Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LihavaLady
profiilit
LihavaLady
LihavaLady
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
80
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä+idea!+Marjarahkaa+voisi+tehdä+noista+vegaaneista+soija/jogurttivalmisteista.+Niitä+löytyy+myös+sokerittomina.+Itse+en+käytä+rahkoissa+sokeria+ollenkaan.+Marjat+riittävät.
23.08.2021 15:50
Tänään+on+sujunut+kaikki+hyvin+siitä+huolimatta,+että+nukuin+huonosti+ja+väsyneenä+tulee+helposti+syötyä+liikaa.+Kunhan+pysyn+aktiivisena+koko+päivän,+ei+pitäisi+olla+ongelmia.
Olen+jo+parina+päivänä+syönyt+viimeisen+kerran+klo+16.30+maissa.+Vaikka+illalla+ei+olekaan+enää+nälkä,+pitää+silti+yrittää+nauttia+edes+pieni+iltapala,+ettei+ahmintakohtauksen+riski+kasva.+Pakastimessa+olisi+hillaa.+Enkä+teen+jonkun+marjoilla+terästetyn+hedelmäsalaatin.
23.08.2021 12:40
Olisi+mukavaa+pitää+tuollaisia+herkuttelupäiviä+välissä,+mutta+minulle+se+on+tämän+BEDin+takia+turhan+riskialtista.+Yritän+ennemmin+syödä+joka+päivä+jonkun+pienen+herkun,+jos+tuntuu+siltä.+Jos+syön+paljon+herkkuja+kerralla,+se+voi+laukaista+aivoissa+sen+saatanallisen+itseinhon,+joka+voi+romuttaa+koko+painonpudotuksen.+Yritän+myös+päästä+irti+ajatuksesta,+että+ruoka+liittyy+johonkin+tunteeseen,+kuten+suruun,+iloon,+epäinnistumisen+tai+onnistumisen+tunteeseen.+Minulla+on+niin+kieroutunut+suhde+ruokaan,+että+tämä+tunne-ruoka+-yhtälö+on+vaarallinen.
Sinulla+sujuu+hyvin.+Nauti+herkuistasi,+kun+siihen+pisteeseen+pääset.+Olet+ansainnut+sen!
23.08.2021 12:28
Mukavaa+lukea,+miten+muilla+menee.++Tuo+juominen+on+minulla+edelleen+väkinäistä,+etenkin+nyt+viileillä+keleillä.+Kuumilla+kannoin+juomapulloa+mukana+puolipakolla,+mutta+nyt+janontunteen+puuttuminen+ei+tunnu+niin+suurelta+ongelmalta,+enkä+siksi+muista+juoda.+Toisaalta+syön+hyvin+nestepitoisia+ruokia,+joten+se+vähän+auttaa.+
Tämä+oli+ensimmäinen+päivä,+kun+tuntui+vaikeahkolta+pysyä+pienissä+annoksissa,+mutta+tästäkin+on+nyt+selvitty.+Se,+että+käy+suihkussa+ja+pesee+hampaat+tuntuu+vähän+samalta+kuin+laittaisi+lukon+jääkaapin+oveen+ja+työntäisi+avaimen+johonkin+vaikeaan+paikkaan.+Vaikka+tulisikin+vielä+nälkä,+ei+enää+jaksa+nähdä+avaimen+esiin+kaivamisen+vaivaa.
Painoni+on+käynyt+korkeimmillaan+yli+88kg:ssa.+Olen+jo+aiemmin+saanut+sitä+pikkuhiljaa+alaspäin+niin,+että+se+oli+tätä+'päiväkirjaa'+aloittaessa+noin+84kg.+Ja+nyt+siis+81,6kg.+Odotan+aivan+innoissani+sitä+hetkeä,+kun+pääsen+7-alkuiseen+painoon.+Siinä+vaiheessa+alkaa+tuntua+siltä,+että+tässä+oikeasti+edistytään!
22.08.2021 20:35
Ilmeisesti+nyt+alkaa+neste+liikkumaan.+Vessassa+pitää+rapata+koko+ajan.+Ärsyttävää.+Lenkkeillessäkin+ehtii+tulla+vessahätä+ennen+kuin+pääsee+kotiin.
