Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+toivottavasti+viimeinen+sota+todellakin,+kuka+nyt+sotia+toivoisi.+
Jos+asut+isossa+kaupungissa,+niin+on+niitä+eläkeläisten+yhteistapaamisia,+joissa+ollaan+koko+päivä+porukassa,+ja+toimintaa+on+aamusta+iltaan+kerhotiloissa.
Sukulaiseni+on+juuri+liittynyt+eläkeläisryhmään,+joka+viedään+aamulla+tilataksilla+kerhotiloihin,+tarjotaan+aamupala,+lounas+ja+iltap.kahvi,+harjoitetaan+kuntoilua+ym.+toimintaa,+sukulainen+ei+tiennyt,+mitä+kaikkea,+kun+oli+vasta+ekaa+kertaa+eilen.+Taksilla+sitten+kotiin.
Hän+on+päässyt+tähän+porukkaan+kaupungin+kustantamana,+joten+kysy+terveyskeskuksesta+kun+seuraavan+kerran+menet+reseptiä+uusimaan.
Ei+ihmisen+pidä+olla+yksin,+sanotaan+Sanassakin.+Ikääntyneelle+riittää+mukavat+tuttavat+ja+nettikirjoittelu.
Tsemppiä+vain!+
Terv.Makriina
24.08.2021 10:11
Pitäisi+mennä+viime+vuosituhannen+puolelle.+Silloin+nämä+palstat+olivat+uusia+ja+tuoreita,+kirjoittajia+oli+paljon+ja+keskustelua+käytiin+ilman+sarvia+ja+hampaita.
Ulkonäkökin+oli+ketjuilla+toinen,+eräänlainen+puu,+jonka+oksistoissa+sitten+oli+aiheen+perään+kirjoituksia.+Tiesi+aina,+kenelle+vastaus+oli+osoitettu,+toisin+kuin+tämä+yksinkertaistettu+letka,+jossa+keskustelua+on+melko+mahdoton+käydä.
Silloin+oli+minulla+paljon+muuta+täytettä+elämässäni,+joten+harvoin+kävin+osallistumassa+keskusteluihin.+Nyt+keinutuoli-ikäisenä+olen+ottanut+jutustelun+osaksi+päivääni,+kiitos+kaikille+osanottajille!
24.08.2021 10:00
Muistan,+että+asiasta+mainittiin+palstalla+tuolloin,+mutta+kuten+sanoin,+en+ollut+vakituinen+kävijä+noina+aikoina.+Kirjoittajista+on+varmaan+jo+moni+siirtynyt+tuonilmaisiin,+muistan+yhden+ihanan+Senjora+Lyytin,+tämän+Ruuneperin,+Catleijan,+Venlastiinan,+jolla+oli+hieno+sivupersoona+Puska-Suleima.+Nimi+se+siitä+parane.!
Kaikki+ovat+palstan+jättäneet,+muitakin+oli,+mutta+enhän+minä+hajamielinen+muista+mitään.
24.08.2021 09:52
Ymmärrän,+että+ystävyys+voi+hyvinkin+alkaa+nettipalstalla,+mutta+kokonainen+yhteisö,+kuten+tämä+virtuaalinen+rupatteluporukka+on+eri+asia.
Kyllä+minulla++on+se+mielikuva,+että+siellä+90-luvulla+porukka+kävi+risteilyllä.+Kaikkien+tuntema+Ruuneperi+oli+ainakin+yksi+osanottaja,+osoittautui+tanssilattian+parkettiveitseksi,+mutta+en+nyt+muista,+keitä+muista+siellä+oli+ollut,+ei+montakaan.+Taitavat+olla+kaikki+sen+puoleen+palstamme+jättäneet++Minä+olin+satunnainen+palstakävijä+noina+aikoina.
24.08.2021 09:31
Virtuaaliystävyys+katoaisi+merituulien+mukana.
Olemme+luoneet+yhteisön,+joka+varmasti+katoaisi,+jos+lähtisimme+yhteiselle+retkelle+ja+jokainen+joutuisi+luopumaan+mielikuvistaan.
