Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpsislöpsis
profiilit
Höpsislöpsis
Höpsislöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
3519
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Monet+esittävät+syystäkin+saman+kysymyksen+kuin+sinä.+Monet+ihmiset,+jotka+ovat+kokeneet+uskoontulon+ja+alkavat+itselleen+uutena+asiana+lukea+Raamattua+alusta+alkaen,+ovat+kompastuneet+juuri+3.+Mooseksen+kirjaan+ja+ajatelleet:+"Ei+saatana!+Tämän+pidemmälle+en+Raamattua+lue!
Jos+sinulla+on+vastaus+siihen,+että+miksi+3.+Mooseksen+kirja+on+kirjoitettu,+kerro+ihmeessä+meille+muillekin,+jotka+asiaa+syvästi+ihmettelemme!
15.01.2022 20:22
Ei+tiedetä+edes+kirjoittajaa,+joten+motiivitkin+ovat+epäselvät.+Yleisesti+kuitenkin+kaikkien+kirjeiden+kirjoittajat+halusivat+ajaa+omaa+agendaansa+ja+esittää+omia+käsityksiään+kristinuskon+alkaessa+heti+osoittaa+hajaantumisen+merkkejä,+kuten+monet+kirkolliset+kiistat+ja+monet+Raamatusta+hylätyt+mutta+tunnetut+kirjoitukset+osoittavat.+Huomattava+on+sekin,+että+hylättyjä+ei+suinkaan+poltettu+roviolla+(tosin+mahdollisista+tarkoituksellista+hävittämisistä+emme+voi+tietää,+joten+on+niitäkin+voinut+olla),+vaan+niitä+myös+käytettiin+ja+käytetään+edelleenkin+mm.+ortodoksisessa+kirkossa.
15.01.2022 20:17
Ajoitus+on+epäselvä,+aikaisintaan+kirjoitettu+n.+60,+myöhäisintään+100-luvun+alkupuolella.+Kielellisesti+eroaa+niin+paljon+Pietarin+1.+kirjeestä,+että+mahdollisesti+on+jonkun+muun+kirjoittama+kuin+P+1.+Epäilyjä+oli+niin+paljon,+että+se+hyväksyttiin+Raamattuun+viimeisimpänä,+v.+372.+
Monetkin+halusivat+tuohon+aikaan+kirjoittaa+kirjeitä+omaa+agendaansa+ajaakseen,+mutta+jopa+petoksiakin+oli+paljon,+mitä+osoittaa+sekin,+että+vain+pieni+osa+kirjeistä+päätyi+Raamattuun+jo+monet+niistä+hyväksytyistäkin+vasta+pitkän+nikottelun+jälkeen,+kuten+tämä+kysymäsi+P+2.
15.01.2022 20:11
Ensinnäkin+Juudaksen+kirjettä+väitetään+Juudas-nimisen+apostolin,+Jeesuksen+aikalaisen+kirjoittamaksi,+mutta+se+on+valhetta,+koska+se+on+kirjoitettu+vasta+melkein+sata+vuotta+Jeesuksen+kuoleman+jälkeen.+Kirjoittajan+henkilöllisyys+on+epäselvä,+mutta+kirjoittaja+ei+missään+nimessä+ole+Juudas+Iskariot,+kuten+joku+voisi+ajatella+nimen+perusteella.+Ajoitus+on+selvä+sen+vuoksi,+että+siinä+on+selviä+viittauksia+kirjoituksiin,+joita+ei+ollut+vielä+aiemmin.+
Kun+kysyit+tarkoitusta,+kirjoittaja+ei+tarkoittanut+kirjettä+millekään+yksittäiselle+seurakunnalle+vaan+kiertokirjeeksi.
15.01.2022 20:04
Miksi?+Kaikki+mahdollisuudet+voidaan+ottaa+huomioon+kunnes+toisin+todistetaan.
15.01.2022 19:46
Yksi+looginen+vaihtoehto+on,+että+ei+mitään,+koska+aikakin+syntyi+alkuräjähdyksessä.+Mutta+se+ei+ole+ainut+vaihtoehto.
15.01.2022 19:42
Jaa,+luinkin+väärin.+Et+kysynyt,+että+miksei+pelkkä+VT.
Miksi+myös+VT?+Sinulle+kelpaava+vastaus+varmaankin+olisi,+että+se+oli+valmistelevaa+siellä+ennustettiin+Jeesus.+Onhan+siellä+myös+kymmenen+käskyä,+mikä+on+Kristinuskon+oleellinen+asia.
14.01.2022 22:49
Siihen+jo+vastasin,+mutta+et+osaa+lukea.+Liittyy+Jeesukseen.
14.01.2022 22:47
Ei+vaan+minulla+on+niin+laajat+tiedot,+että+yksinkertaisen+vastauksen+antaminen+on+mahdotonta.+Olen+yrittänyt+sanoa+myös+lyhyesti,+mutta+sinulle+kelpaa+vain+omien+halujesi+mukainen+satuvastaus.