22.08.2021 15:50
Nimenomaan,+juuri+nämä+dieetit+ja+erityiset+laihtumiseen+tähtäävät+ruokavaliot+ovat+kaltaisilleni+aivan+myrkkyä.+Tiedän+monia+muitakin,+joilla+on+kaikki+tarvittava+tieto+terveellisestä+ruoasta,+mutta+ovat+silti+laihdutuskierteessä.+Syy+on+nimenomaan+näissä+dieeteissä.+Sama+juttu+on+lauseessa+"kuluta+enemmän+kuin+syöt".+Sellainen+ajattelu+houluttelee+laskemaan+kaloreita+ja+vahtaamaan+jokaista+suupalaa.+Ehei!+Ensimmäistä+kertaa+tuntuu,+että+olen+saanut+ratkaisun+avaimet+käteen.+
Ozembic+on+minulle+ihan+vieras+juttu.+Pitääpä+googlettaa!
22.08.2021 10:57
Eilen+söin+viimeisen+kerran+neljän+jälkeen+iltapäivällä,+mutta+nälkä+ei+tullut+ennen+aamua,+eikä+se+nytkään+ollut+kiljuvan+kova.+Tänään+syön+vielä+pääruokina+hernekeittoa+(kuten+tuolla+yllä+jo+kommentoitiin:+todella+hyvä+laihduttajan+ruoka)+ja+laitan+loput+pakkaseen.+
On+tosi+vaikeaa+pidättäytyä+dieettiajattelusta.+Jatkuvasti+mieleen+tulee+ajatuksia+"sitten+kun+pääsen+alle+80kg:n,+rupean+sokerilakkoon",+"+sotten+kun+pääsen+75+kiloon,+ryhdyn+puolipaastolle"...+Nämä+päätökset+ovat+koituneet+painonpudotuksen+kohtaloksi+monta+kertaa.+Tällä+kertaa+niihin+ei+saa+sortua.+Syömishäiriöiselle+eivät+dieetit+sovi.+Sopii+vain+terveellinen+ateriarunko,+jolla+tavoitellaan+pysyvää,+tervettä+suhdetta+ruokaan.+Dieetit+korostavat+juuri+sitä,+mistä+BEDistä+kärsivän+pitää+päästä+eroon:+ruoka+on+elämän+keskiössä+ja+siitä+mitä+laitat+suuhusi+riippuu+se,+onnistutko+jossain+vai+epäonnistutko.+Ei+ikinä+enää+dieettejä!+Se+päätös+auttaisi+monia+sellaisia,+joilla+on+sairas+suhde+ruokaan.
22.08.2021 07:29
Vau.+Odotin+kamalaa+törkyä,+mutta+tässä+kommenttiketjussa+on+pysytty+fiksulla+linjalla.+Hyvä+juttu!+
Tämä+vapaapäivä+on+ollut+yllättävän+helppo.+Söin+pienen+pussin+karkkia,+mutta+se+ei+laukaissut+ahmintakohtausta.+Tein+lapsille+pitsaa,+mutta+minun+ei+tehnyt+sitä+mieli,+koska+olin+täyttänyt+vatsani+hernekeitolla.+Pitsa+on+suurimpia+ruokahimojani.+Nyt+se+ei+edes+kiusoitellut.
21.08.2021 19:22
Syömiset+ovat+sujuneet+loistavasti.+Hernekeitto+on+oikeastaan+ainoa+ruoka,+jota+voin+tehdä+paljon+kerralla+ilman+vaaraa,+että+ahmin+sitä+yli+tarpeen.+Itse+tehty+hernekeitto+on+niin+täyttävää,+että+se+tavallaan+'tukkii'+mahan+pitkäksi+aikaa+niin,+että+tulee+ähkyn+tunne,+vaikka+suuri+osa+syödystä+ruoasta+on+pelkkää+nestettä.+Kaupan+purkkihernekeitolla+en+uskaltaisi+koittaa.+Se+näyttää+litkulta,+vaikka+kuulema+maistuu+hyvältä.
Nyt+kello+on++16.20.+Söin+päivällisen+vähän+etuajassa,+koska+pitää+lähteä+kaupungille.+Vatsa+on+niin+täynnä,+ettei+varmaan+tarvitse+koko+loppu+päivänä+syödä+enää+yhtään+mitään.
