Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1

1. Kissa on yleensä alle 8kg painava joten osa lentoyhtiöistä ottaa lemmikkejä matkustamoon max 2 kpl.
    Jos allergikko tietää erittäin pahan kissa allergiansa niin oletettavasti on tarvittavat lääkkeet mukana ja osaa lippua ostaessa mainita erittäin pahasta allergiasta tai lentää lennolla jolla ei sallita lemmikkejä matkustamossa.
    Kantokassi on pehmeä joustava vaihtoehto kovalle boksille ja kassi mahtuu lähdön ja lasskun aikan varmasti istuimen alle.
    Matkan aikana jos koneessa on tilaa olen nostanut kassin syliin tai viereiselle penkille luvan kanssa.
    Kissan minttu oli hyvä vinkki aikaisemmassa viestissä ja toinen vinkki on että on myynnissä feromonihaihdutin pantoja jotka toimii koirilla esim eroahdists tilanteessa eli rauhoittavat koiraa. Ihan uusi juttu minulle ja kannattaa tiedustella käyvätkö ne myös kissoille.
    Kisun kannattaa houkutella nukkumaan leikkimään kassiss/kopassa kotona ollessa jo jotta se ei kammoa kassia/koppia ja siihen sulkemista siten lähdön hetkellä.
    ruuatta ja juomatta pärjää kyllä jottei tule huonoa oloa.
    Voit totutella vaikka lyhyillä automatkoilla kivaan paikkaan matkustamista niin oppii että laukku on kiva juttu..eikä esim vain eläinlääkäriin meoa.
    Itse lennä koiranpennun kanssa kotiin muutaman viikon kuluttua ja eri lentoyhtiöillä on eri käytännöt. Lemmikiä varten pitää lippu tilata puhelimitse usein eikä netin kautta kuten oman lipun osto onnistuu.
    Lippu lemmikille kannattaa varata ajoissa jotta saa lemmikin lennolle ja samalla kertovat minkäkokoinen kuljetus kopan on minimissään oltava.
    Aina ei ole mahdollista jättää kissa hoitoon jos on pidemmästä reissusta kyse mutta jos on lyhyestä reissusta niin hoitaja on aina parempi vaihtoehto.
    Stressaa kissa kyllä vieraassa paikassakin loa kissa kun on paikkasidonnainen eläin eikä niin ihmis sidonnainen kuin esim koira.
    Ei kissa välttämättä stressaa lentoa ja matkustmista mutta varautua kannattaa pahimpaan mahdolliseen edellämainitui n keinoin:)