Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1

1. Hei,

Olen kuljettanut usein kissaani lentokoneessa. Lentopaikka kissalle pitää varata hyvissä ajoin, koska jos joku ilmoittaa samalle lennolle olevansa allerginen, niin sille lennolle ei voida ottaa eläimiä. Itse teen yleensä niin, että soitan puhelinpalveluun ja kysyn tietystä lennosta onko sinne eläinpaikkoja ja jos on niin varaan itselleni netistä paikan ja kun se varmistuu puhelun aikana, niin puhelinpalvelusta varataan kissalle paikka.

Itselläni on juuri zooplussasta ostettu sturdibag, joka on korkeampi kuin vaatimukset, mutta koska se on pehmeä, niin sen saa työnnettyä edessä olevan penkin alle, jossa sitä pitää koko lennon ajan pitää. Kissan kanssa kannattaa huomioida, että ne kantokassien verkot on tarkoitettu koirille ja ainakin oma uroskissani saa ne melko helposti revittyä rikki. Sen vuoksi on hyvä, jos kassissa on verkkojen päällä suojaläpät, jotka saa tarvittaessa kiinni. Kannattaa myös ottaa nahkahanskat tms. mukaan, jossa kissa hermostuu, niin sitä saa pideltyä. Oma kissani on ylirauhallinen, eikä hermostu kuin koneen noustessa, jolloin joudun sitä rauhoittelemaan ja pitelemään. Muutoin minulla on käynyt hyvä tuuri ja kanssamatkustajat ovat olleet ystävällisiä, joten olen voinut ilmassa ollessa antaa kissani istua kassissa niin, että sen pää on ollut ulkona kassista, mutta muutoin kissa on ollut kokonaan sisällä kassissa. Olen sitä voinut siinä silitellä ja rauhoitella. Tätä ei tietenkään saa tehdä, jos joku siitä hermostuu eikä kissa saa missään nimessä tulla ulos kassista, koska siitä voi aiheutua vaaraa muille kanssamatkustajille.

Kissani on jo niin vanha (13-v.), että sen aineenvaihdunta on hidasta, joten olen sen syöttänyt ja juottanut aivan normaalisti ennen matkaa eikä se ole koskaan osoittanut minkäänlaisia merkkejä mahdollisesta hädästä. Perille päästyä se on sitten käynyt tarpeillaan (matkamme kestää lentoineen ja junineen noin 8 tuntia).

Yksi seikka, joka kannattaa ottaa huomioon varsinkin, jos kissa on hermostunut luonteeltaan tai pelokas, on se, että se täytyy ottaa ulos laukusta ja kantaa turvatarkastuksen läpi, monissa paikoissa ilman valjaitakin. Siinä monesti saa paljon huomiota osakseen ja jos kissa ei siitä pidä, niin voi tulla ongelmia. Turvatarkastajat suhtautuvat kyllä yleensa hyvin ystävällisesti eläinten kanssa matkustajiin. Yleensäkin minulla on ollut vain positiivisia kokemuksia matkustamisesta kissan kanssa. Ihmiset ovat toisenlaisia kohdatessaan toisen ihmisen, kuin nimimerkin suojassa.