21.08.2021 16:22
Tämä+'suojaravintoainepuutos+hypotalamuksessa'+-kommentti+oli+tarpeeksi+vastaamaan+tuolle+hernekeittokriittiselle.+Se+myös+nauratti+minua+niin,+että+ansaitsee+Päivän+paras+kommentti+-kunniamaininnan.
21.08.2021 15:17
Kiitos+ruokavinkistä.+Minäpä+pistän+mietinnän+alle+tämän+painekattilan+hankkimisen.+Teen+hernekeiton+aina+itse,+joten+sille+tulisi+varmasti+käyttöä.
21.08.2021 13:02
Minäkin+olin+ennen+lasten+syntymää+normaalipainoinen.+Silloin+liikunnan+määrä+esti+ahmintakohtauksista+kertynyttä+yltiöpäistä+energiaa+lihottamasta+minua+ihan+possuksi.+Lasten+jälkeen+tuli+sitten+masennus+ym.+ja+siitä+se+lihominen+sitten+lähti.+BED+oireili+pahimmillaan+niin+hurjasti,+että+pelkäsin+mahalaukun+halkeavan+niistä+ahmintakohtauksista.+Nykyään+asiat+ovat+paljon+paremmin.+Olen+oppinut+olemaan+itselleni+armollisempi.+
Pahin+dieetti+mitä+itse+yritin+-+näin+BED+näkökulmasta+katsottuna+-+oli+ketoosiin+tähtäävä+ruokavalio.+Se+laukaisi+niin+kauhean+ahmintakohtausten+ja+murhaavan+itsesyytösten+ja+itseinhon+kierteen,+että+lihoin+ketoosiyrityksen+ja+sitä+seuranneen+ahdistuksen+aikana+80+kilosta+yli+84+kiloon.+Siksi+päätin+lähestyä+tätä+ongelmaa+tällä+kertaa+aivan+toisella+tavalla.+Aion+olla+sallivampi+ja+anteeksiantavampi.
On+kyllä+tosi+upeaa,+että+olet+saanut+painosi+alas+noista+pahimmista+ajoista.+Olet+elävä+esimerkki+siitä,+ettei+BED+tarkoita+elämänmittaista+liikalihavuutta.+Meillä+on+mahdollisuus+laihtua+ja+huolehtia+itsestämme+siinä+missä+muillakin.+Meille+se+vain+on+vähän+haastavampaa.
21.08.2021 13:00
Aloitisviestiin+tuli+harhanäppäys+eli+siis+ruokavalio+on+vegaani,+ei+vagaani.+Kirjoitusvirheitä+tulee,+kun+puhelimella+kirjoittaa.
Tänään+on+vapaata,+huomenna+taas+töitä.+Vapaapäivät+ovat+vaikeampia+kuin+työpäivät.+Vain+liikunta+rytmittää+päivää.+On+kyllä+paljon+tekemistä,+mutta+tekemiselle+ei+ole+selvää+aikarajaa.+Olisi+kamalaa+yrittää+laihduttaa+lomalla.+Ei+varmaan+onnistuisi.
Nyt+kello+on+9.45+ja+minulla+on+mukamas+jo+nälkä.+Työpäivinä+syön+lounaan+vasta+iltapäivän+puolella,+eikä+tee+tiukkaakaan+olla+syömättä+klo+6.30-13.30+välinen+aika.+Käväisen+kaupassa+ja+väsään+jotain+tosi+monimutkaista+lapsille+ruuaksi.+Sillä+tavalla+saan+ainakin+huomion+pois+syömisestä.
21.08.2021 09:45
Lähtöpaino+oli+vähintään+84kg,+todennäköisesti+vähän+enemmän.+Tänä+aamuna+paino+oli+81,6kg+eli+-2,4kg+ensimmäisellä+viikolla++vain+sillä+muutoksella,+että+pienensin+ateriakokoa+1/3+osaan+entisestä+(ja+vaihdoin+leffaherkkuina+nautitut+pikku+sipsipussit+kouralliseen+ruisnappeja).+Kahviherkut+syön+normaaliin+tapaan,+mutta+pysyttäydyn+niissäkin+yhdessä,+enkä+mussuta+monta+niin+kuin+ennen.