En+tiedä,+miten+kävi+takavuosina,+kun+osa+kirjoittajista+lähti+Tukholman+risteilylle.+Miten+mahtoi+keskustelupalsta+muuttua?
24.08.2021 09:10
Huumori+sijansa+saakoon!
Terveisin+Makriina
24.08.2021 08:43
Kaunis+kuvaus+tulevasta.
Kansankirkkoomme+kuuluvana+en+ilmeisesti+ole+kelvollinen+korkeimpaan+kirkkauteen,+mutta+henkeni+saa+kuitenkin+paikan+ikuisuudessa.
Minä+tyydyn+siihen+ja+uskon,+että+armo+minun+kohdalleni+lankeaa++aikanaan.
24.08.2021 00:12
Hei+brinkkala!
Älä+nyt+tunne+häpeää+siellä,+vaan+houkuttele+kartanonrouvakin+kirjoittelemaan.+Ymmärrän,+että+sormet+voivat+olla+kankeat,+mutta+läppärin+naputtelua+ne+varmasti+kestävät.+
Kunnioitettavaa+puuhaa,+että+talven+varalle+säilöt+kesän+antimia.+Minulta+se+taito+on+karissut,+kun+olen+asunut++vuosikymmenet+huusholleissa,+jossa+ei+ole+kylmäkellaria+asukkaille.+Jääkaappi+ei+ole+kellarin+veroinen,+eikä+sinne+kovin+isot+säilöntäpurkit+mahtuisikaan.
Tänä+vuonna+kuulemma+on+paljon+tatteja,+ainakin+meidän+mökkipitäjässä.+Sekä+hirvikärpäsiä+parvina.+Se+on+kyllä+vihoviimeinen+itikka.+Ei+ikein+mieleni+tee+metsäreisulle.
23.08.2021 14:06
Minä+harmittelen,+että+jätin+korttini+kuivumaan+kun+täytin+70.+Yksi+syy+oli+liian+kookas+auto.+Mieheni+oli+hankkinut+sen+itselleen+sopivana+ajokkina,+eikä+ajatellut,+että+minä+tarvitsen+tyynyjä+istuimelle+nähdäkseni+kunnolla+ulos.+Kamalan+vaikeaa,+ja+jos+tyynyjä+en+käyttänyt,+katsoin+ulos+ratin+alta.+Kamalaa.+Polkimille+ei+ylettynyt.+Ei+kai+enää+sellaisia+autoja+edes+valmisteta.
No+nyt,+olen+muiden+kyytien+armoilla.+Olen+kyllä+oppinut+tilaamaan+taksin,+sillä+onhan+se+toki+huomattavasti+halvempi+kuin+oma+auto.++
En+ole+vielä+tarpeeksi+kremppainen,+että+saisin+yhteiskunnalta+taksilappuja,+joten+bussikyyti+on+kyllä+yleisin+liikkumismuotoni.
23.08.2021 13:22
Ilahduin,+kun+avasin+tv:n+ja+vanha+tuttu+kartanonväki+siellä+eli+kahden+kerroksen+väen+elämäänsä.+Näin+puolivälistä+tämän+jakson.++Ilmeisesti+esitetään+sunnuntai-iltapäivisin?
23.08.2021 12:48
Hyvä+ajatus+noin+työllisyyden+kannalta.+Rakennuksia+jouduttaisiin+rakentamaan+vimmaisasti,+hoitolaitoksiksi+näille+nuorille.+Suunnittelijoille+töitä,+psykiatrit+arvioimaan,+millaisiin+tiloihin+nuoret+sijoitettaisiin,+hoitohenkilöitä+tuhansittain+lisää.+Kysymys+vain+kuuluu,+mistä+varat+näihin+asioihin,+koska+mikään+taho+ei+olisi+tuottava.+Verotulot+eivät+tässä+kasvaisi.+
Moniviisas+Anonyymi+voi+tietysti+valistaa+meitä+tyhmiä+kysymyksiä+esittäviä,+mutta+siitähän+sitten+syntyisi+sitä+monipolvista+keskustelua,+jota+on+palstalla+kaivattu+ja+peräänkuulutettu.
