu+lukuisista+valheista+kiinni!+Olet+mm.+valehdellut,+että+Raamatussa+ei+ole+homojen+tappokäskyä!
15.01.2022 20:53
Etkö+parempaan+pysty?
15.01.2022 20:51
Etkö+pysty+keskustelemaan?
15.01.2022 20:51
Väärät+vastaukset,+koska+sinä+USKOT+eri+tavalla!
Ei+minun+tarvitse+vastata+sinun+uskomustesi+mukaan!
Jos+Olli+kysyy,+että+miksi+moninaintia+harjoitettiin+mormonikirkossa,+en+minä+vastaa,+että+siksi+kun+Jumala+käski!
Sinun+on+turha+kuvitella,+että+minä+alkaisin+tanssia+sinun+pillisi+mukaan.
Itse+et+uskalla+vastata+esittämiisi+kysymyksiisi,+koska+paljastaisit+hölmöytesi.
15.01.2022 20:50
No+kun+nimenomaan+on+ehdollinen+tappamiskäsky!+Aivan+täsmälleen+samanlainen+kuin+jos+autokoulussa+opetetaan+sinulle,+että+JOS+aiot+kääntyä+vasemmalle,+laita+vilkku+vasemmalle.+
JOS+joku+homoilee,+tapa+hänet!
Mutta+sinä+et+VIELÄKÄÄN+vastannut+kysymykseeni+koskien+1933+Raamattua!
15.01.2022 20:46
Lisätään+nyt+sen+verran,+että+koska+kyseessä+on+kooste,+kyllä+siinä+näkyy+myös+kreikkalaiseen+filosofiaan+perehtyneen+henkilön+vaikutus.+Niiden+kohtien+kirjoittaja+on+aivan+ilmeisesti+ollut+joku+mystikko,+mahdollisesti+nimeltään+Johannes.+Esim.+Sana,+jonka+kautta+kaikki+on+luotu+on+puhdasta+kreikkalaista+tuon+aikaista+filosofiaa+Logos-käsitteineen.
15.01.2022 20:43
Tarkoitat+oletettavasti+viimeisintä+versiota+Johanneksen+evankeliumista,+siis+sitä+joka+on+päätynyt+Raamattuun.+Kirjoittajasta+ei+ole+varmuutta.+Hyvin+mahdollinen+alkuperäinen+kirjoittaja+olisi+Maria+Magdaleena,+johon+viittaa+myös+se,+että+viitataan+opetuslapseen,+jota+Jeesus+rakasti.+Sittemmin+on+laitettu+Johanneksen+piikkiin+mm.+naisvastaisuuden+(jota+on+selvästi+UT:ssakin)+vuoksi,+mutta+tyyliltään+se+poikkeaa+Johannekseksi+mainitun+kirjoittajan+muista+teksteistä+(mm.+ilmestyskirja).+Ne+evankeliumin+kohdat,+joissa+"rakastettu+opetuslapsi"+mainitaan+mieheksi,+ovat+ristiriidassa+kolmen+muun+evankeliumin+kanssa,+joissa+vastaavissa+tilanteissa+esiintyy+nimenomaan+Maria+Magdaleena.
Motiivina+tietenkin+sama+kuin+muillakin,+mutta+koska+tekstistä+on+monta+versiota,+pitäisi+kysyä+eri+kirjoittajilta+tai+koostajilta+erikseen.
15.01.2022 20:39
Ei+ole+kysymys+yhdestä+kohdasta,+koska+Raamatussa+on+runsaasti+ristiriitaisuuksia.+Monikko+esiintyy+VT:ssa.
15.01.2022 20:24
7 / 176