Aloitan+uuden+keskustelun+2.viikolle.++Tähän+kommenttiketjuun+en+enää+lisää+mitään.
21.08.2021 06:11
Pakko+todeta,+että+on+hienoa+lukea+täältä+asiallista+keskustelua.+Olen+miettinyt+uuden+puntarin+ostoa,+mutta+näitä+kommentteja+lukiessa+tulin+siihen+tulokseen,+etten+ainakaan+vielä+osta.+Tarkemmat+tulokset+tuntuvat+ehkä+tärkeämmiltä+sitten,+kun+pääsen+hoikempaan+kuntoon.+
Tänään+on+ollut+ihan+huippupäivä!
20.08.2021 12:12
Näinpä+kyllä.+Minullakin+on+digitaalinen+vaaka+ja+punnitsen+aina+kolmesti+saadakseni+varmemman+tuloksen.+Tahtoisin+saada+sellaisen+kunnon+'neuvolapuntarin',+mutta+ehkä+kotikäytössä+riittää+vähempikin.
20.08.2021 07:30
Minäkin+olen+ennen+yrittänyt+tiukkaa+ruokavaliota,+mutta+se+on+aina+toiminut+vain+rajatun+ajan.+Sitten+kaikki+kaatuu.+Epäilen,+että+ongelmani+tiukassa+ruokavaliossa+on+se,+että+sairastan+BED+syömishäiriötä.+Tähän+kuuluu+mm.+ruokaan+liittyvät+hyvin+voimakkaat+häpeän+ja+syyllisyyden+tunteet.+Tiukka+ruokavalio+tuntuu+jo+itsessään+rangaistukselta+ja+vahvistaa+negatiivisia+tunteita.+Siksi+on+pakko+yrittää+tällä+samalla+ruoalla+kuin+normaalistikin+syön.+
Tsemppiä+sinulle!+Käy+kertomassa+kuulumisia+vastaisuudessakin.+Sinulla+tuntuu+sujuvan+hyvin.+Lauantaina+aloitan+uuden+ketjun,+joten+minut+löytää+sen+jälkeen+sieltä.
20.08.2021 07:26
Huh.+Kyllä+oli+uuvuttava+päivä+tämäkin.+Nyt+tuntuu+kuin+olisin+jyrän+alle+jäänyt.+Tämä+kommenttiketju+alkaa+olla+aika+pitkä.+Ylihuomenna+käyn+puntarilla+ja+aloitan++uuden+viestiketjun+viikolle+2.+Olen+tosi+tyytyväinen+jos+saan+tällä+viikolla+1-2kg+painoa+alas.
19.08.2021 19:28
Ajattelin+tehdä+tuleviksi+päiviksi+ison+satsin+hernekeittoa+niin+pääsen+viikonlopun+yli+sillä.+Kypsymisessä+vaan+vierähtää+monta+tuntia,+joten+sitä+en+syö+vielä+tänään.+Onneksi+pakkasesta+löytyy+vielä+pari+kvinoapihviä+ja+vegepyöryköitä.
Lauantaina+on+vaa'alla+käynti+edessä.+Uskon,+että+ensimmäisen+viikon+tulos+kestää+hyvin+päivänvalon.+Ruokavaliossa+en+siis+ole+muuttanut+mitään.+Samat+herkutkin+olen+säilyttänyt.+Ainoa+muutos+on+ollut+se,+että+olen+pienentänyt+annoskokoja+1/3+osaan+entisestä.+Sipsit+toki+ovat+jääneet+pois,+koska+painonpudottamisen+ohessa+pyrin+vähentämään+suolan+määrää.
19.08.2021 06:56
En+olisi+ikinä+uskonut,+että+selviän+tästä+päivästä+kunnialla,+sen+verran+stressaavaa+on+ollut,+mutta+niin+vaan+kahlasin+läpi+koko+rankan+päivän+ahmimatta+kertaakaan!+Illalla+söin+ennakkosuunnitelman+ulkopuolisen+herkun,+mutta+missään+vaiheessa+en+tuntenut+hallitsematonta+ruoanhimoa+niin+kuin+ennen+olisin+tällaisen+päivän+jälkeen+tuntenut.+Mahtavaa!
18.08.2021 21:03
3 / 4