Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ta.ku
profiilit
ta.ku
ta.ku
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
10
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+Finlandianossa+on+tosi+erinomaiset+pitsat+ja+sympaattinen+henkilökunta.+Voi+vain+nostaa+hattua+noille+pojille,+jotka+ovat+kerrassaan+mallikkaita+yrittäjiä.+On+tullut+vuosien+varrella+käytyä+yli+sata+pitseriaa+ja+muutamia+ulkomaillakin,+mutta+kyllä+Taivakosken+Finlandiano+on+ykkönen.
13.12.2020 20:36
Taivalkoskella+ei+ole+ollut+yhtään+tartuntaa+27.10.+jälkeen.+Hiihtokisat+olivat+21-22.11.+eivätkä+siis+aiheuttaneet+yhtään+tartuntaa.+Tartuntojen+olisi+pitänyt+ilmestyä+kahden+viikon+sisällä,+mutta+nyt+on+aikaa+mennyt+jo+reilusti+yli+sen.+
Ei+muuta+kuin+lisää+vaan+isoja+kisoja,+sillä+ne+tekevät+pitäjää+tunnetuksi+ja+tuovat+euroja+paikkakunnan+yrittäjille.+Hiihtokisojenkin+aikana+tuli+kuvaa+Taivalkoskelta+tuntikaupalla+ihan+ilmaiseksi.
13.12.2020 20:26
Enpä+ole+moista+kyttääjää+nähnyt,+vaikka+niin+monesti+käynkin.
18.07.2020 22:46
Kyllä+terveyspalvelut+on+Taivalkoskella+ihan+ookoo+ja+paremmin+kuin+monessa+muussa+paikassa.+Saa+vain+pelätä,+että+hallituksen+sote-uudistuken+jälkeen+(jos+se+sitten+tulee)+tilanne+tulee+huonommaksi,+mutta+jos+niin+käy,+niin+ei+siitä+ainakaan+paikkakuntalaisia+voi+syyttää.+No+kyllä+tietysti+pikkuisen+niitä,+jotka+ovat+Sipilän+puoluetta+runsain+mitoin+äänestäneet,+mutta+senhän+voi+oikaista+seuraavissa+vaaleissa+ja+kunnallisvaaleissa+jo+melkoisesti+tuli+oikaistua.
12.07.2017 17:46
Äkkiäpä se lopetti. Oliko kymmentä vuotta toiminnassa se huoltamo? Omituista, ettei osattu aikanaan arvioida, ettei sen tarina kauan kestäisi.
05.02.2016 19:48
Ei Kärsämäen edustus oli ensi sijassa siitä kiinni, että paljonko siellä on väkeä, vaan siitä onko sieltä ehdolla joku, jolla on kannatusta laajemmin kuin vain omassa kunnassa. Sama pätee muistakin kunnista.
05.02.2016 19:40
Jos kaivos käynnistyy, elämä varmasti virkistyy kirkonkylällä. En ole aikoihin asunut Taivalkoskella, mutta kouluaikana 60-luvulla esimerkiksi baareja oli vaikka kuinka monta. Heti tulee mieleen Kiutabaari, osuuskaupan Katriina-baari, osuuskaupan kahvila, Matkakesti, huonekaluliikkeen baari, Hannulan K-kaupan baari ja Shellin baari, Varmaan oli vielä pari muutakin.
04.11.2012 15:48
Minä kyllä äänestän Paavoa kummallakin kierroksella.
11.01.2012 20:42
Tämän pitäisi mennä aika lailla taivalkoskelaisittain. Taivalkosken murre on muuten hyvin lähellä kirjakieltä. Keskikoulussa äidinkielen opettajani jopa sanoi, että missään ei puhuta niin läheltä kirjakieltä kuin Taivalkoskella.
Hymyhuulet Lyriks
Kun pieni olin, leluja mä pyyvvin äitiltäin.
En saanu juuri mittää, mutta äiti sano näin:
”Kuule tyttöni, sait jottai, joka kerran onnen tuo,
sä suotta muuta toivot, saithan hymyhuulet nuo”.
Hymyhuulet suukon saavat, hymyhuulet huomataan.
Hymyhuulet parin löytävät, ja valat vannotaan.
Onnenapilaa et kaipaa, ne on tuskin tehokkaat.
Kun hymyhuulet sulla on, niin suukon kyllä saat.
En tunne syvän surua, ei paina murhe muu,
jos teeren pelliin ryhyn, niin siinä kyllä onnistun.
Onnenpyörässähi tiijjän aina voitonnumeron,
mua aina onni seuraa, siihen yksi syy vain on!
Hymyhuulet suukon saavat, hymyhuulet huomataan.
Hymyhuulet parin löytävät, ja valat vannotaan.
Onnenapilaa en kaipaa, pojat menkööt menojaan.
Kun hymyhuulet mulla on, niin suukon kyllä saan.....
02.01.2012 22:12
Ryssäviha on näköjään tiukassa. Venäläiset saavat ostaa vaikka koko Taivalkosken. Rahaa ne vain tuovat ja työtä ja pysyy kaupat ja kuppilat auki.
24.11.2011 19:10
1 / 1