23.08.2021 11:20
Skillanin+ja+meidän+muutaman+kirjoittajan+nimissä+kysyn+ihan+ystävällisesti,+miksi+ette+harrasta+keskinäistä+hauskaa+hattuiluanne+muualla?
Onko+hauskuudessanne+hyvänä+mausteena+se+tieto,+että+pystytte+pilaamaan+hyvillä+mielin+aloitetun+ketjun?
Skillan+ajettiin+pois+70-palstalta,+koska+oli+jo+täyttänyt+80.+Se+ei+kuitenkaan+estänyt++alle+80-vuotiaita+seuraamasta+Skillanin+kantapäillä+seuraavaan+ryhmään.+
Epäkohteliasta+kuitenkin+on+tunkeutua+hänen+ketjuunsa+riitelemään,+kun+jokaisella+kirjoittajalla+on+oikeus+oman+ketjun+avaamiseen.+Vai+eikö+taito+riitä?
Näin+jo+unta+tästä+porukasta.+Siinä++lapseksi+muuttuneet+70-vuotiaat+loikkivat+huutaen+ja+meluten+huonekaluilla,+ja+minä+vimmastuneena+avasin+radionkin+täydelle+volyymille+ja+sanoin,+että+saatte+vähän+lisää+ääntä+tästä+toosasta.+Rauhoittaaksemme+joukkion+päätimme+Skillanin+kanssa+viedä+lapset+retkelle,+ja+teimme+eväitä+ja+pakkasimme+niitä+koriin.+Mehupullot+olivat+tyhjiä+ja+pesemättömiä+nurkkakaapista,+ja+heräsin+siihen,+että+en+löytänyt+pulloharjaa.
23.08.2021 09:34
Kaipaus+pirttiin+on+kuitenkin+ollut,+koska+näin+moni+on+sinne+kiiruhtanut.+Nyt+kun+olette+oven+löytäneet,+älkää+unohtako+paikkaa,+vaan+kirjoitelkaa+ystävällisessä+hengessä+kuulumisianne,+kuten+pirtin+alkuperäinen+ajatus+oli+ja+yhä+on.
Hyvää+päivänjatkoa.+Kahvipaketti+on+yläkaapissa+ja+kermaa+jääkaapissa.
23.08.2021 09:17
Nimetön+kirjoittaja+julistaa,+että+hän+EHKÄ+oli+hyväksynyt+.+.+.
Entä+sitten?
Kuka+kaipaa+nimettömästi+kirjoittavan+henkilön+hyväksyntää?
Miksi+ylipäätään+pitää+hyväksyä+joukkoon+joku,+tai+hyljätä!
Palstalle+kirjoittavat+kaikki,+sen+ovat+nimettömät+kirjoittajat+ilmoittaneet+monta+kertaa.+Ensimmäisen+kerran+saamme+kuulla+millä+kriteereillä+nimetön+kirjoittaja+hyväksyy+osallistujan.
Osallistuttaisiin++nyt+vaan+ihan+rauhassa+palstakirjoitteluun,+se+olisi+kaikille+parasta.
Ei+aina+ole+pakko+olla+samaa+mieltä+edellisten+kanssa,+keskustelu+olisikin+aika+avutonta.+Kyllä+meillä+voi+olla+erilaisia+käsityksiä+samasta+asiasta.+Silloinhan+näkökulmammekin+laajenee.
Mutta+keskustelun+aiheena+ei+voi+olla+joku+toinen+kirjoittaja.+Siitä+ei+hyvä+seuraa.
23.08.2021 08:41
Täällähän+se+Kahvipirtti+on+kaiken+aikaa+ollut.+Osoittautuu+hyvinkin+suosituksi+taas.
Sitä+on+kaivattu.+
Ja+pysyy+paikallaan+70.v.+palstalla.
22.08.2021 13:34
Ihan+oikeasti+toivoisin+selitystä,+miten+joku+voi+saada+passin+käydäkseen+paikassa,+josta+on+paennut+ja+etsinyt+turvapaikkaa+muualta.