14.01.2022 22:46
Sinä+et+tunne+Raamattua.+Väitit+esim.+että+homojen+tappokäskyä+ei+ole.+
Ei+kyse+ole+minun+omista+selityksistäni+vaan+jokaisen+saatavilla+olevasta+tiedosta+koksien+Raamatun+syntyhistoriaa.+Jos+sinä+odotat+omien+halujesi+mukaista+vastausta,+saat+odottaa+maailman+tappiin.+Sen+omien+halujesi+mukaisen+vastauksen+voit+antaa+ITSE.+Oletettavasti+se+on+jotain+satua,+että+Jumala+on+antanut+Raamatun+ihmisille.
14.01.2022 22:45
Minä+vastasin,+mutta+sinä+et+vastannut,+että+milloin+ja+kuka+on+todennut+suomalaisen+v.+1938+raamatunkäännöksen+maailman+tarkimmaksi.+
Heittelet+"faktoja"+mutta+et+perustele.
14.01.2022 22:42
Joo,+ja+jos+muistaa+käyttää+taika-alusvaatteita+(mormonien+garmentit)+ja+maksaa+kymmenesosa+tuloistaan+Utahiin+kirkon+johtajien+bisneksiin,+silloin+pääsee+korotukseen+ja+saa+oman+haaremin.+
Tuollaisiin+satuihin+uskovilla+tahtoo+olla+aika+narsistinen+asenne+myös+tieteisiin.+Kaikki+muut+ovat+väärässä,+mutta+joku+oppimaton+amatööri+oikeassa.
14.01.2022 22:38
Tuosta+olen+suunnilleen+samaa+mieltä.
14.01.2022 08:44
Noita+näkyjä+Ellen+alkoi+tiettävästi+saada+sen+jälkeen+kun+oli+saanut+heitetyn+kiven+päin+otsaansa.+Saattoi+siis+nähdäkin+jotain+harhoja+eikä+pelkästään+valehdellut,+kuten+Smith+mitä+ilmeisimmin.+Valehtelihan+Smith+(vieläpä+ystäviensä+neuvomana)+saaneensa+moninainti-ilmoituksen+itseltään+Jumalalta+jäätyään+uskottomuudesta+kiinni.+Se+on+niin+selvä+valhe,+että+vain+täydellinen+pölvästi+siihen+uskoo.++Smith+myös+valehteli+elämänsä+loppuun+asti,+että+hänen+kirkossaan+ei+harjoiteta+moniavioisuutta.
14.01.2022 08:40
Noita+"loogisia+mahdottomuuksia"+on+olut+kautta+historian.+Suhteellisuusteoriakin+sisältää+"loogisia+mahdottomuuksia"+kuten+sen,+että+liikkuva+kello+jätättää.+Ja+hiukkasfysiikka+se+vasta+sisältääkin+"loogisia+mahdottomuuksia",+koska+siellä+eivät+päde+ne+logiikan+lait,+joihin+tässä+aistimaailmassamme+olemme+tottuneet;+mm.+spinkvanttiluvut+ja+paljon+muuta.
13.01.2022 20:40
Arvasinkin,+että+et+pysty+mainitsemaan+edes+yhtä+ainutta.
13.01.2022 18:18
Kerrotko+lähteet+tuolle+väitteellesi,+että+1933-käännös+on+todettu+maailman+parhaaksi?
Mikä+on+sellainen+Raamatun+totuus,+jota+on+sanottu+valheeksi?+Että+Joona+oli+kolme+päivää+valaskalan+vatsassa?
13.01.2022 18:18
Mitä+minä+siellä+tekisin?+Haluan+keskustella+MORMONISMISTA+täällä.
13.01.2022 18:16
Aivan.+UT+oli+tarve+kirjoittaa,+koska+se+on+sisällöltään+paljon+VT:sta+poikkeava.+Se+on+paljon+sivistyneempikin,+vaikka+esim.+Paavalilla+on+omat+rajoituksensa.+Enkö+tuonut+sen+jo+selvästi+esille?+Jeesuksen+sanoma+ja+teot+vaativat+ihan+oman+kirjoituskokoelman.
13.01.2022 18:16
Olen+Raamatun+tietäjä+sinuun+verrattuna.+Olen+kirjoittanut+jo+Raamatun+kirjoittamisen+syistä+liiankin+perusteellisesti+siihen+verrattuna,+että+halusit+lyhyen+vastauksen.+
Sinä+et+pysty+kirjoittamaan+edes+sitä+lyhyttä+vastausta.+Oletettavasti+se+oli+tyyliltään+jotain:+Jumala+antoi+Raamatun+tekstit+ihmisille.+Se+on+ehdottomasti+väärä+vastaus.+Jos+Jumala+on+olemassa,+hän+antaisi+paremmat+tekstit+eikä+mm.+käskisi+tappaa+homoja.
13.01.2022 18:12
8 / 176