En+ymmärrä,+miten+Suomen+passin+voisi+saada+muu+kuin+Suomen+kansalainen.+Millä+muilla+asiakirjoilla+matkustetaan+esim.+Somaliaan?
22.08.2021 12:58
Kyllä+ihan+hyvin+tiedät,+että+sieltä+ollaan+tuomassa+suomalaisia+virkailijoita+ja+lähetystön+palveluksessa+olleita+afgaaneja+perheineen.+Älä+liioittele+Purran+puheita,+tuskin+sieltä+monikaan+pakoon+päässyt+on+lomailemassa.
22.08.2021 12:14
Kyllin+kauan+Suomessa+asunut+maahanmuuttaja+saa+Suomen+kansalaisuuden+ja+katsotaan+siis+suomalaiseksi,+ja+hän+matkustaa+totta+kai+Suomen+passilla.+Muun+maan+kansalainen+ei+saa+Suomen+passia,+niin+että+millä+keinoin+ne+mamut+sitten+lomailevat+entisissä+kotimaissaan?
22.08.2021 12:11
Huomentapäivää.+Nukuin+niin+pitkään,+että+näin+unta,+että+nukun+liikaa.+En+silti+herännyt.
Ikä+tekee+sen,+että+kun+on+yhtenä+päivänä+liikkeellä+kaupungilla,+niin+seuraava+päivä+menee+toipumiseen.+Kyllä+sitä+alkaa+ihmetellä,+mihin+näitä+elinpäiviä+pitäisi+käyttää,+kun+niitä+tuntuu+edelleen+riittävän.+Onko+minulla+edessä+vielä+jokin+yllättävä+tapahtuma,+johon+pitää+kerätä+voimia!+
Tapasin+viikko+sitten+sukulaisia+ison+joukon.+Vähän+sateinen+ja+kolea+päivä+puutarhakutsuille,+mutta+eipä+sitä+siirtämäänkään+ruvettu.+Mukava+oli+tavata+sukua,+vanhat+olivat+vanhentuneet,+lapsista+tullut+nuoria,+ja+uusia+pieniä+oli+4.+Niin+se+maailma+muuttuu+ja+etenee.
Mikäli+olen+allakkaa+oikein+tulkinnut,+niin+nyt+on+sunnuntai.+Lepopäivä.+Ottakaa+kevyesti,+levätkää+ja+sitten+uusin+voimin+uuteen+viikkoon.+Taitaa+kuukin+vaihtua.
Tsemppiä.
22.08.2021 11:28
Emme+me+täällä+Suomessa+voi+ymmärtää+Afganistanin+yhteiskuntaa.++Järkyttäviä+kohtaloita+tuhansia.
Hesarissa+on+tänään+artikkeli+afganistanilaisesta+26-vuotiaasta+naisesta,+joka+oli+ollut+kaupunkinsa+pormestari+viime+vuodet.+Kummastuttaa,+että+niin+naisvihamielisessä+maassa+nainen+edes+on+valittu+näin+näkyvään+virkaan.+
Hän+on+ollut+kirjeenvaihdossa+suomalaisen+toimittajan+kanssa+2-3+v.+ja+kertonut+työstään.+
Koko+virkakautensa+aikana+hän+oli+joutunut+pelkäämään+salamurhaa,+jollaisia+häneen+olikin+kohdistettu+3+kertaa,+ja+koska+ei+oltu+onnistuttu,+niin+naisen+isä+ammuttiin+kostoksi++keskelle+katua.+Talebanien+valtaan+pääsyn+jälkeen+hän+on+joutunut+pakenemaan+paikasta+paikkaan+ja+on+ollut+tietenkin+hädissään+äitinsä+ja+muun+perheensä+vuoksi.+Hän+lähetti+viestejä+suomalaiselle+toimittajalle+
Nyt+nainen+on+saanut+järjestetyksi+perheensä+ja+itsensä+pois+maasta+ja+on+turvassa+Istanbulissa.
Onnea+hänelle+ja+hänen+perheelleen!
22.08.2021 11:14
79 / 85